abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131895054
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:52 schreef AapC het volgende:

[..]

Misschien is het idd wennen. Maar ik hou gewoon niet van vele oppervlakkige vrienden/kennissen. Liever een paar goede waar je ook echt iets mee hebt, dan vele voor het eigen ego. Maar misschien passen we ook niet bij elkaar. Als je zo anders vriendschappen waardeert / bekijkt.....
die toevoeging over het ego is een invulling die je zelf maakt
je weet haar beweegredenen niet
dat jij dit er aan hangt zegt (gok ik) meer over jou dan over haar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131895064
Ik kijk het nog een tijd aan, en kijken of onze relatie zich nog echt gaat verdiepen, of dat ze toch liever bezig blijft met de focus op haar drukke en reuze interessante sociale leventje. Waar het mij om gaat is het motief erachter: waarom is het zo belangrijk om zoveel vriendschappen te onderhouden? Zelfs met mensen die je pas een paar dagen hebt ontmoet.
pi_131895149
Pffffff waar je je druk om kan maken, ik ken ook heel veel mensen en vind het leuk om oppervlakig contact daarmee te houden, is gewoon gezellig en lekker gedachtenloos.
Wees juist blij anders liep ze de hele dag tegen jou aan te ratelen en komt er weer een topic, mijn vriendin kletst teveel.
pi_131895192
Vrouwen zijn gewoon oppervlakkiger met dat soort dingen. Waarschijnlijk inderdaad een statusdingetje; kijk mij internationale contacten hebben, en veel vriendschappen etc.
pi_131895211
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:55 schreef AapC het volgende:
Ik kijk het nog een tijd aan, en kijken of onze relatie zich nog echt gaat verdiepen, of dat ze toch liever bezig blijft met de focus op haar drukke en reuze interessante sociale leventje. Waar het mij om gaat is het motief erachter: waarom is het zo belangrijk om zoveel vriendschappen te onderhouden? Zelfs met mensen die je pas een paar dagen hebt ontmoet.
ik denk dat je er veel te veel achter zoekt
het motief kan toch ook gewoon zijn dat ze het leuk vind met verschillende mensen met verschillende achtergronden te praten?
Andere kijk op het leven etc

misschien is het zelfs gewoon een geval van 'het is zo gelopen en nu vind ik het wel gezellig'
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131895257
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
Misschien is het zelfs gewoon een geval van 'het is zo gelopen en nu vind ik het wel gezellig'
Waarschijnlijk wel. Wie doet er nu met een vooropgezet vrienden/kennissen op :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_131895344
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Wie doet er nu met een vooropgezet vrienden/kennissen op :')
TS misschien?
Ik bedoel als je er vanuit gaat bij anderen...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131895665
Nee hoor, maar na vele vrienden te hebben gehad, blijven er slechts enkele over. Ook een kwestie van leeftijd denk ik.
pi_131895793
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef AapC het volgende:
Nee hoor, maar na vele vrienden te hebben gehad, blijven er slechts enkele over. Ook een kwestie van leeftijd denk ik.
nu projecteer je weer enorm: het is het beste dus met leeftijd komt iedereen wel tot die conclusie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:29:57 #35
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_131895952
Ik vind het een beetje raar dat jij van buitenaf besluit dat haar vriendschappen oppervlakkig zijn, en daar dan ook nog eens van die 'slechte' motieven op plakt. Misschien zou je eens aan haar kunnen vragen hoe zij vriendschap beleeft? Het klinkt nu vooral alsof je jezelf heel superieur vindt, met al je 'diepgang'.
...as always
pi_131896102
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:29 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat jij van buitenaf besluit dat haar vriendschappen oppervlakkig zijn, en daar dan ook nog eens van die 'slechte' motieven op plakt. Misschien zou je eens aan haar kunnen vragen hoe zij vriendschap beleeft? Het klinkt nu vooral alsof je jezelf heel superieur vindt, met al je 'diepgang'.
Misschien zeg ik idd onbewust dat dieper beter is, maar het is vooral heel anders. En dat betekent ook een heel andere beleving. Ik ga denk ik de komende tijd dit eens goed en rustig bekijken en mogelijk ga ik ook het gesprek aan.
pi_131896163
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nu projecteer je weer enorm: het is het beste dus met leeftijd komt iedereen wel tot die conclusie
Nee, wat ik zeg is dit: als je werkt en je doet de normale dingen in het leven (sporten, poetsen, winkelen, familiebezoek, etc), dan blijft er weinig tijd over - te weinig tijd om 10-15 echte vriendschappen te onderhouden. Dus ga IK liever voor kwaliteit dan kwantiteit, waarbij de kwantiteit ook vaak teveel lijkt voor de buitenwereld en interessant doen.
pi_131896182
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:38 schreef AapC het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg is dit: als je werkt en je doet de normale dingen in het leven (sporten, poetsen, winkelen, familiebezoek, etc), dan blijft er weinig tijd over - te weinig tijd om 10-15 echte vriendschappen te onderhouden. Dus ga IK liever voor kwaliteit dan kwantiteit, waarbij de kwantiteit ook vaak teveel lijkt voor de buitenwereld en interessant doen.
jij zit nu toch ook op fok?
waarom zou zij die tijd niet gebruiken om een half uurtje te skypen?

en wie heeft er nu geen half uurtje per week voor facebook of skype?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131896335
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:59 schreef LittleLady het volgende:
Pffffff waar je je druk om kan maken, ik ken ook heel veel mensen en vind het leuk om oppervlakig contact daarmee te houden, is gewoon gezellig en lekker gedachtenloos.
Wees juist blij anders liep ze de hele dag tegen jou aan te ratelen en komt er weer een topic, mijn vriendin kletst teveel.
_O-

Dat is ook waar. Ik kijk het even aan....! :)
pi_131896861
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:38 schreef AapC het volgende:

[..]

Wat ben jij een naar mannetje. Je kan je niet eens inleven in iemand anders. Die moet dan wel raar zijn. Misschien moet je eerst eens volwassen worden en dan een relatie beginnen.
pi_131897833
Jezus. Wie denk je wel niet dat je bent? ... Even voor haar bepalen hoe zij haar vriendschappen moet invullen en onderhouden.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_131897995
Gelijk krijgt ze.

Ik zou ook niet veel tijd in Ts willen spenderen ;(
pi_131899115
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:34 schreef wuuht het volgende:

[..]

:')
:)
pi_131901998
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef AapC het volgende:

[..]

Misschien. Het gaat mij meer erom, dat ik dergelijke energie steken in mensen aan de andere kant van de wereld en vele oppervlakkige vriendinnen weinig tot niets vind toevoegen. Ik vind dit gewoon nepvriendschappen. Het is alleen maar opscheppen en interessant doen, maar een echt gesprek is er bijna niet.
Jij hebt er een beredenering bij, je vriendin een gevoel. Die oppervlakkigheid gaat niet om de diepgang. Het heeft een functie. Veel contacten is lekker veilig. Contacten onderhouden wie je ooit op reis hebt ontmoet? Alleen die 'begrijpen hoe geweldig die ervaring was.

Kortom lekker laten gaan. Aandacht tekort? Staat je vrij om initiatief te tonen en samen leuke dingen te gaan doen toch? Daarbij: als je hier niet tegen kan blijven er maar weinig potentiele partners over :P
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_131902332
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef AapC het volgende:

[..]

Misschien. Het gaat mij meer erom, dat ik dergelijke energie steken in mensen aan de andere kant van de wereld en vele oppervlakkige vriendinnen weinig tot niets vind toevoegen. Ik vind dit gewoon nepvriendschappen. Het is alleen maar opscheppen en interessant doen, maar een echt gesprek is er bijna niet.
Je vult nu wel heel veel voor je vriendin in. :') Zij kan dit heel anders ervaren. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131903794
Heb je een chick met een bloeiend sociaal leven, ga je er nog om lopen zeiken ook :')
Wees blij dat ze niet zo'n wanhopig burgerlijk type is dat meteen aan je vast gaat kleven.
pi_131904147
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:26 schreef AapC het volgende:
Sinds kort heb ik een nieuwe vriendin. Het klikt wonderwel, maar de betreffende dame heeft erg veel vriendinnen waar ze ook veel tijd aan spendeert. Nu vind ik het prima dat ze vriendinnen heeft, maar ik ervaar enige onbalans in de tijd die ze aan mij spendeert en aan haar vriendinnen. Het rare is dat ze vooral veel vriendinnen heeft op oppervlakkig niveau en niet op dieper niveau. Tenminste, zo lijkt het voor mij. Het zijn vriendinnen die ze ooit heeft ontmoet tijdens een reis, bij het werk, etc. en ze onderhoud met allen (beperkt) contact. En na het eerste contact blijft ze energie erin steken en zit ze te skypen met mensen in andere landen die ze ooit op een groepsreis heeft ontmoet een paar dagen aan de andere kant van de wereld. Voor mij is dit een raadsel, ik onderhoud slechts vriendschappen met 2 goede vrienden die ik door en door ken. Dat zijn voor mij echte vriendschappen en daarbij is het ook OK als je elkaar even een maand niet ziet of spreekt. Ook ik kom tal van mensen tegen, maar ik voel de behoefte niet om met iedereen bevriend te blijven. Wat te doen? Wat zou hierachter zitten? Vinden jullie dit normaal?
Je vriendin vindt het kennelijk leuk om contacten te onderhouden met veel verschillende mensen die ze her en der heeft leren kennen..
En jij wil iets meer aandacht. Tja..
Maak het eens bespreekbaar met haar. Moet kunnen toch?
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:03:18 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131907026
Ik heb denk ik 5 echte vriendinnen die ik regelmatig zie en verders vriendschappelijke contacten met mensen zowel in Nederland als elders.
Die 5 vriendinnen zie ik zeker 1 keer in de week en met de rest voornamelijk via internet contact en eens in de maand afspreken dus jja, ik ben ook vrijj veel bezig met sociale contacten.

Ik heb mijjn vriend er eigenlijk nog nooit over horen klagen en hij is alleen maar blij voor me dat ik veel sociale contacten heb.
Voordeel is namelijk, met mijn beste vriendinnen kan ik alles delen, met de rest omdat ik ze niet zo regelmatig spreek heb je altijd wel iets om over te kletsen, ook al zijn dat geen diepgaande gesprekken is dat wel prettig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:15:01 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131907489
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:55 schreef AapC het volgende:
Omdat jouw vriendin een sociaal persoon is en het prettig vind om te ;praten mmet diverse soorten mensen waarschijnlijk.
Als jij je daar zo druk om maakt is ze waarschijnlijk inderdeaad niet de juiste vriendin voor jou of jij de juiste vriend voor haar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_131910222
Mijn partner heeft ook maar 2 vrienden. Ikzelf onderhoud ook verl meer "vriendschappen". Hoewel er inderdaad maar drie zijn die diepgang hebben, heb ik de anderen nodig voor andere zaken. Soms wil ik lekker makkelijk praten zonder diepgang, ze houden me op de hoogte van nieuwe gadgets, door hun verschillende persoonlijkheden stimuleren ze mijn creativiteit, ze vervullen mijn gevarieerde sociale behoefte en ik vind ze aardig. Waarschijnlijk ervaart jouw vriendin haar contacten ook als een positieve toevoeging in haar leven. Het is niet aan jou om te beoordelen dat ze ermee moet breken omdat jij dat nou net niet ziet. Als je haar haar eigen ideeen en plezier niet gunt dan moet je het maar uitmaken vind ik. Zij mag haar eigen leven invullen zoals zij dat goeddunkt en dat mag op haar eigen manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')