abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131772204
is inmiddels helderff kloontje..

vorige week maandag 23ste me ziek gemeld ..diarree overgeven pijn keelpijn koppijn...gewoon na de klote..
tot donderdag in bed gelegen elke dag netjes met kantoor gebeld en vrijdag ging het aanzienlijk beter..laten we zeggen 60% beter..dit ook gecommuniceerd met kantoor..dat ik er 99% zeker maandag weer zou zijn..

ben zaterdag even na de stad geweest..om boodschapje te doen en zondag heb ik mijn vriendin naar een feest gebvracht..even gebleven en met vrienden die daar waren gepraat..zondagavond vriendin weer opgehaald ..en zondagnacht weer koorts pijn in buik diaree..zelfs tot vandaag...

dus maandag netjes gebeld ben nog ziek..heb nog pijn en koorts..inmiddels is het woensdag en ben weer ant werk..nog met buikpijn..

nou hoorde ik dus net collega 's beetje smoezen en vaag doen...dus vroeg aan vriend/collega wat is er...

ja ja je stond op een foto op het feest..en daar worden dus vragen over gesteld..

heb nu verder van mijn leiding gegevende nix gehoord..ik wacht het rustig even af ..maar maak me een beetje zorgen..

mijn vraag is ..kunnen ze me hier op staande voet voor ontslaan?
ik zelf heb me dus vrijdag beter gemeld en maandag ochtend netjes weer ziek gemeld..

graag jullie input

[ Bericht 97% gewijzigd door Five_Horizons op 02-10-2013 18:18:13 ]
pi_131772274
nog even teraanvulling..

ik heb niet echt het gevoel iets verkeerds gedaan te hebben..

twijfel alleen door collega's
pi_131772300
Laat ze lullen, misschien handig om even naar je leidinggevende te stappen als je weer beter bent om misverstanden te voorkomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:13:30 #4
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_131772340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:10 schreef knakkloon het volgende:
nog even teraanvulling..

ik heb niet echt het gevoel iets verkeerds gedaan te hebben..

twijfel alleen door collega's
Misschien moet je dat wel doen.

Maar om terug te komen op je vraag.

Nee ontslag op staande voet kan niet. Alleen je werkgever zal je niet zo makkelijk meer geloven. Of het nou wel of niet waar is.

Als je een contract voor bepaalde tijd hebt dan kan je er wel van uit gaan dat het niet verlengd wordt. (er vanuit gaande dat je werkgever erachter komt).
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_131772392
heb vast contract..

kijk snap dat het niet handig is dat ik me weer heb ziekgemeld..maar was ook echt ziek...

ben inmiddels wel begonnen..maar voelt niet fijn..en begon beetje te twijfelen..

ontslag op staande voet kan dus niet'? dat is me ergste zorg

en heb daar even rond gelopen...meteen weer met de dikke kop de foto..en collega's hier hadden echt vroeger bij de nsber gekunt
pi_131772423
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:12 schreef Skv het volgende:
Laat ze lullen, misschien handig om even naar je leidinggevende te stappen als je weer beter bent om misverstanden te voorkomen.
heb ik ook aan zitten denken..

maar stel dathet niet bij mijn baas terrecht komt..maak ik miss slapende honden wakker..
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:19:03 #7
163488 RubenSosa
pi_131772471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef knakkloon het volgende:
heb vast contract..

kijk snap dat het niet handig is dat ik me weer heb ziekgemeld..maar was ook echt ziek...

ben inmiddels wel begonnen..maar voelt niet fijn..en begon beetje te twijfelen..

ontslag op staande voet kan dus niet'? dat is me ergste zorg

en heb daar even rond gelopen...meteen weer met de dikke kop de foto..en collega's hier hadden echt vroeger bij de nsber gekunt
Misschien dreigt hij er wel mee. Maar er is geen enkele rechter die op 1 incident het zou goedkeuren.

Gewoon ff afwachten en kijken wat er eventueel gebeurd.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  PR/Manusje van alles woensdag 2 oktober 2013 @ 11:21:12 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131772528
Daarom geen collega's op facebook. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_131772563
Kinders kinders kinders..... Waar maken we ons zorgen om!?!?

Nee, je moet je hier niet druk over maken. Je hebt gewoon gedaan wat ieder normaal mens zou doen. Als je je niet helemaal uitgeleefd hebt heb je toch geen enkele reden om je schuldig te voelen?

En waarom zou je baas zich hier druk over maken? Is er echt zo'n pietluttige angstkultuur in dat bedrijf dat je je hier zorgen over moet maken?

Laat ze lekker allemaal lullen en trek je er niets van aan. Je baas kán niet alleen niets, hij wíl waarschijnlijk ook helemaal niets. Als ik baas zou zijn en iemand komt naar mij toe met zo'n verhaal over een collega dan zou ik ze vragen waar ze zich in godesnaam druk over maken.
pi_131772595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:19 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Misschien dreigt hij er wel mee. Maar er is geen enkele rechter die op 1 incident het zou goedkeuren.

Gewoon ff afwachten en kijken wat er eventueel gebeurd.
ja..is ook mijn reactie..

had er helemaal niet bij stil gestaan..dat dit kon gebeuren..

maar ze hebben binnen het bedrijf niet zoveel nodigom iemand te naaien..cq ontslaan.. dus vandaar nu mijn angst
pi_131772620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daarom geen collega's op facebook. :')
ik heb niet eens facebook haha..

maar sta blijkbaar ergens op..
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:25:33 #12
163488 RubenSosa
pi_131772640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:23 schreef knakkloon het volgende:

[..]

ja..is ook mijn reactie..

had er helemaal niet bij stil gestaan..dat dit kon gebeuren..

maar ze hebben binnen het bedrijf niet zoveel nodigom iemand te naaien..cq ontslaan.. dus vandaar nu mijn angst
Ontslag kan natuurlijk altijd. Als een werkgever van je af wilt, dan hij ook van je af. (tegen vergoeding uiteraard). Ontslag op staande voet, tja dan krijg je geen geld mee. Maar op 1 incident kan hij niks beginnen. Weet niet of je eerder "problemen" hebt gehad?
pi_131772725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:25 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ontslag kan natuurlijk altijd. Als een werkgever van je af wilt, dan hij ook van je af. (tegen vergoeding uiteraard). Ontslag op staande voet, tja dan krijg je geen geld mee. Maar op 1 incident kan hij niks beginnen. Weet niet of je eerder "problemen" hebt gehad?
nee verder niets aan de hand..

ja dat is ook zo..maar ging mij om het feit dat ze het verdraaien dat ik zogenaamd niet ziek zou zijn..
als je ziek bent moet je dan verplicht in bed blijven liggen?
pi_131772743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:22 schreef Kumerian het volgende:
Kinders kinders kinders..... Waar maken we ons zorgen om!?!?

Nee, je moet je hier niet druk over maken. Je hebt gewoon gedaan wat ieder normaal mens zou doen. Als je je niet helemaal uitgeleefd hebt heb je toch geen enkele reden om je schuldig te voelen?

En waarom zou je baas zich hier druk over maken? Is er echt zo'n pietluttige angstkultuur in dat bedrijf dat je je hier zorgen over moet maken?

Laat ze lekker allemaal lullen en trek je er niets van aan. Je baas kán niet alleen niets, hij wíl waarschijnlijk ook helemaal niets. Als ik baas zou zijn en iemand komt naar mij toe met zo'n verhaal over een collega dan zou ik ze vragen waar ze zich in godesnaam druk over maken.
vind ik ook...ben daar miss al met al anderhaf uur geweest..

en jazeker heerst een angstcultuur..en nog erger een verraadcultuur..
pi_131772806
Ontslag op staande voet lukt niet na één incident.

Sterker nog, zolang er geen arbo-arts bij betrokken is staat gewoon vast dat jij ziek bent. Als er twijfel is over jouw ziek-zijn, moet de werkgever namelijk een arbo-arts inschakelen. Alleen die mag namelijk beslissen of je al dan niet terecht thuis bent gebleven.

En dan nog, is één zo'n incident geen reden voor ontslag op staande voet. Wel kan de werkgever het natuurlijk in je dossier vastleggen als de arbo-arts vindt dat je wel aan het werk had gemoeten.

Uiteindelijk kan zo'n dossier, na een officiële schriftelijke waarschuwing, leiden tot je ontslag. Alleen moet er dan nog steeds goedkeuring zijn door een rechter of het UWV.
pi_131772996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Ontslag op staande voet lukt niet na één incident.

Sterker nog, zolang er geen arbo-arts bij betrokken is staat gewoon vast dat jij ziek bent. Als er twijfel is over jouw ziek-zijn, moet de werkgever namelijk een arbo-arts inschakelen. Alleen die mag namelijk beslissen of je al dan niet terecht thuis bent gebleven.

En dan nog, is één zo'n incident geen reden voor ontslag op staande voet. Wel kan de werkgever het natuurlijk in je dossier vastleggen als de arbo-arts vindt dat je wel aan het werk had gemoeten.

Uiteindelijk kan zo'n dossier, na een officiële schriftelijke waarschuwing, leiden tot je ontslag. Alleen moet er dan nog steeds goedkeuring zijn door een rechter of het UWV.
en dat is geen staande voet ontslag?

maar ik ben inmiddels weer gaan werken.. en heb geen arbo arts of iemand gesproken

was gewoon nog een na wee van de buikgriep..

heb eigenlijk elke dag netjes me gemeld..en dacht dat het na het weekend weer beter zou zijn..anders was ik sowieso thuis gebleven..om dit soort situatie's te voorkomen..maar goed zondag avond was het toch nog niet helemaal weg..misschien teveel aloweer gedaan
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:13:05 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_131773791
Als je daar gezeur van krijgt, echt gezeur, dan lever je toch wat vrije dagen in?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_131773914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:13 schreef Hallmark het volgende:
Als je daar gezeur van krijgt, echt gezeur, dan lever je toch wat vrije dagen in?
ja..maar ben echt ziek geweest..

ga er geen punt van maken als het zover komt..

maar zou het wel raar vinden
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:31:30 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_131775666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:18 schreef knakkloon het volgende:
ja..maar ben echt ziek geweest..
ga er geen punt van maken als het zover komt..
Ach joh, geluld wordt er toch. Als je iets hoort van je manager, kun je precies je bovenstaande reply zeggen. Maar ik zou me van tevoren niet druk maken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:39:12 #20
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131775878
Hoe sta je überhaupt op de foto?
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 13:39:33 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131775889
Als ik ziek ben, dan ben ik ziek, dan ga ik niet even langs een feestje of de stad in. Die ethos hebben heel veel mensen (ik denk/hoop het merendeel van de bevolking). Als je de stad in kan of naar een feestje kan (langs een feestje) dan kan je ook gewoon werken. Als je mijn werknemer was kreeg je van mij een waarschuwing. Nog zo'n één en je lag eruit.

Vanuit mijn oogpunt moet je je dus wel degelijk zorgen maken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131776281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
Hoe sta je überhaupt op de foto?
gewoon staand..haha..naast iemand..
pi_131776319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:39 schreef JeMoeder het volgende:
Als ik ziek ben, dan ben ik ziek, dan ga ik niet even langs een feestje of de stad in. Die ethos hebben heel veel mensen (ik denk/hoop het merendeel van de bevolking). Als je de stad in kan of naar een feestje kan (langs een feestje) dan kan je ook gewoon werken. Als je mijn werknemer was kreeg je van mij een waarschuwing. Nog zo'n één en je lag eruit.

Vanuit mijn oogpunt moet je je dus wel degelijk zorgen maken.
is ook zo...ben ik ook met je eens hoor..

alleen ik meende dat het zondag weer voorbij was, echter was het in de nacht weer diarree en koorts..heb nu nog buikpijn en ben wel weer ant werk..

had ook gecommuniceerd dat ik er maandah weer zou zijn maandag...voelde me vrijdag al stuk bter..

echter zondagavond was het dus klote..
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:05:59 #24
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131776478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:29 schreef knakkloon het volgende:
Vertel, ik ben benieuwd. :')
pi_131776496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:29 schreef knakkloon het volgende:

[..]

vind ik ook...ben daar miss al met al anderhaf uur geweest..

snitches get stitches
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')