abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131587748
Hi, ik ben Sarah, en voor een documentaire ben ik bezig met de research naar jonge mensen onder de 30 die een Burn-out hebben of hebben gehad.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit voelt en wat het nu precies met je doet.....
pi_131587779
ik voel me oud ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131587796
Toen ik 29 was :( vrij snel goedgekomen, dat dan weer wel.
pi_131588157
Voor degene die niet goed weten wat een burn out is:
Burn-out
Een burn-out is mogelijk het gevolg van een kortsluiting tussen gevoel en verstand wat zich fysiek uit. U heeft geen energie meer en heeft bijvoorbeeld last van depressieve klachten, angst en paniek, en vermoeidheid. Helder en systematisch denken, en het verwerken van emoties zijn hierbij uit balans. Mensen met aanleg voor een burn-out hebben vaak de neiging om in tijden van stress juist door te gaan en kennen hun grenzen niet. Een burn-out is niet, zoals veel mensen denken, werk gerelateerd maar is een combinatie van genetische aanleg, karakter en omgevingsfactoren.
pi_131588307
hmm ik ben 31, helaas

verder kun je de symptomen overal vinden dus ik snap het doel niet helemaal
pi_131588473
Ik ben meer benieuwd naar de persoonlijke ervaringen, hoe reageerde je omgeving hierop?
Hoe kwam jij erachter dat het echt niet goed ging, dit soort vragen kan ik niet echt terug vinden op het internet en dit is natuurlijk voor iedereen ook weer anders.
pi_131588921
nou sarah ik vrees dat je niet veel serieuze reacties hier krijgt ;(
  donderdag 26 september 2013 @ 16:10:42 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131589054
oh wat grappig....

er zijn wat posts weg... wie zich nog denkt "grappig" te misdragen ... doe maar niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131589117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef researcher1 het volgende:
Ik ben meer benieuwd naar de persoonlijke ervaringen, hoe reageerde je omgeving hierop?
Hoe kwam jij erachter dat het echt niet goed ging, dit soort vragen kan ik niet echt terug vinden op het internet en dit is natuurlijk voor iedereen ook weer anders.
Vertel eens wat meer over die documentaire dan, waarom je die maakt etc. ?
pi_131591191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:25 schreef researcher1 het volgende:
Hi, ik ben Sarah, en voor een documentaire ben ik bezig met de research naar jonge mensen onder de 30 die een Burn-out hebben of hebben gehad.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit voelt en wat het nu precies met je doet.....
Hoe dit voelt en wat dit precies met je doet?

Ik neem aan hetzelfde als bij iemand van boven de 30 :P

Of doel je ergens anders op? Is niet echt duidelijk uit je OP :)
pi_131591437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:36 schreef researcher1 het volgende:
Voor degene die niet goed weten wat een burn out is:
Burn-out
Een burn-out is niet, zoals veel mensen denken, werk gerelateerd maar is een combinatie van genetische aanleg, karakter en omgevingsfactoren.
Zullen we van omgevingsfactoren maar werk-werk-werk en taken-taken-taken maken? Er is niets mis met mijn genetische aanleg of karakter, ik ga de schuld niet bij mij laten neerleggen! :N
pi_131591793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zullen we van omgevingsfactoren maar werk-werk-werk en taken-taken-taken maken? Er is niets mis met mijn genetische aanleg of karakter, ik ga de schuld niet bij mij laten neerleggen! :N
werk werk werk taken taken taken valt geloof ik onder de noemer omgevingsfactoren :P
pi_131631604
Ja hoi... Ik ben 27 en heb het afgelopen jaar een burn-out gehad. Daar wil ik best meer over vertellen, maar dan wil ik eigenlijk wel weten wat TS precies met die informatie wil doen. :)
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:20:16 #14
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_131631902
inderdaad.

Met dit bericht wil ik eigenlijk zeggen;

Nou Sarah. Het voelt niet leuk.

Maar daar heb je ook niks aan denk ik.
pi_131638343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:20 schreef Trini-Kwan het volgende:
inderdaad.

Met dit bericht wil ik eigenlijk zeggen;

Nou Sarah. Het voelt niet leuk.

Maar daar heb je ook niks aan denk ik.
Dit dus. Wat wil je precies weten Sarah?
pi_131638682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat je geen nee kunt zeggen tegen werk en/of taken heeft natuurlijk met je karakter te maken. Dat betekent nog niet dat er 'schuld' bij jou wordt neergelegd. Je karakter vormt zich al op heel erg jonge leeftijd en is voor het grootste deel ook afhankelijk van omgevingsfactoren als opvoeding en het al dan niet meemaken van bepaalde gebeurtenissen in je leven (bijv. scheiding ouders, armoede/rijk, misbruik, pesten).
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:07:23 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131639107
quote:

[..]

Vooral het probleem niet bij jezelf zoeken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 29 september 2013 @ 11:39:32 #18
412340 jfmscript
Ervaringsdeskundige Angst
pi_131667822
Boven je macht werken (niet kunnen, niet willen) leidt tot grote teleurstellingen en tenslotte tot een burn out. Angst maakt dat je boven je macht werkt.

Tja, we weten het. We moeten leren nee zeggen. Maar hoe doe je dat?
Mijn angsten heb ik volledig overwonnen. Ik heb mijn ervaringen en ontdekkingen over de kernoorzaak van angst beschreven. Mijn verhaal stel ik kosteloos beschikbaar middels een PDF download op mijn site www.gevaar-risico-angst.nl
pi_131668607
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:39 schreef jfmscript het volgende:
Boven je macht werken (niet kunnen, niet willen) leidt tot grote teleurstellingen en tenslotte tot een burn out. Angst maakt dat je boven je macht werkt.

Tja, we weten het. We moeten leren nee zeggen. Maar hoe doe je dat?
Je moet leren inschatten wat jouw maximale belastbaarheid is en altijd proberen daar onder te blijven :Y
Die belastbaarheid kan per persoon enorm verschillen trouwens. De ene kan fluitend 80 uur in de week werken terwijl de ander nog niet eens een kwart daarvan redt
  zondag 29 september 2013 @ 12:26:28 #20
412340 jfmscript
pi_131668935
Ik weet wat mijn maximale belastbaarheid is. Ik wilde met mijn punt anderen duidelijk maken dat angst de enige reden is om hier voortdurend overheen te gaan. Bijvoorbeeld de angst om afgewezen te worden.
Deal met je angsten en je gaat eindelijk doen wat je wil en kan doen.
Mijn angsten heb ik volledig overwonnen. Ik heb mijn ervaringen en ontdekkingen over de kernoorzaak van angst beschreven. Mijn verhaal stel ik kosteloos beschikbaar middels een PDF download op mijn site www.gevaar-risico-angst.nl
pi_131668978
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 12:26 schreef jfmscript het volgende:
Ik weet wat mijn maximale belastbaarheid is. Ik wilde met mijn punt anderen duidelijk maken dat angst de enige reden is om hier voortdurend overheen te gaan. Bijvoorbeeld de angst om afgewezen te worden.
Deal met je angsten en je gaat eindelijk doen wat je wil en kan doen.
Dat is niet waar, zelf ben ik er steeds overheen gegaan omdat ik niet door had dat ik er overheen ging. Het had -niks- met angst te maken.
  zondag 29 september 2013 @ 14:55:01 #22
412340 jfmscript
pi_131673561
Een burn out voel je aankomen. Je weet nog niet wat het is maar je voelt dat er iets niet goed zit. Een burn out komt niet plotseling opzetten. Van het ene moment op het andere. Je wordt vaker moe, je gaat twijfelen, de teleurstellingen nemen toe en toch ga je door. Waarom? Omdat je het niet in de gaten had? Ik vind dat moeilijk te geloven, maar ja, ieder zijn eigen mening. Dat respecteer ik.
  zondag 29 september 2013 @ 15:25:19 #23
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_131674507
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ja hoi... Ik ben 27 en heb het afgelopen jaar een burn-out gehad. Daar wil ik best meer over vertellen, maar dan wil ik eigenlijk wel weten wat TS precies met die informatie wil doen. :)
Hier het zelfde.
Heb op mijn 20ste een burn-out gehad.
pi_131674612
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:55 schreef jfmscript het volgende:
Een burn out voel je aankomen. Je weet nog niet wat het is maar je voelt dat er iets niet goed zit. Een burn out komt niet plotseling opzetten. Van het ene moment op het andere. Je wordt vaker moe, je gaat twijfelen, de teleurstellingen nemen toe en toch ga je door. Waarom? Omdat je het niet in de gaten had? Ik vind dat moeilijk te geloven, maar ja, ieder zijn eigen mening. Dat respecteer ik.
Autisme enzo he? ;)
  zondag 29 september 2013 @ 19:26:52 #25
358807 BMTH
nooit met je eens.
pi_131683149
ben nu 18 heb er een gehad toen ik 15 was, ben er nog steeds niet over heen, mijn psychiater geeft mij wel medicijnen ertegen maar die helpen voor geen flikker, denk niet dat ik er maar ooit overheen kom vanwege mij autisme en dat ik niet zomaar kan stoppen met school om te rusten. :'( ;(
Op maandag 13 januari 2014 15:23 schreef SimplyAlex het volgende
Tering, jij hebt anger management issues ... laat je nakijken, dwaas!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')