Nee.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:09 schreef Polyfemos het volgende:
Mag ik rijden zonder dat ik een rijbewijs heb aangevraagd, maar wel mijn theorie en praktijk volbracht heb?
Alleen je duim(en)quote:Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef jatochneetoch het volgende:
1. Hoe kom je daarbij?
2. Daar heeft dat nooit gehoeven.
3. Alle vingers dacht ik. of alle van 1 hand?
4. Krijg je geen paspoort of id-kaart. Met een rijbewijs mag je je ook legitimeren in NL, maar heel soms wordt een id-kaart of paspoort als identificatie gevraagt.
5. Nee.
1. http://tweakers.net/nieuw(...)dentiteitskaart.htmlquote:Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef jatochneetoch het volgende:
1. Hoe kom je daarbij?
4. Krijg je geen paspoort of id-kaart. Met een rijbewijs mag je je ook legitimeren in NL, maar heel soms wordt een id-kaart of paspoort als identificatie gevraagt.
5. Nee.
1. voor een id-kaart gaat de vingerafdruk verdwijnen, mogelijk vanaf 1 januari volgend jaar, waarmee de id-kaart de status van reis-document gaat verliezen. Dat maakt niet veel uit, want binnen de EU is identificatie voldoende, daarbuiten is veelal een paspoort toch al vereist.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef jatochneetoch het volgende:
1. Hoe kom je daarbij?
5. Nee.
Als haar vingerafdrukken zijn genomen, dan is iemand nu bezig valse identificatie-documenten op haar naam te fabriceren. Voor het rijbewijs is het niet nodig. Maar ik heb mijn twijfels bij haar verhaal.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:20 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
1. http://tweakers.net/nieuw(...)dentiteitskaart.html
2. Mijn zus heeft laatst haar rijbewijs gehaald, volgens haar moest het wel
De Paspoortwet.quote:Welke wet overtreed ik trouwens als ik valse biometrische data afgeef ( nep-vingerafdrukken). Boeit dat ze niet of ben ik dan gewoon bezig met indentiteitsfraude?
Een rijbewijs is dan ook geaccepteerd als legitimatiebewijs, waar paspoort en identiteitskaart identiteitsbewijzen zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
1. voor een id-kaart gaat de vingerafdruk verdwijnen, mogelijk vanaf 1 januari volgend jaar, waarmee de id-kaart de status van reis-document gaat verliezen. Dat maakt niet veel uit, want binnen de EU is identificatie voldoende, daarbuiten is veelal een paspoort toch al vereist.
3. Duim en wijsvingers van beide handen.
Het doorgehaalde in 4. is wel degelijk het geval.
Het speelt terecht in wettelijk vastgelegde situaties waar nationaliteit relevant is, zoals het aanvragen van een uitkering. Een rijbewijs legt de nationaliteit van de houder niet vast.
Daarnaast ben ik het al een paar keer tegengekomen dat bij (semi-)overheidsorganisaties de personen die bij identificatie-projecten zijn betrokken de wet niet kennen en menen dat een paspoort of id-kaart verplicht zijn en dat elke Nederlander dus tenminste een van de twee heeft.
Ik heb mijn rijbewijs 1,5 week geleden aangevraagd(en 3 dagen later opgehaald) en hoefde geen vingerafdrukken te leveren.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:20 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
2. Mijn zus heeft laatst haar rijbewijs gehaald, volgens haar moest het wel
De wijziging van de Paspoortwet die dit regelt is afgelopen dinsdag aangenomen door de Tweede Kamer. Nu is de Eerste Kamer aan zet. In de Tweede Kamer stemde niemand tegen, dus ik ga ervan uit dat dat geen grote hobbel is.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
1. voor een id-kaart gaat de vingerafdruk verdwijnen, mogelijk vanaf 1 januari volgend jaar, waarmee de id-kaart de status van reis-document gaat verliezen. Dat maakt niet veel uit, want binnen de EU is identificatie voldoende, daarbuiten is veelal een paspoort toch al vereist.
Sorry, was laat.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:14 schreef Burdie het volgende:
Het is btw identiteit, niet indentiteit.
Mooi, dan zit ik goed. ID loopt pas in 2014 af en als het voor een rijbewijs niet hoeft dan is het mooiquote:Op donderdag 26 september 2013 09:40 schreef freako het volgende:
[..]
De wijziging van de Paspoortwet die dit regelt is afgelopen dinsdag aangenomen door de Tweede Kamer. Nu is de Eerste Kamer aan zet. In de Tweede Kamer stemde niemand tegen, dus ik ga ervan uit dat dat geen grote hobbel is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |