abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131507862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, dan werk je niet onder je niveau. Ik doel inderdaad op binnen je eigen vakgebied. Hoewel ik niet verwacht ooit iets met mijn handen te gaan doen, niet omdat het onder mijn niveau zou liggen maar omdat ik gewoon liever met mijn hoofd bezig ben. Beetje klussen (op mijn matige niveau) is leuk voor thuis soms in het weekend, maar moet er niet aan denken dat de hele week te moeten doen.
Aha ja ieder zijn ding. Ik heb me op de universiteit nooit thuis gevoeld en ben van mijn hobby mijn werk gaan maken. En eigenlijk werk ik boven mijn niveau, op MBO4/HBO niveau zonder dat ik die papieren heb. In de techniek heb je toch ook wel hersens nodig merk ik, veel collega' s lopen vast op creativiteit of als iets verder reikt dan wat ze hebben geleerd.

Hmm als ik het zo bekijk is dat eigenlijk ook wel een vorm van ambitie en carriere maken... Je associeert het zo snel met krijtstreeppakken, stropdassen en zwarte Audi' s hea ;)
pi_131507957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:30 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat heeft niks meer met het niet hebben van ambitie of werken om te leven te maken maar is gewoon luiheid.

Denk je dat je tot je 70e werk kan volhouden waarin je jezelf helemaal niet kan ontplooien / laten groeien?
Je kan jezelf toch ook op privevlak ontplooien? Niet iedereen heeft een baan nodig om zijn leven te rechtvaardigen. Als je er maar een beetje plezier in hebt, bijvoorbeeld doordat je leuk omgaat met collega' s of klanten. Of misschien heb je wel een lucratief internethandeltje waar je weinig voor hoeft te doen.
pi_131508005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Want?
Op 60% van je kunnen werken is gewoon geestdodend en zal je nooit ergens in uitdagen. Voordat je 70 bent en met pensioen mag/kan ben je een soort van zombie op die manier.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je op de automatische wil werken en bewust alle uitdaging/groei uit de weg wil gaan zonder achterliggende reden (depressie, persoonlijkheidsstoornissen, rechtgeaarde luiheid).
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:51:08 #29
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131508042
Treffende Lyrics

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131508070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:43 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Aha ja ieder zijn ding. Ik heb me op de universiteit nooit thuis gevoeld en ben van mijn hobby mijn werk gaan maken. En eigenlijk werk ik boven mijn niveau, op MBO4/HBO niveau zonder dat ik die papieren heb. In de techniek heb je toch ook wel hersens nodig merk ik, veel collega' s lopen vast op creativiteit of als iets verder reikt dan wat ze hebben geleerd.

Hmm als ik het zo bekijk is dat eigenlijk ook wel een vorm van ambitie en carriere maken... Je associeert het zo snel met krijtstreeppakken, stropdassen en zwarte Audi' s hea ;)
Ja, ambitie kan ook zijn aan bepaalde projecten willen werken of bijvoorbeeld eigen timmerbedrijf willen beginnen. Alles wat meer is dan 'ik zit prima waar ik zit en als dat tot mijn pensioen zo blijft top' is ambitie. Hoewel kunnen blijven zitten waar je zit in bepaalde gevallen eigenlijk ook best ambitie kan zijn.
Dan is er natuurlijk wel nog wat licht tussen ambitie en carrieretijger wat ik meer zie als iemand die prive dingen opzij zet en totaal op werk focust.
pi_131508114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:49 schreef Deshain het volgende:

[..]

Op 60% van je kunnen werken is gewoon geestdodend en zal je nooit ergens in uitdagen. Voordat je 70 bent en met pensioen mag/kan ben je een soort van zombie op die manier.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je op de automatische wil werken en bewust alle uitdaging/groei uit de weg wil gaan zonder achterliggende reden (depressie, persoonlijkheidsstoornissen, rechtgeaarde luiheid).
Ik doel hier meer op gemiddeld 60-80% van je niveau werken.
pi_131508145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:49 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ach.. Met een werkweek van een uur of 30 of minder kan ik mij dat nog best voorstellen. Hoewel ik het ook niet zou willen.
pi_131508149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:53 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik doel hier meer op gemiddeld 60-80% van je niveau werken.
En wat vind je dan van 100% op je niveau werken op 60% vermogen?
pi_131508154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:51 schreef Daywalk3r het volgende:
Treffende Lyrics

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, nice!
pi_131508196
Ik "jaag" wel een carriere na, zo'n 4 tot 6 uur per week denk ik. :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_131508197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:54 schreef Deshain het volgende:

[..]

En wat vind je dan van 100% op je niveau werken op 60% vermogen?
Waarom zal je 100% op je niveau moeten werken dan? Dus zoals jij het stelt kan iemand die cum laude rechten heeft afgesloten nooit gelukkig kunnen worden van een baan als kleuterleidster? Ik vind dat persoonlijke echt ontzettende onzin....
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:57:23 #37
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_131508234
Nou als je gelukkig wordt van carriere maken doe je dat en als je gelukkig wordt van een relaxed baantje moet je dat doen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_131508270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Waarom zal je 100% op je niveau moeten werken dan? Dus zoals jij het stelt kan iemand die cum laude rechten heeft afgesloten nooit gelukkig kunnen worden van een baan als kleuterleidster? Ik vind dat persoonlijke echt ontzettende onzin....
als je daar iets anders uit haalt wel ja (leuke collega's, de omgang met kinderen etc)
Maar als je 'gewoon' onder je niveau gaat werken (bijvoorbeeld schroefjes aandraaien aan de lopende band) in een bedrijf dat verder vrij 'leeg' is (nauwelijks contact met anderen, geen goede arbeidsvoorwaarden etc) en het werk is the main thing dat je daar doet dan word je daar snel een zombie van ja

probeer het maar eens een half jaartje
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131508314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Waarom zal je 100% op je niveau moeten werken dan?
Omdat werk maar voor een deel bestaat uit het voorzien in je financiële behoeften en je ook groeit als persoon door jezelf te ontplooien en te leren wat nou eenmaal een stuk harder gaat als je tegen je potentieel aan functioneert.
quote:
Dus zoals jij het stelt kan iemand die cum laude rechten heeft afgesloten nooit gelukkig kunnen worden van een baan als kleuterleidster? Ik vind dat persoonlijke echt ontzettende onzin....
Vast wel, maar dagelijks contact met kinderen en MBO'ers (realiteit) zal veel mensen die cum laude een master hebben behaald uiteindelijk zwaar tegenvallen...

Ik denk dat onze afwijkende voorstelling van 60% hier misschien debet is aan wat verwarring. Ik ga voor het gemak maar even uit van percentages qua IQ, dus een persoon met een gemiddeld IQ zou dan werken op het niveau van een zwakbegaafde. (het voorbeeld van schroefjes aandraaien inderdaad.)
pi_131508368
Ik vind het juist wel leuk om mezelf te ontwikkelen, waar carrière maken natuurlijk hand in hand mee gaat. Maar ik doe het puur voor de ontwikkeling, niet voor het geld. Het is toch juist heel leuk om meer te kunnen/weten dan een jaar geleden? Het kan overigens ook prima in het verenigingsleven. Ik spreek uit ervaring. Bonus: je stuit op veel minder weerstand want ze staan vaak te springen om bestuursleden, je hoeft het maar te willen en je krijgt al een kans.

Ben het verder wel met je eens dat er een soort van taboe op heerst. Als je onder je niveau werkt wordt er vaak gezegd dat je veel meer zou moeten kunnen. Maarja als je de kans niet krijgt om het te bewijzen, dan houdt het toch een beetje op. lk lig er persoonlijk ook eigenlijk niet echt wakker van, als ik daadwerkelijk meer kan komt het er toch wel een keertje uit, puur door m'n instelling. Heb nog tientallen jaren om "carriere te maken".
pi_131508378
Ik herken het wel hoor. Ik werk om mijn leven te kunnen betalen, en dat kan ik perfect met 32 uur op mijn niet-uitdagende kantoorbaantje zonder groeimogelijkheden. Als ik dan weer op een verjaardagsfeest vrienden hoor praten over hoe 'uitdagend' hun werk is of dat ze in het weekend nog het een en ander moeten regelen voor maandag, ben ik altijd blij dat ik buiten werktijd überhaupt nooit aan mijn werk hoef te denken.

Over dat hele 'zombie' gedeelte, dat is toch ook niet erg? Er zijn genoeg vervelende bijwerkingen van wél een carriere nastreven en ambitieus zijn die me een stuk vervelender lijken. Als ik om mij heen wel eens de stress zie die het met zich mee kan brengen ben ik blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
pi_131508413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:10 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Precies, die motivatie heb ik dus net zo! Werken om te leven. En aangezien ik niet zulke hele hoge levenseisen heb hoef ik ook niet veel prioriteit op werk te leggen.
Hier ook wel ongeveer zo. M'n werk is leuk, regelmatig uitdagend maar vaak ook gewoon saaie routine, en ik ga er bijna altijd met plezier naartoe. Maar ik hoef niet perse de beste te zijn of hogerop te komen, zeker niet als dat betekent dat ik er meer tijd of meer van mezelf in moet gaan stoppen.

Ik verdien genoeg om leuk van te kunnen leven en m'n huis + hobby's + vrije tijd te bekostigen. Meer heb ik niet nodig. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_131508414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:04 schreef Stranger het volgende:
Ik herken het wel hoor. Ik werk om mijn leven te kunnen betalen, en dat kan ik perfect met 32 uur op mijn niet-uitdagende kantoorbaantje zonder groeimogelijkheden. Als ik dan weer op een verjaardagsfeest vrienden hoor praten over hoe 'uitdagend' hun werk is of dat ze in het weekend nog het een en ander moeten regelen voor maandag, ben ik altijd blij dat ik buiten werktijd überhaupt nooit aan mijn werk hoef te denken.

Over dat hele 'zombie' gedeelte, dat is toch ook niet erg? Er zijn genoeg vervelende bijwerkingen van wél een carriere nastreven en ambitieus zijn die me een stuk vervelender lijken. Als ik om mij heen wel eens de stress zie die het met zich mee kan brengen ben ik blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
probeer het maar eens, je kunt er flink depressief van worden
ook word je gewoon dommer als je jezelf niet uitdaagd
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131508422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:04 schreef Stranger het volgende:
Geen idee, ik heb geen stress om mijn werk...
pi_131508429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:57 schreef Waaghals het volgende:
Nou als je gelukkig wordt van carriere maken doe je dat en als je gelukkig wordt van een relaxed baantje moet je dat doen.
Deze baas weet _O_
pi_131508568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

probeer het maar eens, je kunt er flink depressief van worden
ook word je gewoon dommer als je jezelf niet uitdaagd
Ik doe het intussen bijna 10 jaar, daarvoor 5 jaar vol plezier fulltime bij de Albert Heijn gewerkt.
Verder is het uitdaagt.
pi_131508591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:05 schreef GS-Raw het volgende:
Om mij heen zie ik veel mensen bezig zijn met hun carrière. Ik merk sterk bij mijzelf dat ik totaal die prestatiedrang niet voel. Doe mij maar een leuke baan waarbij ik om 5 uur fluitend de poort uit loop en alle tijd heb voor mijn privéleven. Het lijkt bijna wel alsof er een soort taboe op heerst om ‘ambitie loos’ t.a.v. werk te zijn. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die bewust niet voor een carrière kiezen.
Lijkt me prima! En je bent heus niet de enige ;)

We hebben zowel mensen nodig die graag willen klimmen als die liever genoegen nemen met wat minder aanzien en salaris maar ook minder stress en meer vrije tijd. Zolang beide partijen daar gelukkig mee zijn lijkt me dat een ideale situatie eigenlijk *O*
pi_131509173
Carrière maken moet je ook liggen, je moet b.v. investeren in je aanwezigheid bij borrels om te netwerken en zo(heb een kennis die er ervaring mee heeft, had daar dus geen zin in dus kon hij het op het gebied van carrière wel vergeten :') ).....ben je daar niet het type voor dan lekker werken om te leven, niets mis mee. *O* Uiteraard niets mis mee om een uitdaging te vinden in je werk maar dat kan ook zonder meteen een carrière na te streven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131509567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:11 schreef GS-Raw het volgende:
Het lijkt me ook gewoon heerlijk om iets onder mijn niveau te presteren (laten we zeggen tussen 60-80%).
Dat is echt gruwelijk saai. Geloof mij maar.
pi_131509590
Mijn huidige baantje is niet veel stres, kan mijn eigen gang gaan, en als er shit is kan ik het oplossen. Doorgroeien zit er niet echt meer in, maar dat boeit me eigenlijk niet en als ik een dagje geen reet wil uitvoeren kan dat gewoon. Ik vind het wel best, salaris is niet slecht maar ook geen vetpot. Al met al ben ik tevreden en zie ik me hier nog wel een tijdje zitten.

Dat gezegd hebbende zijn er in mijn vriendengroep genoeg mensen die wel moeten presteren, moeten stressen en het ook (zover ik weet) leuk vinden om zo hogerop te komen, middenmoot is niet hun ding. En dat bewonder ik ook wel, maar ik weet zeker dat ik het niet zou trekken. Vervelend is wel de gasten die denken status te ontlenen aan hun carrière (en bijbehorend salaris). Ieder zijn ding, toch?
Op een berg met sneeuw enzo
Op een berg met zon wandelpad
Op een berg met skiezo
Op een berg met vrouwen die bloot lopen daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')