anders een cadeau als blijk van waardering en het netjes brengen van het gevonden item - ook bij een niet-geld bedrag
quote:Ik heb niks gevonden ofzo... Hehe, ik vroeg me alleen af wat ik ermee opschiet als ik 10.000 euro vind ofzo.
Op vrijdag 27 september 2002 15:03 schreef SomsWel het volgende:
Helemaal afhankelijk van de situatie...Be more specific.
quote:Dan ben je 10.000 Euro rijker.
Op vrijdag 27 september 2002 15:04 schreef Kogando het volgende:[..]
Ik heb niks gevonden ofzo... Hehe, ik vroeg me alleen af wat ik ermee opschiet als ik 10.000 euro vind ofzo.
Mensen die dat verliezen hebben het niet nodig.
quote:zelf houden!
Ik heb niks gevonden ofzo... Hehe, ik vroeg me alleen af wat ik ermee opschiet als ik 10.000 euro vind ofzo.
quote:Zou ik niet zeggen, pas nog gelezen van een echtpaar dat ging emigreren. Ze hadden al hun bezittingen verkocht en hun geld opgenomen.. iets van 100.000 euro. Alleen ze waren het verloren in een parkeer garage. Gelukkig liep daar een goud eerlijke Griek rond die het netjes naar de politie heeft gebracht.
Op vrijdag 27 september 2002 15:06 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Dan ben je 10.000 Euro rijker.
Mensen die dat verliezen hebben het niet nodig.
quote:Rare jongens, die grieken
Op vrijdag 27 september 2002 15:08 schreef Kogando het volgende:[..]
Zou ik niet zeggen, pas nog gelezen van een echtpaar dat ging emigreren. Ze hadden al hun bezittingen verkocht en hun geld opgenomen.. iets van 100.000 euro. Alleen ze waren het verloren in een parkeer garage. Gelukkig liep daar een goud eerlijke Griek rond die het netjes naar de politie heeft gebracht.
quote:Es even rekenen. Ja, hebbes: daar schiet je 10.000 euro mee op.
Hehe, ik vroeg me alleen af wat ik ermee opschiet als ik 10.000 euro vind ofzo.
quote:Ik vond een keer een portemonnee met 1400 piek, bracht ik hem terug kreeg ik fl. 2,50.. Dat was dus ook de laatste keer. En zelf ben ik wel 's een horloge van een paar weken oud verloren van 400 piek. Nooit meer terug gezien.
Op vrijdag 27 september 2002 15:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gewoon zelf al de helft er af houden en zeggen dat het niet meer was....
quote:<censuur>
Op vrijdag 27 september 2002 15:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je 10.000 euro kwijt raakt ga je wel erg nonchalant en slordig met je geld om. Gewoon houden dus dat geld. Vindersloon stelt meestal toch niks voor.
na edit:
je kunt beter eerlijk zijn, eerlijkheid duurt het langst (vreemd begrip eigenlijk)
[Dit bericht is gewijzigd door smtp.chello op 27-09-2002 15:49]
quote:Gefeliciteerd! Je hebt zojuist de meest zinloze opmerking sinds het jaar 1342 gemaakt
Op vrijdag 27 september 2002 15:13 schreef smtp.chello het volgende:[..]
Tja, was iedereen maar homo, die zijn tenminste eerlijk, jullie soort verpest het elke keer weer, en je zult zien, straks krijg ik een ban door.....juist iemand van jullie soort.
quote:Dan wil ik die uit het jaar 1342 ook wel eens horen...
Op vrijdag 27 september 2002 15:18 schreef SomsWel het volgende:[..]
Gefeliciteerd! Je hebt zojuist de meest zinloze opmerking sinds het jaar 1342 gemaakt
quote:Ze hebben toen ondekt dat de aarde plat is (als een pannenkoek)
Op vrijdag 27 september 2002 15:32 schreef Kogando het volgende:[..]
Dan wil ik die uit het jaar 1342 ook wel eens horen...
quote:Een ban zou wel een oplossing zijn ja.
Op vrijdag 27 september 2002 15:13 schreef smtp.chello het volgende:[..]
Tja, was iedereen maar homo, die zijn tenminste eerlijk, jullie soort verpest het elke keer weer, en je zult zien, straks krijg ik een ban door.....juist iemand van jullie soort.
Vindersloon weet ik niet, maar 10 % kan kloppen. Daarom zou ik het altijd via de politie spelen, meer kans op die 10%
quote:asociaal zeg
Op vrijdag 27 september 2002 15:12 schreef Kogando het volgende:[..]
Ik vond een keer een portemonnee met 1400 piek, bracht ik hem terug kreeg ik fl. 2,50..
quote:Heb een keer een geeltje gevonden op school. Heb ik bij de concierge ingeleverd en aan het eind van het schooljaar opgehaald.
Op vrijdag 27 september 2002 15:12 schreef Kogando het volgende:[..]
Ik vond een keer een portemonnee met 1400 piek, bracht ik hem terug kreeg ik fl. 2,50.. Dat was dus ook de laatste keer. En zelf ben ik wel 's een horloge van een paar weken oud verloren van 400 piek. Nooit meer terug gezien.
quote:Waarom heb je dat dan niet op die rekening gezet..?
Op vrijdag 27 september 2002 15:51 schreef mvt het volgende:[..]
Heb een keer een geeltje gevonden op school. Heb ik bij de concierge ingeleverd en aan het eind van het schooljaar opgehaald.
Maaaaarrrrr, als het na een jaar niet wordt opgehaald is het van jou!
quote:Wist ik toen nog niet en ik was 12
Op vrijdag 27 september 2002 15:56 schreef Kogando het volgende:[..]
Waarom heb je dat dan niet op die rekening gezet..?
uiteraard alles zelf gehouden
Ja, zoiets staat me ook bij (dat van een jaar)quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:45 schreef Dipollo het volgende:
Altijd melden bij de politie en zeggen dat je het zelf bewaard, dat is ook een optie en zeker doen want anders hoor je er nooit meer iets over. 10% vindersloon staat mij ook iets van bij en na een jaar is het van jou. Ik weet alleen niet hoe het zit met vruchtgebruik (rente e.d.) van het gevonden goed.
Waar in 5:5 BW kom je het dan tegen, ik kom daar alleen de aangifteplicht tegen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:
Een leuke vraag nav dit oude topic.
Is vindersloon op te eisen??
Het wordt namelijk wel benoemd in het burgerlijk wetboek (artikel 5:5) maar is de eigenaar verplicht deze 10% te geven?
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat het een recht is, maar dat het dus niet opeisbaar is?
Wie weet dit?
dus volgende keer hou je het?quote:Op vrijdag 27 september 2002 15:12 schreef Kogando het volgende:
vindersloon bestaat off nietquote:Op vrijdag 27 september 2002 15:01 schreef Kogando het volgende:
Ja precies, zoiets dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 03:45 schreef MLF het volgende:
[..]
vindersloon bestaat off niet
men mag 10% geven, hoeft niet
en........NOOIT zelf pakken
door mensen als jij krijgt nooit meer iemand zijn spullen terugquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
officieel moet je 't aangeven bij onze blauwe vrienden, maar je hoeft het niet af te geven. En als na 5 jaar niemand het is komen opeisen mag je 't hebben.
Maar k zou 't gewoon houden hoor![]()
Terugbetaald gekregen in natura?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:20 schreef Ayaxola het volgende:
Vond vandaag een portemonnee op school met 60 euro erin, van een lekker wijf, uiteraard ingeleverd![]()
Allicht; een warme handdruk en een schaapachtig lachje...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:23 schreef Badabingea het volgende:
Terugbetaald gekregen in natura?
Dat zou nog moeten komen, ik kende d'r niet, maar heb natuurlijk mijn nummer wel achtergelatenquote:
Vuile dief!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:22 schreef Razor21 het volgende:
Vorige keer ook eens portomonee gevonden zat 80 Euro in, maar ook een Makro pasje..
Dus ik en mijn vriend zo ach die hebben het vast niet slecht eigen zaak (Makro pasje)![]()
Geld eruit gehaald en de portomonnee door de brievenbus gegooid sávonds...
Ja joh..quote:
Nou de meeste mensen in dit topic zouden spullen alleen willen teruggeven als ze daarna er iets voor krijgenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:31 schreef Glacier het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook een raar idee, vindersloon..alsof je dingen van iemand anders niet zou willen teruggeven als er voor jezelf niks te halen zou zijn..
jah hey, alsof ik zelf wel iets terugkrijg als ik 't verloren benquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:25 schreef MLF het volgende:
[..]
door mensen als jij krijgt nooit meer iemand zijn spullen terug
dan vind ik het voor mezelf erg vervelend als ik jou jouw spullen terug geef
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |