quote:
Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef Mini_rulez het volgende: maar bij mij zit dat hoge eisen aan jezelf stellen en jezelf niet laten kennen als je het eigenlijk toch wel moeilijk vindt ook gewoon in de familie.
Want hulp vragen is een teken van zwakte, dus gewoon lekker zelf blijven ploeteren, al loop je op je tandvlees. Ja, been there, done that. Zulke dingen heb ik van huis uit ook meegekregen.
Om een voorbeeld te geven: ik heb in de 20 jaar dat ik bij m'n ouders woonde, nooit een pijnstiller gekregen, hoe ziek ik ook was. Dat was gewoon not done. Tanden op elkaar en doorgaan, met hoofdpijn kun je gewoon naar school, pas als je niet meer op of neer kunt van de griep met hoge koorts mocht je thuisblijven.
Met zo'n instelling ook weer aan het werk gegaan na de bevalling, ik had een hele zware bevalling gehad en was fysiek nog lang niet in orde, maar toch gewoon op het werk weer schouders eronder en doorgaan, ook al ging het helemaal niet.
Er speelden overigens nog een paar andere heftige dingen in die tijd, het was niet alléén dat.