Het is allemaal zo lastigquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:25 schreef jitzzzze het volgende:
Een nieuwe week, een nieuw model wat je overweegt aan te schaffen?Wees nou eens een vent en beslis wat
Pfff, neem een besluit manquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is allemaal zo lastig
XF wordt 'm niet natuurlijk, maar mag van m'n ouders als ik klaar ben met m'n studie wel een mooie wagen aanschaffen, misschien een Lexus GS 450h. Maar als eerste auto toch echt een van <8k, dan lijkt een 159 me toch een van de mooiste opties
Een 2002 7-serie van 5k heb ik ook nog overwogen, maar ik wordt bang als ik die onderhoudskosten zie
83 euro per maand aan wegenbelasting...quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:27 schreef _NZT_ het volgende:
Redelijk zwaar, dus veel wegenbelasting...dus alleen mensen met geld kunnen um rijden en die kiezen dan vaak voor wat anders (lees Duitser)
Sowieso een sedan of stationwagon, geen hatch. Verder moet het een nette, solide uitstraling hebben (geen 20 inch chrome velgen dus), maar toch een beetje opvallen (dus geen Ford bijvoorbeeld). Ook heb ik graag dat hij een moderne look heeft, die prima tussen 2009> auto's past.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pfff, neem een besluit manJe hebt toch wel een voorkeur voor een bepaald merk/model?
Zo, hehequote:Op vrijdag 27 september 2013 11:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Sowieso een sedan of stationwagon, geen hatch. Verder moet het een nette, solide uitstraling hebben (geen 20 inch chrome velgen dus), maar toch een beetje opvallen (dus geen Ford bijvoorbeeld).
Merken die me aanstaan zijn o.a. Saab en Alfa Romeo, ook BMW staat me wel aan (although ik die wagens al meer een asociaal tintje vind hebben, zowel door de chaps die er soms in rijden, maar ook door het asociale rijgedrag van zakenlui in BMW's).quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo, heheEn nog een bepaald merk? FWD/RWD/AWD?
Goed zo, zoek van ieder merk een model uit wat je leuk vind. Reken daarna pas uit wat ze kosten (aanschaf, onderhoud, belasting, verzekering, etc), bepaal vervolgens wat je wel en niet kan/wil betalen en ga erin rijden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Merken die me aanstaan zijn o.a. Saab en Alfa Romeo, ook BMW staat me wel aan (although ik die wagens al meer een asociaal tintje vind hebben, zowel door de chaps die er soms in rijden, maar ook het asociale rijgedrag van zakenlui in BMW's).
FWD of eventueel RWD, AWD lijkt me overbodig
Ik ook, een 3 serie.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:11 schreef Susteren het volgende:
Als ik tussen een 3 serie of een XF moest kiezen wist ik het wel
Ik heb eigenlijk maar 3 auto's waar ik tussen twijfel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goed zo, zoek van ieder merk een model uit wat je leuk vind. Reken daarna pas uit wat ze kosten (aanschaf, onderhoud, belasting, verzekering, etc), bepaal vervolgens wat je wel en niet kan/wil betalen en ga erin rijden.
Zo moeilijk is het niet.
Lees ervaringen op autoweek, en ga erin rijden. Daarnaast; volg je hart, daar wordt je uiteindelijk echt gelukkiger van.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:44 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk maar 3 auto's waar ik tussen twijfel.
Een +/- 2004 Saab 9-3:
+ Nette uitstraling
+ Redelijk modern uiterlijk
+ Goedkope aanschafkosten
+ Waarschijnlijk de meest betrouwbare optie
- Beetje saai
- Geen fan van het interieur
Een Alfa 159:
+ Mooi modern uiterlijk
+ Prachtig interieur
+ Niet duur qua aanschaf
- Beenruimte achterin
Een 2002/2003 BMW 7-serie:
+ Goedkoop qua aanschaf
+ Dit vind ik de mooiste wagen van de 3
+ De meeste opties van de 3
- Zwaar
- Groot
- Onderhoud
- Verzekering
Mijn verstand zegt Saab, m'n hart zegt Alfa en m'n gevoel zegt BMW![]()
Ik vraag me echt af of een 7-serie onderhouden nu écht zo duur is. Ik heb hem namelijk maar voor +/- een jaar nodig. Afschrijving van een auto van 5k na een jaar lijkt me niet relevant, wegenbelasting van iets minder dan 100 euro per maand heb ik er wel voor over.
Maar wat zou jij aanraden?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Lees ervaringen op autoweek, en ga erin rijden.
De BMW, want RWD is echt leuker rijden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar en hoeven niet duur te zijn, ze zitten eenvoudig maar bijzonder degelijk in elkaar.quote:
Echt waar? Tot nu toe verklaart iedereen die ik het vraag me voor gek (mijn leeftijd + 7-serie).quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De BMW, want RWD is echt leuker rijden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar en hoeven niet duur te zijn, ze zitten eenvoudig maar bijzonder degelijk in elkaar.
Maar dat is mijn mening
En het rijd heerlijk, heb een volle dag in een 730d mogen rijden (zelfde model als je foto's).quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Echt waar? Tot nu toe verklaart iedereen die ik het vraag me voor gek (mijn leeftijd + 7-serie).
Maar wat een wagen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is naar mijn mening de enige "oude" BMW (samen met de 6-serie) die nog prima past tussen moderne auto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |