Hallo allemaal 
Zoals jullie misschien al hebben gelezen in mijn vorige topic(s) heb ik grote ambities om een (bioscoop)film te maken. Er is nu een klein beetje hoop in de goede richting, aangezien er enkele instanties zijn die nu aan het kijken zijn wat ze voor mij en mijn 'team' kunnen betekenen.
De vraag is alleen wat een geschikte, redelijk goedkope filmcamera is. De camera moet zo goed zijn, dat je de beelden helder en duidelijk kunt projecteren op een bioscoopfilm. Ik heb natuurlijk ook zelf wel wat onderzoek gedaan, zo ben ik de 'Blackmagic Cinema Camera' tegen gekomen, maar ik vond de kwaliteit echt werkelijk bedroevend als ik eerlijk ben, te vaag voor woorden.
Ik las ook in een krantje van een bekende elektronicazaak dat er ook wel eens (delen van een) film(s) worden geschoten met een camera zoals een 'Canon EOS 5D Mark II/Mark III'. Zou deze geschikt zijn? En welke lens zou ik dan nodig hebben?
Voor alsnog is de kans eigenlijk best wel klein dat ik mijn droom kan verwezenlijken, maar er is tenminste een stap in de goede richting gezet. Ik zou graag alvast dingen vast willen stellen, voordat er daar om wordt gevraagd, daarom o.a. dit topic.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ook al vinden jullie het misschien een beetje onrealistisch. Af en toe dromen is ook wel goed en misschien kan ik in de toekomst, wanneer ik genoeg heb gespaard, zelf een leuke camera aanschaffen!
Alvast bedankt!
Groet,
Unites