Wel bijzonder dat het in DE dan wel mag. In ons vorige huis ging vanuit de casette de pijp een stuk naar boven, dan met 2x45 graden zo'n 40cm horizontaal naar het rookkanaal.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Of ik vergis me sterk, maar in NL mag je niet horizontaal met je kachelpijp (behalve het stukje vanaf je achteruitgang van de kachel).
Je kunt toch gewoon vanaf je schoorsteen een 30grd bocht pakken, klein stuk rechte pijp er tussen om aan je 30cm versleping te komen, en dan weer een 30 grd bocht zodat hij vanaf daar recht naar beneden je kachel ingaat?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:47 schreef nettebet het volgende:
Blijven het verbreden van de schoorsteen op de eerste etage en de schuine buis door de huiskamer over.
Niet echt mooi nee. Maar dan bouw je er toch een koof (van hittebestendig materiaal, bv promatect-H) omheen ofzo? Overigens, heb je houten vloeren? dan moet je sowieso al uit de buurt blijven met enkelwandige pijp, en zou dus je dubbelwandige pijp eronderuit moeten steken. Da's ook geen porem, dus ook dan is een koof o.i.d. een oplossing.quote:
Zoiets had ik in mijn vorige woning. Is niet direct storend als de versleping < 0,5 meter is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:11 schreef nettebet het volgende:
Niet helemaal de situatie. Vanaf de voorzijde gezien zou het bovenste stukje pijp niet alleen schuin naar achter, maar ook schuin naar links lopen om recht onder de bestaande schoorsteen uit te komen. Lijkt me niet zo mooi...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |