abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131587256
Beste mensen,
Ik heb een lichtelijk probleempje. Heb m'n beste vriend google al een heleboel laten zoeken maar kom nergens tot een oplossing, vandaar dat ik het hier probeer. Ik heb een MacBook Pro en een Samsung G2 Portable (640) externe harde schijf geformatteerd als MAC OS (journaled). In januari heb ik daar een back-up op gezet zonder problemen, maar ik kan er niets van afspelen of kopiëren. Omdat de harde schijf (naar mijn weten) veel te traag is om iets te kunnen doen.

Gister is het gelukt om er 1 filmbestand af te kopiëren (wat overigens minimaal een uur duurt voor 16 GB), maar bij de meeste dingen geeft m'n finder "De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in ****** niet kunnen worden gelezen of geschreven. (Foutcode -36)." aan.

Als ik de harde schijf open moet ik 10 min wachten voordat hij de eerste 3 mappen kan weergeven, wanneer ik vervolgens in zo'n map wil kijken, moet ik weer 10 minuten wachten voordat hij de bestanden die daarin zitten geladen heeft.

Hoe kan dit, wat is dit en kan ik er iets aan doen?
De rest op de externe harde schijf maakt me niet zoveel uit, maar een aantal filmbestanden van samen nog geen 60 GB zou ik graag willen bewaren!

En inderdaad.. kan het in het vervolg beter op een dvd zetten, alleen ik had niet verwacht dat die harde schijf zou gaan stagneren bij het te lezen van bestanden of het er weer af te halen.
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
pi_131587387
Kan het schijfhulpprogramma niets voor je doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131587445
Heb al een aantal controles uitgevoerd, maar schijfhulpprogramma geeft aan dat het volume oké is.
Ben inmiddels ten einde raad..
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')