Volgens mij kan dat best, maar niet als je een 2de hypotheek hebt. Je mag maar voor een periode van 2 jaar van 2 hypotheken de rente aftrekken.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:38 schreef Snavelraper het volgende:
Hou er rekening mee dat ze 2 jaar na de verhuizing geen recht meer heeft op hypotheekrenteaftrek, voor haar deel van de hypotheekaflossing. Uit eigen ervaring van ongeveer 10 jaar terug. Weet niet of deze regel nog bestaat of aangepast is.
Bron: http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-financien/belastingen/hypotheekrenteaftrek/quote:Hypotheekrenteaftrek bij scheidingZijn u en uw partner uit elkaar? En woont u niet meer in het huis waarin uw ex-partner nog wel woont? Dan is het huis niet langer uw hoofdverblijf voor de inkomstenbelasting. Daardoor komt u eigenlijk niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek. Om deze reden is er de scheidingsregeling (PDF, 46kB): Nadat een van de partners de woning daadwerkelijk heeft verlaten, geldt onder voorwaarden nog twee jaar de eigenwoningregeling voor de vertrokken partner.
Ja.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:01 schreef Khadaffi het volgende:
dus als ik een huis heb gekocht maar ik woon om bijvoorbeeld studieredenen een jaar in limburg in plaats van in groningen dan moet ik mij voor die tijd laten overschrijven?
Dat weet niemand o.b.v. de informatie die je hier geeft.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef Pino-Helmond het volgende:
Heeft het verder ook nog nadelige (fiscale?) gevolgen voor de ouders als hun dochter weer tijdelijk thuis komt wonen?
Als haar ouders geen bijstand ontvangen, dan blijft de impact meestal beperkt tot de gemeentelijke belastingen, bijvoorbeeld omdat de gemeente onderscheid maakt tussen twee en meer-persoonshuishoudens. Dat verschilt per gemeente. Plus natuurlijk een marginaal hoger energie- en waterverbruik.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef Pino-Helmond het volgende:
Heeft het verder ook nog nadelige (fiscale?) gevolgen voor de ouders als hun dochter weer tijdelijk thuis komt wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |