abonnement Unibet Coolblue
pi_131849183
Er blijft toch niks over van alcohol met koken?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:44:56 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131849299
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:40 schreef Soury het volgende:
Er blijft toch niks over van alcohol met koken?
Dat is dus niet zo, er blijft verbazingwekkend veel achter schijnt.
Maar goed, in brood zit ook restalcohol, in zeer rijp fruit, in azijn, in kefir,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131849352
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo, er blijft verbazingwekkend veel achter schijnt.
Maar goed, in brood zit ook restalcohol, in zeer rijp fruit, in azijn, in kefir,
Oh ok, dacht dat het verdampt, zeker in een stoofpot wat uren staat te pruttelen.
Wel lekker
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:59:32 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131849674
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:46 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh ok, dacht dat het verdampt, zeker in een stoofpot wat uren staat te pruttelen.
Wel lekker
Dat dacht ik ook, maar ben van een betere beleerd, meer dan je zou verwachten verdampt niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131851121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog meer vroegah hoefde het niet geteeld te worden, was het nog echt wild..
't zou beter getemde rijst kunnen heten ;)
Toen het nog niet geteeld werd, werd het commercieel afgepakt van de Indianen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:16:45 #131
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131851365
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar ben van een betere beleerd, meer dan je zou verwachten verdampt niet
Gaat lineair, in het begin verdampt de meeste alcohol, vooral als je distilaten van 40% of meer gebruikt.
Een port van 20% verdampt al veel minder snel en wijn en bier verdampen nog minder snel, ook als je het uren laat stoven.
Je kan er redelijk vanuit gaan dat zo'n 10% van de alcohol helemaal niet verdampt en 25% verdampt maar gedeeltelijk.

Wat dat betreft kan je dan "beter" voor alcohol-vrije versies gaan, appelsap ipv kirsch door de kaasfondue en druivensap door de bolognesesaus.
Tenzij alcohol verder totaal geen probleem is, gooi je er nog een extra scheutje doorheen ;)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:21:46 #132
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131851512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een recept om een megahoeveelheid (lees: minimaal 60 personen) eten voor een feestje te maken. Mijn idee was om een grote pan satesaus te maken met daarbij lekker brood om te soppen. Zou dat een beetje te doen zijn en heeft er dan iemand een receptje voor me?
Bij zo'n aantal kan je zelf koken maar je kan ook voor het gemak kiezen en een doos sateetjes bij de groothandel te halen.
Makkelijk klaarmaken (is al gaar), daar kan je dan prima je satesaus en broodjes bij serveren.
Kan je iets eerder ook evt. nog wat kleine loempia's serveren, ook vrij makkelijk klaarmaken.

ik neem tenminste aan dat je op je eigen feest ook nog een beetje wil genieten en niet teveel werk wil hebben.
M'n ouders hebben het ook onlangs op die manier gedaan (alleen dan door een cateraar geregeld, nog weer makkelijker) en dat ging super.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:21:17 #133
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131853353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een recept om een megahoeveelheid (lees: minimaal 60 personen) eten voor een feestje te maken. Mijn idee was om een grote pan satesaus te maken met daarbij lekker brood om te soppen. Zou dat een beetje te doen zijn en heeft er dan iemand een receptje voor me?
Wij hadden sateetjes van de aldi :) Verder wat extra satesaus erbij, en stokbrood, huzaren of vleessalade een optie? En dan heb je al wel genoeg lijkt me :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:55:30 #134
256666 leeell
I know you're lonely
pi_131854647
brrrrrrr
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_131855501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een recept om een megahoeveelheid (lees: minimaal 60 personen) eten voor een feestje te maken. Mijn idee was om een grote pan satesaus te maken met daarbij lekker brood om te soppen. Zou dat een beetje te doen zijn en heeft er dan iemand een receptje voor me?
Is dat echt een maaltijd? Satésaus met brood? Ik wist niet dat mensen dat echt deden, dacht dat dat alleen in reclames gebeurde. :')

Ik zou het niet lekker vinden, behoorlijk eentonig. Zou het eigenlijk zelfs als snack niet lekker vinden.

Waarom niet gewoon een grote pan lekkere soep? Dan zit je in hetzelfde budget en gemak, maar eet je tenminste echt iets. Wat flinke salades maken kost ook geen geld, is ook heerlijk bij wat goed brood. Koude dingetjes kun je ook al makkelijk van te voren klaarmaken.
pi_131857252
Een grote pan sate met brood kan natuurlijk wel, maar doe er dn op zijn minst vlees in. En waarschijnlijk willen die mensen ook graag nog wat meer eten. DUs regel kaasjes, pate, wat zelfgemaakte salades oid en je betn al een eind verder. Nog wat quiches en een grote pan soep en de maaltijd is compleet.

Voor 60 man heb je wel flinke hoeveelheden nodig. Als iedereen 150 gram vlees eet heb je het over 9 kilo kip, dit is nog zonder de saus en het brood... Dat moet je ook we egrens kunnen klaarmaken... EN als iedereen een stukje quiche neem dan heb je het dus over ongeveer 8 quiches... (en o wee als men een tweede stukje zou willen)... natuurlijk heb je wat minder nodig als je alles optelt... want 150 gram sate én twee stukken quiche en brood en salade is dan wel weer veel.. Maargoed, denk even na over de hoveelheden.
Whatever...
pi_131857511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een recept om een megahoeveelheid (lees: minimaal 60 personen) eten voor een feestje te maken. Mijn idee was om een grote pan satesaus te maken met daarbij lekker brood om te soppen. Zou dat een beetje te doen zijn en heeft er dan iemand een receptje voor me?
Als ik met mijn studievereniging voor de filmavonden kook (60-80 man) kiezen we meestal voor een stevige maaltijdsoep. Eindeloos veel variaties, 1 grote pan, gezond en het vult goed. Samen met Turkse broden, kruidenboter, hummus, brie, en een simpele salade en je bent er.

Mijn persoonlijke favoriet is pittige pompoen met oa zoete aardappel, ui, paprika, wortel, pepertje, kokosmelk. Maar pompoen is duur nu, dus misschien iets met courgette, spinazie .. Let wel altijd op de room, want er zijn altijd mensen die daar niet tegen kunnen / veganisten.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:24:46 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131859158
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit dus
60 man eten?
Maak grote schalen met tapas.
Het is enkel voor extra bij de hapjes die sowieso de hele middag en avond rondgaan... Mensen hebben dus al aardig hun buik vol, maar wil ze ook niet alleen maar hapjes voorzetten.

Voor 60 man tapas? Da's 450 stuks, denk ik ongeveer. Dat valt nou niet echt onder makkelijk eten wat mij betreft. Bovendien zie ik dat niet echt als aanvulling op de hapjes, dan kan ik net zo goed nog meer hapjes serveren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ik met mijn studievereniging voor de filmavonden kook (60-80 man) kiezen we meestal voor een stevige maaltijdsoep. Eindeloos veel variaties, 1 grote pan, gezond en het vult goed. Samen met Turkse broden, kruidenboter, hummus, brie, en een simpele salade en je bent er.

Mijn persoonlijke favoriet is pittige pompoen met oa zoete aardappel, ui, paprika, wortel, pepertje, kokosmelk. Maar pompoen is duur nu, dus misschien iets met courgette, spinazie .. Let wel altijd op de room, want er zijn altijd mensen die daar niet tegen kunnen / veganisten.
Ik mag zelf geen room, boter of welke vorm van zuivel dan ook, dat scheelt. Hoe maak je voor zestig man soep? Alleen al een pan vinden die groot genoeg is en op mijn inductieplaat kan, is al een uitdaging. Tips zijn welkom :)

Overigens bedoel ik met vlees inderdaad, zoals je ook een broodje kipsate bij de gemiddelde snackbar kunt krijgen.

Ben na overleg met een vriendin aan het bedenken of heel veel broodjes in verschillende varianten met schalen vleesbeleg en kaas niet makkelijker is... Kan ik eventueel aanvullen met schalen komkommer, tomaat, ei en sla, zodat mensen zelf een broodje kunnen samenstellen. Voor de kindjes kan er een knakworstje op. Beter plan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131868658
Ik heb een mooie geitenbout en ben op zoek naar een goed recept voor saté kambing. Ik had gehoopt bij Beb Vuyk iets te vinden maar tot mijn verbazing kan ik voor geitenvlees niets vinden.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:29:37 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131871569
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een mooie geitenbout en ben op zoek naar een goed recept voor saté kambing. Ik had gehoopt bij Beb Vuyk iets te vinden maar tot mijn verbazing kan ik voor geitenvlees niets vinden.
Mijn lieve vriendin RobinOok heeft een mooi recept daarvoor
http://www.aziatische-ingredienten.nl/sate-kambing/

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 05-10-2013 13:38:31 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:34:52 #141
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:39:28 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131871769
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:34 schreef RobinOok het volgende:
*O*
Ik kom dan wel uit een indisch nest, maar ken de keuken nauwelijks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131871841
Kijk, daar word ik blij van ! En laat ik nu net een fles Kaki Tiga in huis gehaald hebben :)
pi_131881288
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een recept om een megahoeveelheid (lees: minimaal 60 personen) eten voor een feestje te maken. Mijn idee was om een grote pan satesaus te maken met daarbij lekker brood om te soppen. Zou dat een beetje te doen zijn en heeft er dan iemand een receptje voor me?
Of je maakt sate en daarbij een grote pan nasi zonder vlees. Zo deden wij het bij verjaardagen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_131881657
Ik heb het project van vorig jaar geproefd: Natte walnoten, cognac en bruine suiker. Lekker, maar ik proef geen walnoten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:14:28 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131882276
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb het project van vorig jaar geproefd: Natte walnoten, cognac en bruine suiker. Lekker, maar ik proef geen walnoten.
Jammer, maar fijn dat het lekker is.
De tante van mijn zwager in Kroatie legde mispels in brandewijn, erg lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131882763
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het is enkel voor extra bij de hapjes die sowieso de hele middag en avond rondgaan... Mensen hebben dus al aardig hun buik vol, maar wil ze ook niet alleen maar hapjes voorzetten.

Voor 60 man tapas? Da's 450 stuks, denk ik ongeveer. Dat valt nou niet echt onder makkelijk eten wat mij betreft. Bovendien zie ik dat niet echt als aanvulling op de hapjes, dan kan ik net zo goed nog meer hapjes serveren.

[..]

Ik mag zelf geen room, boter of welke vorm van zuivel dan ook, dat scheelt. Hoe maak je voor zestig man soep? Alleen al een pan vinden die groot genoeg is en op mijn inductieplaat kan, is al een uitdaging. Tips zijn welkom :)

Overigens bedoel ik met vlees inderdaad, zoals je ook een broodje kipsate bij de gemiddelde snackbar kunt krijgen.

Ben na overleg met een vriendin aan het bedenken of heel veel broodjes in verschillende varianten met schalen vleesbeleg en kaas niet makkelijker is... Kan ik eventueel aanvullen met schalen komkommer, tomaat, ei en sla, zodat mensen zelf een broodje kunnen samenstellen. Voor de kindjes kan er een knakworstje op. Beter plan?
Hoeveel pitjes heb je? Is het de bedoeling dat mensen allemaal tegelijk kunnen eten? Ik heb van die enorme pannen waar ik de spaghetti in kook, denk dat je met 2 pannen dan al een behoorlijke portie soep kunt serveren.

Schalen met broodjes en beleg zijn ook altijd prima.
pi_131899139
Heb je nog een lekker recept voor zoete aardappel? :)
hardcoholic
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:48:23 #149
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131900179

Roasted Sweet Potatoes

2 el olie
1 el korianderzaad, enigzins vermalen
1 el venkelzaad, enigzins vermalen
1 tl karwijzaad, enigzins vermalen
0.5 tl cayennepepper

Op een bakplaat, 30 minutes, 225 C
pi_131901127
Ziet er goed uit :) heb alleen geen karwij zaad in huis :{

Is dat te vervangen door iets?
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')