Kut als ze in het putje gingen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:00 schreef zeeppaardje het volgende:
De mooiste knikkers vond ik de knikkers die wij papegaaitjes noemden, ik weet alleen niet of ze overal zo heetten. Maar die waren zo mooi hè
Ja zo zonde dat ik er zelf niet me durfde te spelen, bang om te verliezen. Volgens mij had ik er een stuk of 5 van.quote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:02 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Ja zo zonde dat ik er zelf niet me durfde te spelen, bang om te verliezen. Volgens mij had ik er een stuk of 5 van.
Als je zelfs knikkeren niet meer serieus neemt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jullie namen dat knikkeren wel héél serieus.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:32 schreef Individual het volgende:
Bij ons ging knikkeren heel anders. Wij deden niet aan kuiltje knikkeren.
Je zette de te winnen knikker al zittend op de grond tussen je benen en degene die hem wilde winnen moest dan van een onderhandelde afstand met eigen knikkers die knikker proberen te raken. Als je de knikker raakte won je die gezette knikker en alle knikkers die je gooide en mistte verloor je. Volgt u het nog?
bv als je een bonk zette en iemand probeerde die te winnen met 'eentjes' (de meest standaard knikker) moest je 15 tegels afstand nemen om te gooien. Als je met chineesjes gooide mocht je op 10 tegels afstand.
Die afstanden stonden niet vast en moesten onderhandeld worden. Tijdens de pauze zaten wel 20 kinderen naast elkaar met gezette knikkers en moest je shoppen en onderhandelen voor de beste prijzen en beste kansen. Het was net een beursvloer, alleen dan waar kinderen kleine ronde stukjes glas naar elkaar gooien.
Voor mij is het heel duidelijk, maar het is lastig uit te leggen.
Ik brak m'n arm bij het straatvoetballen op m'n 12equote:Op zondag 6 oktober 2013 16:05 schreef WRH het volgende:
de regels weet ik niet meer, wel dat het bloedje serieus was, hele competities.
te laat thuiskomen omdat je op het schoolplein bleef hangen bij die laatste paar potjes, depressief thuiskomen omdat het je te veel knikkers had gekost en je toch net niet die bonk had gewonnen, vreselijk.
het waren zware tijden.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:28 schreef WRH het volgende:
zie je, wij hadden tenminste nog een echt zware jeugd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |