abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:18:41 #151
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131778494
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:14 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Geldt voor alles wat op tv komt...
Nee. Denk aan de Twilight Zone, X-Files, The Wire, Frazier, Seinfeld. Je kan een extra dimensie toevoegen. Zelfs Dexter had dat ergens wel, aangezien het een personage was met twee gezichten die in elkaar verweven raakten.
Ik denk niet dat het toeval is dat de nieuwere series dat allemaal niet echt hebben. Mensen willen gewoon het makkelijke vermaak. Dat zie je ook aan de programmering van met name de commerciėle zenders in Nederland.
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik weet dat sommige mensen het raar vinden klinken, maar voor mij zaten er bij Fringe te veel afleveringen in een seizoen.
Kan me hier wel wat bij indenken, maar leg eens uit (of doe een poging)? Ik weet immers niet of wat ik denk ook is wat jij bedoelt...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131778642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:13 schreef Kenju het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar als je zelfs van de super bekende series die al jaren geleden uitgezonden nog van alles in acht moet nemen.....

[..]

Hangt ervan af. Als het goed is, is het goed, is het slecht, is het slecht. Heeft niet zoveel te maken met een case of the week of niet. House werd goed beoordeeld. De CSI-series worden ook ontzettend goed bekeken. Terra Nova was gewoon slecht. Moest een doorlopende drama zijn, maar bij de 3e aflevering begonnen ze al met een filler.
House en all die politieseries die kijk je voor de cases. Series zoals person of interest, alcatraz etc veelbelovende trailers, maar uiteindelijk een enorme deceptie na 1 a 2 aflevering.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:24:58 #153
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131778704
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:23 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

House en all die politieseries die kijk je voor de cases. Series zoals person of interest, alcatraz etc veelbelovende trailers, maar uiteindelijk een enorme deceptie na 1 a 2 aflevering.
Ik vind Person of Interest anders een leuke serie, en sta daar zeker niet alleen in. Is gewoon een hit, en m.i. gewoon een serie die een interessant concept voorspiegelt en zeer vermakelijk is.
Dat je CSI en House voor de cases kijkt, ben ik niet met je eens. Bij CSI is het vooral de ervaring met allerlei nutteloze effecten, super gelikte productie met mooie shots. Later kwam er wat meer karakterontwikkeling bij (kan er maar beperkt iets over zeggen, aangezien ik er niet naar kijk). Bij House werd het 'case of the week'-principe op een gegeven moment ook saai, en kwam dat ook meer op de achtergrond te staan en werd het gebruikt om het bredere verhaal te vertellen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:26:48 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131778777
POI is gewoon een toffe serie. Politieseries volg ik niet meer zo sinds uhmmm Hill Street Blues :'), dat was gewoon genieten, of nou ja the Singing Detective, die was ook briljant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131778811
quote:

[..]

Person of Interest is zeker geen deceptie, imo.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_131778887
oh ik heb er nog 1: lilyhammer _O- met steven van zandt! bazen serie _O_
pi_131779244
In een poging om het namedroppen van andere series tegen te gaan, is deze hier al eens getoond? Het verloop van de stemmen op IMDB per Breaking Bad aflevering. Hoe bedoel je deze serie steeg steeds boven zichzelf uit?!

pi_131779250
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik vind Person of Interest anders een leuke serie, en sta daar zeker niet alleen in. Is gewoon een hit, en m.i. gewoon een serie die een interessant concept voorspiegelt en zeer vermakelijk is.
Dat je CSI en House voor de cases kijkt, ben ik niet met je eens. Bij CSI is het vooral de ervaring met allerlei nutteloze effecten, super gelikte productie met mooie shots. Later kwam er wat meer karakterontwikkeling bij (kan er maar beperkt iets over zeggen, aangezien ik er niet naar kijk). Bij House werd het 'case of the week'-principe op een gegeven moment ook saai, en kwam dat ook meer op de achtergrond te staan en werd het gebruikt om het bredere verhaal te vertellen.
Dat het op een gegeven moment saai wordt heb je gelijk. Op een gegeven moment is het te voorspelbaar zoals bij House en is het nieuwigheid eraf. Dat ze dan meer drama instoppen a la GTST kan mij totaal niet boeien. Daarom kijk ik liever comedy sitcoms op tv dan numbers/csi/suits etc. Kan je nog een beetje lachen alhoewel ik nu bijna nooit meer tv kijk.

Het kutte van populaire niet case series dat het vaak uitgemolken wordt, zoals lost.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:47:06 #159
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131779480
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:41 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dat het op een gegeven moment saai wordt heb je gelijk. Op een gegeven moment is het te voorspelbaar zoals bij House en is het nieuwigheid eraf. Dat ze dan meer drama instoppen a la GTST kan mij totaal niet boeien.
Ik zou het niet vergelijken met GTST. Een drama is iets anders dan een soap. Maar bij House hebben ze het best lang interessant gehouden m.i. Het probleem met het 'case of the week' principe was dat het altijd hetzelfde was. House komt een probleem tegen, vervolgens probeert hij wat, wat mislukt, en uiteindelijk had hij een ingeving en redde de boel. Zo ging het iedere keer. Saai dus. En dus maakten ze er een character-ontwikkeling van.

Maar jij houdt er kennelijk niet van om een rode draad te volgen, en wil gewoon na 45 minuten gewoon klaar zijn met een verhaal. Dan zijn doorlopende drama's inderdaad niets voor je.

Ben wel benieuwd waarom je dan Lost (in het originele, niet-uitgemolken concept) wel leuk vond.... En heb je bijv. 24 gekeken?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131779628
quote:

[..]

Ga Hanibal naar kijken. :Y
pi_131779839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:47 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik zou het niet vergelijken met GTST. Een drama is iets anders dan een soap. Maar bij House hebben ze het best lang interessant gehouden m.i. Het probleem met het 'case of the week' principe was dat het altijd hetzelfde was. House komt een probleem tegen, vervolgens probeert hij wat, wat mislukt, en uiteindelijk had hij een ingeving en redde de boel. Zo ging het iedere keer. Saai dus. En dus maakten ze er een character-ontwikkeling van.

Maar jij houdt er kennelijk niet van om een rode draad te volgen, en wil gewoon na 45 minuten gewoon klaar zijn met een verhaal. Dan zijn doorlopende drama's inderdaad niets voor je.

Ben wel benieuwd waarom je dan Lost (in het originele, niet-uitgemolken concept) wel leuk vond.... En heb je bijv. 24 gekeken?
Nee, ik houd juist niet van cases. 24 gekeken vond ik niks.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:03:31 #162
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131780134
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:55 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nee, ik houd juist niet van cases. 24 gekeken vond ik niks.
Kan ik me voorstellen. Dat loopt dus echt helemaal door. Maar dan begreep ik je dus verkeerd...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131780996
Nog een tip: Battlestar Galactica 8,7 op imdb.
Scifi maar met nadruk op acteerwerk en een goed verhaal.

<hr>
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:29:01 #164
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_131781051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:18 schreef Kenju het volgende:

[..]

Kan me hier wel wat bij indenken, maar leg eens uit (of doe een poging)? Ik weet immers niet of wat ik denk ook is wat jij bedoelt...
Op een gegeven moment mag die ontknoping wel een keer komen, wat meestal in de finale zit. Het verschilt natuurlijk een beetje per serie, maar meestal heeft elk seizoen toch een beetje zijn eigen verhaal, plot of thema. En ik had ook niet het idee dat er bij Fringe genoeg verhaal in een seizoen zat om zoveel afleveringen mee te vullen. Dat zijn een beetje de twee belangrijke punten denk ik.

Wat dat betreft vind ik het ook niet zo erg dat seizoenen nu vaak gesplitst worden en er een mid-season finale is.

Misschien is mijn uitleg nog steeds een beetje kort. Maar ik denk dat je nu wel weet of het overeenkomt met wat jij dacht. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131781060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:

Zo mooi O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131781084
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:

Ik heb de oude Battlestar Gallactica gekeken (jaja, zo oud) en ben altijd bang geweest dat de nieuwe serie te anders zou zijn en ik de hele tijd zou blijven vergelijken. Maar heb al van veel mensen gehoord dat het geweldig was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131781125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb de oude Battlestar Gallactica gekeken (jaja, zo oud) en ben altijd bang geweest dat de nieuwe serie te anders zou zijn en ik de hele tijd zou blijven vergelijken. Maar heb al van veel mensen gehoord dat het geweldig was.
het is anders, maar wel op een positieve manier. Je moet het ook niet gaan vergelijken maar als twee verschillende series zien.
<hr>
pi_131781383
Breaking Bad, Battlestar Galactica en West Wing zijn mijn top 3 series :) :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131781486
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:40 schreef Norrage het volgende:
Breaking Bad, Battlestar Galactica en West Wing zijn mijn top 3 series :) :)
mijne zijn
Breaking Bad, Battlestar Galactica, The Wire, Game of Thrones
<hr>
  Public Relations / Redactie Film woensdag 2 oktober 2013 @ 16:45:50 #170
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_131781504
Alias liep wat dat betreft voor. Was een network-serie met 22 afleveringen per jaar, maar eigenwijs dat ze waren deden ze ieder seizoen wel een 'finale-waardige' aflevering in het midden van het seizoen stoppen, waarna de serie op zijn kop gezet werd. Een seizoen bestond in feite uit twee kortere seizoenen.

En ik denk dat dat de beste manier is om een serie te kunnen blijven vernieuwen. Seizoen voor seizoen een afgerond verhaal (zodat een climax niet uitblijft) en het grote verhaal richten op de personages. Dit biedt meer ruimte voor castwisselingen. 24 pakte dit goed aan, evenals Alias.

Breaking Bad is denk ik een zeldzaam voorbeeld van een serie waarbij het om één persoon draait die één ontwikkeling doormaakt. Dit is in feite ook niet te verkopen, vandaar dat dit soort concepten vaak niet bedacht worden. Er moet toch geld verdiend worden.

Zeldzame uitschieters, zoals Breaking Bad, Lost (de studiebaas wilde de serie zelf zien) of zelfs een revolutionair concept als Babylon 5 moeten dan ook gekoesterd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roberto_BOZ op 02-10-2013 19:10:00 ]
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:47:19 #171
28033 Pek
je moet wat
pi_131781539
Mijne zijn Fabeltjeskrant, Floris & Sindala, dan een hele tijd niets....gevolgd door The Wire, Sopranos, Battlestar Galactica, dus BB valt net buiten de top 5 :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:58:57 #172
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131781926
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Op een gegeven moment mag die ontknoping wel een keer komen, wat meestal in de finale zit. Het verschilt natuurlijk een beetje per serie, maar meestal heeft elk seizoen toch een beetje zijn eigen verhaal, plot of thema. En ik had ook niet het idee dat er bij Fringe genoeg verhaal in een seizoen zat om zoveel afleveringen mee te vullen. Dat zijn een beetje de twee belangrijke punten denk ik.

Wat dat betreft vind ik het ook niet zo erg dat seizoenen nu vaak gesplitst worden en er een mid-season finale is.

Misschien is mijn uitleg nog steeds een beetje kort. Maar ik denk dat je nu wel weet of het overeenkomt met wat jij dacht. :P
Jup. En eigenlijk wist ik niet echt wat ik zelf precies dacht, maar zoals jij het omschrijft, lijkt dat inderdaad wat het is....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131781978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

Zeldzame uitschieters, zoals Breaking Bad, Lost (de studieboos wilde de serie zelf zien) of zelfs een revolutionair concept als Babylon 5 moeten dan ook gekoesterd worden.
Studieboos? :? revolutionair concept van Babylon 5? :?
  Public Relations / Redactie Film woensdag 2 oktober 2013 @ 19:11:25 #174
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_131785854
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Studieboos? :? revolutionair concept van Babylon 5? :?
Studiobaas :+ De netwerkdirecteur van ABC kwam zelf met het idee van Lost. JJ Abrams en Damon Lindelof maakte er toen iets veel beters van.

Babylon 5 was revolutionair gezien het verhaal van de serie over 5 seizoenen (110 afleveringen) al was uitgeschreven voordat de pilot nog maar het daglicht had gezien. Het was zijn tijd helaas ver vooruit.

Meer info: http://www.midwinter.com/lurk/universe/five-year-overview.html
pi_131788445
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:45 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

mijne zijn
Breaking Bad, Battlestar Galactica, The Wire, Game of Thrones
gekke top 3
pi_131789062
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:17 schreef Typisch het volgende:

[..]

gekke top 3
mja maar ik vind ze allemaal zo goed, dat ik het zonde vond eentje te moeten weglaten
<hr>
pi_131789084
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:30 schreef MrSweets het volgende:
oh ik heb er nog 1: lilyhammer _O- met steven van zandt! bazen serie _O_
Lilyhammer is zeker het bekijken waard. Tevens Magic City. Zonde dat die uiteindelijk geen nieuw seizoen hebben gekregen want het was een vrij prettige serie.

Entourage hoort natuurlijk ook gewoon bij de betere series. Ari Gold is voor mij een van de meest geniale karakters in een tv-serie.
En voor fans van Sorkin / West Wing zou ik Studio 60 (on the sunset strip) ook aanraden.

Maar als je van Breaking Bad naar iets anders zoekt en The Wire, The Sopranos, The Shield of OZ spreken je niet aan. Dan wordt het best lastig. Dan kom je misschien bij Game of Thrones of Sons of Anarchy uit, niet verkeerd. Maar niet op het level van de andere 5.
pi_131789971
Ik ga aan Game of Thrones beginnen, even wat totaal anders :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_131791344
Ik heb The Shield altijd n toffe serie gevonden, probeer dat eens. Stukje minder diepgaand dan The Wire, maar zeker niet verkeerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')