abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131905367
Sinds ik werk heb ik al structureel last van behoorlijke hoofdpijn op zaterdag en zondag. Het is er altijd, zo'n beetje zonder uitzondering. Zaterdag is het over het algemeen iets erger dan zondag. Ik heb m'n hele leven al last gehad van veel hoofdpijn, maar sinds ik werk is het zich op deze manier gaan organiseren.

Het is een ander soort hoofdpijn dan ik doordeweeks wel eens heb. Dan heb ik ook weleens last van hoofdpijn, maar die is minder vervelend. Bovendien helpen aspirines (ibuprofen, paracetamol, diclofenac) helemaal niet tegen de weekend hoofdpijn. Ik word er ook behoorlijk suf van en heb het idee dat m'n zicht op de een of andere manier ook minder is, voor periferisch zicht is slecht. Ik bijvoorbeeld moeite om teksten te lezen, omdat ik echt alleen het woord waar ik naar kijk echt kan lezen. Als ik doordeweeks hoofdpijn heb, heb ik die zicht problemen over het algemeen niet en helpen aspirines wel. Het voelt ook anders.

Inmiddels heb ik serieus een hekel aan het weekend gekregen en kijk ik altijd weer uit om naar maandag. Ik doe ook gewoon niets meer, geen uitgaan of wat dan ook. Al m'n contacten die ik had, dat waren er op zich al niet heel veel, zijn ook nog eens verwaterd, waardoor ik ook gewoon niets meer te heb, ook al zou ik het willen. Aan hobbies kom ik niet toe, door de hoofdpijn. Ik heb ook al heel lang geen vakantiedagen meer opgenomen. Dit jaar heb ik pas één dag gebruikt.

Ik heb al geprobeerd om erachter te komen waar het aan ligt. Voeding en ritme zoveel mogelijk hetzelfde gehouden etc. Als ik in het weekend opsta is het er al. Als ik net zo vroeg op sta als doordeweeks en eigenlijk te weinig slaap, dan is het er niet, maar komt het in de loop van de dag, meestal zo rond de lunch, als m'n lichaam toch door heeft dat het weekend is. Ook naar dingen als koffie etc heb ik gekeken, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen.

Iemand ervaringen? Ik overweeg om ook in het weekend te gaan werken, maar een bijbaan vinden is lastig. Bovendien is het meer het probleem ontwijken, misschien zelfs uitstellen. Misschien ten overvloede, maar om flauwe opmerkingen te voorkomen: Het ligt niet aan drankgebruik op vrijdag/zaterdag. Drinken doe ik nauwelijks.
  Leukste jonkie 2022 zondag 6 oktober 2013 @ 17:17:45 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_131905390
Minder drinken ^O^
-XOXO- Je maintiendrai
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:18:25 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131905420
Hoeveel koppen koffie p/d drink je door de week vs. in het weekend?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131905478
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:18 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel koppen koffie p/d drink je door de week vs. in het weekend?
Door de week twee of drie per dag, in het weekend niet. Ik heb ook een tijd geprobeerd om geen koffie te drinken, dat hielp niet. Daarna heb ik geprobeerd om ook in het weekend 2-3 koppen per dag te drinken, zonder resultaat.
  Forum Admin zondag 6 oktober 2013 @ 17:21:40 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_131905551
Ontspanning na inspanning. Hebben meer mensen last van. Ik ook soms.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:21:55 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131905560
Al ben ik geen doker, maar: Misschien heb je last van ontspanningshoofdpijn? Hoe is het op je werk? Veel druk/spanning of stress doordeweeks? In het weekend ontspan je en daar reageert je lichaam misschien hevig op.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:23:09 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_131905603
Ik had dit ook in het begin dat ik fulltime ging werken. Door de weeks sliep ik weinig en in het weekend sliep ik gelijk 12 uur per nacht. Sinds ik wat meer slaap door de weeks en minder in het weekend is het weg
pi_131905777
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Al ben ik geen doker, maar: Misschien heb je last van ontspanningshoofdpijn? Hoe is het op je werk? Veel druk/spanning of stress doordeweeks? In het weekend ontspan je en daar reageert je lichaam misschien hevig op.
Het is wel heel druk. Werk ongeveer 55 uur/week met veel druk en veel verantwoordelijkheid achter de werkzaamheden. Ik vind het echter wel leuk werk.

Eigenlijk moet ik dus zorgen dat ik niet meer ontspan, zodat die hoofdpijn geen kans krijgt. Misschien toch een bijbaantje dus. Ik weet alleen of een gewoon baantje, zonder al te veel druk gaat helpen. Iets vinden waarbij ik ook onderdruk moet presteren is lastig voor alleen het weekend. Bovendien houd ik ook altijd huishoudelijk taken zoals boodschappen doen en schoonmaken waarin ik ontspan. Dus helemaal ontlopen zal nooit lukken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:23 schreef ukga het volgende:
Ik had dit ook in het begin dat ik fulltime ging werken. Door de weeks sliep ik weinig en in het weekend sliep ik gelijk 12 uur per nacht. Sinds ik wat meer slaap door de weeks en minder in het weekend is het weg
Ik slaap doordeweeks zo'n 7 uur per nacht, in het weekend 8 - 8:30 uur. Bewust niet al te veel, want dan wordt het erger. Als ik in het weekend ook 7 uur per nacht ga slapen, dan word ik zonder hoofdpijn wakker. Echter komt het dan in de loop van de dag alsnog.
pi_131905796
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:28 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het is wel heel druk. Werk ongeveer 55 uur/week met veel druk en veel verantwoordelijkheid achter de werkzaamheden. Ik vind het echter wel leuk werk.

Eigenlijk moet ik dus zorgen dat ik niet meer ontspan, zodat die hoofdpijn geen kans krijgt. Misschien toch een bijbaantje dus. Ik weet alleen of een gewoon baantje, zonder al te veel druk gaat helpen. Iets vinden waarbij ik ook onderdruk moet presteren is lastig voor alleen het weekend. Bovendien houd ik ook altijd huishoudelijk taken zoals boodschappen doen en schoonmaken waarin ik ontspan. Dus helemaal ontlopen zal nooit lukken.

[..]

Ik slaap doordeweeks zo'n 7 uur per nacht, in het weekend 8 - 8:30 uur. Bewust niet al te veel, want dan wordt het erger. Als ik in het weekend ook 7 uur per nacht ga slapen, dan word ik zonder hoofdpijn wakker. Echter komt het dan in de loop van de dag alsnog.
ontspanning geheel ontlopen lijkt me zeer onverstandig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:29:15 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131905826
Je moet denk ik juist gaan LEREN te ontspannen. Als je ook nog een bijbaan erbij neemt ga je de druk steeds verder opvoeren in je lichaam/hoofd.
pi_131905874
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Je moet denk ik juist gaan LEREN te ontspannen. Als je ook nog een bijbaan erbij neemt ga je de druk steeds verder opvoeren in je lichaam/hoofd.
Maar als dat geen of minder hoofdpijn lijkt, zie ik daar geen probleem in. Het is alleen niet haalbaar denk ik.
  Forum Admin zondag 6 oktober 2013 @ 17:34:03 #12
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_131905982
Het verschil minder groot maken helpt het meest. Door de weeks minder pieken, iets rustiger aan doen dus, en in het weekend niet helemaal tot stilstand komen.
pi_131906031
schimmel in je huis?? of andere problemen in het huis... hebben mijn ouders ook gehad en je hoeft het niet eens te zien. moeder was al tijdje ziek en toen had vader weekje vrij en werd hij ook ziek.. bloedprikken en na uitslag kwam de brandweer
Hell To The Liars
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:28 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_131906033
Heb er zelf ook last van zo nu en dan :{
maar bij mij is het niet beperkt tot het weekend, ook op het werk wel eens last van hoofdpijn. Niet "hoofdpijn" hoofdpijn maar meer een flauwe plotselinge en kortstondige zwakke zeurende pijn.

Stress/ werkdruk/ hele dag naar computerscherm en TV staren helpen daarbij niet echt ;)

Ontspanning door iets actiefs te doen werkt voor mij het beste ^O^ ook voor je energieniveau ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:45 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906045
Toch koffie blijven drinken in het weekend, als je dat door de week ook doet.

Verder lijkt het soms onontkoombaar, beetje hoofdpijn in het weekend.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:51 #16
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_131906048
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef Droopie het volgende:
schimmel in je huis?? of andere problemen in het huis... hebben mijn ouders ook gehad en je hoeft het niet eens te zien. moeder was al tijdje ziek en toen had vader weekje vrij en werd hij ook ziek.. bloedprikken en na uitslag kwam de brandweer
Huis stond in de fik ofzo :?
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:12 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_131906065
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ontspanning na inspanning. Hebben meer mensen last van. Ik ook soms.
Dat dus. En in dit geval is het contrast nogal groot omdat TS te hard/gespannen lijkt te werken.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:24 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906074
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:28 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het is wel heel druk. Werk ongeveer 55 uur/week met veel druk en veel verantwoordelijkheid achter de werkzaamheden. Ik vind het echter wel leuk werk.

Ook nog reistijd?

55 uur per week is waarschijnlijk te veel voor je. Het is meer dan 10 uur per dag! Ik denk dat je gedurende de week structureel te weinig kunt ontspannen. In het weekeinde komt het er dan 'uit'.
Zelf heb ik ook zoiets: in de vakantie wordt ik vaak na een week ziek, voor 2, 3 dagen. Anders ben ik nooit ziek.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906077
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Huis stond in de fik ofzo :?
Koolmonoxide?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131906091
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?

Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:38:22 #21
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_131906145
Slaap je nog lang uit in het weekend? Ik heb/had op zondag altijd van die drukkende hoofdpijn als ik te lang bleef liggen. Pas 's avonds gaat het weg. Inderdaad Ontspanningshoofdpijn. Dat 'minder zicht' is herkenbaar. Twee paracetamolletjes en douchen direct na het opstaan wil soms helpen.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_131906247
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het verschil minder groot maken helpt het meest. Door de weeks minder pieken, iets rustiger aan doen dus, en in het weekend niet helemaal tot stilstand komen.
Dat laatste probeer ik te voorkomen. M'n weekend ziet er grofweg zo uit:

Zaterdag 8:00 op.
8:00 eten/opstaan etc
8:30 supermarkt
9:30 uurtje hardlopen
10:30 douchen
11:00 was aanzetten en keuken of badkamer schoonmaken
12:00 eten

Dan gaat het meestal fout, want tijdens het eten zit ik even op de bank, kijk wat tv. Vanaf dan begint de hoofdpijn echt toe te nemen. Hoewel ik bij het opstaan al voel dat het er zit zeg maar.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef Droopie het volgende:
schimmel in je huis?? of andere problemen in het huis... hebben mijn ouders ook gehad en je hoeft het niet eens te zien. moeder was al tijdje ziek en toen had vader weekje vrij en werd hij ook ziek.. bloedprikken en na uitslag kwam de brandweer
Niet heel veel schimmel. Wel een oud huis zonder ramen die open kunnen. Maar hiervoor had ik ook al last van veel hoofdpijn en ik heb het ook als ik een weekend bij m'n ouders ben.
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook nog reistijd?

55 uur per week is waarschijnlijk te veel voor je. Het is meer dan 10 uur per dag! Ik denk dat je gedurende de week structureel te weinig kunt ontspannen. In het weekeinde komt het er dan 'uit'.
Zelf heb ik ook zoiets: in de vakantie wordt ik vaak na een week ziek, voor 2, 3 dagen. Anders ben ik nooit ziek.
Reistijd is 2x45min. Ben over het algemeen net iets minder dan 12 uur per dag van huis.
pi_131906272
Gebrek aan cafeïne?
Hoeveel koppen koffie drink je per dag doordeweeks en in het weekend?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_131906294
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Huis stond in de fik ofzo :?
nieuwbouwflat, testen en vochtmeters geplaatst. na 3 dagen kwamen ze terug en bleek de luchtvochtigheid slechts 20% te zijn. Andere woning gekregen tijdelijk en toen zijn ze gaan zoeken (aannemer en gemeente).
Hell To The Liars
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:43:20 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906319
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:41 schreef OngeschiktX het volgende:

Reistijd is 2x45min. Ben over het algemeen net iets minder dan 12 uur per dag van huis.
Dat is denk ik gewoon te veel. Zeker als je in die 45 minuten ook nog moet rijden. Dat is vaak inspannender als werken (voortdurende concentratie). Dan werk je dus eigenlijk bijna 12 uur per dag!!

Ik zou echt minder gaan werken. Op zijn sterfbed is er echt nog nooit iemand geweest die spijt had niet hard genoeg gewerkt te hebben!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')