Tja het is zo een beetje de enige ''goede'' filmacademie in Nederland.. heb weinig opties verderquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:49 schreef DonnieDarkno het volgende:
Denk dat je dan een oubollige indie- filmmaker wordt.
Je kan zelf ook rondbellen naar studios en je werk 'pitchen'. Verder weet ik niet echt hoeverre je in het promoten van films wordt begeleidt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:51 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Tja het is zo een beetje de enige ''goede'' filmacademie in Nederland.. heb weinig opties verder
maar waar is dan uberhaupt deze studie (filmacademie) voor bedoeld? Als je simpelweg je werk kunt pitchen bij studios.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:52 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Je kan zelf ook rondbellen naar studios en je werk 'pitchen'. Verder weet ik niet echt hoeverre je in het promoten van films wordt begeleidt.
Ligt eraan welke opleiding je wilt doenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:54 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
maar waar is dan uberhaupt deze studie (filmacademie) voor bedoeld? Als je simpelweg je werk kunt pitchen bij studios.
Filmacademie, voor filmregisseur voornamelijk. Maarja de vraag is eig, wnr ik de studie afmaak en een diploma krijg, of dit dan de toelatingspas is om bij studios aan te kloppen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:55 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ligt eraan welke opleiding je wilt doen
Lijkt me stugquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:08 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Filmacademie, voor filmregisseur voornamelijk. Maarja de vraag is eig, wnr ik de studie afmaak en een diploma krijg, of dit dan de toelatingspas is om bij studios aan te kloppen.
ja precies, daarom zit ik ook te twijfelen of zo een studie uberhaupt zal helpen. Maar je had het volgens mij over studios. Raad jij mij aan om met een script (54 pagina's) bij een studio aan te kloppen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:09 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Zoals ik zei, moet een opleiding inhoud hebben om leerlingen het idee te geven dat ze iets hebben geleerd en aangezien je goede verhalen bedenken en schrijven niet kan leren, krijg je waarschijnlijk een hoop (lees: bijna alleen maar info) over de geschiedenis van de film. Zo zit het ook bij de studie Filmwetenschappen op UL.
Ik weet echt niet hoe dat precies in z'n werking gaatquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:12 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
ja precies, daarom zit ik ook te twijfelen of zo een studie uberhaupt zal helpen. Maar je had het volgens mij over studios. Raad jij mij aan om met een script (54 pagina's) bij een studio aan te kloppen?
Ik bedoel, ik heb alleen een script. geen acteurs, geen camera's, geen kapitaal. niets..
Ik hoor inmiddels van een maat van mij wiens zijn neef ook werkelijk studeert aan de filmacademie en vertelde mij dat er regelmatig (bekende) acteurs/regisseurs langskomen om te kijken naar talenten en bepaalde films die groepen hebben gemaakt voor een project.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:13 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe dat precies in z'n werking gaat. Maar je moet in elk geval wel een concreet plan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |