Als ik me slecht voel eerder vermoeid dan ziek. Vroeger ook vooral vermoeid, maar het hakt er de laatste tijd meer in.quote:Op vrijdag 27 september 2013 02:36 schreef Gray het volgende:
Vraagje voor de depro's onder ons: zijn jullie vaak ziek denk je? Griepjes, verkoudheid ed?
Vrijheidsberoving? Zit je in de gevangenis?quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:14 schreef Catnip het volgende:
Gister avond ging het weer helemaal mis..
Ik werd heel eg boos op de therapeuten. Omdat ik naar huis wilde maar ik mocht niet, omdat ik overstuur was. Geen idee, maar mijn hoofd zat zo vol. En ik voelde me echt in de war, heb gehuild, geschreeuwd..Voelt niet goed..
Klopt, ik heb weinig angst voor (nieuwe) sociale situaties. Wel zijn ze extreem vermoeiend. Ik ben in het begin ook vaak erg zelfbewust. Ik denk dat ik overkom als een stille jongen met weinig toe te voegen als je me leert kennen. Het duurt even voor ik los kom bij nieuwe personen, ik moet als het waren bij iedereen individueel even leren hoe ermee om te gaan. Dat maakt het voor mij wel moeilijk om op eigen kracht nieuwe contacten te leggen, zonder dat je door externen aan elkaar wordt voorgesteld, of bijvoorbeeld in dezelfde groep wordt geplaatst.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je verhaal komt op mij over alsof je niet bang bent voor sociale situaties maar het je vermoeit. Voor mij geldt het allebei. Dus dan is het wel anders ja. Ik ben over het algemeen heel gespannen, angstig, extreem zelfbewust en onzeker in sociale situaties maar kan het dan alsnog leuk hebben. Vaak ook helemaal niet, en soms ben ik zelfs ontspannen. Leiding geven aan kinderen heb ik nu ook voor het vierde jaar gedaan, toevallig. In zo'n week met veel mensen heb ik altijd last van enorme stemmingswisselingen. Naar en vermoeiend. Toch blijf ik het doen, want zou ik dat niet doen dan zou ik niet alleen de nare maar ook de gezellige momenten missen.
Klopt, ik doe m'n best. Ik sta ook niet alleen, maar vooral dankzij 1 of 2 wat oudere vrienden. Ik heb nog niet echt het gevoel dat het gepast zijn mijn verdriet te delen met de vrienden die ik nu heb gemaakt in mijn klas.quote:Wat heftig dat je in één keer zoveel dingen/wezens bent kwijtgeraakt!Desondanks klinkt het alsof je er goed mee omgaat en verder wilt. Je schrijft dat je bang bent dat verandering niet gaat lukken, maar kijk eens naar wat er al is veranderd. Je hebt toch nieuwe vrienden gemaakt? Dat is al heel wat. En dan sta je ook niet alleen.
Zit er niet een nieuwe 'ware' tussen je nieuwe vrienden?
Kunnen wennen aan iemand. Je ooit 100% op je gemak kunnen voelen bij iemand. Ik dacht eerst ook niet dat ik dat kon, maar bij de 'ware' (om het maar even te definieren) gaat het vanzelf. Er is ook geen haast bij. Ik heb dit gevoel nu overigens niet meer bij mijn ex. Ik mis de liefde, maar niet haar an sich.quote:Waaraan kunnen wennen? Wat bedoel je precies?
Er zijn mensen met wie ik het prettiger vind om om te gaan, tot op zekere hoogte en niet te lang. Het is nooit helemaal okee of zo. Ik blijf me afgezonderd voelen, eenzaam, hoewel ik dat lang niet altijd erg vind. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er ooit iemand zal zijn bij wie ik me helemaal op mijn gemak zal voelen.
Bedoel jij met die 'ware' nou je ex of die steun waar je het over had? Dezelfde vraag voor jou, denk je dat je nog eens zo iemand zal kunnen vinden?
Oh, en in dit topic kun je met een gerust hart (bijna) alles eruit gooien zonder bang te zijn voor negatieve reacties.Dat zei iemand anders ook al.
Kun je dit niet met vrienden doen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:38 schreef Greye het volgende:
Niemand waar ik gewoon een avond op de bank mee door kan brengen, onder het genot van elkaar en slechte films oid. Ik kan gewoon niet eens beginnen te bedenken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Ja, uiteraard. Maar is toch niet helemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je dit niet met vrienden doen?
Nope, hooguit eens wat snotterig. Echte griep met alles erop en eraan is al jaren geleden, denk in m'n kindertijd. Gelukkigquote:Op vrijdag 27 september 2013 02:36 schreef Gray het volgende:
Vraagje voor de depro's onder ons: zijn jullie vaak ziek denk je? Griepjes, verkoudheid ed?
Neequote:Op vrijdag 27 september 2013 11:30 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Vrijheidsberoving? Zit je in de gevangenis?
Ik moet wat geduldiger zijn en niet verwachten dat er 1 grote oplossing is. Got it.quote:Op vrijdag 27 september 2013 02:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Stapje voor stapje. Met elke nieuwe handeling schrijf je een nieuwe zin in je eigen verhaal.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 02:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh dat. Ja, dat is freakin' lame...Nope. Bijna nooit ziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagje voor de depro's onder ons: zijn jullie vaak ziek denk je? Griepjes, verkoudheid ed?
Is dat niet hetzelfde, maar dan meer medisch? Als je niet weg mag, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:55 schreef Catnip het volgende:
Nee
Zit in een psychiatrisch ziekenuis.
Heeft verschillende afdelingen enz..
Maar, ik as te overstuur..
Ik mag normaal wel weg hoor hihi, maar ik was heel erg boos.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:05 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde, maar dan meer medisch? Als je niet weg mag, wat is het verschil?
Doen alsof je niet boos bent!quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:02 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik mag normaal wel weg hoor hihi, maar ik was heel erg boos.
Haha maar ik kan echt niet doen alsof..als ik zoiets doe (waar ik helaas ervaring mee heb) val ik zo door de mand. Heel grappig eigenlijk..quote:
Sounds like a challenge! Goede motivatie om kameleon eigenschappen te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:22 schreef Catnip het volgende:
[..]
Haha maar ik kan echt niet doen alsof..als ik zoiets doe (waar ik helaas ervaring mee heb) val ik zo door de mand. Heel grappig eigenlijk..
quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:07 schreef Gewas het volgende:
Positiviteit in dit topic!
Ik word al de hele dag steeds vrolijker van de muziek van Creedence Clearwater Revival. Ben vandaag al hun albums aan het luisteren.
Jaaa, knopjes zijn leuk!quote:Op vrijdag 27 september 2013 02:05 schreef Gray het volgende:
[..]
In jezelf. Daar is de chaos. Daar kan je de vrede maken. Of vinden, want het is er al. Net als dat onder elke melodie stilte bestaat. Wat je nu doet is dit: [ afbeelding ], en zelfs dit: [ afbeelding ].
Doe dit: [ afbeelding ], of zelfs dit: [ afbeelding ].
Dat afzonderen is inderdaad moeilijk in zo'n week. Maar als het kan, doet het wel goed.quote:
Dat vind ik heel belangrijk. Ben vaak van plan dat te doen. Maar toch is het best moeilijk of zo, alsof het nooit het goede moment is. Ik heb alleen 3 vriendinnen bedankt in een mailtje vlak voor mijn zelfmoordpogingquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:54 schreef Gray het volgende:
Nog wat wetenschappelijke tips, voor het ervaren van geluk dit keer:
Samengevat stelt het dat mensen die persoonlijk hun dankbaarheid getuigen aan anderen, voor de positieve invloed op hun leven, een enorme stijging in geluksgevoelens waarnemen.
Dus bedank je moeder, je zus, Jezus, je vriend of vriendin, en je leraar!
Het is niet sterven, niet letterlijk iig. Leven in het moment kan je het noemen, wat inhoudt dat je niet langer kleeft aan toekomst of verleden. Stoppen met je geluk van andere factoren afhankelijk te maken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Jaaa, knopjes zijn leuk!Maar hoe moet ik dit interpreteren? Het stopknopje zie ik als sterven.
Zoiets als leven in het moment, niet teveel nadenken? Dat kan ik niet. Ik wil duidelijkheid.
Je kan het erbij zeggen dat het nu niet zo is, en het illustreren door te leven?quote:Dat vind ik heel belangrijk. Ben vaak van plan dat te doen. Maar toch is het best moeilijk of zo, alsof het nooit het goede moment is. Ik heb alleen 3 vriendinnen bedankt in een mailtje vlak voor mijn zelfmoordpogingZwak, ik dacht er al veel langer aan om mijn waardering voor hen te laten blijken want ik ben echt heel blij met ze en ze zijn lief, maar toch heb ik nooit de moed om het ze in het echt te zeggen. Stom. Maar op dat moment was het iets dat ik echt nog moest doen voordat ik ging, want ik zou nooit meer de kans krijgen om het ze te vertellen en ze moesten het weten en verdienden het. Luchtte wel op.
Maar ik denk dat mensen nu een beetje ongerust gaan worden als ik ze ga bedanken...
Zeker waar. Zeker.quote:Maar ook als je niet bedankt kun je mensen laten blijken dat je ze waardeert. En ik kan zeker zeggen dat dat goed doet. Straks ga ik bij mijn opa en oma op bezoek, ik weet dat ze dat erg waarderen en daardoor voel ik me ook goed
Nummer 5 luister ik heel vaakquote:Op vrijdag 27 september 2013 14:35 schreef Gray het volgende:
Nou, hier komt ie. De reden achter mijn vraag van eerder over gezondheid bij depressieve mensen.
Het schijnt namelijk dat een verband bestaat tussen een goed immuunsysteem en depressie, doordat beide gebruik maken van dezelfde genen. De aanleg voor depressie suggereert dus ook een aanleg voor een goed immuunsysteem.
Hier kan je er meer over lezen.
Verder, hier is de meest ontspannen muziek die bestaat, volgens een aantal wetenschappers:
1. Marconi Union - Weightless
2. Airstream - Electra
3. DJ Shah - Mellomaniac (Chill Out Mix)
4. Enya - Watermark
5. Coldplay - Strawberry Swing
6. Barcelona - Please Don't Go
7. All Saints - Pure Shores
8. AdelevSomeone Like You
9. Mozart - Canzonetta Sull'aria
10. Cafe Del Mar - We Can Fly
Op basis van deze muziek en verder onderzoek, hebben zij zelf een nummer laten maken, dat je hier kan luisteren.
Science! Because it works, bitches!
Dat onderzoek gaat in op correlatieve kenmerken en is zeker niet gericht op causatie. Ofwel oorzaak wordt totaal genegeerd en dus (in mijn optiek) een flut onderzoek.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:46 schreef kuolema het volgende:
Interessant. Allemaal antwoorden hier die bij die bevindingen passen. Maar wat vinden jullie dan niet vaak?
Ik ben al van kinds af aan zelden ziek, vergeleken met anderen. Misschien één keer in de drie jaar en dan ben ik er met één of twee dagen weer bovenop. Maar vorige winter toen ik echt in een dal zat, was ik bijna constant verkouden en werd ik ook flink ziek, wat na een week nog niet over was. Dat heb ik nooit. Dan zou ik juist het idee krijgen dat je zwakker wordt door depressie. Ik at wel minder en kwam nauwelijks buiten, misschien had dat ermee te maken.
Depressie verhoogt wel de kans op hartziekten.
Ik zal eens die muziekjes gaan luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |