ik zal mijn nicht naar dit topic sturen, dit is haar werkveldquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:16 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Nou, dopamine hoort vrij te komen omdat je iets goed doet. Dus als je wiet rookt, en dopamine komt vrij, is dat eigenlijk een reward voor wiet roken. Dan denk je onbewust dat het heel goed is dat je dat doet en ga je er weer naar verlangen. Ik zie het als seks en de reden waarom seksverslaving bestaat.
Maar nu ga ik echt weg, bye
Ah, zo in detail heb ik het nog nooit uitgelegd gekregen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zal mijn nicht naar dit topic sturen, dit is haar werkveld
normaal gesproken wordt, nadat dopamine vrijkomt, het weer opgenomen
verslavende drugs verhogen de productie van dopamine enorm, waardoor er een verschil ontstaan bij nuchter/invloed
bij wiet wordt niet zozeer de productie gestimuleerd maar de opname gestopt, zodat die dopamine gerecycled wordt
in een nutshell
Dan maar mobiel verder, ik vind dit te interessant.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:24 schreef Life2.0 het volgende:
maar op dat moment dat 'alles' verslavend is, heeft de term verslaving geen waarde; het woord is zijn definitie verloren, daarom gewenning vs verslaving
ik rook bijna elke dag wiet, maar één keer per dag, niet de hele dagquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:26 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Dan maar mobiel verder, ik vind dit te interessant.
Het klopt inderdaad dat gewenning een beter woord is voor wiet'verslaving', maar de definitie van verslaving is afhankelijk zijn, en als je elke dag wiet rookt en niet beter weet dan elke dag stoned zijn, dan ben je best afhankelijk van wiet in mijn boek. Dus wat is het nou?De een maakt het ander.
we spreken toch allemaal nederlands?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit lijkt me eerder het verschil in de definitie van verslaving.
Ja bedoelde meer hoe men in het algemeen over verslaving spreekt. Eet verslaving bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
we spreken toch allemaal nederlands?
tjah de gemiddelde mens staat niet bekend om zijn kennis van zakenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja bedoelde meer hoe men in het algemeen over verslaving spreekt. Eet verslaving bijvoorbeeld
Verslaving is toch afhankelijk zijn van iets zoals ik net zei? Of heb ik dat fout?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tjah de gemiddelde mens staat niet bekend om zijn kennis van zaken
ik ben afhankelijk van mijn motor om op het werk te komen, nou wil ik ook wel even goed inhaleren als ik ga tanken, maar daar blijft het bij hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:33 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Verslaving is toch afhankelijk zijn van iets zoals ik net zei? Of heb ik dat fout?
Groen met geelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:26 schreef Life2.0 het volgende:
als groen ook blauw is, wat is dan blauw
Afhankelijk zijn van een bewustzijns-beïnvloedend middel heb ik het over.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik ben afhankelijk van mijn motor om op het werk te komen, nou wil ik ook wel even goed inhaleren als ik ga tanken, maar daar blijft het bij hoor
Meeste verslaving zit tussen de oren maar als je regelmatig sommige drugs gebruikt kan je lichaam er aan wennen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit lijkt me eerder het verschil in de definitie van verslaving. Waar ik, net als unscrewed dacht dat verslaving niet veel meer was dan ''het goede gevoel willen ervaren'' was, getriggerd door je brein of niet
medicatie voor ms danquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:35 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Afhankelijk zijn van een bewustzijns-beïnvloedend middel heb ik het over.
Jaquote:
en anders voor een euro een roze bril van de markt als alles tegen zitquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:38 schreef smitjew het volgende:
Je bepaalt zelf hoe je het leven ziet , dit kan veranderen door ervaring of eigen wil.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:21 schreef Studeur het volgende:
Vandaag besloten te converteren naar het Hedonisme
"expertcommissies" van de overheid over wietquote:Eén van de criteria om drugs als onaanvaardbaar te bestempelen is de maatschappelijke
schade. De expertcommissie doelt hierbij niet alleen op de schade die direct door het
gebruik wordt veroorzaakt (ziekenhuisopnamen, werkverzuim, delictgedrag) maar ook op
de schade door (de bestrijding van) criminele, illegale handel (pag. 47). L
Kut is dat, dan voel je je zo verneuktquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:03 schreef FL_Freak het volgende:
Powernap weer uitgelopen tot twee uur slaap
Nou ik voel me wel wat meer uitgerust want was vanmiddag zo moe en heb vanavond nog verjaardagquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:04 schreef Studeur het volgende:
[..]
Kut is dat, dan voel je je zo verneukt
Rijtjeshuis?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:10 schreef Studeur het volgende:
Whehe de buurvrouw is tegen de muur aan t beuken, blijkbaar vindt ze de muziek te hard. Jammer voor haar.
Mijn buren houden gewoon netjes hun mond dichtquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:10 schreef Studeur het volgende:
Whehe de buurvrouw is tegen de muur aan t beuken, blijkbaar vindt ze de muziek te hard. Jammer voor haar.
Ze heeft uitkeringsfraude gepleegd dus ze moet niet zeiken over muziek die te hard staat.quote:
Wa un kutwijf.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:16 schreef Studeur het volgende:
[..]
Ze heeft uitkeringsfraude gepleegd dus ze moet niet zeiken over muziek die te hard staat.
En dan na 1 nummertje al tegen de muur bonkenquote:
sozquote:
hehehe eikelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:18 schreef Studeur het volgende:
[..]
En dan na 1 nummertje al tegen de muur bonkenVolume op max nu zodat ik het niet hoor.
valt er iets te scheren dan?quote:
Hehehe nice.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:18 schreef Studeur het volgende:
[..]
En dan na 1 nummertje al tegen de muur bonkenVolume op max nu zodat ik het niet hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |