abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131828914
Hoii, ik doe de opleiding pedagogisch werker. Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding en loop stage bij een buitenschoolse opvang. Mijn stagebegeleider wil dat ik elke dag nieuwe dingen op schrijf wat ik die dag wil gaan doen of aan wil gaan werken. Alleen vind ik het erg lastig omdat ik niks kan bedenken. Misschien weten jullie doelen? Wat ik al op stage doe is de telefoon aannemen, aanwezigheidslijst invullen, kinderen uit de klas ophalen, tafel deken, de kinderen begeleiden bij het eten, tafel afruimen en de ruimte schoonmaken, een spel met kinderen doen, toezicht houden op de kinderen, overdracht doen met ouders. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met nieuwe dingen waaraan ik kan werken.
pi_131829017
De entertoets vinden :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder, tsja.. overleg dat soort dingen ook met je begeleider. Zeg wat je hier zegt (wat je dus allemaal al doet) en vraag wat er eventueel nog meer van je verwacht wordt. Heb je geen schoolboeken waarin je taakomschrijvingen wat uitgebreider staan beschreven?
Ja doei.
pi_131829201
@moterbloenpje mijn begeleider wilde geen voorbeelden geven toen ik er om vroeg ik moest het zelf bedenken. En in mijn boeken staan niet echt nuttige dingen die ik kan gebruiken
pi_131830261
Lijkt meer op een stage onderwijsassistente zo
pi_131836673
Je krijgt vanuit school waarschijnlijk wel einddoelen mee, die je aan het einde van het jaar bereikt moet hebben. Deel dat in in kleine doelen. Bijv. het doel: kan kinderen begeleiden in de dagelijkse verzorging. Dan kunnen kleine doelen zijn:
1. Verdiepen in hygiëne-richtlijnen volgens de GGD en deze vergelijken met de werkwijze van je stage.
2. Een activiteit verzinnen om de kinderen spelenderwijs te leren tandenpoetsen.
Enzo...

Je hoeft ook niet dagelijks nieuwe doelen te stellen. Je kunt ook met je stagebegeleidster bespreken wat ze er van vindt als je ongeveer twee weken aan hetzelfde doel werkt, maar hierbij dagelijks rekening houdt met de gegeven feedback. Dus lees bijv. twee weken lang iedere dag een boek voor en let daarbij extra op de aandachtspunten die gegeven worden.

Succes met je stage. Stages met kinderen leveren vaak erg mooie momenten op. ^O^

Ik zie nu pas dat je op een bso stage loopt. Bedenk een programma voor bewegingsstimulatie ofzo, kun je lekker veel tijd mee vullen. Afhankelijk van de fase van het project kun je leerdoelen opstellen als: theoretische kennis vergroten, methodisch werken, leiding geven, evalueren enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door pietkanarie op 04-10-2013 18:27:16 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_131849428
Pas holle retoriek toe op je 'journaal', werkt altijd.
pi_131884383
@pietkanarie, dankje daar heb ik wat aan! :-D
pi_131889285
Zeker met de einddoelen/competenties vanuit school kun je wat mee.
Verder valt het me op dat jij vooral bezig bent met praktische zaken, heel goed natuurlijk, maar zeker in dit werk is "verdieping" ook erg belangrijk.
Een kind of gedrag van een kind leren (her)kennen, en daarop bedenken hoe er het beste mee om te gaan, kunnen ook mooie doelen zijn. Hiermee richt je je minder op de " praktische" kant, maar ga je je juist verdiepen en de theorie erbij betrekken die je vanuit school meekrijgt.
pi_131936844
@Ronaldussen dankje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')