Voor slechte USB ben ik ook bang ja.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:25 schreef smegmanus het volgende:
Geen ervaring met OpenWRT maar ik heb een TP-Link WDR4900 en deze heeft 2 USB poortjes en ondersteunt ook OpenWRT. Moet ik wel bij zeggen dat die performance over USB in het algemeen gewoon ruk is, beter koop je een 'echte' NAS.
Kijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:28 schreef smegmanus het volgende:
De WiFi performance van het ding ben ik zeker wel over te spreken, 140Mbit down en 14Mbit up op een Ziggo Z3 lijn.
De eerste reviews waren niet zo heel best hoor, maar we zijn nu een half jaar verder en de huidige firmware is nu gewoon stabiel. Ik twijfelde ook wel toen ik hoorde dat TP-Link voor Twister Pair Link stondquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:29 schreef µ het volgende:
[..]
Kijk.
Zal eens kijken wat 'ze' zeggen over die WDR4900.
DD/Openwrt lijken inderdaad op elkaar volgens mij.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:36 schreef Thomas B. het volgende:
Geen ervaring met OpenWRT, maar wel met DD-WRT. Die laatste kan in principe alles wat je beschrijft, maar het lijkt me dat OpenWRT dat dan ook wel moet kunnen.
Je gebruikt het? Waarvoor precies?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
OpenWRT werkt geniaal. Een router als NAS gebruiken zou ik niet aanraden ivm bovengenoemde trage USB-poorten, maar de sky is letterlijk the limit. Vlans, firewalls, you name it.
Ik had het zelf draaien, maar dat is alweer een poosje geleden. USB support heb ik niet geprobeerd. Lijkt me overigens wel leuk om eens te doen dus ik lees even mee.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:37 schreef µ het volgende:
[..]
DD/Openwrt lijken inderdaad op elkaar volgens mij.
Heb je het zelf draaien? Ben voornamelijk benieuwd naar USB support.
Heb zelf OpenWRT draaien op een WR1043ND. USB-support is prima, de hardware is de beperkende factor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:37 schreef µ het volgende:
[..]
DD/Openwrt lijken inderdaad op elkaar volgens mij.
Heb je het zelf draaien? Ben voornamelijk benieuwd naar USB support.
Goed om te weten. Mooie interfaces hoeven van mij niet zo. Geef mij maar een command linequote:Op dinsdag 24 september 2013 19:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb zelf OpenWRT draaien op een WR1043ND. USB-support is prima, de hardware is de beperkende factor.
Ik zou je absoluut OpenWRT aanraden, heb DD-WRT ook geprobeerd maar behalve dat het nogal instabiel was op de WR1043ND, vond ik het ook nogal bepertk. Functionaliteit heeft een beetje plaats gemaakt voor een sjieke interface ofzo.
Jup, heb er een USB-stick in zitten met wat php-scriptjes erop. Heb ook Samba weleens geinstalleerd gehad maar dat gebruik ik niet echt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:43 schreef µ het volgende:
[..]
Goed om te weten. Mooie interfaces hoeven van mij niet zo. Geef mij maar een command line.
Je hebt USB wel geprobeerd dus? Met samba/nfs? Ik gebruik het voornamelijk voor streamen van 720 films naar mijn mediaspeler.
Ik denk dat de gemiddelde cheapass 200MHz router het daar een beetje moeilijk mee gaat krijgen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:43 schreef µ het volgende:
Ik gebruik het voornamelijk voor streamen van 720p films naar mijn mediaspeler.
Klopt, dat maakt het juist zulk leuk speelgoed. Voor een hoop dingen heb je helemaal geen homeserver meer nodig, vrijwel alles kun je gewoon op je routertje van 60 euro (en 5 watt) draaien.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:41 schreef xzaz het volgende:
Vergeet niet; die routers zijn gewoon unix / linux bakjes en kan je zelf ook maken, kijk gewoon waar het op draait.
Dan neem ik een 'echte' nas erbijquote:Op woensdag 25 september 2013 16:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde cheapass 200MHz router het daar een beetje moeilijk mee gaat krijgen.
Die TL-WDR4300 heeft een Atheros AR9344@560MHz CPU en USB 2.0. Het beestje wordt uitvoerig besproken in de link die KomtTijd al gaf.
Toch wordt het denk ik nooit niet 'helemaal NAS'. Je zou daar beter een aparte NAS voor kunnen nemen dan een router hiervoor te misbruiken.
Kan ook een soekrisbordje kopen ofzo ja...quote:Op woensdag 25 september 2013 16:41 schreef xzaz het volgende:
Alles draait toch op Hostapd? Ik heb gewoon een PC gekocht, HD's erin, Ubuntu server erop. Hostapd 2.0 erop Wifi kaartje die 5Ghz en in AP mode kan, en gaan met die banaan
Eventueel kan je nog een extra kaartje kopen voor de 2.5Ghz, sommige ondersteunen zelfs dual band in AP. Je kan daarna bridgen of andere gekke dingen doen met je interface.
Vergeet niet; die routers zijn gewoon unix / linux bakjes en kan je zelf ook maken, kijk gewoon waar het op draait.
Heeft maar 1 netwerkpoort, of anders moet je op een (trage) USB interface gaan zitten...quote:
Ik heb zelf van wat oude hardware een FreeNAS gemaakt. Een klein 200mb besturingssysteem die je op een bootable usb drive zet. Daar kun je dan dit allemaal mee doen. Als er een goede gigabit lan op zit, is 720p streamen totaal geen probleem.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |