abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131712371
Zijn er mensen die dit doen? Werkt dat een beetje?

Ik heb een aantal flinke PDF bestanden met theorie die ik moet leren. Nu zit ik te denken om een e-reader te nemen zodat ik niet alles hoef te printen en in te binden, en het tevens wat makkelijker meeneemt in de trein.
Ik ben alleen bang dat ik het overzicht nogal kwijt zou raken op zo'n klein schermpje. Aangezien het allemaal PDF-bestanden zijn die bedoeld zijn om te printen op A4, zal het een hoop zoomen en scrollen worden denk ik.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zo'n ding gebruiken voor hun studie?
pi_131712445
Ik vind het heel onhandig, maar ben wel benieuwd of anderen daarmee wel uit de voeten kunnen?
  maandag 30 september 2013 @ 17:07:38 #3
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_131712528
En dan tekst markeren
pi_131712563
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 17:07 schreef Ambicioso het volgende:
En dan tekst markeren
Ja dat gaat natuurlijk ook wat lastig op zo'n ding.
pi_131712666
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 17:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat gaat natuurlijk ook wat lastig op zo'n ding.
Niet per se, zijn er genoeg waarbij het wel kan. Incl. zoekfunctie op gemarkeerde onderdelen.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_131712923
Pdf werkt niet goed genoeg op e-readers. Tenminste niet die ik heb gezien(gen. 2012). Zoek op youtube sony 13 inch e-reader, dat is wel een goede, maar nog niet beschikbaar op de markt.
pi_131712975
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:23 schreef wiskundenoob het volgende:
Pdf werkt niet goed genoeg op e-readers. Tenminste niet die ik heb gezien(gen. 2012). Zoek op youtube sony 13 inch e-reader, dat is wel een goede, maar nog niet beschikbaar op de markt.
Pdf is relatief wat trager ja. Maar er zijn genoeg manier om pdf te converteren naar bv epub.
pi_131713030
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 17:25 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Pdf is relatief wat trager ja. Maar er zijn genoeg manier om pdf te converteren naar bv epub.
Zojuist geprobeerd en geopend op mijn telefoon, maar dan blijft er echt helemaal niets meer van zo'n bestand over. Dan werkt het nog beter om gewoon de PDF heel ver in te zoomen.
pi_131713111
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 17:25 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Het kan wel, maar wil je dit wel? En wordt het lay-out niet meteen verneukt? Daarnaast is het scrollen best wel traag, huidige generatie tenminste. Wat weer niet handig als je snel iets op wil zoeken.

De meeste e-readers zijn ook nog eens kleiner dan 10 inch. En hebben geen reflow optie ingebouwd.
pi_131713179
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 17:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Zojuist geprobeerd en geopend op mijn telefoon, maar dan blijft er echt helemaal niets meer van zo'n bestand over. Dan werkt het nog beter om gewoon de PDF heel ver in te zoomen.
Het inzoomen op een ereader is irritant. Je kan beter een tablet kopen voor pdf-bestanden.
pi_131713203
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 17:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan ook nog liggen aan je reader op je telefoon of de manier van converteren. Maar heb er zelf weinig ervaring mee. ;(
pi_131714183
Is een (kleine) tablet dan niet een betere optie dan een ereader? Tablets kunnen vaak beter overweg met pdf's en hebben ook functies om o.a. tekst te markeren en commentaren toe te voegen :)
pi_131720677
Ikzelf gebruik ook een tablet icm. drobox zodat ik ook niks hoef te kopiėren naar mijn tablet.
Echt een aanrader! Geen gesleep meet met een grote laptop. Markeren plakken, verwijderen het kan allemaal en dmv. dropbox zijn de documenten op je laptop, ook gelijk bijgewerkt.
pi_131722844
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:57 schreef rickkt het volgende:
Ikzelf gebruik ook een tablet icm. drobox zodat ik ook niks hoef te kopiėren naar mijn tablet.
Echt een aanrader! Geen gesleep meet met een grote laptop. Markeren plakken, verwijderen het kan allemaal en dmv. dropbox zijn de documenten op je laptop, ook gelijk bijgewerkt.
Exactly. 'Nuff said.
pi_131726052
Ikzelf gebruik een Ipad icm iTunes en dat werkt goed met pdfjes. Inzoomen werkt goed maar soms moet je een seconde wachten bij grotere bestanden maar op zich is dat niet storend. Ik heb dit zo gedaan om dat readers als bestand gratis zijn bij mijn school en je ze geprint kan kopen. En over je hele studie gezien haal je dan een deel van de prijs van die ipad eruit met het besparen van kopen/printen.
pi_131726970
Joah. Beter dan leren vanaf een laptop maar minder dan vanuit een boek.
Vooral omdat ik snel afgeleid wordt met ipads en laptops etc.
Gewoon laten uitprinten, zou ik zeggen. Ben je 10 euro kwijt ofzo, voor een redelijk dictaat.
Mijn ereader is gestolen, ik ga geen nieuwe kopen, dat zegt wel genoeg denk ik :P
pi_131727249
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:57 schreef rickkt het volgende:
Ik ken mezelf, als ik een tablet heb ga ik alleen maar zitten FOK!en.

Heb inmiddels 3 van de 4 vakken uitgeprint en in een ringband gestopt, gezien men hier toch niet zo positief is over de e-reader
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 09:33:27 #19
302853 themole
graaft totaal door.
pi_131733642
Een e-reader werkt fantastisch als je boeken wil lezen met alleen maar tekst, ik heb hem zelf gekocht omdat ik toch wel graag een boek lees. Voor grote PDF bestanden met veel grafieken, formules en plaatjes is het gewoon niet handig en kan je beter een tablet of ouderwets papier gebruiken.
Niet altijd serieus
pi_131734972
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:33 schreef themole het volgende:
Een e-reader werkt fantastisch als je boeken wil lezen met alleen maar tekst, ik heb hem zelf gekocht omdat ik toch wel graag een boek lees. Voor grote PDF bestanden met veel grafieken, formules en plaatjes is het gewoon niet handig en kan je beter een tablet of ouderwets papier gebruiken.
Is ook de reden dat ik er nog geen heb gekocht. Er zijn wel wat grotere e-readers met relatief goede edit-mogelijkheden te koop, oa. van Sony, maar er gaat toch niets boven een ouderwets potlood als het gaat om aantekeningen en zulks... Alhoewel het ook even afwachten is of ik nu ook weer gratis kan printen op m'n nieuwe universiteit... want printkosten lopen snel hoog op :o
Ja doei.
pi_131803637
Een nadeel van de e-reader is ook dat het vrij traag werkt. Dat is niet erg op het moment dat je leest, het is wel hinderlijk op het moment dat je snel moet bladeren (twee pagina's afwisselend bekijken, zoeken in de tekst).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131815363
Gewoon een tablet gebruiken mien jong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')