abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144636848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:03 schreef matthijst het volgende:
Na 10 dagen:
[ afbeelding ]
Het lijkt alsof je er een litteken aan gaat overhouden, vanwege de roodheid? Of vergis ik me?
  woensdag 17 september 2014 @ 20:53:04 #277
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144636870
Geen idee, trekt tot nu toe elke keer prima weg :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144637201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef matthijst het volgende:
Geen idee, trekt tot nu toe elke keer prima weg :)
Hoeveel behandelingen heb je inmiddels gehad? Als ik vragen mag.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:04:30 #279
28167 matthijst
pi_144643626
't is mn vrouw, maar ik denk 12 met normale laser en nu 4x met picosure. Je kan foto's wel terugvinden in deze topicreeks. Sinds picosure gaat het echt hard.
  donderdag 18 september 2014 @ 01:41:10 #280
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144648207
Picosure is de bom ;) Weg die rommel van onze lijven..
pi_144649296
Het verloop en het proces na een behandeling vond ik zelf ook erg wennen.Ik weet nog dat ik bij de eerste paar behandelingen echt elk uur wekenlang zat te staren of het nu al wegging of vager werd maar zo werkt het natuurlijk helemaal niet.
Wat ik nu zie is dat het direct na de behandeling even iets lichter en vager wordt, dan juist weer donkerder en pas weken later begint dat hele proces van inkt afvoeren.
Echt pas die 2 maanden later zie je wat een behandeling eigenlijk gedaan heeft.

Ik heb op internet iemands ervaringen gelezen die in de VS naar de picosure ging en daarover 3 recensies lang feitelijk teleurstelling uitsprak en 3x iets schreef over 'ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld, ik zie niets' en plotseling na 6 weken een recensie met 'wauw, het is echt veel lichter geworden, ik was te snel met mijn conclusie'.

Denk ook dat het komt door de motivatie die je krijgt na een behandeling, dan ben je er weer heel erg mee bezig dus gefocust die paar dagen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms echt heel lang zit te staren, net zo lang tot ik ergens een wit stukje huid zie dat er nog helemaal niet is ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:20:52 #282
28167 matthijst
pi_144649792
Je kan er evt. ook foto's van maken (voor jezelf). Vind ik zelf wel geinig om toch een beetje de voortgang te zien, zoiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144651944
Ben ik mee gestopt toen er niet zo veel meer gebeurde ;)
Wat ik nog wel geregeld doe is naast 1 van de tatoeages van mijn man houden, die van hem en de mijne waren nl even diep zwart en dan zie ik wel hoe het ooit geweest is.
Ik heb nog wel meer tatoeages waar ik echt heel blij mee ben en die zeker niet weg gaan maar die zijn allemaal in grijs tinten gezet, vergelijkt toch wat minder.
pi_144653137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:34 schreef WRH het volgende:
Ben ik mee gestopt toen er niet zo veel meer gebeurde ;)
Wat ik nog wel geregeld doe is naast 1 van de tatoeages van mijn man houden, die van hem en de mijne waren nl even diep zwart en dan zie ik wel hoe het ooit geweest is.
Ik heb nog wel meer tatoeages waar ik echt heel blij mee ben en die zeker niet weg gaan maar die zijn allemaal in grijs tinten gezet, vergelijkt toch wat minder.
Heb jij ook foto's op dit forum geplaatst? Ben wel benieuwd..
pi_144654613
ja maar echt al flink wat deeltjes terug. Ik zal binnenkort echt wel weer wat plaatsen, heb nl ook nog wel een paar leuke van vreemde blaartjes enzo na een behandeling, dus random wat dingen die ook kunnen gebeuren aan huid reactie.
het is vooral dat er de laatste, pak 'm beet, 3 jaar, nagenoeg niets meer gebeurt of te zien is dat updaten met foto's weinig zin heeft.
pi_144654693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:10 schreef WRH het volgende:
ja maar echt al flink wat deeltjes terug. Ik zal binnenkort echt wel weer wat plaatsen, heb nl ook nog wel een paar leuke van vreemde blaartjes enzo na een behandeling, dus random wat dingen die ook kunnen gebeuren aan huid reactie.
het is vooral dat er de laatste, pak 'm beet, 3 jaar, nagenoeg niets meer gebeurt of te zien is dat updaten met foto's weinig zin heeft.
Ow wow, dat klinkt helaas niet zo hoopgevend. Komt dat nog ergens door, of is het gewoon "bad luck"?
pi_144655349
Geen idee waar het aan ligt.
pi_144677062
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste behandeling gehad bij aesthetic te Veldhoven. Ik kan er kort over zijn, want het is nog geen dag geleden. Het laseren deed echt pijn! Ik heb me niet verroerd, maar het was echt een vreselijk gevoel. Gelukkig duurde het maar even.

Ik heb het vanmiddag laten doen en tot nu toe heb ik ook geen (na)pijn gehad. Best vreemd, gezien alle verhalen over jeuk/irritatie/korstjes etc. Maar het lijkt mij dat, dat nog geheid zal voorkomen, wellicht dat ik er morgen meer last van heb. Het verband heb ik er overigens erop gelaten. Weten jullie wanneer ik dat het beste eraf kan halen?

Aesthetic is een mooie en schone kliniek, met alleen maar aardige mensen! Serieus! De mevrouw die mij heeft behandeld legde alles goed uit en er was ruimte voor veel vragen. Ook viel de prijs mee.

En ja nu begrijp ik dat wat jullie zeiden over het mentale gedeelte. Het was echt een lange reistijd en ik was/ben dan ook bekaf. Het deed me zo nu en dan ook twijfelen of het wel waard is om zoveel inspanning te verrichten voor het verwijderen van een tattoo. Die gedachte bleef natuurlijk niet lang hangen.

Ik denk dat ik pas foto's plaats als ik resultaat zie. Zodat jullie goed de voor en na foto's zien.

Groetjes
pi_144686548
De jeuk komt meestal een dag (of 2) later, je zult gaan ervaren dat het dan enorm gaat branden (echt voelbaar aan de buitenkant als je je hand erop legt) en daarmee komt vaak de jeuk. Die kan echt gekmakend zijn dus denk erom dat je echt niet gaat krabben want je huid is heel erg zacht, zeg maar.
De tatoeage gaat er waarschijnlijk ook een beetje op liggen, dus wat uitsteken op de huid, dit gaat vanzelf weer weg.
Heb je wat creme meegekregen of wat verzachtende creme thuis?
Wat helpt straks tegen jeuk is simpelweg een koud nat doekje om te koelen, maar zolang je nog geen jeuk hebt of brandende huid: lekker laten gaan.

Ik laat zelf het afdekgaasje er een dag of 2 op zitten. tot ik zeker weet dat alle creme die er op zit volledig is ingetrokken. Ik probeer dan ook altijd de behandeling zo te plannen dat ik weekend heb zodat het niet erg is als ik even een dagje ongedoucht rondloop ;)

De pijn wordt echt minder. Ik had zelf de eerste paar jaar echt enorme pijn, mijn man gaat altijd mee en ik kneep zijn hand bijna fijn terwijl ik inwendig zat te tellen om rustig te blijven ademhalen.
Met dingen als een koeler en verdovende zalf is dit al een stuk beter geworden inmiddels.
Maar ik merk nu, flink verderop in het proces, dat de pijn van de laser aanzienlijk beter is geworden.
Ik kan ook niet uitleggen waar dit aan ligt, misschien omdat de inkt dieper in de huid ligt? Je huid er aan gewend raakt, ook al is het niet een dagelijkse behandeling?
Geen idee maar het wordt echt beter. Ik weet nog wel dat ik zeker die eerste paar behandelingen echt enorm tegenop kon kijken. Heel gemengde gevoelens van 'yeah, weer een stapje dichterbij' naar 'oei, auw, pijn'
Zeker die eerste paar jaar was ik ook echt van de kaart. Het was een rit van anderhalf uur en binnen het uur nog onderweg had ik al flinke koorts en werd mijn hele enkel echt 1 dikke harde onderhuidse plak. Ik kan dan ook een paar dagen nauwelijks autorijden, mijn enkel gaat gewoon op slot.

Vandaar ook dat ik met name toen echt een beetje chagrijnig werd als ik weer eens iets op internet las over; 'oh behandeling goed te doen, voelt als een elastiekje and that's it'
Nou, dat was het bepaald niet bij mij, grapjassen.
Maar inmiddels is het dat dus wel, je leert er mee om te gaan, je lijf leert het, het wordt echt beter.
  Moderator/colorchick vrijdag 19 september 2014 @ 10:57:44 #290
382129 crew  Donna
pi_144686982
Ik doe hetzelfde als WRH met het gaasje. De jeuk komt bij mij meestal na een paar dagen en ik vind het echt super irritant. Gelukkig ben ik op die dagen altijd aan het werk (afleiding) en als ik het echt niet uit hou dan 'klop' ik er een beetje zachtjes op. Meestal verlicht dat de jeuk wel.

Vanochtend weer even een blik op m`n tattoo geworpen. Als ik de huid een beetje 'uit trek' zijn er wel echt witte stukken zichtbaar. Dat doet me echt goed, want als je er een vluchtige blik op werp valt dat echt nog tegen. Maar ik zet door! Morgen weer een behandeling!

Ik voel me na een behandeling meestal heel erg futloos en soms ook een beetje grieperig. Ik ga dan ook altijd lekker op de bank hangen, film kijken, m`n vriend laten lopen voor me haha.

M`n huidige behandelaar heeft de frequentie niet zo heel hoog, waardoor de behandeling wat langer duurt, maar voor mij minder pijnlijk is. Ik heb een super gevoelige huid, vandaar. Maar alsnog is het gewoon pijnlijk hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 19-09-2014 13:45:20 ]
pi_144691604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:57 schreef DonnaRush het volgende:
Als ik de huid een beetje 'uit trek' zijn er wel echt witte stukken zichtbaar. Dat doet me echt goed, want als je er een vluchtige blik op werkt valt dat echt nog tegen.
haha, dat doe ik ook heel vaak!
pi_144763550
Hoi allemaal,

Het is nu bijna 4 dagen geleden dat ik mijn eerste behandeling heb gehad. Het vreemde is dat ik geen enkel moment last heb gehad van jeuk en/of een branderig gevoel. De eerste paar uren na de behandeling had ik wel zoiets van oké hier moet niets tegen aan komen. Inmiddels is het verband er ook af.. Is het vreemd dat ik er helemaal geen last van heb? Ik heb namelijk op bijna elk forum over jeuk gelezen en korstjes etc, maar ik ondervind het bij mezelf niet terug!

Groetjes
  Moderator/colorchick zondag 21 september 2014 @ 19:28:29 #293
382129 crew  Donna
pi_144763998
Ik denk dat het misschien nog komt. Zeker korstjes/velletjes komen bij mij pas later, tussen een week en twee weken in. Ik ben gisteren weer geweest, dus kan je wel laten weten wat wanneer bij mij begint.

Ik heb trouwens alleen direct na het laseren een branderig gevoel, dat duurt een uurtje ongeveer en daarna is het alleen erg gevoelig als ik er tegen aan stoot en met het aan doen van mn broek (mijn tattoo zit op de kuit).

Fijn toch dat je tot nu toe geen last hebt? :)
pi_144764289
Ik vind tatoeages schitterend. Maar men moet niet proberen overal aan zijn of haar lichaam te versieren.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144765188
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:28 schreef DonnaRush het volgende:
Ik denk dat het misschien nog komt. Zeker korstjes/velletjes komen bij mij pas later, tussen een week en twee weken in. Ik ben gisteren weer geweest, dus kan je wel laten weten wat wanneer bij mij begint.

Ik heb trouwens alleen direct na het laseren een branderig gevoel, dat duurt een uurtje ongeveer en daarna is het alleen erg gevoelig als ik er tegen aan stoot en met het aan doen van mn broek (mijn tattoo zit op de kuit).

Fijn toch dat je tot nu toe geen last hebt? :)
Fijn als je laat weten wanneer het bij jou begint, zeker wat betreft de korstjes/velletjes.

Het is absoluut positief dat ik tot nu toe geen last heb, maar omdat ik overal lees dat anderen dat wel hebben vind ik het vreemd dat het bij mij niet het geval is, snap je? Dan heb je het gevoel dat het niet ''werkt'' of zo. Heel vreemd, maar beter kan ik het niet uitleggen. :D
pi_144779675
Is niet vreemd hoor en zeker niets om je zorgen over te maken. De reacties van de huid verschillen gewoon voor iedereen. Soms heb je jeuk, het is vooral een herkenbaar iets voor de meesten maar het is helemaal niet gezegd dat je dat dan ook perse krijgt. Sommigen krijgen dat de huid er boven op komt te liggen, dus dat de tatoeage zelf wat omhoog komt maar ook daarvoor geldt: lang niet iedereen en lang niet altijd.
Het branden ook zoiets: soms wel, soms niet.
Ik denk dat je gewoon voorbereid moet zijn op 'alles kan' en wat er niet gebeurt als mooi meegenomen moet beschouwen.
Geloof me, die jeuk zit je echt niet op te wachten ;) dus als jij de mazzel hebt dat het niet gebeurt, prima toch?

Ik heb wel eens dat het direct na de behandeling binnen het half uur enorm begint te branden, echt dat je gewoon de warmte dwars door het gaasje en een broekspijp heen kunt voelen en op andere momenten dan zit ik er echt de hele avond aan (in de vorm van een hand opleggen) en voel ik totaal niets. Ik heb geen idee waar het verschil in zit of waar dat aan ligt, het wisselt gewoon heel erg.
  Moderator/colorchick maandag 29 september 2014 @ 13:43:30 #297
382129 crew  Donna
pi_145017428
Heb je nog last gehad dromer__00?

Dag 6& 7 had ik jeuk, dat was vrijdag en zaterdag. Inmiddels beginnen er wat korstjes en velletjes te ontstaan (dag 9).
pi_145022018
Ik zou in de meeste gevallen voor laser gaan. Er zijn alleen wel wat verschillende soorten lasers, de YAG en QS lijken de meest gebruikte (zie ook Tatoeage Verwijderen. Wie kan mij wat meer vertellen over de verschillende soorten lasers?
  maandag 29 september 2014 @ 16:06:48 #299
28167 matthijst
pi_145022540
Ze hebben allemaal zo'n beetje dezelfde lasers, maar alleen Lasercentrum heeft de nieuwste Picosure laser, die op het moment de beste resultaten biedt:
http://het-lasercentrum.com/

Lees anders de laatste paar pagina's even terug :P
pi_145024106
Ik ben vorige week bij het lasercentrum geweest voor de eerste behandeling. Qua pijn viel het reuze mee. Fijn is anders maar het is te verdragen. Ik heb eigenlijk geen last van blaasjes oid. Eerste paar dagen was het nog wel heel dik en de tattoo zelf is gewoon heel gevoelig en pijnlijk dit moment. Verder ben ik heel tevreden over het lasercentrum. Over 8 weken mag ik weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')