abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:58:47 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131513920
In 2007 schreef ik het onderstaande. Inmiddels zijn we 6 1/2 jaar verder.
HBO is naar Nederland gekomen, Netflix is net begonnen, net als andere betaalzenders zoals Eredivisie live en TV Oranje. Hoe goed die lopen? Wat ik begrijp zijn voetbalfans het minst bereid te betalen.
Volgens Managementteam zijn er 2 grote verliezers, De omroepen en de distributeurs. Er zijn ook twee grote winnaars, de Contentpartijen en de nieuwe poortwachters, Netflix bijvoorbeeld
http://www.mt.nl/157/60552/magazine/moord-op-de-tv-sector.html
Goed artikel
Apple heeft diepe zaken en veel ervaring met micropayments, een enorm distributiekanaal
Google met Youtube ook
Amazon is een bedrijf dat gewend is tegen zo laag mogelijke kosten producten te verkopen met heel smalle marges. Ik heb zelf een abo bij Sky en wil over naar Netflix. Enige Omroep die ik nog regelmatig kijk is de BBC. De PO kijk ik via uitzending gemist en dan alleen nog maar naar Keuringsdienst van waarde en Wouter Klootwijk. Heb in geen jaren reclame gekeken.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2007 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Televisie zoals we het kennen is op sterven na dood. Het push concept is hopeloos achterhaald en HDTV is de zwanenzang. TV zal niet verdwijnen, de bioscoop is ook niet verdwenen, en de radio ook niet, maar TV is op haar hoogtepunt en vanaf hier gaat het bergaf.
Waarom?
Er zijn een aantal oorzaken voor.
1) De HDD recorder, deze maakt het mogelijk dat je TV kijkt wanneer je wilt, en zonder reclame. Je neemt een film, serie of show op van RTL of SBS en begint een kwartiertje later met kijken, dit heet timeshift voor de mensen die het niet kennen, iedere keer als er reclame begint spoel je vooruit en tegen de tijd dat het laatste reclame blok geweest is loop je gelijk met de normale uitzending. Je begint later met kijken, en slaat de reclame over. Hiermee lopen de commerciële omroepen hun rechtvaardiging mis want er zijn geen reclameblokken meer die bekeken worden. Over een paar jaar is de HDD recorder zo normaal als een VHS recorder. Het reclame geld gaat op zoek naar andere media en de commerciële TV heeft geen inkomen meer.
2) Dichtheid van datadragers, je koop op een aantal DVD´s Films en complete series, en als deze niet erg actueel zijn, ook nog voor een habbekrats. En de drager voor de complete serie incl verpakking heeft het formaat van een pocketboek, dus kan makkelijk verzenden. Waarom zou je dus een TV serie kijken als je de hele serie kan kopen (en daarna gewoon weer verkopen op Ebay of Amazon marketplace voor een paar euro minder dan je betaald hebt). Steeds meer mensen in mijn omgeving, inclusief ikzelf doen dit. Er is dus steeds minder reden om een serie of film nog te kijken op TV, als je de serie of film al kan kopen, alleen nieuwe producties zijn nog interessant, herhalingen niet, ingekochte Amerikaanse series niet.
3) Door de komst van internet zijn series en films te downloaden, dit is weliswaar diefstal, maar dat schrikt nauwelijks iemand af om het niet te doen. Dit maakt dat series en films tegen vrijwel geen kosten te krijgen zijn en je kan ze kijken wanneer je wilt, niet wanneer de zender besluit ze eens uit te zenden.
4) Sport, een favoriet van de TV. Door de komst van het internet en snelle verbindingen wordt het voor bv Ajax mogelijk haar eigen wedstrijden zelf uit te zenden via haar eigen internet kanaal, echter is daar ook reclame moeilijk omdat je het via timeshift kan kijken, of men kiest voor een pay per view aanpak, het laatste heeft economisch gezien zin, aangezien de club dan zelf direct de inkomsten krijgt en niet het sportkanaal. Een sportkanaal achter een decoder is in vele landen nu al een realiteit, en mensen daar (bv UK) gaan naar de Pub om te kijken.
5) Pay kanalen met een hoogwaardig aanbod zijn in de VS al een succes HBO is daar een goed voorbeeld van, maar zonder reclame.
6) Youtube Digg, & MySpace en andere aanbieders van een platform waar iedereen content kan plaatsen, maar al te vak zijn daar prachtige stukjes te zien, maar net zoals ebay begonnen is als rommelmarkt met mensen die daar wat troep van zolder verkochten en nu de retail op zijn kop zet en er krachtig verkocht wordt door bedrijven zullen dergelijke platforms het aanbieden van content veranderen. Wat valt nog te bezien, maar de armoede bij de zenders is inmiddels als zo groot dat men TV programma´s maakt waar de leukste filmpjes uit youtube en anderen laat zien, alsof je de leukste stukjes van TV op de radio laat horen…
De reclame inkomsten staan zwaar onder druk, en belangrijke kijkcijfertrekkers kiezen voor eigen media. De Publieke omroep is niet helemaal afhankelijk van reclame, maar gaat ook inkomsten missen, en de content verschraalt en wordt minder interessant, slechts tegen meerkosten (eigen producties zijn duur) is het aanbod overeind te houden, of men moet kiezen voor steeds goedkopere content.
TV zal niet verdwijnen, maar de commerciële tv gaat het extreem moeilijk krijgen geld te verdienen, en de publieke omroep staat voor de keuze om of duurder te worden en a la BBC te gaan werken, duur, zonder reclame en met veel eigen producties. Een budget publieke omroep wordt moeilijk overeind te houden want goedkoop ingekochte programma´s eindeloos herhalen trekt geen enkele kijker.
Kortom de inkomsten en de kijkers vallen weg.
De vraag is waar de vele reclame miljarden heen gaan.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131514401
De commercie heeft de televisie ook om zeep geholpen. probeer maar eens een gemiddelde film te volgen op tv, om de 5 minuten zit je weer 5 minuten lang naar reclame te kijken. Dan koop ik liever de DVD.
Ook zijn heel veel goede tv programmeringen weg of achter betaalzenders gestopt (discovery en NGC zenden momenteel echt alleen nog maar bagger uit , geen goede docu meer op te vinden).
En via youtube kan ik wél de docu's zien die ik wil zien. Tja dan is de keuze makkelijk. en verder komt er natuurlijk ongeveer uitsluitend rotzooi op TV. het zoveelste spelletje, de zoveelste talentenshow etc :r waar zijn de bananensplits, maried with children, airwolf en alf gebleven ???

Ik kijk eigenlijk ook alleen nog maar het nieuws op tv :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131514598
TV is voor nieuws en actualiteiten nog nuttig. Heeft vaak niet zo'n zin dat een week later te bekijken. Maar voor films en series zijn er betere opties tegenwoordig inderdaad. TV zou daar op in moeten spelen.
pi_131514866
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:14 schreef Metro2005 het volgende:
De commercie heeft de televisie ook om zeep geholpen. probeer maar eens een gemiddelde film te volgen op tv, om de 5 minuten zit je weer 5 minuten lang naar reclame te kijken. Dan koop ik liever de DVD.
Ook zijn heel veel goede tv programmeringen weg of achter betaalzenders gestopt (discovery en NGC zenden momenteel echt alleen nog maar bagger uit , geen goede docu meer op te vinden).
En via youtube kan ik wél de docu's zien die ik wil zien. Tja dan is de keuze makkelijk. en verder komt er natuurlijk ongeveer uitsluitend rotzooi op TV. het zoveelste spelletje, de zoveelste talentenshow etc :r waar zijn de bananensplits, maried with children, airwolf en alf gebleven ???

Ik kijk eigenlijk ook alleen nog maar het nieuws op tv :')
Zat er toevallig vannacht nog aan te denken.
Vroeger kwamen er steeds nieuwe soorten quizzen/programma's/series zoals waku waku, honeymoon quiz, Kees & co, samsam, lucky letters, André van Duin, en dit is ongetwijfeld nog enorm aan te vullen.
Tegenwoordig komt er geen klap meer op de TV. Alles is een slap aftreksel van deel 42 van een talentenjacht of dit nou met koken, dansen, schaatsen, schansspringen, zwemmen, zingen of wat dan ook te maken heeft. Het is allemaal dezelfde rommel.
Om maar niet te spreken van de over het paard getilde zogenaamde BN'ers die de meest idiote shows presenteren die na 4 weken alweer verdwijnen omdat er geen hond op afstemt.

Neehoor, voor mij heeft de TV ver afgedaan, en buiten Comedy Central of sporadisch een film (die volledig wordt verkracht door ellenlange reclameblokken), staat hij ook nooit aan.
Forcefield City Bewoner
pi_131515317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:26 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Zat er toevallig vannacht nog aan te denken.
Vroeger kwamen er steeds nieuwe soorten quizzen/programma's/series zoals waku waku, honeymoon quiz, Kees & co, samsam, lucky letters, André van Duin, en dit is ongetwijfeld nog enorm aan te vullen.
Tegenwoordig komt er geen klap meer op de TV. Alles is een slap aftreksel van deel 42 van een talentenjacht of dit nou met koken, dansen, schaatsen, schansspringen, zwemmen, zingen of wat dan ook te maken heeft. Het is allemaal dezelfde rommel.
Om maar niet te spreken van de over het paard getilde zogenaamde BN'ers die de meest idiote shows presenteren die na 4 weken alweer verdwijnen omdat er geen hond op afstemt.

Neehoor, voor mij heeft de TV ver afgedaan, en buiten Comedy Central of sporadisch een film (die volledig wordt verkracht door ellenlange reclameblokken), staat hij ook nooit aan.
Dat lijkt zo, maar er worden nog wel degelijk nieuwe quizzen/commedys/andere series/programma's gemaakt. Ook die niet in het rijtje passen die jij noemt. SBS heeft sinds een paar weken een nieuwe commedy, RTL zend nieuwe Nederlandse series uit. De EO heeft sinds vorig jaar een nieuwe quiz na jaren lang het zelfde gemaakt te hebben. Echter verwachten we tegenwoordig een hoger niveau omdat we steeds meer gewend zijn geraakt aan de kwaliteit uit Engeland en de VS waar ze veel meer geld hebben voor programma's (want meer kijkers).

En ja, naast die programma's die vroeger ook gemaakt werden wordt er nu ook een hoop extra bagger gemaakt. Maarja, we hebben ook 4-5x zoveel zenders als een jaar of 20 terug.
pi_131515600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat lijkt zo, maar er worden nog wel degelijk nieuwe quizzen/commedys/andere series/programma's gemaakt. Ook die niet in het rijtje passen die jij noemt. SBS heeft sinds een paar weken een nieuwe commedy, RTL zend nieuwe Nederlandse series uit. De EO heeft sinds vorig jaar een nieuwe quiz na jaren lang het zelfde gemaakt te hebben. Echter verwachten we tegenwoordig een hoger niveau omdat we steeds meer gewend zijn geraakt aan de kwaliteit uit Engeland en de VS waar ze veel meer geld hebben voor programma's (want meer kijkers).

En ja, naast die programma's die vroeger ook gemaakt werden wordt er nu ook een hoop extra bagger gemaakt. Maarja, we hebben ook 4-5x zoveel zenders als een jaar of 20 terug.
Maar neem eens een discovery en NGC, vroeger waren dat superzenders met goede documentaires, nu alleen nog maar
het leven van:
- de motorbouwer
- de opkoper
- de huisjesmelker
- de rommelmarktafgameneer
- de houthakkers
- de vliegende taxichauffeurs
- de hondentrainer

En heel veel concepten worden gewoon uitgemolken tot en met, je kan geen nederlandse zender meer aanzetten zonder dat je reclame voor de tigduizendste talentenshow ziet of iets waar geer en goor in voorkomen.
De programma's die leuk waren zijn ook al minder aan het worden, zoals een dubbeltje op zijn kant waarin ze dit seizoen besloten hebben het meest cruciale onderdeel van een show over financiën maar weg te laten: de financiën.
Ook in iets simpels als het nieuws switch ik na afloop meestal nog maar even naar belgie 1 of de bbc om de overgebleven 90% van het nieuws te bekijken want RTL vind het nuttiger om 10 minuten lang over de redding van een weggelopen zwefkat te lullen dan over een gijzeling in een winkelcentrum in Nairobi .

De bedroevende kwaliteit van de programma's is voor mij echt de absolute nummer 1 om amper nog tv te kijken. En kijkers winnen is 1 ding, ze kwijtraken en terugwinnen is echt héél moeilijk.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131515734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maar neem eens een discovery en NGC, vroeger waren dat superzenders met goede documentaires, nu alleen nog maar
het leven van:
- de motorbouwer
- de opkoper
- de huisjesmelker
- de rommelmarktafgameneer
- de houthakkers
- de vliegende taxichauffeurs
- de hondentrainer

En heel veel concepten worden gewoon uitgemolken tot en met, je kan geen nederlandse zender meer aanzetten zonder dat je reclame voor de tigduizendste talentenshow ziet of iets waar geer en goor in voorkomen.
De programma's die leuk waren zijn ook al minder aan het worden, zoals een dubbeltje op zijn kant waarin ze dit seizoen besloten hebben het meest cruciale onderdeel van een show over financiën maar weg te laten: de financiën.
Ook in iets simpels als het nieuws switch ik na afloop meestal nog maar even naar belgie 1 of de bbc om de overgebleven 90% van het nieuws te bekijken want RTL vind het nuttiger om 10 minuten lang over de redding van een weggelopen zwefkat te lullen dan over een gijzeling in een winkelcentrum in Nairobi .

De bedroevende kwaliteit van de programma's is voor mij echt de absolute nummer 1 om amper nog tv te kijken. En kijkers winnen is 1 ding, ze kwijtraken en terugwinnen is echt héél moeilijk.
Tja.. Blijkbaar vindt de massa het nog steeds boeiend, want de totale kijkcijfers nemen nog steeds toe.
pi_131515990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja.. Blijkbaar vindt de massa het nog steeds boeiend, want de totale kijkcijfers nemen nog steeds toe.
Er komt steeds meer 'massa' en helaas is het merendeel nog te stom om zelfstandig te poepen dus nogal logisch dat er steeds meer diaree op tv komt.
pi_131516066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er komt steeds meer 'massa' en helaas is het merendeel nog te stom om zelfstandig te poepen dus nogal logisch dat er steeds meer diaree op tv komt.
jup, helaas.
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:54:06 #10
45206 Pietverdriet
pi_131524601
Die massa die nog tv kijkt, RTL enzo, sterft weg, dat zijn bejaarden.
De vraag is hoe interessant de demografie van de kijkers nog interessant is voor adverteerders.
pi_131540435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Apple heeft diepe zaken en veel ervaring met micropayments, een enorm distributiekanaal
Ik zie wel graag gebeuren dat Apple het hele idee achter de televisie gaat veranderen. Geen zenders meer, maar een soort van podcasts.

Live podcast. Het nieuws, sport, talkschows e.d. is live te streamen. Naderhand, of zelfs als de show nog bezig is, kun je het terugkijken.

Podcast. Video's streamen tegen betaling per aflevering, via een abonnement per maand, gratis met iAds of gewoon helemaal gratis en zonder iAds. Abonnementen zijn handig bij series.

Films on demand. Huren en tijdelijk kunnen streamen of kopen en altijd kunnen streaken. Geen fysieke schijfjes meer.

Apps zoals Netflix en Youtube maar ook games. Ook hier tegen betaling, met een abonnement of gratis en met iAds.

Pakketten zoals bijvoorbeeld het RTL 7 pakket waar je per maand betaalt en de podcasts van RTL 7 kunt streamen.

Geen televisie abonnementen meer maar alles via het internet (IPTV). De datasnelheden zijn in veel landen hoog genoeg voor bitrates waar je met het H265 codec een goede beeldkwaliteit kunt halen.

Niet betalen voor zenders en programma's die je niet kijkt. Kijk je alleen sport en films, ben je maandelijks alleen het bedrag kwijt voor een abonnement op bijvoorbeeld Eredivisie live inclusief terugkijken en betaal je gewoon voor je films of stream je video's vanaf je computer of NAS.

Ja, mij lijkt dat wel wat.
  woensdag 25 september 2013 @ 02:40:37 #12
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_131540540
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:27 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik zie wel graag gebeuren dat Apple het hele idee achter de televisie gaat veranderen. Geen zenders meer, maar een soort van podcasts.

Live podcast. Het nieuws, sport, talkschows e.d. is live te streamen. Naderhand, of zelfs als de show nog bezig is, kun je het terugkijken.

Podcast. Video's streamen tegen betaling per aflevering, via een abonnement per maand, gratis met iAds of gewoon helemaal gratis en zonder iAds. Abonnementen zijn handig bij series.

Films on demand. Huren en tijdelijk kunnen streamen of kopen en altijd kunnen streaken. Geen fysieke schijfjes meer.

Apps zoals Netflix en Youtube maar ook games. Ook hier tegen betaling, met een abonnement of gratis en met iAds.

Pakketten zoals bijvoorbeeld het RTL 7 pakket waar je per maand betaalt en de podcasts van RTL 7 kunt streamen.

Geen televisie abonnementen meer maar alles via het internet (IPTV). De datasnelheden zijn in veel landen hoog genoeg voor bitrates waar je met het H265 codec een goede beeldkwaliteit kunt halen.

Niet betalen voor zenders en programma's die je niet kijkt. Kijk je alleen sport en films, ben je maandelijks alleen het bedrag kwijt voor een abonnement op bijvoorbeeld Eredivisie live inclusief terugkijken en betaal je gewoon voor je films of stream je video's vanaf je computer of NAS.

Ja, mij lijkt dat wel wat.
Dit kan je allemaal al redelijk zelf voor elkaar krijgen.... moet het woord advertentie nu ook al vervangen worden door iDoeheelinteresant shit?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 25 september 2013 @ 08:32:14 #13
45206 Pietverdriet
pi_131541807
Mooi voorbeeld van veranderende TV vond ik de livecast van die gozer die naar het feestje in haren ging en met 3G verbonden webcam en microfoon daar berichte.
pi_131544263
quote:
13s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:40 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dit kan je allemaal al redelijk zelf voor elkaar krijgen...
Om vervolgens televisie te kijken op een verschrikkelijk onhandige manier en met weinig content.

quote:
moet het woord advertentie nu ook al vervangen worden door iDoeheelinteresant shit?
Ja, dat moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')