Natuurlijk is er achter de tralies wat gezoend en geknuffeld, maar seks in de cel was er zeker niet. Mentor N. (26) werd smoorverliefd op een van haar mentorjongens in jeugdgevangenis De Hartelborgt in Spijkenisse, vertelt zij. Het kostte haar baan.
'Ik ben altijd professioneel geweest', reageert N. op landelijke berichtgeving. Staatssecretaris Fred Teeven maakte onlangs bekend aan de Tweede Kamer dat een medewerkster uit justitiële jeugdinrichting De Hartelborgt was ontslagen, omdat zij een liefdesrelatie had aangeknoopt met een van de jeugdige gedetineerden.
Jongens uit de gevangenis meldden vorige week aan deze krant dat het om een mentor ging en om haar pupil, een 19-jarige jongen: 'Na 21.00 uur ging ze zijn cel in voor seks.'
'Niet waar,' reageert de jonge vrouw, die als een blok viel voor de gedetineerde Marokkaan. 'Dat we seks hadden, is gewoon een domme roddel. Deze verliefdheid is ons overkomen. Het was vooral mijn antwoord op zijn gevoelens. Hij nam het initiatief, terwijl ik er tegen vocht. We hebben geen foute dingen gedaan. Al is er wel wat gezoend.'
Spijt heeft de vrouw niet van haar heimelijke escapades. 'We werden eerst vrienden en daarna werden we verliefd. Ik wist juist altijd mijn afstand tot de jongens te bewaren'. Ze geeft wel toe het eerder aan haar werkgever had moeten melden. 'Maar ik wist dat hij ons dan uit elkaar zou halen. We waren verliefd. Dat wilden we niet.'
Al langere tijd liep er in de jeugdgevangenis een onderzoek naar de twee, die wel heel erg stralend rond elkaar heen bewogen. Waar de jongen tegen andere groepsleiders stug en gesloten was, kletste hij er bij N. op los. De Rotterdamse Marokkaan zat een PIJ-maatregel uit van twee jaar voor kleinere delicten, zoals inbraken. De afgelopen jaren waren er vluchtpogingen, tevergeefs. Toen sloeg de verliefdheid toe. Lang ging het goed, want ze waren voorzichtig.
De twee werden betrapt doordat hij een mobieltje in zijn cel had. 's Avonds had hij stiekem telefoonverkeer met zijn mentor, die dan thuis was. 'Bij een celdoorzoeking vonden ze zijn telefoontje. Ze screenden zijn belgedrag en ontdekten mijn nummer. Toen ben ik eerlijk geweest.'
Volgend jaar komt de jongen vrij en N. gelooft dat hun toekomst samen een kans heeft: 'Ons gevoel is oprecht.' Een nieuwe baan hoopt ze snel te vinden. 'Maar de Hartelborgt zal bij het natrekken van referenties altijd melden dat ik voor een gedetineerde ben gevallen. Dat maakt mijn situatie moeilijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)efde-in-de-lik.dhtmlDeze spermacel krijgt nog een staartje.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !