Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:09 |
![]() ![]() Lap data Lap length - 5.621km (3.493 miles) Race laps - 55 Race distance - 308.96km (191.979 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 139.605 (203.158 kph) by Sebastian Vettel, 2011 Fastest lap - 135.585 (211.703 kph) by Sebastian Vettel, 2010 Maximum speed - 313kph (194.489 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 250m Car performance Full throttle - 62% Longest flat-out section - 1125m Downforce level - Medium-High Gear changes per lap - 54 Fuel use per lap - 2.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.108s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 19.447s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Supersoft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirellis compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC zendt dit weekend geen sessie live uit, wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Kwalificatie | BBC 1 | zaterdag 5 oktober | 14u15 Race | BBC 1 | zondag 6 oktober | 15u00 Sport1 FP1 | vrijdag 04 oktober, 02:55 FP2 | vrijdag 04 oktober, 06.55 FP3 | zaterdag 05 oktober, 03:55 Quali | zaterdag 05 oktober, 06:55 Quali HH | zaterdag 05 oktober, 13:25 Race | zondag 06 oktober, 07:30 Race HH | zondag 06 oktober, 14:00 RTL (DE) Zaterdag: 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:45 Formel 1: Qualifying (HH) Zondag: 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:45 Formel 1: Das Rennen (HH) Streams FP1 vrijdag 03.00 FP2 vrijdag 07.00 FP3 zaterdag 04.00 Quali zaterdag 07.00 Race zondag 08.00 Sfeerimpressie Onboard lap met Lewis Hamilton ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! [ Bericht 1% gewijzigd door Gramulanion op 06-10-2013 09:26:06 ] | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:09 |
Primes op. ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:09 |
Oh ja, er zat een typo in de TT. ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:09 |
Webber z'n race is naar de klote. 20 laps op Supersoft | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:10 |
ja godver, LAPO doet nieuwe openen. Fix dan volgende keer wel de TT ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 09:10 |
Ja, die zit er nog steeds ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:11 |
Nee die moet nog een X stoppen... | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:11 |
Koreaanse pitgedrochten mogen wel uit de OP! | |
Mothzor | zondag 6 oktober 2013 @ 09:11 |
Jezus...hoe lang moet zon sc duren. Het is nou niet dat er een grote klapper was! | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Hulkenberg Hamilton langs ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Niet eens gewacht totdat de Caterhams terug waren... | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Sutil ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
EN Force India is klaar ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Webber gespiest | |
opreis | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
webber weer in de fik | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Force India ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Webber weer in de fik. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
SC | |
Gort | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Force India ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Goeie fik wel | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
En Webber fikt ![]() ![]() | |
ColtZ40 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Weer de verkeerde red Bull. ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Waarom gebeurd zoiets niet met Vettel ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:13 |
Webber op zijn dooie gemak uit de auto. ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Die koreanen zijn niet snel ![]() | |
Zorro | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Heatcam op de fik ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Omdat 'ie ver voor Sutil reed. | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
ehm | |
ColtZ40 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Stuurtje terug zetten. ![]() | |
opreis | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Vettel rijdt nooit in traffic dus wordt nooit geraakt | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Thermal cam met brand ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
wtf ![]() ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
gaan we weer | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Kimi ![]() | |
_Administr8or_ | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Weer SC ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
wat de nuek | |
Mothzor | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
Lol | |
opreis | zondag 6 oktober 2013 @ 09:14 |
vette SC | |
Gort | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
F1 truck racing | |
Crientj | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
Rustig kijken. 'Heuj, mn auto staat in de fik.' Duuude. | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
SC weer? | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
Tis wel weer een leuke race ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
F1 chaos ![]() | |
Dos37 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
Jammer dat we Webber nu niet 20 ronden op Super Soft gaan zien | |
Crientj | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
Holy shit. ![]() | |
Zorro | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
En nu niet weer 10 rondjes SC of Zo ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 09:15 |
Zou dit de laatste koreaanse GP zijn, net dit geblunder. Zomaar effe een truck op het circuit sturen ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
Volgens mij kreeg Sutil een tik en kon hij er dit keer niet veel aan doen | |
Nieuwschierig | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
Misschien krijgt Mark nu noodgedwongen ook een goeie auto, nu de oude rommel op is | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
Sutil deed een Massatje | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
VdG is Bianchi voorbij ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
Sowieso wel denk ik | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:16 |
Die wagen van Webber staat niet eens op de baan. Overdreven sc. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
Vergne naar binnen. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
Mark weer op de taxi. | |
Gort | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
Toch jammer dat die auto van webber niet explodeert. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
Die SC komt omdat iemand op het idee kwam om een truck op het circuit te sturen. | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
![]() | |
Nieuwschierig | zondag 6 oktober 2013 @ 09:17 |
Dat was Houston Mission Control | |
opreis | zondag 6 oktober 2013 @ 09:18 |
Grojean wel pech | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:18 |
De SC was nog niet terug. Dit was denk ik de tweede. | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:18 |
Ja, wat een actie was dat zeg. Kom je aan met +300. | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:19 |
Mooie thermal. | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:19 |
Kimi moet hem er gewoon tussen flikkeren bij Vettel. | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:20 |
VDG 16de! | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:20 |
Hoe kwam hij trouwens p3 met 2 stops? | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:20 |
Pic 15e..., nog een paar uitvallers graag dan zijn ze 10e bij de constructeurs. | |
Montov | zondag 6 oktober 2013 @ 09:20 |
Voordeel van Ricciardo met z'n supersofts denk ik? Niet meer 20 ronden op volle snelheid. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:21 |
Kimi er bovenop. ![]() | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:22 |
SC kan wel naar binnen man. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:22 |
Hamilton weer gepiepeld na een SC ![]() edit: nog niet dus ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
Wat doet De Hulk op 4? | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
Bianchi weer voorbij Vdg | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
Sutil speeding in the pit lane. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
Farce India ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
![]() | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:23 |
Die reed tijdje terug nog p6 geloof ik, en Alonso kwam er niet aan voorbij in z'n Ferrari. Deed Nico kanp moet ik zeggen. | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:24 |
VdG ging ff van de baan. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:24 |
TT gefixt. ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:24 |
RAI - GRO - HUL zou een top podium zijn. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:25 |
Vergne en Button moeten 15 rondjes op die supersofts? | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:25 |
F1PitRadio @F1PitRadio 1m Giedo, "I have a big flat spot on the Left" Re:"OK, try to continue" | |
ColtZ40 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:26 |
Alles zonder VET is een mooi podium. ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:27 |
rijdt nu wel zijn persoonlijk snelste ronde. | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 09:29 |
Dat is couleur locale. Bij voetbalfeestjes gaan die Koreanen ook allemaal spontaan de rommel opruimen. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:29 |
Whehehe, alle zuid-amerikanen bij elkaar. Dat gaat mis gaan ![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:29 |
Kreeg massa een beuk van Perez? | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:29 |
Die 4 samen ook ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:31 |
Was een mooie paar bochten knokken om P10, Massa grote winnaar. | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:31 |
VdG is Bianchi weer voorbij | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:32 |
Hulkenberg goed bezig ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:32 |
Daar komt Alonso! | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:32 |
Hulkenberg is niet in te halen vandaag. ![]() | |
Zorro | zondag 6 oktober 2013 @ 09:33 |
Hulkenberg ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:33 |
Hulkengod. ![]() | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:33 |
Nico doet een Trulli'tje. | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:33 |
vdg under investigation | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:34 |
Nico Train? | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:34 |
GVdG en Chilton een onderzoek ![]() | |
exile79 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:34 |
Nico pakt Hamilton gewoon weer terug? | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:34 |
![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:34 |
Zag ik een handje bij Alonso? | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:35 |
Heerlijk gevechtje hoor. | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:35 |
willen ze VdG achteraan hebben ofzo | |
ColtZ40 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:35 |
Twee, aan het stuur. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:36 |
Zo te zien. En nog voor een belachelijk feit: speeding behind the safetycar ![]() ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:36 |
![]() | |
Dos37 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:36 |
Tractie van de Sauber ![]() | |
Mothzor | zondag 6 oktober 2013 @ 09:36 |
Hulk heeft zijn auto afgesteld speciaal om dit te kunnen volgens mij. Is de enige inhaal mogelijkheid op dit circuit! | |
_Administr8or_ | zondag 6 oktober 2013 @ 09:36 |
Nee, hij maakte een gebaar met zijn rechter hand | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:37 |
Vaag dan moeten Pic en Bianchi ook een onderzoek hebben ze reden allemaal even hard. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:37 |
Grosjean die toestemming krijgt kimi in te halen? | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:37 |
Band rechtsvoor is wel begaaid bij Hulk ![]() | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:37 |
Hülkenberg naar Lotus, omdat het kan. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:39 |
Giedo loopt in op Pic. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:39 |
Hoe doet ie dat, hij gaat 0.6s langzamer ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:40 |
Sutil al 5x in de pit geweest ![]() editL gedaan dus ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:40 |
Sutil out | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:42 |
Loopt grosjean nou in op kimi? | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:42 |
0.3s tov 2 ronden geleden. | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:42 |
Er veranderd niks meer vandaag. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:42 |
? | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:42 |
waar zie jij dat..., hij is 0.004 langzamer ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:43 |
Fail two-two bij Vettel! | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:43 |
ja | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
Met een fastest lap? ben benieuwd wat er dan stuk is | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
Ricciardo exit? | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
geel | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
waar zie jij dat,...., hij is 0.205s langzamer ![]() | |
_Administr8or_ | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
Veel zal er niet mis zijn bij Vettel: FL | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:44 |
Fijn voor mijn manager ![]() | |
Zorro | zondag 6 oktober 2013 @ 09:45 |
Ricciardo, mijn manager, wat doe je ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:45 |
14 en 15 caterham..., net een plek te weinig | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:46 |
77 punten voorsprong nu? | |
Zorro | zondag 6 oktober 2013 @ 09:46 |
van Dam rot eens op met je "kom op Lewis" Fanboy ![]() | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 09:46 |
Kom op Lewis pak die Duitser ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:46 |
Kijken op Sport1 ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:46 |
Vergne ook out. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:47 |
Betalen voor F1 ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:47 |
Hulkenberg ![]() ![]() | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:47 |
Hulkenberg ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:47 |
Hulkengod ![]() ![]() ![]() | |
Nober | zondag 6 oktober 2013 @ 09:47 |
Toro Farso. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 09:48 |
Yes boys. | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:48 |
Voor een Vettelwinst een leuke race in de 2e helft. | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:49 |
THAT'S WHAT I'M TALKING ABOUT BOYS *vingertje* | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 09:49 |
En nu duik ik terug mijn bed in![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 09:49 |
Als je een snellere Hamilton 1 rondje voor kunt blijven dan kun je dat ook 10 rondjes doen, hij probeert toch elke keer hetzelfde. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:50 |
Ja, voor Sky zou ik wel betalen | |
AldoTheApache | zondag 6 oktober 2013 @ 09:51 |
De clown van de race blijft toch echt die brandweertruck ![]() | |
M.Melandri | zondag 6 oktober 2013 @ 09:52 |
Geweldig Hulkenberg, vooral het verdedigende werk aan het einde van de tweede stint tegen Alonso was briljant, zijn banden waren helemaal op. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 09:54 |
Dat was wel de highlight van de race, verder maakten de incidentjes er nog wat van | |
ColtZ40 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:54 |
Mercedes Ferrari voorbij? | |
M.Melandri | zondag 6 oktober 2013 @ 09:55 |
Alonso-Hamilton was ook een mooi gevecht, vond het wel een mooie race. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:56 |
Ik las net dat Charlie Whiting aan Taki Inoue heeft gevraagd om volgend jaar een cursus brandblusser voor beginners te geven aan de marshalls in Zuid-Korea ![]() | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 09:58 |
Happy Face van Raikkonen | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 09:58 |
Grosjean nog nooit op het podium gestaan zonder Kimi in F1. Altijd 3de terwijl Kimi 2de eindigt ![]() | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 09:59 |
En dan zeiken, hij had gewoon de deur dicht moeten houden | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 10:00 |
Vettel drinkt zich nog wat moed in... | |
kepler | zondag 6 oktober 2013 @ 10:00 |
Eindelijk weer een vermakelijke race! Jammer dat Vettel dan weer zo makkelijk wint, maar daar heb ik me al bij neergelegd ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:01 |
Jup, de race begint eigenlijk pas vanaf de 2de plaats ![]() ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 10:01 |
Wat een heerlijk inspirerende spreker is het toch onze Kimi. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:04 |
Ik vond het wel meevallen, was allemaal vrij recht toe recht aan, weinig onorthodoxe inhaal manoeuvres. | |
Dos37 | zondag 6 oktober 2013 @ 10:05 |
Prima race was dit. Natuurlijk niet voor de overwinning want er is er gewoon één veruit de beste. | |
Meike26 | zondag 6 oktober 2013 @ 10:08 |
Meest opvallende van de race vond ik toch de straffen. Giedo kreeg een drive-through voor het van de baan drukken van een ander. Perez deed dit overduidelijk ook,niet veel later in de race, hierbij werd de eventuele straf uitgesteld tot na de race?! Van der Garde lag op een erg mooie 12e plek en door de drive-through is zijn race toch wel verpest. Niet om chauvenistisch te doen, als het Pic of Bianchi was had ik er precies zo over gedacht. Saaie race voor de rest, briljant gereden van Hulkenberg ! | |
WEST | zondag 6 oktober 2013 @ 10:09 |
De eerste containers zijn alweer in de pits.., gaat snel zo. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:10 |
Hmm, als Vettel wint in Japan en Alonso eindigt niet hoger dan 9de is het alweer gedaan voor dit seizoen ![]() | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:10 |
Dat incident hebben ze niet laten zien toch? | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 10:11 |
Ze moeten ook snel aan die wagen van Webber beginnen. Over 4 dagen moet de boel klaar staan in Japan. Die race is wel live op BBC! | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:11 |
Dat was het in Spa al, op naar 2014 | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:12 |
Jaja, heb het uiteraard over mathematisch gezien. | |
kepler | zondag 6 oktober 2013 @ 10:13 |
Zolang ik geen beelden heb gezien van vdGarde durf ik er ook niks over te zeggen ![]() | |
Schunckelstar | zondag 6 oktober 2013 @ 10:16 |
ah, kai gaat vandaag voor de jaren 90 politiecommisaris-look ![]() | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 10:18 |
Jezus die stropdas... | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 10:18 |
Ach, derrek was ook geen lievertje | |
Karstman | zondag 6 oktober 2013 @ 10:19 |
Zit me wel af te vragen of hij zijn broekspijpen een stukje heeft opgerold en Dr. Martins aan heeft... | |
Schunckelstar | zondag 6 oktober 2013 @ 10:19 |
haha, true ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 10:31 |
dat was het na Groot-Brittannië al toen ze van bandenconstructie wisselden. | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 10:34 |
Toch knap dat ze de pech van Rosberg terwijl die hem aan het inhalen was als nadeel voor Hamilton weten uit te leggen. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:39 |
Zullen ze een reprimande krijgen? | |
Luctor.et.Emergo | zondag 6 oktober 2013 @ 10:40 |
Volgens mij was het eerst helemaal niet de bedoeling om weer de Safety Car naar buiten te sturen en hadden ze gedacht dat die truck wel op tijd bij de wagen van Webber zou zijn. Echter hadden ze zich een beetje verkeken op het snelheidsverschil tussen de truck en de F1 bolides. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:40 |
| |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:45 |
Inderdaad, blijft vreemd dat de benadeelde teams nauwelijks geprotesteerd hebben | |
GotenSSJ | zondag 6 oktober 2013 @ 10:49 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Canada_2012 ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 10:51 |
op dat moment wisten ze nog niets van het voordeel voor Vettel. Dat is pas vanaf Spa echt gebleken. En dan is het te laat om te prostesteren ... | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:51 |
![]() | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 10:52 |
Denk je? Het was niet voor niets dat RBR en Mercedes zo liepen te pushen, die hebben er ook het meeste voordeel aan gehad | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 10:57 |
Die eerste DT van GvdG is omdat ie Bianchi raakte tijdens het verdedigen, waarbij Bianchi richting pit-ingang werd geduwd. Volgens Ted Kravitz dan. | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 10:58 |
| |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 11:00 |
Even met een uur vetraging gekeken net, 8 uur was iets te vroeg ![]() Maar wat een zeikers bij de stewards zeg ![]() | |
Marks | zondag 6 oktober 2013 @ 11:11 |
Eindelijk weer een mooie race inderdaad! Alonso kan het nu wel opgeven denk ik, Vettel is kampioen ga ik na deze race van uit. ![]() | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 11:12 |
Gewaagd | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 11:18 |
Blijf dit maar terug zien komen:Speelt wel meer in dat team dan wij waarschijnlijk weten. Ben benieuwd...... | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 11:20 |
Zal best maar het is uiteindelijk zijn eigen schuld dat hij 3 ipv 2 werd | |
Earl_J_Hickey | zondag 6 oktober 2013 @ 11:23 |
Begin van de race was wat saai maar na de eerste SC ging het spul op de wagen. Hulkenberg man van de wedstrijd en Vettel ja, hij is Schumacheriaans bezig en dat is ergens ook wel mooi om te zien! Maar ik hoop wel dat in 2014 er wat meer tegenstand is voor der Seb. | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 11:26 |
dat kan alleen als de andere teams minder naar het gemekker van Red Bull gaan luisteren. Als Red Bull het ergens niet mee eens is dan gaat Marko als eerste mekkeren, waarna de rest ook mee gaat doen ... Ze moeten beseffen dat er addertjes onder het gras zitten als Red Bull begint te mekkeren. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 11:30 |
Dat weten ze wel hoor, Red Bull gooit er natuurlijk ook veel geld in en niet alleen in hun eigen team, blijkbaar zitten ze politiek ook goed, dat ze Lauda als mede Oostenrijker mee hebben is niet zo verbazend, dan heb je Berger ook nog, beetje wisseling van de wacht, vroeger was het Ferrari dat veel bepaalde | |
Ferry_76 | zondag 6 oktober 2013 @ 11:50 |
Meest opvallende moment voor mij blijft toch die neuskegel bij Rosberg die bezwijkt.. Dat ding is normaal van carbon en dat buigt niet, maar breekt. Ongetwijfeld zal de discussie over flexibele delen wel weer oplaaien.. | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 11:51 |
Alonso kan nog max. 125 punten inlopen op Vettel, het verschil is 77 punten. Als Vettel de volgende race wint, dan moet hij de rest van de races uitvallen en Alonso alles winnen. Dat gaat niet meer gebeuren. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 11:51 |
Was niet echt de neus wat afbrak, maar de ophangpunten van de neus. Hadden ook enorm veel moeite om het ding los te maken. | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 11:51 |
Als je dit artikel nu terugleest dan snap ik sinds afgelopen week wat Marko met de uitspraak bedoelde dat Vettel een halve seconde per ronde sneller zou zijn dan de rest van het veld ... http://www.motorsport.com(...)as-soon-as-possible/ | |
kepler | zondag 6 oktober 2013 @ 12:06 |
Whut? ![]() Wat Sinister ook al zegt, het was de ophanging en niet het vleugelgedeelte | |
Ferry_76 | zondag 6 oktober 2013 @ 12:17 |
Meestal zit de neus met een stuk of vier metalen pinnen vast in de monocoque, en ik kan me zo niet herinneren dat er eerder een complete neus afbrak zonder dat er verdere schade was. En als dit nu een hoog downforce circuit was geweest.. Blijft toch raar dat de gehele neus zomaar loskomt. | |
Tarado | zondag 6 oktober 2013 @ 12:26 |
![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 12:35 |
Dus? Dat wilt zeggen dat die niet kunnen breken of buigen? Eens moet toch de eerste keer zijn ![]() http://adamcooperf1.com/2(...)b6-nose-comes-loose/ ![]() Ligt er natuurlijk aan wat er precies gebeurt is. Een van die pinnen kan ook vergeten zijn vast te zetten. En als er dan plots teveel downforce op die vleugel komt als die uit de slipstream komt kan dat net de spreekwoordelijke druppel zijn geweest. Denk dat Mercedes deze week wel ergens met een verklaring komt. | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 12:44 |
btw: re-run van Sky http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.html | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 12:56 |
En dat kan er ook nog eens bij voor GvdG ![]()
| |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 13:05 |
Hongarije '12 toch? | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 13:07 |
De hele achterhoede is nu under investigation ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 13:24 |
Nee, was Kimi ook 2de ![]() http://nl.wikipedia.org/w(...)1_van_Hongarije_2012 Canada werd ie wel 2de zonder Kimi op het podium. Daar had GotenSSJ me al op gewezen ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 oktober 2013 @ 13:24 |
Oh het was Canada '12 dus ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 13:25 |
ik gok op drie reprimands | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 13:27 |
Allemaal voor GvdG ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 oktober 2013 @ 13:39 |
Dat was al zo duidelijk tijdens de race, anders gaan ze dat niet onderzoeken ná de race ![]() Maar wel lekker consequent van de stewards ivm Giedo's straf ![]() | |
Ferry_76 | zondag 6 oktober 2013 @ 13:52 |
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/alonso-dat-was-niet-goed/ ![]() Ik denk dat de keuze tussen Massa en Hulkenberg steeds makkelijker word voor Lotus.. En Massa mag wel een strafje krijgen voor 'Causing an avoidable collision.' | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 14:00 |
Hülk heeft vandaag zichzelf een zeer goede dienst bewezen. En Massa? Sinds zijn ongeval van 2009 is hij nooit meer op niveau gekomen | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 14:01 |
Hij had een (mooie) uitremactie, als Rosberg daar niet had gereden was hij waarschijnlijk rechtdoor geschoten daar. Zit een kern van waarheid in dat verhaal ![]() | |
Geralt | zondag 6 oktober 2013 @ 14:22 |
Canada 2012, Grosjean 2de, Lewis gewonnen en Perez derds. =edit= Ow dat was al gezegd. Goedemorgen. [ Bericht 4% gewijzigd door Geralt op 06-10-2013 14:31:36 ] | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 14:23 |
![]() | |
Geralt | zondag 6 oktober 2013 @ 14:25 |
Dat was ook een nadeel, want hij moest daardoor nog een ronde door op banden die al compleet gaar waren. Overigens had ik hem al veel eerder binnengehaald, want hij was al rondenlang veel te veel in aan het leveren. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 14:37 |
Hij had ook zelf kunnen zeggen "screw it guys, I'm coming in". | |
Geralt | zondag 6 oktober 2013 @ 14:38 |
Dat had Massa ook moeten doen exact 1 jaar na die veer tegen zn knarretje toen hij Alonso voorbij moest laten. Als ik Massa was had ik toen de auto naar binnen gestuurd en uitgestapt. Fuck off. ![]() | |
Ferry_76 | zondag 6 oktober 2013 @ 14:56 |
http://www.formula1.com/news/headlines/2013/10/15062.html Dus Marussia en Caterham kunnen allebei banden sparen in de kwalificatie in Japan, aangezien Bianchi en Pic dus sowieso op de laatste rij zullen staan, en v/d Garde en Chilton daarvoor (Tenzij het weer rare dingen gaat doen.). Kan wel gunstig zijn voor de race. | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 14:59 |
Rosberg lag toch virtueel voor hem of niet? Ja, heel stoer, maar het is juist dat soort stoerdoenerij waarmee hij zo vaak zijn banden vroegtijdig aftrapt. | |
Geralt | zondag 6 oktober 2013 @ 15:02 |
Ja nou en dus? Als Rosberg dat probleem met die vleugel niet gehad had dan had Lewis 1 ronde eerder binnen kunnen komen. En dus was het correct dat ze dat geval aanduidde als negatief voor Lewis. Ik snap niet hoe jij noodgedwongen 1 ronde later binnen moeten/kunnen komen omdat je teamgenoot een urgent probleem heeft niet als nadeel kan zien. Dat mag je me uit proberen te leggen. Graag zelfs. | |
Marks | zondag 6 oktober 2013 @ 15:19 |
zondag trouwens 8uur suzuka, dan om 10 uur motogp:-) | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 15:21 |
Omdat hij daardoor voor Rosberg kwam? | |
dery1990 | zondag 6 oktober 2013 @ 16:08 |
Wie weet waar je kan zien hoeveel inhaalacties (voor positie) de coureurs hebben gemaakt dit seizoen? Ben daar wel benieuwd naar ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2013 @ 16:11 |
http://cliptheapex.com/overtaking/ | |
THEFXR | zondag 6 oktober 2013 @ 16:40 |
2x podiums voor Lotus en Kimi gaat daar weg?? | |
Gramulanion | zondag 6 oktober 2013 @ 16:44 |
Ja. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:23 |
Nu de samenvatting op Veronica. Zet m net op, en direct al n blunder... | |
SiGNe | zondag 6 oktober 2013 @ 18:27 |
In hoeverre denk jij dat het geen nadeel was dan? Hamilton zou binnenkomen voor nieuwe banden, moet vervolgens achter Rosberg blijven hangen (die trager is door de kapotte vleugel) en daarna krijgt Rosberg ook nog voorrang bij de pits (duurde ook erg lang om die vleugel eraf te krijgen) en Hamilton moest dus met z'n al versleten banden nog 5-6 ronden doorrijden voor ie eindelijk de pit in kan. Als Rosberg 'm er meteen voorgelaten had dan had Hamilton later niet echter Hulkenberg gezeten maar ervoor en had misschien zelfs kans op een podiumplaats. Het team heeft daar door foute beslissingen veel tijd laten liggen. | |
SiGNe | zondag 6 oktober 2013 @ 18:29 |
En hoeveel tijd is ie verloren ten opzichte ven degenen voor Rosberg? | |
Desunoto | zondag 6 oktober 2013 @ 18:29 |
... was dat niet gewoon 1 ronde langer? Kostte Hamilton alsnog een paar seconden, misschien 5 seconden... maximaal. | |
SiGNe | zondag 6 oktober 2013 @ 18:34 |
Coulthard had het na de race over 5-6 ronden | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 18:50 |
Hij krijgt gewoon een positie in de schoot geworpen. Dat het niet meteen helemaal ideaal voor hem op zijn plek valt doet er natuurlijk niet aan af dat hij dom geluk heeft. Hij hoefde maar één rondje later naar binnen volgens mij en die banden had hij toch al een tijdje zelf afgetrapt, en dan had hij ook nog een rondje minder met zijn nieuwe banden. Bovendien kon hij alsnog bij Hulkenberg komen, alleen weet hij dan niet hoe hij er voorbij moet komen. Misschien waren zijn banden dan wel eerder versleten en had Alonso hem nog voorbij gekund. | |
SiGNe | zondag 6 oktober 2013 @ 18:56 |
het kostte 'm tijd, positie in de schoot of niet. Met de problemen die Rosberg had zou ie die positie toch wel krijgen maar dan zonder tijd te hoeven verliezen. En die banden waren afgetrapt omdat ze in principe toch z.s.m. vervangen zouden worden, anders had ie er inderdaad makkelijk nog verder mee kunnen rijden. Hamilton had dan met z'n nieuwe banden eerder bij Hulkenberg in de buurt kunnen komen en had meer tijd gehad om er voorbij te gaan. | |
Geralt | zondag 6 oktober 2013 @ 20:07 |
Dat doet er allemaal niet aan af dat hij door dat Rosberg gebeuren nadeel ondervond. Of hij die banden nou zelf aan gort heeft gereden of niet. Als Rosberg niet binnen was moeten komen dan had hij 1 ronde eerder binnen kunnen komen en zo minder tijd verliezen. Ik sta werkelijk waar iedere keer weer compleet paf hoe je alles in je eigen straatje geluld weet te krijgen en daarbij dan ook nog eens mensen verwijten dat zij alles in hun straatje lullen. Hij heeft gare banden en moet noodgedwongen een ronde wachten met naar binnen komen. Dat is een nadeel. Punt. ![]() | |
AldoTheApache | zondag 6 oktober 2013 @ 20:20 |
mooi om te zien dat het vanaf 2009 alleen maar beter is geworden, 14 overtakes per race .... ![]() | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 20:23 |
Toen streden coureurs voor iedere plek en waren er nog geen KERS en DRS ![]() Als je nu sneller bent, ga je er gewoon voorbij. | |
AldoTheApache | zondag 6 oktober 2013 @ 20:24 |
klopt, maargoed, voor de fans is het wel leuker ![]() ![]() ![]() | |
Fir3fly | zondag 6 oktober 2013 @ 20:25 |
2008 auto's/regels met KERS en DRS ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 oktober 2013 @ 20:31 |
2010 regels alleen is genoeg. Zonder DRS en Bridgestone banden is al beter dan in 2008. Juist door het verbod op bijtanken is er meer actie op de baan dan in de pits, zoals ervoor. Wat de cijfers van ClipTheApex ook aantonen. (Ervoor en erna meer inhaalacties). | |
Fir3fly | zondag 6 oktober 2013 @ 20:33 |
Bla bla bla ![]() | |
kepler | zondag 6 oktober 2013 @ 20:40 |
Alleen als je echt veel sneller bent (dus bij 'achterblijvers'), zoals je vandaag kon zien levert het goede/leuke gevechten op (Hulkenberg, Hamilton, Alonso) ![]() De F1 heeft zichzelf technisch gezien ingehaald... | |
sasquatsch | zondag 6 oktober 2013 @ 20:41 |
2010 waren Bridgestones en geen Pirelli's. Dus in wezem waren die banden hetzelfde als ervoor. En de statistieken geven mij gelijk. Sinds het bijtanken is het aantal inhaalacties drastisch naar beneden gegaan en sinds het verbod is het weer gestegen. | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 20:42 |
Wat ik daarmee bedoelde doelde meer op verrotte banden, die zijn soms zo erg ver heen dat er niks te verdedigen valt. Als ze op dezelfde soort banden rijden is het natuurlijk erg leuk ![]() | |
kepler | zondag 6 oktober 2013 @ 20:50 |
Ah ja, ok ik dacht dat je op DRS doelde ![]() | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2013 @ 20:55 |
Speelt ook mee natuurlijk op sommige circuits ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 oktober 2013 @ 22:37 |
Tijd had hij genoeg, het ontbrak aan hem ideeen hoe er voorbij te komen. Misschien waren deze banden dan ook wel eerder afgetrapt en had Alonso nog wat langer aan kunnen dringen. En iemand die virtueel voorligt en uitvalt is een voordeel,klaar. Dat niet meteen álles meezit zal voor dat verwende nest een tegenvaller geweest zijn, maar als Rosberg geen pech had gehad dan had hij daar nog voorbij gemoeten. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 00:01 |
om alvast in de stemming voor suzuka te komen, nog een filmpje uit mn pre-youtubetijdperk archief:-) http://www.dailymotion.com/video/x15mopq_suzuka-history_auto Enjoy | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 00:10 |
Vind het nog steeds schandalig dat Senna dat wereldkampioenschap niet ontnomen is. | |
Mexicanobakker | maandag 7 oktober 2013 @ 08:42 |
2010 vond ik, afgezien van een paar races, vrij saai. In rondje 12 pitten en dan de race uitrijden. Titelstrijd werd alleen spannend door wat kneuzenacties van Vettel en dat die bak van 'm soms uit elkaar viel.. | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 10:06 |
In dat geval had Prost die van het jaar ervoor ontnomen moeten worden. ![]() | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 10:07 |
Er was toen al veel meer actie op de baan dan in de jaren ervoor. Dat Vettel toen al de beste wagen had klopt, maar ik heb liever leuke races (zelfs als het niet om de overwinning gaat) dan een spannend kampioenschap. | |
Geralt | maandag 7 oktober 2013 @ 10:28 |
Geen F1 nieuws, maar ik lees net dat Dario nogal een klapper gemaakt heeft, enkel gebroken en iets met zn rug geloof ik en een stuk of 13 toeschouwers gewond ![]() | |
Geralt | maandag 7 oktober 2013 @ 10:28 |
Ow en dat Max een nieuw helmdesign heeft. Maar die heeft pas over een paar jaar wat met F1 te doen (hopelijk ![]() | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 10:32 |
titelstrijd was echt episch toen, als je dat niet vond ga je nooit voldoening halen uit een f1kampioenschapsjaar vrees ik | |
Mexicanobakker | maandag 7 oktober 2013 @ 10:34 |
Titelstrijd was mooi, dat zei ik dan ook. Ik gaf alleen aan dat dat niet kwam door verbod op tanken. Ook al vind ik het verbod wel goed, maar niet met de bridgestonebanden van toen. 2 stops is gewoon prima. | |
nils7 | maandag 7 oktober 2013 @ 10:58 |
Ik wil toch wel ff klagen over het commentaar op Sport1. Vorige race vond ik t nog oke... Maar nu was t om te janken.... "Hey waarom gaat de DRS niet open?" da's altijd de eerste paar rondjes na de SC Ronald... En "hey het klepje gaat nog niet open, zou die stuk zijn" goed kijken Ronald want dan kon je zien dat ie wel open ging of hoe verklaar je anders dat snelheids verschil? Als je iets mist, oke... maar als je er specifiek naar kijkt en dan gewoon onzin gaat brabbelen ![]() | |
Geralt | maandag 7 oktober 2013 @ 10:59 |
Ik denk dat ik de enige ben die geen probleem had met dat tanken? ![]() Toen gaf men tenminste nog gas, je moest toch binnen voor te tanken dus je kon je banden ook gewoon oproken. | |
JohnB52 | maandag 7 oktober 2013 @ 12:00 |
Tsja, FIA wil auto's zuiniger hebben, fabrikanten ook. Banden kan Pirelli ook niks aan doen. Uiteraard kunnen ze ook banden maken die 500km meegaan. Maar dan heb je minder grip, dus langzamere auto's. | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 12:00 |
En toen werd er dus veel meer ingehaald in de pits en was er minder actie op de baan. In 2010 gaf men ook gas en werden er geen banden gespaard en toen was er al meer actie op de baan dan in de jaren ervoor. Die Pirelli banden zorgen er voor dat men niet altijd voluit kan. Die zouden ze moeten afschaffen en terug naar banden zoals de Bridgestones in 2010. | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 12:01 |
Dat hoeft niet. Er is bewust voor gezorgd dat de banden sneller slijten. Ze kunnen best banden maken met net zoveel grip die langer meegaan. | |
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 12:08 |
Is de oorzaak al bekend van het bandincident bij Perez? | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 12:25 |
Situatie van begin 2011 was het mooist, het probleem voor mij is dat er niet gespeeld kan worden met strategieën. Deze race deed ook bijna iedereen hetzelfde qua banden. Wat is dan de meerwaarde van verschillende compounds? | |
Sinister-D- | maandag 7 oktober 2013 @ 12:28 |
Opzouten met je onderzoek ![]() Miljaar man, FOK! wordt hendig overspoeld met dat soort onzin de laatste tijd ![]() ![]() | |
Scrutinizer | maandag 7 oktober 2013 @ 12:34 |
Echte mannen wassen hun haar niet. Die rijden in hun cabrio met de kap neer door de wasstraat. ![]() | |
JohnB52 | maandag 7 oktober 2013 @ 13:50 |
Helaas, wij zijn allemaal kaal ![]() | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 15:10 |
Wellicht. Maar die van Senna was veeeeel duidelijker. | |
bloodymary1 | maandag 7 oktober 2013 @ 15:13 |
Tja, ik kan er wel elke week over klagen, maar dat helpt toch niet. Ik heb speciaal voor de races die de BBC niet live uitzendt een abonnement of Sport 1 genomen, maar ik kan er echt niet naar kijken. Of luisteren vooral. Ik ben nu al zo ver dat ik zo'n race als gisteren dan maar in de middag bij de BBC kijk die een leuk voorprogramma hebben en van 61 racerondjes er toch zo'n 51 uitzenden, alleen de 10 hele saaie niet. En dan zorgen dat ik de hele dag geen nieuws krijg, zodat het toch spannend blijft om de race niet live te kijken. Maar gelukkig, volgende week weer live bij de BBC. F1 op Sport 1 is echt dunne stront. | |
bloodymary1 | maandag 7 oktober 2013 @ 15:15 |
Nee hoor, ik vond het toen ook spannender. En al werd er ingehaald in de pits, dat was toch ook spannend, een onderdeel van het geheel gewoon? | |
jeroenslb | maandag 7 oktober 2013 @ 15:40 |
Daarom... hoop ook dat ze tanken weer gaan toestaan... Moet best iets op te verzinnen zijn om het veilig te maken. Ging voornamelijk mis bij het weg rijden. Doe dan bijvoorbeeld eerst tanken dan banden. Of dat de tankslang eerst in een houder moet dan pas mag je weg rijden. Of dat deze houder een signaal geeft dat de auto zakt (die kriks die ze in amerika hebben dat de auto zelf omhoog komt). Heb je wel weer races met verschillende tank in houder.... ook weer goed voor het inhalen. En inderdaad weer banden die iets langer mee gaan als 5 ronden :S | |
Beach | maandag 7 oktober 2013 @ 15:52 |
Slangloos tanken. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:15 |
Inhalen is het probleem niet, het probleem in de F1 is fundamenteler, de film Rush laat zien wat ik bedoel. Niet dat ik daar geweest ben, maar het is niet voor niets dat die film veel aantrekkingskracht heeft en de races van nu afgestempeld worden als saai om naar te kijken door de buitenstaander. Het element gevaar wordt nog steeds MEER weggefilterd. Hoeveel miljoenen kost het de fabrikanten wel om de steeds strengere veiligheidseisen in de auto's te kunnen stoppen. Terwijl ze veilig genoeg zijn nu. En ik was oprecht blij dat er gewoon 2 man af zijn gespind in de race! Dat hoort gewoon, zo krijg ik in ieder geval het idee dat het toch moeilijk is om zo'n wagen te besturen. | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:18 |
Pure onzin. Mensen die alleen kijken naar dingen omdat er misschien dooien kunnen vallen zijn geen mensen die je als fan wilt hebben. Gelukkig zijn er genoeg legitieme reden om de F1 wel te volgen. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:20 |
Ik ben dan ook een ''Mossoist'' Quote van Sterling Moss: "I certainly had an appreciation of the danger which to me was part of the pleasure of racing. To me now racing is – the dangers are taken away: if it's difficult, they put in a chicane. So really now the danger is minimal – which is good, because people aren't hurt. But for me the fact that I had danger on my shoulder made it much more exciting. It's rather like if you flirt with a girl, it's more exciting than paying for a prostitute, because while you know you're gonna get it, the other one you don't. And I think with driving a motor car, the danger is a very necessary ingredient. Like if you're cooking, you need salt. You can cook without salt, but it doesn't have the flavour. It's the same with motor racing without danger. For me.'' Ik kende de hele quote niet, maar nu ik het lees is het dubbel ![]() ![]() En een crash zoals gisteren in de Indycar is gewoon wat tof is, BEHALVE natuurlijk de gewonden onder de toeschouwers, dat mag nooit. De rijders hadden zo goed als niets, het levert spectaculaire beelden op en veel mensen denken nu ''wauw, wat die lui doen, dat zou ik niet durven, gek zijn ze maar respect zeg!'' | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:22 |
Sinds de dood van Ayrton Senna is F1 eigenlijk alleen maar populairder geworden en dat komt niet omdat het minder veilig is geworden. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:24 |
Dat klopt deels, maar wat ik vrees is dus dat men door blijft gaan met veiliger maken. Nu is het in mijn ogen al jaaaaren goed, maar ook dit jaar moesten de autos weer sterker worden tegen zijwaartse impacts bijvoorbeeld en worden er extra uitloopstroken aangelegd op de circuits. Nu kan het nog net, misschien de volgende 5 stappen ook nog, maar op deze manier is de sport totaal gemuteerd over een jaar of 10. | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:25 |
En wat is daar het nadeel van? | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 16:25 |
Het gaat er imho ook niet om dat het veiliger is. Probleem is dat fouten niet meer afgestraft worden. Breng de grindbakken maar weer terug, dan betekent een fout weer einde wedstrijd, in plaats van dat men zonder plekverlies kan doorrijden. | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:27 |
Ben ik het op zich mee eens, maar aan de andere kant zorgen die uitloopstruiken er wel weer voor dat de rijders iets meer risico kunnen nemen bij inhaalacties. Omdat ze dus de mogelijkheid hebben om rechtdoor te gaan en het misschien later nog eens te proberen. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:31 |
En dat de F1 populairder wordt is niet te meten. Het is bereikbaarder voor de mensen, op meer zenders te volgen dan 20 jaar terug en via internet. De rating die iedereen zou geven voor de races toen en nu en anders kunnen zijn maar dat weet ik niet. | |
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:31 |
Je kan je afvragen in hoeverre het een legitieme uitspraak is. Hij deed deze uitspraak immers in 2008; lang na zijn eigen carrière. Verder was het het racen in zijn tijd sowieso niet echt spectaculair, voor de toeschouwers iig. Die rating geef je ook nav wat je gewend bent. Wanneer je niet anders dan een optocht gewend bent, en je hebt twee keer mensen naast elkaar zien rijden, vind je het fantastisch. Wanneer je gewend bent ze steeds te zien scrapen beoordeel je diezelfde race anders. Verder moet je ook meenemen dat het principe van motorsport meer geaccepteerd is. Heck, hier in Nederland is ons cultuurtje misschien wel het beste voorbeeld ervan. De NOS heeft onder leiding van Smeets motorsport lang buiten gehouden, wat deel is van de redenen dat racers uit Nederland het lastig hadden om sponsoren te vinden. | |
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:32 |
Natuurlijk wel. Het belangrijkste is dat er geen verband is tussen veiligheid en populariteit, dus jouw hypothese gaat sowieso niet op. | |
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 16:34 |
Blijft moeilijk, ze veranderen die regels niets voor niets jaarlijks om te proberen er een redelijk kampioenschap van te maken wat interessant is om naar te kijken. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:34 |
Natuurlijk wel, maar op een andere manier. Het is alleen een virus onder de mensen dat alles snel en flitsend moet gaan. Zie ook de kritiek op de 10km schaatsen. Onzin, dat is juist mooi, een race die rustig kan gaan maar onderliggend heel spannend is. Dat is wat de F1 F1 maakt en anders dan een sprintrace zoals de Moto GP. Ik vraag me af wat ik op dit forum doe als men gaat beweren dat a)uitloopstroken prima zijn b)de f1 vroeger niet spectaculair was. F1 = spectaculair. | |
Waffle | maandag 7 oktober 2013 @ 16:35 |
Sowieso worden de oude jaren veel mooier voor gesteld dan ze daadwerkelijk waren.Je leest heel veel tegenwoordig over hoe vet het 10 jaar geleden wel niet was met de 10 cylinder motoren etc. Dit zal over 10 jaar ook wel gezegd worden over deze jaren... | |
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 16:36 |
Die klonken wel mooier ![]() | |
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:36 |
Indirect verband. Veiligheid-->spectakel---> populairiteit. Komt deels wel overeen. Waarbij je veiligheid niet moet zien als of een coureur gewond kan krijgen, maar meer als de kans op situaties waarin een crash kan gebeuren; close racing, gedurfde inhaalacties, bochten met hoge snelheid, etc. Allerlei kunstmatige manieren ja. De mensen die plezier halen uit het bijhouden van de cijfers vinden het wel leuk. Maar die actie moet je op de baan hebben, en daar wordt het juist weggehaald. | |
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 16:40 |
Wat is kunstmatig? Ik denk juist dat mensen die niet zo fanatiek zijn het nu leuker vinden omdat er ingehaald wordt, idioten zoals wij kijken toch altijd (spreek voor mezelf) | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:41 |
Klopt, ik ben ook van mening dat de F1 nu nog op de grens zit, maar als het zo doorgaat gaat het ECHT minder worden. Ik heb hier autovisies uit de jaren 80, met raceverslagen van de ´´slaapwekkende races´´ waar Senna weer won etc. Ik waardeer daarom ook nu Vettel, hij doet immers wat Senna ook deed. Maar wat ik hier laatst ook postte, moet je blijkbaar eerst dood zijn voordat men je gaat waarderen ![]() | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 16:42 |
Het mooie van toen was dat je nog echte rivaliteit tussen coureurs had, zoals in de jaren '80 met Senna en Prost en Mansell en Piquet. Dat gaf een extra dimensie, die je tegenwoordig mist. En natuurlijk de turbomotoren en het grond-effect. ![]() | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:43 |
Mn moeder, die niet vaak kijkt, zei laatst dat het eruit ziet als een computerspel vanuit de t-cam. En dat is wat ik vrees: F1 weet niet hoe ze zichzelf moet verkopen qua beelden op de baan van de sport zelf, behalve lekker wijven laten zien en Bechham die op de grid staat. In plaats daarvan moeten ze de helmetcam laten zien zoals hier | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 16:44 |
Niet waar dus, nu heb je ook Vettel vs Alonso, wie dat niet vind is zelf in de loop der jaren veranderd. Dit element in de sport is onveranderd. | |
Peterselieman | maandag 7 oktober 2013 @ 16:44 |
Vettel zou veel meer waardering krijgen als hij de overstap naar een ander team maakt en ook voor dat team veel wint. Nu kleeft er nog de bijsmaak aan dat het de Red Bull is die hem de zeges bezorgt en niet zijn goede rijden. | |
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:47 |
DRS, KERS, banden met een clipping point. Een goede racer die goed is in het directe gevecht kan in een tragere auto veel lastiger iemand achter zich houden op pure racevermogen. Je bent gewoon een sitting duck wanneer je net voor het rechte stuk een tegenstander hebt ingehaald. Dat geldt dus ment name voor DRS. Wat KERS betreft vind ik het te 'game achtig'. Je moet gewoon een goede racer zijn en niet met een tactisch spelletje met KERS kunnen verdedigen of extra vermogen hebben bij het uitkomen. Een goedee coureur kan langer met zijn banden doen, en met wat meer versleten banden nog door kunnen rijden. Nu ben je echter gewoon klaar als je het clipping point bereikt hebt. Motor, banden, aerodynamica. Waar het bij normale auto's op de weg feitelijk ook op draait, en dan gewoon tot in het extreme, dat is wat ik zou willen zien. En dus met normale slicks, zodat de echte vechtende helden naar voren kunnen komen en wat meer risico nemen. Maar goed, dat gaan we nooit meer zien. |