abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131631452
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131631532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
They see me LaPo-ing, they hatin'
_O-
pi_131631562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond de nachtvoedingen op een gegeven moment echt zwaar. Ik kan gewoon niet zo heel goed tegen weinig slaap. Met bv kwam hij soms 3-4 x per nacht voor een voeding en ik deed het natuurlijk, maar ik trok het op een gegeven moment echt bijna niet meer. Ik vond het ook moeilijk om weer in slaap te komen. De eerste 2 maanden werkte dat slaaphormoontje bij het voeden prima, daarna niet. Ik stel dan ook vragen vanuit mijn eigen referentiekader, ik vraag aan nieuwe ouders altijd hoe het slapen gaat. En als ze weinig slaap krijgen beaam ik dat dat klote is, als ze dat vinden. Erkenning is soms ook fijn :)

En hey, als jij die nachtvoedingen prima trekt en anderen gaan buitenproportioneel moeilijk doen om jouw nachten, laat je ze toch in hun sop gaarkoken :+
Klopt hoor. Ik denk dat ik stiekem het moeilijke gedoe over nachtvoedingen als een soort van klacht voel richting mijn baby, omdat hij wel nog alle nachten zich meldt. En moederleeuw he, dat vind ik dan niet tof. Dus wellicht ageer ik ook overdrevener dan nodig..
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:10:08 #4
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131631608
We hebben meestal nog 1 nachtvoeding en dat trek ik prima wanneer ze rond 2 of 3 uur komt. Soms is het vier uur, en dan slaap ik niet of slecht want dan lig ik te wachten op de wekker.

En bij twee keer per nacht (en in mijn nacht telt de avondvoeding van 23.30 uur niet mee) ben ik sjacho.
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:10:26 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131631617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb hem, hebben? Belachelijk ding. :N
Echt weer iets voor jou ook om dat leuk te vinden, met je bretels :D

Oh, ik kijk net even en ik heb 'm denk ik al weggegooid.. :@
:o :o Heiligschennis!! :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
They see me LaPo-ing, they hatin'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131631688
Ok, vakantiespam dan: (Wat is dat moeilijk kiezen! Er staan er meer op fb, maar da's veelal ook Lars, en die hoort hier eigenlijk niet thuis he?)

Moeder en dochter O+

Lekker dobberen in het water...

Ben zelf helemaal niet weg van Woezel en Pip, integendeel zelfs, maar madam lijkt ze wel leuk te vinden, dus het kleed mocht zelfs mee op vakantie ;) En uiteraard DE ringen ook!

Mama en Lars (en papa) aan de midgetgolf, en Femke mocht alleen kijken (en de eerste 12 holes lag ze te slapen ;) )

"Oh hai!"

Vakantie is vermoeiend!! O+
pi_131631722
Ja. De nachtvoedingen vond ik niet zo erg. Als het een of twee keer was.
Echt slopend vond ik de nachten dat het de hele nacht huilen was. Ik ging dan op een moment meehuilen, omdat ik niet meer wist wat ik nou moest doen. Dit was trouwens ook het allerbegin. Toen ik nog nauwelijks wist hoe een baby werkte en de handleiding nog in de maak was
Maar ik moet toegeven dat ik aardig van slag zou zijn als Riley ineens weer een nachtvoeding nodig gaat hebben. :@
pi_131631733
Ik denk dat ik zulk een speen ga halen tegen de tijd dat de goedheilig man zijn intrede gaat doen.

Wordt hier nog een probleem, de sint mag hier voor D, dan 8 maanden, ook schoencadeautjes kopen, arme sint, dat die schoencadeautjes moet gaan kopen voor een baby ... }:|
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131631772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:15 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. De nachtvoedingen vond ik niet zo erg. Als het een of twee keer was.
Echt slopend vond ik de nachten dat het de hele nacht huilen was. Ik ging dan op een moment meehuilen, omdat ik niet meer wist wat ik nou moest doen. Dit was trouwens ook het allerbegin. Toen ik nog nauwelijks wist hoe een baby werkte en de handleiding nog in de maak was
Maar ik moet toegeven dat ik aardig van slag zou zijn als Riley ineens weer een nachtvoeding nodig gaat hebben. :@
Nou dat kan ik me heel goed voorstellen, zeker omdat jij dan ook nog alleen was. Soms weet je het dan echt niet meer.

Leuke foto's Shandaly!
pi_131631791
Shandaly wat een mooie foto's. Die van jullie twee en de onderste twee zijn helemaal O+ O+. En die andere zijn ook O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:17:37 #11
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131631799
Mooi vakantiefoto's Shandaly!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131631912
Ik ga het opgeven om een week bij te lezen en vooral om te reageren.. mosterd enzo...
Zag in de gauwigheid een paar dingetjes die zijn blijven hangen:

Streepjes voor Enf!!! *O*
Knipper voor coco!!! *O*

En slaapverhalen/doorslapen... ik ben gezegend met twee kindjes die beide vrij vroeg - rond 9 weken - de hele nacht doorsliepen, en ik voel me ook echt geradbraakt als het eens iets minder is en ik er 's nachts (een paar keer) uit moet. Respect voor ieder die dat dagelijks doet _O_
pi_131631917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mineola ik herken ook wel wat je zegt. Laatst was ik voor het eerst op kraamvisite waarbij ik dacht: toch wel weer leuk zo'n kleintje! Ze was ook wel super rustig en lief en ze slaapt heel goed. Maar ook het andere gedeelte, ik ben nu echt een zelfverzekerde moeder en ik snap mijn kind door en door, hij vindt mij fantastisch en ik hem. We horen echt zó bij elkaar. En waar het me in de eerste weken/maanden nog wel eens een klein beetje boven het hoofd groeide als ik alleen met hem thuis was, heb ik dat nu echt nooit meer. Een jaar geleden wist ik NIKS van baby's, echt niks. Nog geen luier verschoond. Nu weet ik alles. Of in ieder geval genoeg :+ Hoe snel dat verandert O+

(Ook een hart onder de riem voor evt. meelurkende zwangeren of moeders die net pas hun eerste kindje hebben gekregen, als die hier zijn :+ )
Kan dat ook nog komen als je babytje een half jaar (of ouder) is :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:44 schreef L-E het volgende:

[..]

Eens (natuurlijk :D )

Ik kan er ook niet zo goed tegen hoe het al dan niet doorslapen van een baby een graadmeter lijkt te zijn voor hoe 'goed' de baby in kwestie het doet. Niet hier trouwens, maar met name op FB zijn er mensen die dat Heel Belangrijk vinden. Mensen vragen eigenlijk nooit: Word je gelukkig van je baby? Moet je lachen als je hem ziet? Moet hij lachen als papa ppfffrt in zijn beenplooien doet? Nee, Slaapt hij al door?

Ik moet wat mensen gaan ontvrienden zie ik al :@
Het valt mij ook op dat het eigenlijk _altijd_ de eerste vraag is die mensen stellen. En dat ze dan vaak vol medelijden zijn als ik vertel dat ze nog wel nachtvoedingen heeft. Of dat ze dan zeggen 'nou het zal vast snel komen hoor!', met zo'n bemoedigend knikje. Terwijl ik er eigenlijk zelf helemaal geen last van heb/had. De laatste twee/drie weken komt ze wel opeens 4x per nacht, dat is af en toe best een beetje vermoeiend, dat ik dan wel her en der wat bij moet slapen. Lijkt me wel fijn als dat weer terug gaat naar 1 keertje. Aan de andere kant vind ik nachtknuffelen ook wel heel erg fijn stiekem.

Verder is liggend voeden de bom, dat doen we zelfs vaak overdag O+ Voordat ik moeder werd kon ik er wel inkomen als iemand bang was om op z'n baby te rollen, maar zodra mijn eigen baby geboren was wist ik dat ik dat nooit zou hebben, ik weet precies waar ze zich bevindt op een of andere manier! Ze vindt het trouwens wel heel fijn om 's nachts heel dicht tegen me aan te kruipen, als ik me dan wil omdraaien moet ik d'r eerst opschuiven O+

Ohhhh Shandaly O+ Wat een lieve foto's! Wat lijkt ze op je! Die dobberende vind ik het allerschattigste!

Verder las ik tandjes bij Mandy's jongetje, rollende baby's en Fieder's L. op handen en knieen *O*

Ik lees af en toe mee, maar momenteel gaat het geestelijk niet helemaal optimaal, dus ik reageer misschien iets minder.
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:22:53 #14
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131631993
Die scherpe puntjes vond hij vandaag trouwens ook razend interessant. Hij had in de gaten daar wat nieuws en scherps zat.
pi_131631998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:01 schreef becky27 het volgende:
Kyara, dat shirt voor jouw M

[ afbeelding ]
Waar waar waar?
pi_131632020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:20 schreef bellelena het volgende:
Ik lees af en toe mee, maar momenteel gaat het geestelijk niet helemaal optimaal, dus ik reageer misschien iets minder.
:*

(je weet dat je hier ook je ei kwijt kunt he?)
pi_131632095
Ja hoor Belle, ik vond een wereld van verschil zitten tussen het gevoel bij 1-2 maanden en 4 maanden bijvoorbeeld, maar ook tussen 5 maanden en nu. Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van je persoonlijkheid, ik kan wel makkelijk dingen loslaten als het om S gaat en ook van regels afwijken. Sommigen kunnen dat minder, of juist nog meer dan ik. En daarbij is S totaal geen moeilijke baby. Hoe oorzaak en gevolg ligt kan ik moeilijk beoordelen.

Jammer dat het psychisch nog niet zo goed gaat met je. Sterkte :*
pi_131632131
Shandaly, wat een leuke foto's. Ze wordt zo groot en dan op de onderste foto nog zo klein. O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:26:11 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131632132
Belle, wat rot om te horen... :*

Ow en f_r ben ik nog helemaal vergeten, las het gisteravond laat pas, van harte met je tweede meisje, wat een klein popke.... En zusjes, hoe tof! O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:28:00 #20
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131632191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:13 schreef Shandaly het volgende:
Ok, vakantiespam dan: (Wat is dat moeilijk kiezen! Er staan er meer op fb, maar da's veelal ook Lars, en die hoort hier eigenlijk niet thuis he?)

[ afbeelding ]
Moeder en dochter O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker dobberen in het water...

[ afbeelding ]
Ben zelf helemaal niet weg van Woezel en Pip, integendeel zelfs, maar madam lijkt ze wel leuk te vinden, dus het kleed mocht zelfs mee op vakantie ;) En uiteraard DE ringen ook!

[ afbeelding ]
Mama en Lars (en papa) aan de midgetgolf, en Femke mocht alleen kijken (en de eerste 12 holes lag ze te slapen ;) )

[ afbeelding ]
"Oh hai!"

[ afbeelding ]
Vakantie is vermoeiend!! O+
Ik vind het zo´n snoezig kindje, ze heeft zo´n droopy look... de mijne heeft dat soms ook een beetje. O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:30:01 #21
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131632264
Over nachtvoeding. Ik heb D een anderhalve maand volledig borstvoeding gegeven, en zelfs tijdens die maand, werd hij max 2x per nacht wakker. Meestal zelfs maar 1x. Ik heb die nachtvoedingen best gemist in het begin toen hij doorsliep.
pi_131632323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:28 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vind het zo´n snoezig kindje, ze heeft zo´n droopy look... de mijne heeft dat soms ook een beetje. O+
Ze doet me soms een beetje denken aan Hetty, uit NCIS: LA... :@
pi_131632505
Ik snap die vragen over doorslapen trouwens wel. Als ik soms lees hoe vaak sommigen van jullie eruit moeten lijkt me dat zo zwaar. Maar *O* voor de mama's die liggend kunnen voeden of het wel goed kunnen handelen om er voor een nachtvoeding uit te gaan
pi_131632516
Ff een korte reactie :)

Leuke foto's van Shandaly en welkom terug!

De tandjes bij Mandy! Wat gaat het dan toch snel he!

En het doorslapen: ik kan er echt zo slecht tegen als mensen erover beginnen. Poeh, een huilbaby, moeilijk kind hoor of je moet hem ook laten huilen heb ik al zo vaak gehoord. NEE, ik heb geen huilbaby, hij heeft alleen moeite met 's nachts in slaap komen! Ik heb niets aan mensen (lees: zussen) die me vertellen hoe goed hun kind het wel niet doet en wat ik allemaal verkeerd doe. Mijn kind is ook lief en ik heb behoefte aan tips, niet aan terechtwijzingen!

Gelukkig kan ik d'r tips en steun wel bij m'n beste vriendinnetjes (en hier) vinden in tegenstelling tot m'n eigen familie (het zit nogal hoog, merken jullie dat)..

Nog ff iets leuks: morgen ga ik een winterjasje en slofjes voor Ow kopen!! Jeej!! Welterusten alvast allen!

(Oja, nachtvoedingen heb ik niet meer hoor :D , Maarja geef dan ook geen bv meer :'( ;) en dat scheelt wel veel!
pi_131632536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:31 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ze doet me soms een beetje denken aan Hetty, uit NCIS: LA... :@
Die vind ik zo gaaf O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')