Dat is het probleem niet. Die krijg ik toch al niet meer.quote:Op maandag 30 september 2013 16:10 schreef Ynske het volgende:
dat je geen uitwonende studiebeurs krijgt
Ik moet nog bezichtigen en zonder contract ben ik helemaal niks van plan.quote:Op maandag 30 september 2013 16:12 schreef Peter het volgende:
Wel een contract op papier?
Je krijgt geen toeslagen en hebt geen officieel woonadres meer en werkt mee aan fraude door de eigenaar.
( Na het tekenen van je huurcontract lekker inschrijven bij de gemeente dus. Kan hij je niets meer maken)
Hoe groot is de kans daarop in de gemeente Amsterdam?quote:Op maandag 30 september 2013 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Geen huur- en zorgtoeslag.
Eventueel boetes i.v.m. fraude.
Wat voor gezeik dan? Dat merkt die gast pas in maart als de gemeentebelasting ineens voor meer dan 1 persoon isquote:Op maandag 30 september 2013 16:21 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ik moet nog bezichtigen en zonder contract ben ik helemaal niks van plan.
Ik woon nu nog bij mijn ouders en ik ga me niet uit laten schrijven als ik me nergens kan inschrijven.
Alsnog inschrijven zonder medeweten van de huurbaas gaat gezeik opleveren waar ik geen trek in heb.
Als je nog ingeschreven staat bij je ouders, en je woont ergens anders, dan pleeg je fraude, waarvoor jij en je ouders ook een boete kunnen krijgen.quote:Op maandag 30 september 2013 16:21 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik woon nu nog bij mijn ouders en ik ga me niet uit laten schrijven als ik me nergens kan inschrijven.
Juist in A'dam is de kans het grootst. Idd, zoals hierboven gezegd is, omdat het daar vaak voorkomt en de gemeente er scherp op let.quote:Hoe groot is de kans daarop in de gemeente Amsterdam?
Geen mogelijkheid tot inschrijven is in ongeveer de helft van de gevallen wanneer ik zoek. De kamernood is zo groot dat de meesten het er maar op wagen.
Het gezeik dat ik me niet zou inschrijven en het dan toch doe.quote:Op maandag 30 september 2013 16:23 schreef Peter het volgende:
Amsterdam heeft controleurs in dienst omdat het daar juist vaak voorkomt. Elke bemiddelaar/kamerverhuurder moet daar ook eerst een vergunning hebben. Als enige gemeente van Nederland.
[..]
Wat voor gezeik dan? Dat merkt die gast pas in maart als de gemeentebelasting ineens voor meer dan 1 persoon is.
Het is mij duidelijk. Het klinkt niet als een goed idee, ook al heb je een leuke kamer weten te vinden.quote:Op maandag 30 september 2013 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je nog ingeschreven staat bij je ouders, en je woont ergens anders, dan pleeg je fraude, waarvoor jij en je ouders ook een boete kunnen krijgen.
[..]
Juist in A'dam is de kans het grootst. Idd, zoals hierboven gezegd is, omdat het daar vaak voorkomt en de gemeente er scherp op let.
Het is best klote dat er te weinig kamers beschikbaar zijn maar niemand schijnt zich er druk om te willen maken. Er kan niet aan verdiend worden dus niemand doet er wat mee.quote:Op maandag 30 september 2013 16:41 schreef spijkerbroek het volgende:
De huizen-/kamermarkt zit nu eenmaal op slot, dus het is logisch dat bepaalde soorten mensen eraan willen verdienen. Helaas.
Maar ja, wat doe je eraan.. aangeven bij de gemeente? Daarmee krijg je ook niet sneller een plek om te wonen.
Succes met je beslissing en met de zoektocht!
Half jaar met kans op uitloop. Ik denk niet dat ik veel kans maak als ik het op deze manier wil regelen.quote:Op maandag 30 september 2013 17:14 schreef Igen het volgende:
Als het maar voor een half jaar is dan kan dat trouwens in principe gewoon legaal als 'huisbewaring' worden aangevraagd.
quote:Op maandag 30 september 2013 16:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voor gezeik dan? Dat merkt die gast pas in maart als de gemeentebelasting ineens voor meer dan 1 persoon is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |