Ik heb eigenlijk maar drie wensen betreffende de hoofdtelefoon:
- Er moet een redelijk geluid in zitten (duh);
- Ik wil niet meer betalen dan 50 tot 60 Euro;
- Het moet een draadloze hoofdtelefoon zijn.
Betreffende dat laatste punt: Mijn bed staat nogal ver van mijn stereo, en 's avonds zal ik ook op bed muziek willen luisteren. Daarnaast lijkt het me gewoon makkelijk om vrij door huis te kunnen bewegen terwijl ik muziek kan blijven luisteren.
Nou kom maar op met uw suggiesties. Wat is een goed merk en type? (en wat moet ik absoluut NIET halen).
Op Internet vond ik in ieder geval de volgende hoofdtelefoon:
Philips draadloze hoofdtelefoon SBC HC8350
Artikelnr. 85701
Draadloos, bereik ca. 100 m. Frequentiebereik 38-18000 Hz. Werkt op 2 mini penlite batterijen excl.
Adviesprijs: € 59,99
€ 58,99
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 27-09-2002 00:50]
quote:Sennheiser bedoel je denk ik
Op vrijdag 27 september 2002 00:46 schreef qbus het volgende:
Neem een sunheiser
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 00:54 schreef StrayDog het volgende:[..]
Sennheiser bedoel je denk ik
quote:NIET dat ding van Philips nemen, mijn broertje heeft dus de domme fout gemaakt dat ding te kopen. Hij is al drie keer kapot geweest, steeds met andere mankemente, hij krijg ook steeds een nieuwe. En nee, hij deed er geen domme dingen mee, hij had dat ding alleen op als hij achter de compu zat. Hij gebruikt hem nog steeds maar wordt gek van de ruis. Als ik jou was zou ik mijn geld investeren in een duurdere van een ander merk.
Op vrijdag 27 september 2002 01:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dat model van Philips komt regelmatig in de folders als aanbieding. Is het wat, qua geluid? En hoe zit het met de batterijconsumptie?
's Nachts draai ik de muziek zachtjes, maar ik wil wel eens een cd goed kunnen beluisteren zonder dat ik anderen wakker maak.
quote:Maar de vraag blijft dan welk type en welk merk.
Op vrijdag 27 september 2002 01:20 schreef Fratz het volgende:[..]
Als ik jou was zou ik mijn geld investeren in een duurdere van een ander merk.
Ik ga maar eens slapen. Ik lees morgen wel of er meer reacties zijn. En anders schop ik hem morgen wel even omhoog op een wat christelijker tijdstip.
quote:goed idee. trouwens iets anders: waar doe jij IDM?
Op vrijdag 27 september 2002 01:23 schreef -Wepeel2- het volgende:
Maar de vraag blijft dan welk type en welk merk.Ik ga maar eens slapen. Ik lees morgen wel of er meer reacties zijn. En anders schop ik hem morgen wel even omhoog op een wat christelijker tijdstip.
quote:Saxion Hogeschool IJselland, Deventer.
Op vrijdag 27 september 2002 01:24 schreef Fratz het volgende:[..]
goed idee. trouwens iets anders: waar doe jij IDM?
quote:mijn broer dat dat namelijk ook alleen dan in Groningen!
Op vrijdag 27 september 2002 01:27 schreef -Wepeel2- het volgende:
Saxion Hogeschool IJselland, Deventer.
Laatste jaar.
De mijne (van Philips, type SBC HC105) is nu zo'n 4,5 jaar oud en doet het nog steeds perfect. Hij heeft toen 50 gulden gekost. Hij kwam van de Kijkshop.
Voor de 2002-versie daarvan zoek je daar gewoon naar een simpele, wat ieltjes ogende draadloze koptelefoon van rond de 23 euro.
Zijn enige mankement: De reikwijdte is niet al te ver. Je moet niet te ver weg lopen want dan hoor je niets meer.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 27-09-2002 06:58]
quote:ik denk dat dat idd het beste is. 't is ook belangrijk dat ie lekker zit, niet te zwaar en niet te strak anders krijg je pijn aan je oren of hoofd. En voor het beste geluid zul je toch moeten luisteren want dat is voor 'iedereen' anders. Een draadloze hoofdtelefoon onder de 60 euro zou ik je afraden (daarvoor heb je een redelijke gewone hoofdtelefoon) maar misschien vind je ergens een leuke aanbieding.
Op vrijdag 27 september 2002 08:54 schreef menjo het volgende:
Ga naar een audiozaak en beluister er een paar met je eigen cds, dan kan je zelf horen welke je het beste bevalt. En denk er nog eens ernstig over na of je echt per se een draadloze wilt, koptelefoons met draad geven voor hetzelfde geld heel wat beter geluid. Verder kan je bij de keuze van een koptelefoon bijna niet om sennheiser heen (voordeel van dat merk is ook dat reserve-onderdelen zoals snoeren en oorkussens altijd nog te bestellen zijn), dus kijk ook eens naar hun modellen.
Mij gaat het om het redelijk goede geluid, de prijs. Als ik een superdeluxe dure wil, dan wil ik ook een super stereo/HiFi set. Maar dat heb ik niet, dus een goedkope is goed genoeg.
Andere draadloze hoofdtelefoons werken veel langer, die van Sony bijvoorbeeld 25 uur, maar die moet je dan ook 24 uur opladen.
[Dit bericht is gewijzigd door De_Schaduw op 28-09-2002 05:02]
quote:Yep
Op zaterdag 28 september 2002 04:54 schreef Curare het volgende:
de sennheiser MKZXS11223658 5.1 DTS headphone.......
en ja, misschien een stomme vraag, maar heb dus hier echt de ballen verstand van...
quote:Wat betreft geluidskwaliteit zullen ze niet veel voor elkaar onderdoen, maar een IR hoofdtelefoon is waardeloos indien je obstakels tussen zender en ontvanger hebt. Een FM hoofdtelefoon is in een dergelijk geval beter.
Op zaterdag 28 september 2002 13:00 schreef David Letterman het volgende:
kan iemand me ff uitleggen wat verschil is in kwaliteit van het geluid tussen een IR en een FM model?en ja, misschien een stomme vraag, maar heb dus hier echt de ballen verstand van...
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 28-09-2002 13:09]
quote:Ja, lekker onderbouwd ook...
Op zaterdag 28 september 2002 14:27 schreef hoppe het volgende:
ff een serieuze reactie nu
Sennheiser HDR 85-8 is een prima draadloze FM koptelefoon.
Specs???
quote:Ik heb de SBC HC402, ik weet het verschil niet, maar het enige minpunt wat ik ken is het volume.. Dat valt wat tegen naar mijn mening, maar ik draai muziek vaker te hard dan te zacht
Op vrijdag 27 september 2002 06:52 schreef postinggirl het volgende:
De mijne (van Philips, type SBC HC105) is nu zo'n 4,5 jaar oud en doet het nog steeds perfect. Hij heeft toen 50 gulden gekost. Hij kwam van de Kijkshop.
quote:Toevallig draadloos toetsenbord/muis of netwerk?
Op vrijdag 27 september 2002 01:20 schreef Fratz het volgende:
hij had dat ding alleen op als hij achter de compu zat. Hij gebruikt hem nog steeds maar wordt gek van de ruis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |