abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 september 2013 @ 01:20:41 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_131663757


Om nou elk topic opnieuw te beginnen met ALLE clips, interviews en previews gaat ook nergens over. In dit topic komen vooral de nieuwe dingen te staan. Nieuws van de jeugd en aanverwante projecten. Iedereen kent het huidige repertoire al wel. Speciaal voor de mensen die nu pas komen kijken, korte samenvatting:

Pre-2004 maakten Pepijn (rapper), Bas (producer) en een handjevol anderen muziek onder de naam De Spaarndammerbuurtkliek. Zonder label of commercieel doel gewoon eens in de maand een track opnemen en bier drinken in de schuur. In 2004 namen Bas en Pepijn samen een track op, als een nieuw idee voor een house-achtige beat . Pepijn (Toen nog P Dronq) en Freddie (Vieze Fur, rapper) rappen wat onzin op de beat en daar was Watskeburt.

Het was de eerste keer dat Fur een mic onder zijn neus kreeg en Ollie (Willie Warchild, rapper) staat niet op deze track. Die hebben ze er later pas bijgehaald omdat Fur en Willie samen het duo Baksteen vormen. Al hebben ze nooit opgenomen of opgetreden. (Baksteen heeft na het eerste album van de jeugd trouwens wel enkele mixtapes gehost, o.a. van Turk en de Opposites). Terwijl Fur en Pepijn Watskeburt opnamen zou Willie kip hebben gegeten. Plausibel.

Watskeburt ontplofte op korte tijd op het internet en in 2005 heb je de clip gezien. Bas en Kostijn (de manager van de jeugd, DJ en labelbaas) richtten het label Magnetron Music op en sinds het succes van Watskeburt besluiten ze om op zeer korte tijd (minder dan een half jaar) een album op te nemen. Willie Wartaal mocht nu tussen het kip eten door ook mee rappen. Dit album is Parels Voor De Zwijnen geworden. Uitgekomen in September 2005. Parels werd gevolgd door de DVD 'Tarrels voor de zwijnen' waarop je naast een enorm moeilijk te navigeren DVD-menu ook alle clips van hun TV-show 'Hard Gaan' kan bekijken.

In 2008 kwam het vervolg op Parels, namelijk De Machine. De grootste verschillen waren de sound van de beats, de structuur van de nummers en de flow van vooral Pepijn -die sinds dit album rapt als Faberyayo- en Fur. De nummers klinken toegankelijker, richting pop en refreintjes zijn meer gezongen. Ook wat auto-tune, maar niet op een storende manier.

Het vooral stoer doen in de teksten maakt plaats voor arrogantie en schuddende kutten. Genieten. Pepijn schakelt zijn flow in een nieuwe versnelling en Fur zingt wat meer. Willie Wartaal blijkt een talentje op de auto tune. De Machine was een prima vervolg en heeft enkele awards binnengetrokken. De rappers hebben in 2009 ook hun show een beetje aangepast zodat ze, indien Bas mee gaat, wat gevarieerder kunnen spelen met de beats. Pinkpop 2009 is hier een perfect voorbeeld van. Ze werden meermaals benoemd tot beste optreden van een festival.




Er valt een hele boel te vertellen over De Jeugd, maar het lijkt me zoals eerder gezegd toch beter om dit topic te richten op actuele en nieuwe dingen. Iedereen kan wel aan Parels of De Machine raken. Iedereen in dit topic koopt de albums 4 keer bij release.

Naast De Jeugd doen de leden ook nog aan andere projecten. Misschien fijn om deze even te vermelden:

Bas Bron (producer) is het brein achter de muziek. Je herkent de DJVT sound misschien een beetje in zijn andere projecten zoals:

Comtron (samen met Rimer Veeman van Le Le)
Seymour Bits
Bastian (7-mans band onder de begeleiding van Bas)
Gifted
Fatima Yamaha

Pepijn/Faberge/Yayo hoor je ook in:

Le Le (beats door Rimer Veeman en Piet 'Parra' Janssen)
B.R.U.C.E (beat door Tom Trago)
• Als solo rapper op mixtapes, vooral van Patta, onder naam Faberyayo. (Eigen mixtape: Het Grote Gedoe)

Willie Wartaal doet ook:

AKA The Junkies
• DJ act onder zelfde naam.
• Beats proberen maken. Vooralsnog een mysterie.

Vieze Fur heeft niet echt muziekprojecten naast de jeugd, maar is samen met Willie wel Baksteen (de rare stemmetjes die mixtapes hosten, vergelijkbaar met de intro van De Stofzuiger)

Andere verwante muziek is het nieuwe project Veeman Janssen (Eerste EP -5beers for the woodmill: Instrumentale disco-house door de producers van Le Le. Rimer Veeman heeft ook een deel van de sound van parels mee bepaald. Synths en drums, vooral).

Rimer London (aka Rimeroni Vumani) is de moeite waard. Je herkent hier aardig zijn deel van de Parels sound in terug.

Eigenlijk kan je ook gewoon magnetronmusic.com checken, staat praktisch alles op met een boel voorbeelden in de music player.

Het nieuwe album Ja, Natúúrlijk! nu te beluisteren op luisterpaal!

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/DJVT.html


Vorige topics:
MUZ / Watskeburt?!
MUZ / Watskeburt 2: Het Jeugd Van Tegenwoordig topic (sjembek zonder klauw!)
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #3 - Je kijkt oh zo zuur naar me haute couture!
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #4 - Datvindjeleukhe
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #5 - Je ziet me nooit met Gucci.
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #6: Gooi bier over neppe gasten
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #7 - 12 december in Oosterpoort
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #8
MUZ / De Jeugd Van Tegenwoordig #9
MUZ / De Jeugd Van Tegenwoordig #10 Nieuw album op 23 november
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #13 - Huilend naar de club
MUZ / De Jeugd van Tegenwoordig #14 - Jägerfeestje

Lyrics doen we hier ook :')

Topic sluiten = nieuwe openen. OP staat hier :*

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 29 september 2013 @ 01:21:07 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_131663765
OP iets ge-update.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_131663893
wat zijn ze ook slecht he, zouden ze ooit nog eens echte muziek maken?
do you have the guts to smell my nuts?
pi_131663964
Diarree in de brasserie
  Redactie Games zondag 29 september 2013 @ 01:42:21 #5
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_131664207
Jezus wat een raar albumrelease, tering
.....Kennedy
pi_131664429
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:46 schreef jelfrikandel het volgende:
Weet je wat ik mis? Een harde knaller een liedje als hollereer of deze donkere jongen komt zo hard of zelfs watskebeurt. Ook mis ik de opvolger van huilend naar de club en niet als jouw. Nee dit is niet mijn kopje thee. :'(
Ik ben het best wel eens met deze man
Ik mis ook de echte toffe dingen zoals Hollereer, Buma, Watskeburt, Aldiedingen, Tante lien.
En ook een echte opvolger van Voor jou, Niet als jouw en Huilend naar de club of moet Op een sexuele wijze dat voorstellen?

En soms heb ik ook het idee dat ik naar een nieuw album van LeLe aan het luisteren ben

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2013 01:55:28 ]
  zondag 29 september 2013 @ 01:59:17 #7
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131664485
Ik vond t album eerlijk gezegd een beetje tegenvallen -O- Op de formule en een barkie na zit er geen een nummer bij waarvan je denkt shit die is vet! Ze zijn wel gewoon leuk. Maar geen tante lien, hollereer, get spanish enz.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131664902
Benden is toch een hard nummer en Dromen van Karton is tekstueel het best. Maar inderdaad veel filler tussen de eerste nummers en de laatste.
pi_131665114
Hardcore als een technofeestje dit album. Parels voor de Zwijnen maar dan volwassener.
Space Koibois, mysterie vd koude schouder, Er zijn weer dingen en Benden zijn voor mij vooralsnog de uitschieters.
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_131665718
Ik vind em master. Gewoon een stukje volwassener
pi_131675063
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 01:42 schreef Wessiej het volgende:
Jezus wat een raar albumrelease, tering
Jij was daar? Hoe en wat enzo
  zondag 29 september 2013 @ 15:42:37 #12
240618 Micson
The lonely stoner
pi_131675117
Wat heeft iedereen met Tante Lien eigenlijk? Dat vond ik echt het kutste nummer dat ze ooit hebben gemaakt. Welke Lien? Lean back. :') :') :')
  Redactie Games zondag 29 september 2013 @ 15:46:20 #13
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_131675265
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:41 schreef katindeboom het volgende:

[..]

Jij was daar? Hoe en wat enzo
Nou, begon zo rond 21:00, ze begonnen zelf rond 0:00 haha. Ze deden maar 5 liedjes, daarna gingen ze dj spelen. Volgens mij waren ze toen al wasted namelijk, zag ze vanaf 20:30 al in het publiek staan. Het bier was gratis, dat was goed. Maar het was wel heel gezellig met iedereen uit de nl hiphopwereld daar, maar ik vond het eerder hun feestje dan een albumrelease haha. 5 hele songs, waarvan ook nog een oude, ik dacht najaaaaa.
.....Kennedy
pi_131675419
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:46 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Nou, begon zo rond 21:00, ze begonnen zelf rond 0:00 haha. Ze deden maar 5 liedjes, daarna gingen ze dj spelen. Volgens mij waren ze toen al wasted namelijk, zag ze vanaf 20:30 al in het publiek staan. Het bier was gratis, dat was goed. Maar het was wel heel gezellig met iedereen uit de nl hiphopwereld daar, maar ik vond het eerder hun feestje dan een albumrelease haha. 5 hele songs, waarvan ook nog een oude, ik dacht najaaaaa.
was dat via vice? je kon winnen zag ik.
  Redactie Games zondag 29 september 2013 @ 15:51:23 #15
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_131675449
jup
.....Kennedy
pi_131675553
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:46 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Nou, begon zo rond 21:00, ze begonnen zelf rond 0:00 haha. Ze deden maar 5 liedjes, daarna gingen ze dj spelen. Volgens mij waren ze toen al wasted namelijk, zag ze vanaf 20:30 al in het publiek staan. Het bier was gratis, dat was goed. Maar het was wel heel gezellig met iedereen uit de nl hiphopwereld daar, maar ik vond het eerder hun feestje dan een albumrelease haha. 5 hele songs, waarvan ook nog een oude, ik dacht najaaaaa.
Waarschijnlijk ook weer aan de pillen :P. Gelukkig zetten ze wel een topshow neer op lowlands.

Flauw interviewfilmpje waar ze het ook over hebben over hun drugsgebruik:
http://noisey.vice.com/nl(...)ugd-van-tegenwoordig
  Redactie Games zondag 29 september 2013 @ 15:54:32 #17
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_131675612
Ja zag wel wat mensen aan de pillen haha. Vjeze was bezig chicks te scoren. Toch gelachen hoor.
.....Kennedy
pi_131675845
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:46 schreef jelfrikandel het volgende:
Ook mis ik de opvolger van huilend naar de club en niet als jouw.
Deze plaat is in z'n geheel een opvolger van die semi-moody tracks. Koude Schouder, Er Zijn Weer Dingen, Dromen Van Karton... en in Een Barkie of Benden bijv zit ook meer achter die feeststemming.

Verder klinken ze wat zuurder ipv van schijtlollig, en wat killere beats. Yayo noemde het een outsider plaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door katindeboom op 29-09-2013 16:15:56 ]
  zondag 29 september 2013 @ 16:53:32 #19
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_131677710
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:01 schreef katindeboom het volgende:

[..]

Deze plaat is in z'n geheel een opvolger van die semi-moody tracks. Koude Schouder, Er Zijn Weer Dingen, Dromen Van Karton... en in Een Barkie of Benden bijv zit ook meer achter die feeststemming.

Verder klinken ze wat zuurder ipv van schijtlollig, en wat killere beats. Yayo noemde het een outsider plaat.
Dan is ze dat opvallend slecht gelukt, ik mis de kippenvel die ik krijg van Huilend naar de club en niet als jou. En de feeststemming is er ook niet echt in terug te vinden, ik zou alleen Benden en misschien Prinsjesdag keihard op een festival kunnen pompen. Maar het is zeker niet dik.

Als ze nou voortgeborduurd hadden op de lachende derde, de vrolijke schijtlolligheid, of echt weer terug gegaan waren naar de harde machine-stijl danhad ik het nog leuk gevonden. Dit is gewoon raar.
pi_131681136
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Dan is ze dat opvallend slecht gelukt, ik mis de kippenvel die ik krijg van Huilend naar de club en niet als jou. En de feeststemming is er ook niet echt in terug te vinden, ik zou alleen Benden en misschien Prinsjesdag keihard op een festival kunnen pompen. Maar het is zeker niet dik.

Als ze nou voortgeborduurd hadden op de lachende derde, de vrolijke schijtlolligheid, of echt weer terug gegaan waren naar de harde machine-stijl danhad ik het nog leuk gevonden. Dit is gewoon raar.
De feeststemming is inderdaad minder terug te vinden, dat zei ik toch ook. Als die er is zoals op Een Barkie, zit er een neerslachtige keerzijde aan. 'T is geen festival plaat. Maar als je tracks als Huilend en Niet Als Jouw wil, wil je dat ook niet, toch?

Misschien zijn die tracks kwalitatief idd beter, maar qua concept is de plaat in dezelfde trant. Btje bitter. Daardoor istie ook harder dan Parels of De Machine, in de zin van groffer.
  zondag 29 september 2013 @ 19:06:19 #21
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_131682344
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:22 schreef katindeboom het volgende:

[..]

De feeststemming is inderdaad minder terug te vinden, dat zei ik toch ook. Als die er is zoals op Een Barkie, zit er een neerslachtige keerzijde aan. 'T is geen festival plaat. Maar als je tracks als Huilend en Niet Als Jouw wil, wil je dat ook niet, toch?

Misschien zijn die tracks kwalitatief idd beter, maar qua concept is de plaat in dezelfde trant. Btje bitter. Daardoor istie ook harder dan Parels of De Machine, in de zin van groffer.
Die afwisseling van die treuring en keihard beuken vond ik heerlijk, helemaal harstikke heerlie.

Nico Dijkshoorn noemde niet als jou trouwens het beste nederlandstalige liefsesliedje ooit.
pi_131682750
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 19:06 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Die afwisseling van die treuring en keihard beuken vond ik heerlijk, helemaal harstikke heerlie.

Nico Dijkshoorn noemde niet als jou trouwens het beste nederlandstalige liefsesliedje ooit.
Is 't ook. Herhaal je ook niet zomaar. m.i. beuken De Formule en Benden harder dan eerdere dingen, die tracks gieren echt hard. 'T is gewoon minder poppy dan de vorige platen.
  zondag 29 september 2013 @ 20:02:39 #23
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_131684520
"Ja, Natuurlijk" is De Jeugd Van Tegenwoordig die bewijst niet zomaar een ééndagsvlieg te zijn na "Watskeburt?!". De opener "De Formule" is net zo irritant als hij stiekem best leuk is. "Prinsjesdag" klinkt lekker donker en van "Een Barkie" wordt je weer goed vrolijk.

Parels Voor De Zwijnen goes adult, want Jaaaa Natuurlijk.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_131684755
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 20:02 schreef Zaktabak het volgende:
"Ja, Natuurlijk" is De Jeugd Van Tegenwoordig die bewijst niet zomaar een ééndagsvlieg te zijn na "Watskeburt?!". De opener "De Formule" is net zo irritant als hij stiekem best leuk is. "Prinsjesdag" klinkt lekker donker en van "Een Barkie" wordt je weer goed vrolijk.

Parels Voor De Zwijnen goes adult, want Jaaaa Natuurlijk.
De Machine bewees dat 5 jaar geleden al. Na Lachende Derde was ook de Popprijs en Gouden Harp binnen. Dit album bewijst juist dat ze niks meer te bewijzen hebben. Daarom is 't ook wat minder poppy.
  zondag 29 september 2013 @ 20:11:17 #25
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_131684816
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:09 schreef katindeboom het volgende:

[..]

De Machine bewees dat 5 jaar geleden al. Na Lachende Derde was ook de Popprijs en Gouden Harp binnen. Dit album bewijst juist dat ze niks meer te bewijzen hebben. Daarom is 't ook wat minder poppy.
Het bewijst gelijk ook dat ze ook de jaren '10 mee in kunnen. Ik vond de Lachende Derde eigenlijk vrijwel niks.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')