abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131908241

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA%20(2).pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:





[ Bericht 0% gewijzigd door robuust89 op 06-10-2013 19:40:40 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131908290

Gekkehuis! _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131908419
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:33 schreef robuust89 het volgende:
[ afbeelding ]
Gekkehuis! _O_
dat was het zeker, wat een heerlijke sfeer :D *O*

top gedraaid door Pavo, Bass Modulators en Frontliner _O_ het geluid stond ook weer O+ met name bij Frontliner ging het zo geweldig diep en laag :7 :9~

en De Proppert is gewoon een dikke droeftoeter door voor 5 uur al hardcore te gaan draaien :X :r

pluspunten: geluid, sfeer, NL-edits, aankleding ^O^
minpunten: jong publiek, hoog percentage van de kaart, De Proppert, veel nummers 2/3/4 keer gehoord en Brennan Heart met haast alleen maar lange (zang)breaks -O-

daarnaast lijkt het alsof iedereen tegenwoordig "rammers" moet maken, eigenlijk had alleen Frontliner een set met veel melodie!
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_131908639
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:41 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

dat was het zeker, wat een heerlijke sfeer :D *O*

top gedraaid door Pavo, Bass Modulators en Frontliner _O_ het geluid stond ook weer O+ met name bij Frontliner ging het zo geweldig diep en laag :7 :9~

en De Proppert is gewoon een dikke droeftoeter door voor 5 uur al hardcore te gaan draaien :X :r

pluspunten: geluid, sfeer, NL-edits, aankleding ^O^
minpunten: jong publiek, hoog percentage van de kaart, De Proppert, veel nummers 2/3/4 keer gehoord en Brennan Heart met haast alleen maar lange (zang)breaks -O-

daarnaast lijkt het alsof iedereen tegenwoordig "rammers" moet maken, eigenlijk had alleen Frontliner een set met veel melodie!
HOLLAND IS GVD HET HARDTSEEEE MELODIE IS VOOR PUSSYS TOCH :S
</stoere rawboiis op partyflock>
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_131908717
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:48 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

HOLLAND IS GVD HET HARDTSEEEE MELODIE IS VOOR PUSSYS TOCH :S
</stoere rawboiis op partyflock>
als dat de hardstyle van tegenwoordig is, haak ik af...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:56:10 #6
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_131908873
Enkele keren een poging gewaagd en gekeken bij de kleine zaal, maar ik ben er elke keer geen 5 minuten geweest of ik verlangde al terug naar de main. Wat een sfeer!

Als je iemand hebt gezien in een zwarte werkoveral was ik het btw.

BTW



[ Bericht 51% gewijzigd door S-te-Fan op 06-10-2013 19:02:19 ]
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_131910281
pi_131910619
Ik zit voor de gein de OP een beetje bij te werken, maar is the R3bels nou met een s of z aan het eind? :+
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131911060
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:41 schreef robuust89 het volgende:
Ik zit voor de gein de OP een beetje bij te werken, maar is the R3bels nou met een s of z aan het eind? :+
z ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:53:02 #10
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_131911091
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:33 schreef Lamabal het volgende:
[ afbeelding ]
2 mede dorpelingen waren als Johnnie en Opa Flodder gegaan. Compleet met rolstoel binnen gekomen, mooi om te zien.
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:57:57 #11
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_131911275
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:53 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

2 mede dorpelingen waren als Johnnie en Opa Flodder gegaan. Compleet met rolstoel binnen gekomen, mooi om te zien.
geniaal ja< heb die rechtsvoor nog zien beuken
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_131911284
_O_


Ziet alleen op filmpje al wel veel van die 16 jarige tanktop botjes.. :')
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_131912424
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
_O_

Ziet alleen op filmpje al wel veel van die 16 jarige tanktop botjes.. :')
Zucht, ik zie gelijk al shirtloze mensen
pi_131912798
het was gewoon één groot hardstyle-carnaval :D *O*
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:37:10 #15
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_131912922
quote:
zonder twijfel de beste set van de avond O+
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_131913051
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:38 schreef ReMcOrE het volgende:
zonder twijfel de beste set van de avond O+
FTS & Be Amazed _O_
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:43:39 #18
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_131913170
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:35 schreef ReMcOrE het volgende:
het was gewoon één groot hardstyle-carnaval :D *O*
Dit was eigenlijk ook mijn verwachting van dit feest, en die verwachting is meer dan uitgekomen. Q-Dance en de artiesten hebben het in een prachtige vorm gegoten.

Ik had graag Deepack hier gezien. En de Donkey Rollers natuurlijk. Maar ach het was al bizar!

Welke toegevoegde waarde had The Anarchist trouwens bij die set van hem met The Prophet buiten wat staan springen op stage? Ik heb hem geen één overgang zien doen.
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_131913395
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:43 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

Dit was eigenlijk ook mijn verwachting van dit feest, en die verwachting is meer dan uitgekomen. Q-Dance en de artiesten hebben het in een prachtige vorm gegoten.

Ik had graag Deepack hier gezien. En de Donkey Rollers natuurlijk. Maar ach het was al bizar!

Welke toegevoegde waarde had The Anarchist trouwens bij die set van hem met The Prophet buiten wat staan springen op stage? Ik heb hem geen één overgang zien doen.
zelfde reden waarom The Prophet ooit met Headhunterz op Qlimax stond, promoten van een nieuwe (jonge) artiest ;)

en mooi dat je Deepack noemt, datzelfde zei ik op de heenweg tegen m'n kameraad :D die lui hadden hier gewoon per-fect gepast!
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_131913828
quote:
Damn...! :Y)
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_131920695
quote:
Warphole _O_

Topset!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_131921454
Ik meld me ook maar eens in dit topic! Wie van jullie gaat naar Freaqshow met oud en nieuw? Twijfel nog tussen een zuipfeest bij iemand thuis of dit..
pi_131928119
Opzich wel te doen voor 30 euro. Aanstaande zaterdag in ruinerwolde

Area 1: Megabase (raw/hardstyle)

12:00 - 13:15 Atmozfears

13:15 - 14:30 Bass Modulators

14:30 - 15:45 Wasted Penguinz

15:45 - 17:00 Chain Reaction

17:00 - 18:15 Digital Punk

18:15 - 19:30 E-Force

19:30 - 21:00 Frequencerz

21:00 - 22:30 B-Front

22:30 - 00:00 Radical Redemption

Hosted by MC Renegade
pi_131928132
XQ Holland, het ziet er wel weer gezellig uit!

Wat baal ik ervan dat ik Defqon Australia heb overgeslagen dit jaar. Zag er gigantisch vet uit allemaal, maar had andere prioriteiten (halve marathon het weekend erna).
Aanstaand weekend weer eens een hardstyle feestje, sinds Defqon in NL afgelopen jaar. Ga samen met A-Lusion naar een club hier, waar hij die avond draait.

Vorig jaar Onne daar binnen gemeet en dat was zó'n gigantisch vette nacht, dus dat belooft weer een goede te worden :D
pi_131936989
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')