abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131737719
Sinds een paar maanden heb ik last van een buurkater die regelmatig mijn huis in komt. Mijn eigen poes is er absoluut niet blij mee en resulteert ook regelmatig in een vechtpartij in mijn huis of in de tuin. Mijn eigen poes durft nu ook al niet echt meer naar buiten omdat ze bang is om hem tegen te komen. Zodra is een raam of deur ( zowel beneden als boven ) open laat staan komt die kater naar binnen. Vannacht was het weer raak. Via het dak, dakterras en vensterbank is hij de logeerkamer binnen gekomen waarna mijn poes hysterisch begon te schreeuwen. Ik stond ( mede door de schrik ) binnen een seconde naast het bed en ben de logeerkamer in gerend om de kater weg te jagen die al doordat hij mij aan hoorde komen. Hij weet iig wel dat hij bij mij uit de buurt moet blijven want iedere keer als hij me ziet is hij weg.

Omdat ik de kater ook geen pijn wil doen ben ik benieuwd of er nog andere manieren zijn om hem uit mijn huis en het liefst ook uit mijn tuin te weren. Water over hem heen gooien heeft geen effect. Hij is dan 2 dagen weg maar daarna komt hij weer. Hij is ook erg snel, dus vaak mis ik hem dan net. Ik heb ook geen idee van wie de kat is, dus ik kan zijn eigenaren ook niet aanspreken.

Wie weet een diervriendelijke oplossing zodat ik gewoon mijn ramen en deuren ook eens open kan laten zonder gelijk ongewenste visite te krijgen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_131737737
Horren.
pi_131737776
Plantenspuit.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:16:31 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131737836
Klinkt als die kater van mij, die jaagt de poezen uit de buurt ook de stuipen hoor ik van buren en dringt brutaal naar binnen. De plantenspuit boeit hem iig niks misschien een super soaker?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131738245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:13 schreef Apuleius het volgende:
Horren.
Ik wil graag wel dat mijn eigen kat naar binnen en buiten kan zonder dat ze het hor open moet maken :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Klinkt als die kater van mij, die jaagt de poezen uit de buurt ook de stuipen hoor ik van buren en dringt brutaal naar binnen. De plantenspuit boeit hem iig niks misschien een super soaker?
Super soaker kan ik proberen, maar dat beest is super snel. En ik weet gewoon dat ik er niet altijd ben als hij binnen komt. Als ik aan het werk ben en ik heb boven een raam open komt hij daar ook naar binnen. Zoiets moet je wel consequent blijven doen anders heeft het geen effect.
pi_131738266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:29 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik wil graag wel dat mijn eigen kat naar binnen en buiten kan zonder dat ze het hor open moet maken :)

[..]

Dan zal je de bezoeken van andere katten helaas voor lief moeten nemen.
pi_131738282
Of zo'n kattenluik met een zender.
pi_131738290
ik heb een kattenluik met chiplezer gekocht.
bij mij kwamen er ook regelmatig katers en poezen het bakje van mijn poes leegeten.
de katers wilden ook nog wel eens sproeien. ook leuk thuiskomen.

als je ramen en deuren open laat staan, dan werkt dat natuurlijk niet meer.
zolang ze denken te weten dat er wat te halen valt, zullen ze blijven 'buurten' bij je.

al eens aan haakjes op je deuren en ramen gedacht?
pi_131738324
Kattenluikje op chip en dan inderdaad haakjes of horren ofzo, wel wat gedoe helaas, maar denk niet dat er veel is wat je anders kan doen wat niet ook jouw eigen kat afschrikt.
pi_131741565
De indringer(s) volgen en hun baasjes aanspreken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131742792
Als je hem kunt benaderen (maar zo te lezen is dat lastig): halsbandje met adreskokertje omdoen. Daar je telefoonnummer in met het verzoek jou te bellen. Zo heb ik ooit de andere logeerplek van een aanloopkater gevonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_131743809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
De indringer(s) volgen en hun baasjes aanspreken.
Lijkt me prachtig om te zien, een mens die een wegvluchtende kat probeert te achtervolgen :') _O-
ze zijn fucking nice.
pi_131743836
Dat beest vangen, en met een cirkelzaag zijn kop eraf snijden.
Koop een baksteen.
pi_131743883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:51 schreef Papiertje95 het volgende:
Dat beest vangen, en met een cirkelzaag zijn kop eraf snijden.
Dat beest vangen vlak voor een korte vakantie in Belgie. Beest meenemen naar de Ardennen en daar de auto uit flikkeren.
M'n pa heeft geen last meer gehad van die kat :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131743924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat beest vangen vlak voor een korte vakantie in Belgie. Beest meenemen naar de Ardennen en daar de auto uit flikkeren.
M'n pa heeft geen last meer gehad van die kat :)
Dat verzin je gewoon, want iedereen weet dat de Ardennen in Roemenië ligt.
Koop een baksteen.
pi_131744898
Hahaha, ik probeer het wel zo diervriendelijk op te lossen, maar als hij idd mijn eigen zachtaardige poes zo aanvalt dat plukken van haar vacht in de rondte vliegen ben ik ook nog wel geneigd een rotschop te geven. Helaas komt de kat via de platte daken van de overburen en dan zou ik als een soort zwarte piet over de daken moeten gaan rennen springend van dak naar dak _O- .

Zoals ik het nu lees ben ik dus genoodzaakt kosten te gaan maken door overlast van een kat van een ander.

Ze is al gechipt, dus zo een kattenluik zou ingesteld kunnen worden op haar chip?

Als ik horren in mijn ramen zou plaatsen kan mijn eigen poes ook niet meer zo naar buiten.
pi_131745791
Dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:25 schreef Wolken het volgende:

Zoals ik het nu lees ben ik dus genoodzaakt kosten te gaan maken door overlast van een kat van een ander.
vind ik eigenlijk in schril contrast staan met
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Met alle respect, maar je klinkt alsof je er nog trots op bent ook. Terwijl het goed kan zijn dat JOUW kat dus net zulke overlast veroorzaakt als de kat bij TS.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:54:10 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131745833
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Plantenspuit.emmer water
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:31:44 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131747054
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:53 schreef Kper_Norci het volgende:
Dit

[..]

vind ik eigenlijk in schril contrast staan met

[..]

Met alle respect, maar je klinkt alsof je er nog trots op bent ook. Terwijl het goed kan zijn dat JOUW kat dus net zulke overlast veroorzaakt als de kat bij TS.
Zo ben ik ook aan hem gekomen, meneer kwam out of the blue aanlopen en wilde niet meer weg. Dus na zoeken naar een eventuele eigenaar mocht ie blijven. Soms is ie wel irritant dat klopt maar de buren moeten er gelukkig ook om lachen. En ja één van die buren laat zijn kattenluik gewoon open dag&nacht (zit zelfs geen klep meer voor). Buiten die van mij lopen daar wel meer katten naar binnen. Als ie bij mij iets flikt mep ik met de theedoek naar hem, als ie de doek al ziet peert ie um. Mijn jongste poesje is wel nog steeds bang voor hem want bij haar flikt ie het ook :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')