anderen zijn dan zonder onder invloed te zijn even achterlijk, ieder zijn dingquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:56 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Dat kan. Ken ook een meisje in een oude klas van me, kwam met een joint aan op school, en verliet de school met een joint als het ware. Ze leefde echt in d'r eigen wereldje, was sloom, ultralaks. Op het moment dat ze een weekje niet blowde begon ze weer helemaal op te leven en was ze weer aanwezig etc. Op die manier merk je wel dat het z'n voor en nadelen heeft
Dat is wel triest jaquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:56 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Dat kan. Ken ook een meisje in een oude klas van me, kwam met een joint aan op school, en verliet de school met een joint als het ware. Ze leefde echt in d'r eigen wereldje, was sloom, ultralaks. Op het moment dat ze een weekje niet blowde begon ze weer helemaal op te leven en was ze weer aanwezig etc. Op die manier merk je wel dat het z'n voor en nadelen heeft
Ik bedoel niet dat ze er achterlijk van wordenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
anderen zijn dan zonder onder invloed te zijn even achterlijk, ieder zijn ding
wat danquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:58 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat ze er achterlijk van worden
Waar heb je dat cijfer precies vandaan? Volgens mij is dat dikke bullshitquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gast
wietrokers hebben een <1 lagere kans op kanker dan normale rokers, dat maakt geen 15 jaar langer leven
enig medisch onderzoekquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:00 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Waar heb je dat cijfer precies vandaan? Volgens mij is dat dikke bullshit
Als het kanker voorkomt, remt en vernietigd, dan denk ik niet dat het gaat om minder dan 1%.
Ze zijn niet per-se meer onder invloed, dat meisje ook had ook zodanige resistentie dat ze zei niet meer stoned kon worden van redelijk volle joints, en ze werd er ook niet per-se anders van, je kende haar gewoon niet meer anders als iemand die heel sloom was en ernstig introvert.quote:
niet meer stoned worden, alsof cannabis door je dopaminesysteem gaatquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:03 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ze zijn niet per-se meer onder invloed, dat meisje ook had ook zodanige resistentie dat ze zei niet meer stoned kon worden van redelijk volle joints, en ze werd er ook niet per-se anders van, je kende haar gewoon niet meer anders als iemand die heel sloom was en ernstig introvert.
Als jij het hebt over iemand die achterlijk onder invloed is denk ik meer aan mensen die 1x in de maand blowen en dan zo knetter zijn dat ze constant domme uitspraken/acties ed hebben
Ik word juist heel extravert als ik gedronken heb hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
niet meer stoned worden, alsof cannabis door je dopaminesysteem gaat
nee iemand die katsdronken is toch ook sloom en introvert, die kun je gewoon achterlijk noemen watn die zijn niet in staat logisch en rationeel te denken
THC heeft wel degelijk een uitwerking op dopamine.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
niet meer stoned worden, alsof cannabis door je dopaminesysteem gaat
nee iemand die katsdronken is toch ook sloom en introvert, die kun je gewoon achterlijk noemen watn die zijn niet in staat logisch en rationeel te denken
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
THC heeft wel degelijk een uitwerking op dopamine.
katsdronkenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:07 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Ik word juist heel extravert als ik gedronken heb hoor
Ik sluit logisch nadenken helemaal uit en begin gewoon dom te ratelen.
op het dopaminesysteemquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
THC heeft wel degelijk een uitwerking op dopamine.
Dan ben ik ook niet introvert, dan slaap ik gewoon bijna eerlijk gezegd. Dan weet ik niet eens meer dat ik leef.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
katsdronken
scheef tegen een muur liggen, linkeroog gaan rechts, rechteroog naar beneden en dan muuuuuu euuuuuh aaaa-geluiden maken
Nee, dat klopt ook. Het is wel de reden dat mensen er verslaafd aan kunnen raken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
op het dopaminesysteem
dan heb ik het niet over heropname
nee, dat is de reden dat ze NIET verslaafd rakenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, dat klopt ook. Het is wel de reden dat mensen er verslaafd aan kunnen raken.
Niet fysiek, nee, maar het fijne gevoel omdat dopamine vrijkomt is wel een reden dat iemand mentaal verslaafd kan raken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, dat is de reden dat ze NIET verslaafd raken
Huh, het stimuleren van de afgifte van dopamine is toch een grondbeginsel van verslaving of zit ik nou helemaal vaut? Ik heb het wel over geestelijke verslaving, niet fysiek.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, dat is de reden dat ze NIET verslaafd raken
zoiets heet gewennig, hobby of plezierquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:13 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Niet fysiek, nee, maar het fijne gevoel omdat dopamine vrijkomt is wel een reden dat iemand mentaal verslaafd kan raken.
ja dat kloptquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Huh, het stimuleren van de afgifte van dopamine is toch een grondbeginsel van verslaving of zit ik nou helemaal vaut?
Klopt, je kunt in ieder geval stellen dat als iemand geestelijk afhankelijk kan worden van cannabis, hij/zij het ook kan worden van een broodje kipfilet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zoiets heet gewennig, hobby of plezier
net als mensen blij worden als ze zon schijnt ipv een donkere koude helfstdag, men is niet verslaafd aan 27 graden, het alternatief is gewoon minder leuk
als men beweerd dat cannabis verslavend is is dat gewoon gelogen, neurologisch onmogelijk
Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja dat klopt
dat is een fysieke verslaving
en derhalve niet aan de orde bij cannabis
Nou, dopamine hoort vrij te komen omdat je iets goed doet. Dus als je wiet rookt, en dopamine komt vrij, is dat eigenlijk een reward voor wiet roken. Dan denk je onbewust dat het heel goed is dat je dat doet en ga je er weer naar verlangen. Ik zie het als seks en de reden waarom seksverslaving bestaat.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zoiets heet gewennig, hobby of plezier
net als mensen blij worden als ze zon schijnt ipv een donkere koude helfstdag, men is niet verslaafd aan 27 graden, het alternatief is gewoon minder leuk
als men beweerd dat cannabis verslavend is is dat gewoon gelogen, neurologisch onmogelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |