abonnement Unibet Coolblue
pi_132633928
anders heb je reiskosten, afhankelijk hoever je van de ikea af woont kan dat een stuk duurder uitvallen.
  Licht Ontvlambaar zondag 27 oktober 2013 @ 21:20:59 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132634687
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:10 schreef loecje het volgende:
anders heb je reiskosten, afhankelijk hoever je van de ikea af woont kan dat een stuk duurder uitvallen.
Voor acht euro kun je een flink stuk rijden... Ik vind het vreemd dat de verzendkosten hoger zijn dan de kosten van een pakketje bij postNL.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132634906
Het zal toch ook aantrekkelijker zijn bij grotere bestellingen neem ik aan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_132636768
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Voor acht euro kun je een flink stuk rijden... Ik vind het vreemd dat de verzendkosten hoger zijn dan de kosten van een pakketje bij postNL.
in het noord/oosten van het land moet je soms een pokke eind rijden voor de ikea.

ikea verzend tot 30kg met een pakket, daarvoor betaal je bij postNL ¤12,50
pi_132642039
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:12 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Qua uiterlijk? Het is toch niet zwaar om een deur eenzelfde kleurtje en finish te geven? Het hoeft niet exact hetzelfde te zijn, maar ze komen in dezelfde ruimte, gescheiden door een deur.
Maar de schuifdeuren zijn vaak van best zwaar materiaal gemaakt. Veel glasplaten bijvoorbeeld. Die dingen zijn echt bagger zwaar. Dat is met een scharnier niet te doen. Waarschijnlijk hebben ze voor de schuifdeuren alle deuren gelijkend gemaakt met de spiegeldeur.

En dan moeten er concessies gemaakt worden ten aanzien van een designverschil tussen beide type deuren. Ik denk dat IKEA er niet vanuit gaat dat men in 1 ruimte beide type kasten gaat combineren.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 28 oktober 2013 @ 00:06:19 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132642533
Sterker nog; ik denk dat de verschillen er juist zijn om te voorkomen dat mensen gaan prutsen met deuren voor het ene model geschikt te maken voor het andere model....

Hoewel het waarschijnlijk weinig kwaad kan een paar scharnierdeuren aan de schuifdeurrail te bevestigen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132642636
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:06 schreef Leandra het volgende:
Sterker nog; ik denk dat de verschillen er juist zijn om te voorkomen dat mensen gaan prutsen met deuren voor het ene model geschikt te maken voor het andere model....

Hoewel het waarschijnlijk weinig kwaad kan een paar scharnierdeuren aan de schuifdeurrail te bevestigen :+
Ja dat zou kunnen. maar ik denk dat dit nog niet zo makkelijk mooi op te lossen is :P

Maar wat dat betreft is het altijd maar de vraag wat de assortimentsstrategen in Zweden allemaal in hun hoofd halen :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132716823
pi_132718346
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:50 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Maar de schuifdeuren zijn vaak van best zwaar materiaal gemaakt. Veel glasplaten bijvoorbeeld. Die dingen zijn echt bagger zwaar. Dat is met een scharnier niet te doen. Waarschijnlijk hebben ze voor de schuifdeuren alle deuren gelijkend gemaakt met de spiegeldeur.

En dan moeten er concessies gemaakt worden ten aanzien van een designverschil tussen beide type deuren. Ik denk dat IKEA er niet vanuit gaat dat men in 1 ruimte beide type kasten gaat combineren.
Helaas is het noodgedwongen, het gaat niet echt anders. Als we ergens nog 1,5 meter over zouden hebben zou ik een schuifkast nemen, maar we hebben een stuk van één meter en een stuk van twee meter, maar de kast moet minder hoog, dus we hebben nog een extra kast nodig. Ik zal wel advies gaan vragen aan de IKEA.

Maar nogmaals, ik heb het idee dat ik niet helemaal begrepen word, het hoeft niet dezelfde deur te zijn, als het er maar hetzelfde uitziet, dus als het glanzend is, is het fijn dat de andere kast ook glanzend is, en niet mat met een gelige ondertoon
pi_132723961
waarom niet allemaal schanierdeuren en geen schuifdeuren?
pi_132735670
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef loecje het volgende:
waarom niet allemaal schanierdeuren en geen schuifdeuren?
ruimte! :D
pi_132775929
Zitten hier nog keuken-IKEA-ers?
Ik ben even aan het spelen met de keukenplanner. Maar heb alvast een vraagje, voordat ik zaterdag naar de IKEA rijdt:

Hij moppert dat er minder dan 5 cm aan weerszijden van de keuken zit. De ruimte is muur tot muur 482 cm breed, en is staat nu een keuken van 480. Is er iets waardoor de deurtjes dan niet meer goed open kunnen? Of de lades niet goed uit de kastjes?
Ik wil het liefst hoge kasten aan de buitenzijdes, en dan 6 onderkasten a60cm met werkblad, en 4tot6 bovenkasten.
Voor de hoge kasten staan nu FA527 en FA708..
Iemand een idee of dat een goed plan is ;)
pi_132776130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Zitten hier nog keuken-IKEA-ers?
Ik ben even aan het spelen met de keukenplanner. Maar heb alvast een vraagje, voordat ik zaterdag naar de IKEA rijdt:

Hij moppert dat er minder dan 5 cm aan weerszijden van de keuken zit. De ruimte is muur tot muur 482 cm breed, en is staat nu een keuken van 480. Is er iets waardoor de deurtjes dan niet meer goed open kunnen? Of de lades niet goed uit de kastjes?
Ik wil het liefst hoge kasten aan de buitenzijdes, en dan 6 onderkasten a60cm met werkblad, en 4tot6 bovenkasten.
Voor de hoge kasten staan nu FA527 en FA708..
Iemand een idee of dat een goed plan is ;)
Wil je de zijkanten van de hoge kasten in dezelfde kleur hebben als de fronten? Want dan ben je daar sowieso 3cm voor kwijt.
De reden dat er, volgens de planner, aan beide kanten 5cm over moet blijven is voor het goed kunnen openen van de kast en dat de deur ook ver genoeg open kan om bijvoorbeeld vriesladen te openen of laden goed uit te kunnen schuiven. Vaak (lees: "over het algemeen altijd" :') )zijn muren niet 100% recht en als de muren naar binnen lopen dan heb je die twee centimeter dus eigenlijk al niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132776304
De kasten staan bijna tegen de muur aan, of bedoel je tussen de hoge kast&onderkastje nr1? Bij dat laatste hebben we wel een probleem. Dan moeten we misschien naar 4x80 ipv 6x60 als onderkasten..
Er staat nu ook een keuken in, en de deurtjes gaan nu prima open, Dus over die muren maak ik me minder zorgen..

Lekker snel antwoord trouwens!
pi_132776788
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:47 schreef Deepfreeze het volgende:
De kasten staan bijna tegen de muur aan, of bedoel je tussen de hoge kast&onderkastje nr1? Bij dat laatste hebben we wel een probleem. Dan moeten we misschien naar 4x80 ipv 6x60 als onderkasten..
Er staat nu ook een keuken in, en de deurtjes gaan nu prima open, Dus over die muren maak ik me minder zorgen..

Lekker snel antwoord trouwens!
Nja ik snap wel dat je dat zelf vindt, maar IKEA moet dit in zekere zin natuurlijk aansprakelijkheidstechnisch gezien "dicht" bouwen. Wat wel eens gebeurt is dat men de tekening qua maatvoering aanpast zodat het allemaal wel past :')

Dat bedekkingspaneel is voor de zichtzijden. De zijkanten van de hoge kast waartegen het werkblad komt.
Een optie is wellicht om aan te houden: hoge kast | 60 | 60 (kook) | 80 | 60 (spoel) | 60 (vaatwasser) | hoge kast
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132777087
Dat zou kunnen gespiegeld.. Moet alleen de vaatwas aansluiting ergens anders heen. Maar die afvoer is toch al een issue opzich. Dus die moest toch al aangepast..
Huidig is: hoog | 60 | 60+60 (spoel) | 60 (vaatwasser) | 60 (oven/fornuis) | 60 | hoog (koelkast)
Dan misschien hoog | 60 (vaatwasser) | 60 (spoel) | 80 | 60 (fornuis/oven) | 60 | hoog (koelkast)
pi_132777422
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat zou kunnen gespiegeld.. Moet alleen de vaatwas aansluiting ergens anders heen. Maar die afvoer is toch al een issue opzich. Dus die moest toch al aangepast..
Huidig is: hoog | 60 | 60+60 (spoel) | 60 (vaatwasser) | 60 (oven/fornuis) | 60 | hoog (koelkast)
Dan misschien hoog | 60 (vaatwasser) | 60 (spoel) | 80 | 60 (fornuis/oven) | 60 | hoog (koelkast)
Komt op hetzelfde neer ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132777525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer ;)
Bedankt bartje, Misschien zaterdag shoppen..
Nu nog bedenken wat voor blad we erop willen..
En wat voor moois we dan gebruiken om die 15-20 cm weg te werken..
pi_132777638
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bedankt bartje, Misschien zaterdag shoppen..
Nu nog bedenken wat voor blad we erop willen..
En wat voor moois we dan gebruiken om die 15-20 cm weg te werken..
Welke fronten willen jullie?

Die ruimte aan de zijkant kun je opvullen met een passtrook. Je krijgt daarvoor een plaat van hetzelfde materiaal als de fronten die je op maat zaagt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132778031
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welke fronten willen jullie?

Die ruimte aan de zijkant kun je opvullen met een passtrook. Je krijgt daarvoor een plaat van hetzelfde materiaal als de fronten die je op maat zaagt.
Ik heb er nu lindingo ecru opzitten.
sofielund vindt ik wel mooi van het plaatje, maar dat is misschien net iets te donker, dus dat wordt iets voor zaterdag..
(de frontjes zijn nu ecru met eikenkleur blad). denk nu lindigo ecru met walnoot te combineren.. of toch sofielund met een steen/antracietblad?

Bedankt Bartje in ieder geval. Ik ga zaterdag wel even real life puzzelen met man.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:27:42 #273
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132778143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:24 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb er nu lindingo ecru opzitten.
sofielund vindt ik wel mooi van het plaatje, maar dat is misschien net iets te donker, dus dat wordt iets voor zaterdag..
(de frontjes zijn nu ecru met eikenkleur blad). denk nu lindigo ecru met walnoot te combineren.. of toch sofielund met een steen/antracietblad?

Bedankt Bartje in ieder geval. Ik ga zaterdag wel even real life puzzelen met man.
Mijn ervaring is dat ze - in Utrecht - ook heel erg welwillend zijn om je goed te helpen met die keukenplanner, als je er zelf niet (helemaal) uitkomt. ^O^

Als je op zaterdag gaat kijken, probeer dan in ieder geval er vroeg te zijn. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132778243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:24 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb er nu lindingo ecru opzitten.
sofielund vindt ik wel mooi van het plaatje, maar dat is misschien net iets te donker, dus dat wordt iets voor zaterdag..
(de frontjes zijn nu ecru met eikenkleur blad). denk nu lindigo ecru met walnoot te combineren.. of toch sofielund met een steen/antracietblad?

Bedankt Bartje in ieder geval. Ik ga zaterdag wel even real life puzzelen met man.
Haha wat een verschil tussen fronten joh! :o

LIDINGÖ is heel traditioneel waar SOFIELUND dan weer erg modern is! :D
Ik zelf ben helemaal weg van SOFIELUND O+ (heb zelf een BESTA kastencombinatie gemaakt met dat patroon O+) en die zou ik zelf combineren met een wit blad. Deze vind ik daar erg mooi bij:

Nadeel van wit is dat je alles ziet, voordeel is dan je dan wellicht sneller gaat schoonmaken? SOFIELUND met een donker blad maakt naar mijn idee wel heel donker inderdaad. En dan dat greepje erbij.
(zo heb ik zelf mijn keuken al ontworpen, terwijl het een huurhuis is :') )

LIDINGÖ met een eikenpatroon blad kan ook heel mooi. Maar deze past daar ook goed bij:

met dit greepje:


Graag gedaan trouwens! Vond ik altijd een leuk onderdeel van mijn werk daar :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Bartjebart op 31-10-2013 22:36:02 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132778515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze - in Utrecht - ook heel erg welwillend zijn om je goed te helpen met die keukenplanner, als je er zelf niet (helemaal) uitkomt. ^O^

Als je op zaterdag gaat kijken, probeer dan in ieder geval er vroeg te zijn. ;)
Utrecht wordt wat ver rijden.. Maar Hengelo is om de hoek.. Daar zijn ze vast ook aardig ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Haha wat een verschil tussen fronten joh! :o

LIDINGÖ is heel traditioneel waar SOFIELUND dan weer erg modern is! :D
Ik zelf ben helemaal weg van SOFIELUND O+ en die zou ik zelf combineren met een wit blad. Deze vind ik daar erg mooi bij:
[ afbeelding ]Nadeel van wit is dat je alles ziet, voordeel is dan je dan wellicht sneller gaat schoonmaken? SOFIELUND met een donker blad maakt naar mijn idee wel heel donker inderdaad.

LIDINGÖ met een eikenpatroon blad kan ook heel mooi. Maar deze past daar ook goed bij:
[ afbeelding ]
Ik weet.. Dat ecru-hout is zo gewend nu. Sofielund is minder makkelijk voor te stellen. Ik ben niet zo gek op een wit blad, iets ecru-igs zie ik zo niet staan? Misschien pragel wit steenpatroon..

En ik mis eigenlijk nog een waterkering op het blad, met 2 kinderen die nog weleens onhandig met water spelen..

Die laatste greepjes is echt niet mijn smaak :P .. De eerste wel. Had nu blankett op die LIDINGÖ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')