die toevoeging over het ego is een invulling die je zelf maaktquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:52 schreef AapC het volgende:
[..]
Misschien is het idd wennen. Maar ik hou gewoon niet van vele oppervlakkige vrienden/kennissen. Liever een paar goede waar je ook echt iets mee hebt, dan vele voor het eigen ego. Maar misschien passen we ook niet bij elkaar. Als je zo anders vriendschappen waardeert / bekijkt.....
ik denk dat je er veel te veel achter zoektquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:55 schreef AapC het volgende:
Ik kijk het nog een tijd aan, en kijken of onze relatie zich nog echt gaat verdiepen, of dat ze toch liever bezig blijft met de focus op haar drukke en reuze interessante sociale leventje. Waar het mij om gaat is het motief erachter: waarom is het zo belangrijk om zoveel vriendschappen te onderhouden? Zelfs met mensen die je pas een paar dagen hebt ontmoet.
Waarschijnlijk wel. Wie doet er nu met een vooropgezet vrienden/kennissen opquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Misschien is het zelfs gewoon een geval van 'het is zo gelopen en nu vind ik het wel gezellig'
TS misschien?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Wie doet er nu met een vooropgezet vrienden/kennissen op
nu projecteer je weer enorm: het is het beste dus met leeftijd komt iedereen wel tot die conclusiequote:Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef AapC het volgende:
Nee hoor, maar na vele vrienden te hebben gehad, blijven er slechts enkele over. Ook een kwestie van leeftijd denk ik.
Misschien zeg ik idd onbewust dat dieper beter is, maar het is vooral heel anders. En dat betekent ook een heel andere beleving. Ik ga denk ik de komende tijd dit eens goed en rustig bekijken en mogelijk ga ik ook het gesprek aan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:29 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat jij van buitenaf besluit dat haar vriendschappen oppervlakkig zijn, en daar dan ook nog eens van die 'slechte' motieven op plakt. Misschien zou je eens aan haar kunnen vragen hoe zij vriendschap beleeft? Het klinkt nu vooral alsof je jezelf heel superieur vindt, met al je 'diepgang'.
Nee, wat ik zeg is dit: als je werkt en je doet de normale dingen in het leven (sporten, poetsen, winkelen, familiebezoek, etc), dan blijft er weinig tijd over - te weinig tijd om 10-15 echte vriendschappen te onderhouden. Dus ga IK liever voor kwaliteit dan kwantiteit, waarbij de kwantiteit ook vaak teveel lijkt voor de buitenwereld en interessant doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nu projecteer je weer enorm: het is het beste dus met leeftijd komt iedereen wel tot die conclusie
jij zit nu toch ook op fok?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:38 schreef AapC het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dit: als je werkt en je doet de normale dingen in het leven (sporten, poetsen, winkelen, familiebezoek, etc), dan blijft er weinig tijd over - te weinig tijd om 10-15 echte vriendschappen te onderhouden. Dus ga IK liever voor kwaliteit dan kwantiteit, waarbij de kwantiteit ook vaak teveel lijkt voor de buitenwereld en interessant doen.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:59 schreef LittleLady het volgende:
Pffffff waar je je druk om kan maken, ik ken ook heel veel mensen en vind het leuk om oppervlakig contact daarmee te houden, is gewoon gezellig en lekker gedachtenloos.
Wees juist blij anders liep ze de hele dag tegen jou aan te ratelen en komt er weer een topic, mijn vriendin kletst teveel.
Wat ben jij een naar mannetje. Je kan je niet eens inleven in iemand anders. Die moet dan wel raar zijn. Misschien moet je eerst eens volwassen worden en dan een relatie beginnen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:38 schreef AapC het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dit: als je werkt en je doet de normale dingen in het leven (sporten, poetsen, winkelen, familiebezoek, etc), dan blijft er weinig tijd over - te weinig tijd om 10-15 echte vriendschappen te onderhouden. Dus ga IK liever voor kwaliteit dan kwantiteit, waarbij de kwantiteit ook vaak teveel lijkt voor de buitenwereld en interessant doen.
Jij hebt er een beredenering bij, je vriendin een gevoel. Die oppervlakkigheid gaat niet om de diepgang. Het heeft een functie. Veel contacten is lekker veilig. Contacten onderhouden wie je ooit op reis hebt ontmoet? Alleen die 'begrijpen hoe geweldig die ervaring was.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef AapC het volgende:
[..]
Misschien. Het gaat mij meer erom, dat ik dergelijke energie steken in mensen aan de andere kant van de wereld en vele oppervlakkige vriendinnen weinig tot niets vind toevoegen. Ik vind dit gewoon nepvriendschappen. Het is alleen maar opscheppen en interessant doen, maar een echt gesprek is er bijna niet.
Je vult nu wel heel veel voor je vriendin in.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef AapC het volgende:
[..]
Misschien. Het gaat mij meer erom, dat ik dergelijke energie steken in mensen aan de andere kant van de wereld en vele oppervlakkige vriendinnen weinig tot niets vind toevoegen. Ik vind dit gewoon nepvriendschappen. Het is alleen maar opscheppen en interessant doen, maar een echt gesprek is er bijna niet.
Je vriendin vindt het kennelijk leuk om contacten te onderhouden met veel verschillende mensen die ze her en der heeft leren kennen..quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:26 schreef AapC het volgende:
Sinds kort heb ik een nieuwe vriendin. Het klikt wonderwel, maar de betreffende dame heeft erg veel vriendinnen waar ze ook veel tijd aan spendeert. Nu vind ik het prima dat ze vriendinnen heeft, maar ik ervaar enige onbalans in de tijd die ze aan mij spendeert en aan haar vriendinnen. Het rare is dat ze vooral veel vriendinnen heeft op oppervlakkig niveau en niet op dieper niveau. Tenminste, zo lijkt het voor mij. Het zijn vriendinnen die ze ooit heeft ontmoet tijdens een reis, bij het werk, etc. en ze onderhoud met allen (beperkt) contact. En na het eerste contact blijft ze energie erin steken en zit ze te skypen met mensen in andere landen die ze ooit op een groepsreis heeft ontmoet een paar dagen aan de andere kant van de wereld. Voor mij is dit een raadsel, ik onderhoud slechts vriendschappen met 2 goede vrienden die ik door en door ken. Dat zijn voor mij echte vriendschappen en daarbij is het ook OK als je elkaar even een maand niet ziet of spreekt. Ook ik kom tal van mensen tegen, maar ik voel de behoefte niet om met iedereen bevriend te blijven. Wat te doen? Wat zou hierachter zitten? Vinden jullie dit normaal?
Omdat jouw vriendin een sociaal persoon is en het prettig vind om te ;praten mmet diverse soorten mensen waarschijnlijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:55 schreef AapC het volgende:
Ik kijk het nog een tijd aan, en kijken of onze relatie zich nog echt gaat verdiepen, of dat ze toch liever bezig blijft met de focus op haar drukke en reuze interessante sociale leventje. Waar het mij om gaat is het motief erachter: waarom is het zo belangrijk om zoveel vriendschappen te onderhouden? Zelfs met mensen die je pas een paar dagen hebt ontmoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |