abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131542679
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:37 schreef wc-eend het volgende:
Zoals de schrijvers al hebben gezegd, sommige dingen moet je gewoon accepteren, niet alles is even realistisch.

Misschien had Deb ooit wel aangegeven dat ze nooit als een kasplantje wilde leven, misschien toen ze wist wat Dex deed dat ze heeft aangegeven dat als er wat gebeurd ze op zee gedeponeerd wil worden.

Misschien is Dex zijn boot wel helemaal niet in de storm vergaan, is hij er doorheen getrokken en daarna zijn boot opgeblazen nadat hij veilig in zijn liferaft zat.

etc etc etc...
Dat is een beetje het probleem. Als kijker moet je dat af en toe tegen jezelf kunnen zeggen, maar als de schrijvers dat bij voorbaat al denken en uitspreken, krijg je dit soort lui schrijfwerk. Ik vraag me wel eens af hoeveel lol ze zelf nog beleefd hebben aan het maken van dit seizoen.


quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:57 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen het laatste seizoen zo slecht vinden dat ze nu dingen opmerken die de hele serie door al gebeuren. Nu wordt er opeens moeilijk gedaan omdat mensen niet het einde wat hun wilden hebben gekregen en dan kijken ze grotendeels alleen terug naar het laatste seizoen...
Er is hier heel vaak voor heel veel mensen uitgesproken hoe tof ze de eerste seizoenen vonden en naar de verschillen gewezen die ervoor zorgden dat ze die seizoenen wel tof vonden, en de latere seizoenen zo slecht.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131542709
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef ntm het volgende:

[..]

Ja dit, ik vind het een beetje jammer dat mensen hier gelijk zo zijn van 'ooh het was zo slecht' ditdat terwijl ze dan niet eerst nadenken of opzoeken op internet wat de schrijvers nu eigenlijk wilden vertellen, dan begrijp je het misschien ook meer.
Beetje flauw om van mensen met een andere mening maar te zeggen dat ze niet nagedacht hebben.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131543458
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:26 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Beetje flauw om van mensen met een andere mening maar te zeggen dat ze niet nagedacht hebben.
Dat is niet wat ik bedoelde, ik vond dit seizoen ook niet zo goed als voorgaande seizoenen maar ik ben niet iemand die gelijk roept 'wat een kut seizoen, rot einde blabla' ik denk dat de meesten die het op die manier verwoorden en er geen argumenten bij zetten waarom, dan heb ik wel het idee dat ze gelijk na de laatste aflevering hun gal hier zijn komen spuien zonder erbij na te denken wat ze nou eigenlijk gezien hebben. Wellicht omdat ze een ander beeld hebben van hoe een goed einde eruit gezien moet hebben.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Moderator woensdag 25 september 2013 @ 10:10:49 #54
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_131543739
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:59 schreef ntm het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde, ik vond dit seizoen ook niet zo goed als voorgaande seizoenen maar ik ben niet iemand die gelijk roept 'wat een kut seizoen, rot einde blabla' ik denk dat de meesten die het op die manier verwoorden en er geen argumenten bij zetten waarom, dan heb ik wel het idee dat ze gelijk na de laatste aflevering hun gal hier zijn komen spuien zonder erbij na te denken wat ze nou eigenlijk gezien hebben. Wellicht omdat ze een ander beeld hebben van hoe een goed einde eruit gezien moet hebben.
Het ligt zeker niet alleen aan die laatste aflevering. Het hele seizoen lijkt wel geschreven door een kleuter. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de compleet overbodige verhaallijn van Masuka, zo schrijf je geen scripts.

Wat natuurlijk had moeten gebeuren, was het onvermijdelijke: in het laatste seizoen had het net rond Dexter (en z'n zus) zich moeten sluiten zodat er een knallende ontknoping kon komen. Je bent in je laatste seizoen bezig, dan moeten alle remmen los. In plaats daarvan krijgen we een soort soap te zien waar karakters geïntroduceerd worden die geen doel dienen of er meteen weer uitgeschreven worden.

Het was gewoon allemaal erg belabberd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:13:00 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131543795
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef FoXje het volgende:
Remember Dex op deze manier
:)
Idd,je zou het bijna vergeten... de psychopaat die zich normaal probeert voor te doen... ook een beetje weggesleten over de seizoenen heen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 25 september 2013 @ 10:13:00 #56
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_131543796
Dexter
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_131544015
Dat er mensen zijn die dit einde (proberen te) verdedigen, en hoe _O- Dat je er allemaal mee kon leven is nog daar aan toe, maar het (gehele seizoen) was gewoon dramatisch, belabberd, verschrikkelijk slecht. Dat valt niet te ontkennen.
pi_131544351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Het ligt zeker niet alleen aan die laatste aflevering. Het hele seizoen lijkt wel geschreven door een kleuter. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de compleet overbodige verhaallijn van Masuka, zo schrijf je geen scripts.

Wat natuurlijk had moeten gebeuren, was het onvermijdelijke: in het laatste seizoen had het net rond Dexter (en z'n zus) zich moeten sluiten zodat er een knallende ontknoping kon komen. Je bent in je laatste seizoen bezig, dan moeten alle remmen los. In plaats daarvan krijgen we een soort soap te zien waar karakters geïntroduceerd worden die geen doel dienen of er meteen weer uitgeschreven worden.

Het was gewoon allemaal erg belabberd.
Precies, de beste afsluiting was ook nog eens de meest voor de hand liggende. Hoe het dan precies zou aflopen, wie er dood gaat, wie er vlucht, dat maakt niet uit. Maar laat in het laatste seizoen gebeuren wat al sinds seizoen 1 dreigt te gebeuren. Dit voelt een beetje aan alsof men halverwege het seizoen te horen kreeg dat er geen nieuw seizoen zou komen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131544906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Het ligt zeker niet alleen aan die laatste aflevering. Het hele seizoen lijkt wel geschreven door een kleuter. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de compleet overbodige verhaallijn van Masuka, zo schrijf je geen scripts.

Wat natuurlijk had moeten gebeuren, was het onvermijdelijke: in het laatste seizoen had het net rond Dexter (en z'n zus) zich moeten sluiten zodat er een knallende ontknoping kon komen. Je bent in je laatste seizoen bezig, dan moeten alle remmen los. In plaats daarvan krijgen we een soort soap te zien waar karakters geïntroduceerd worden die geen doel dienen of er meteen weer uitgeschreven worden.

Het was gewoon allemaal erg belabberd.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het lijken wel andere schrijvers te zijn.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_131544931
Of waren het ook andere schrijvers? :')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_131545383
Het probleem met het einde is dat het afgeraffeld lijkt. In één aflevering is hij "genezen" en heeft hij nog maar één drang en dat is gelukkig worden met Hannah en vervolgens laat hij haar en zijn zoon (!) in de steek!

Naar een einde werk je toe.

Sowieso is een einde doorgaans onbevredigend. Maar dit sloeg alles. Een happy end had misschien niet bij de serie gepast, maar het was wel iets waar men naartoe werkte. Doe dat dan, dan lijkt het tenminste of je er over hebt nagedacht. Nu heb ik meer zoiets dat dit einde het "alternatieve einde" was en dat het publiek die er over moest oordelen ineens tot verrassing van de schrijvers daarvoor kozen en hebben ze dat dan maar het einde gemaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:29:14 #62
177948 Daskaar
cake or death?
pi_131553639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Het ligt zeker niet alleen aan die laatste aflevering. Het hele seizoen lijkt wel geschreven door een kleuter. Een duidelijk voorbeeld hiervan is de compleet overbodige verhaallijn van Masuka, zo schrijf je geen scripts.

Wat natuurlijk had moeten gebeuren, was het onvermijdelijke: in het laatste seizoen had het net rond Dexter (en z'n zus) zich moeten sluiten zodat er een knallende ontknoping kon komen. Je bent in je laatste seizoen bezig, dan moeten alle remmen los. In plaats daarvan krijgen we een soort soap te zien waar karakters geïntroduceerd worden die geen doel dienen of er meteen weer uitgeschreven worden.

Het was gewoon allemaal erg belabberd.
idd heel goed gezegd!
pi_131554026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:09 schreef DS4 het volgende:
Het probleem met het einde is dat het afgeraffeld lijkt. In één aflevering is hij "genezen" en heeft hij nog maar één drang en dat is gelukkig worden met Hannah en vervolgens laat hij haar en zijn zoon (!) in de steek!

Naar een einde werk je toe.

Sowieso is een einde doorgaans onbevredigend. Maar dit sloeg alles. Een happy end had misschien niet bij de serie gepast, maar het was wel iets waar men naartoe werkte. Doe dat dan, dan lijkt het tenminste of je er over hebt nagedacht. Nu heb ik meer zoiets dat dit einde het "alternatieve einde" was en dat het publiek die er over moest oordelen ineens tot verrassing van de schrijvers daarvoor kozen en hebben ze dat dan maar het einde gemaakt.
Hij is niet in één aflevering genezen, kijk maar terug hoeveel minder Harry er was, hoeveel minder voice overs er waren, hoeveel minder mensen er op de tafel belanden, hoeveel meer hij de afgelopen paar seizoenen uit emoties heeft gehandeld en niet de emotieloze psychopaat uit eerste twee seizoenen.

Dexter is in de seizoenen gegroeid, van koelbloedige moordenaar met een fake leven naar een echt leven met daarnaast koelbloedige moordenaarstrekjes. Alleen is dit laatste uiteindelijk niet goed gegaan want hij veroorzaakt alleen maar leed (Rita, Deb, LaGuerta, Surprise Mothafucka etc etc...)

Daarom zonderd hij zichzelf ook af, hij wil niet die moordenaar meer zijn, maar uit veiligheid (van zijn omgeving Hannah en Harrison) ook niet meer een gewoon persoon met een gewoon leven.

Ik vind het een logisch, kloppend einde en ja het was zeker niet het beste seizoen, maar het past gewoon in het geheel :)
pi_131557080
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:39 schreef wc-eend het volgende:
want hij veroorzaakt alleen maar leed (Rita, Deb, LaGuerta, Surprise Mothafucka etc etc...)
En al dat leed veroorzaakt hij op het moment dat hij als seriemoordenaar handelt en dus gevaarlijke situaties creëert. Zodra hij dat niet meer doet (en dat zou hij in Argentinië kunnen samen met Hannah) is dat risico dus weg.

Volstrekt onlogisch derhalve.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131557530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

En al dat leed veroorzaakt hij op het moment dat hij als seriemoordenaar handelt en dus gevaarlijke situaties creëert. Zodra hij dat niet meer doet (en dat zou hij in Argentinië kunnen samen met Hannah) is dat risico dus weg.

Volstrekt onlogisch derhalve.
Maar de Dark Passenger is waarschijnlijk niet volledig weg.. dat iets minder is betekent nog niet volledig weg... Daar is Dexter denk ik ook bang voor...

Door Hannah lijkt hij in een soort roes te zitten, maar zelfs dat weerhoudt hem dat niet om steeds weer achter Saxton aan te willen...

Er zijn gewoon nog wat vragen en die zullen waarschijnlijk nooit beantwoord gaan worden...

Een spin-off van het department met Joey, Masuke, Batista etc lijkt me trouwens wel leuk... af en toe een blik in het leven van hannah en harrison misschien :P
  woensdag 25 september 2013 @ 17:32:21 #66
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_131557983
Het einde moet nog steeds doordringen :(
pi_131559067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:21 schreef Smeich het volgende:
Dat er mensen zijn die dit einde (proberen te) verdedigen, en hoe _O- Dat je er allemaal mee kon leven is nog daar aan toe, maar het (gehele seizoen) was gewoon dramatisch, belabberd, verschrikkelijk slecht. Dat valt niet te ontkennen.
Ik verbaas mij altijd in topics over TV-series over de complete achterlijkheid van sommige kijkers. Een groot aandeel van de mensen kan geen verbanden leggen en rationeel nadenken. En als je aan hun serie komt dan lijkt dat dezelfde impact te hebben alsof je aan hun kindje komt.
Je ziet het ook altijd in beoordelingen terug komen, een serie is of een 10 of een 1. Enige nuancering is de meeste mensen vreemd.

Overigens, als de schrijvers van een serie op internet bepaalde zaken moeten gaan uitleggen dan weet je dat de finale slecht geschreven is.
pi_131559326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:06 schreef Platina het volgende:

[..]

Je ziet het ook altijd in beoordelingen terug komen, een serie is of een 10 of een 1. Enige nuancering is de meeste mensen vreemd.
...
Ik snap sowieso de behoefte ook niet aan het geven van cijfers aan zaken die puur ter vermaak bedoeld zijn.
  woensdag 25 september 2013 @ 18:47:15 #70
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_131560173
quote:
Ik had John Locke verwacht, dat zou ook wel een leuke zijn! :D
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_131563518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:32 schreef Danielle83 het volgende:
Het einde moet nog steeds doordringen :(
moet ik hieruit opmaken dat je niet blij bent dat het is gestopt?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_131566330
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:54 schreef ntm het volgende:
Of waren het ook andere schrijvers? :')
Ik las dat er na seizoen vier een andere director (ofzoiets) gekomen was. Dat zou heel wat verklaren natuurlijk.
pi_131567611
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:18 schreef wc-eend het volgende:

Maar de Dark Passenger is waarschijnlijk niet volledig weg.. dat iets minder is betekent nog niet volledig weg... Daar is Dexter denk ik ook bang voor...
Het is onlogisch en onbevredigend. Vind ik dan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131567807
Het schiet me nu ineens te binnen.. Er zijn toch gewoon camera beelden waarop staat dat Dexter het stekkertje eruit haalt en vervolgens een lijk steelt?
pi_131568423
Tuurlijk bestaan die niet, net zozeer dat er geen camerabeelden waren toen Dexter die moord pleegde in die bagageruimte op het vliegveld en vervolgens met het lijk (wel verpakt, dat dan weer wel) naar buiten liep.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')