Het is relaxt. Het is afgelopen. Het is opgeklopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:49 schreef TwentyFourr het volgende:
Dit is toch geen voltooid deelwoord?
Nee, dat is Engels, hier volgen we het kofschip.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:46 schreef Pherosoom het volgende:
Overigens is het daar geen voltooid deelwoord, maar een bijwoord. En in de vorm van een bijwoord is het 'relaxed'.
/taalnazi
Relaxed / relaxtquote:Op vrijdag 27 september 2013 00:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is Engels, hier volgen we het kofschip.
quote:Nee, klopt. Ik vind trein reizen sowieso wel relax. Soms druk, maar ach.
Nee, dat is het (volgens mij) niet. Er is maar sprake van één werkwoord in deze zin: vinden. Ik vind | treinreizen | sowieso | wel | (relaxed/leuk/vervelend).quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is relaxt. Het is afgelopen. Het is opgeklopt.
Is dat geen voltooid deelwoord?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:42 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is het (volgens mij) niet. Er is maar sprake van één werkwoord in deze zin: vinden. Ik vind | treinreizen | sowieso | wel | (relaxed/leuk/vervelend).
Verder heeft een voltooid deelwoord volgens mij altijd een hulpwerkwoord (hebben, zijn) nodig. Behalve als je ze bijvoeglijk gebruikt (de relaxte treinreis). Er is echter noch een hulpwerkwoord aanwezig, noch is het woord bijvoeglijk gebruikt.
Het is dus gewoon een bijwoord met uitgang -ed.
Dit. Als voltooid deelwoord zou het natuurlijk 'gerelaxt' zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:42 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is het (volgens mij) niet. Er is maar sprake van één werkwoord in deze zin: vinden. Ik vind | treinreizen | sowieso | wel | (relaxed/leuk/vervelend).
Verder heeft een voltooid deelwoord volgens mij altijd een hulpwerkwoord (hebben, zijn) nodig. Behalve als je ze bijvoeglijk gebruikt (de relaxte treinreis). Er is echter noch een hulpwerkwoord aanwezig, noch is het woord bijvoeglijk gebruikt.
Het is dus gewoon een bijwoord met uitgang -ed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |