abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131504118
Hallo,

Voor school moet ik met een 5-tal studenten, inclusief mijzelf, een face-to-face afspraak plannen. De studenten wonen door heel Nederland heen. Deze afspraak wil ik geografisch centraal gaan plannen. Ik vraag mij af: is er een soort van tooling online te vinden waar je meerdere adressen kunt opvoeren, die getoond worden op de kaart, en dat dan zo een centrale locatie bepaald kan worden? Heb me kort verdiept in maps.google.com maar het lijkt er op dat dat daar niet ondersteund wordt.

Weet iemand of zoiets bestaat?

Gr.
webster
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:17:42 #2
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_131504137
En wat nou als het in een klein boeren dorpje ergens in de Veluwe uitkomt? Waaorm spreek je niet gewoon af in bijv. Amersfoort of Utrecht dan? Dat is zo ongeveer het middelpunt van Nederland.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_131504232
Van alle plaatsen de noord- en oostcoördinaten opzoeken. Noordcoords optellen en delen door 5, dat ook met de oostcoords doen.
pi_131504289
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:17 schreef Unmountable het volgende:
En wat nou als het in een klein boeren dorpje ergens in de Veluwe uitkomt? Waaorm spreek je niet gewoon af in bijv. Amersfoort of Utrecht dan? Dat is zo ongeveer het middelpunt van Nederland.
Dit. Spreek gewoon af bij degene die het best te bereiken is of op een intercitystation ofzo.
pi_131504295
Onnodig interesant gedoe 8)7

Idd gewoon je gezonde verstand gebruiken. en ergens "centraal" afspreken.
Zowiezo student zijn.. en niet kunnen inschatten wat "ongeveer" het midden van alle afstanden is.
Waar gaat het heen met de mensen tegenwoordig :P
pi_131504469
Het zal dan ook ongetwijfeld een verkapt huiswerkopdracht-topic zijn.

Het geografisch middelpunt zoeken om met vrienden af te spreken, dat verzin je toch niet 8)7
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:36:23 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_131504497
Gewoon op school afspreken. Jullie zitten allemaal op dezelfde school dus zijn daar vaak genoeg te vinden.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_131506300
Dit bestaat (nog) niet. Wat je wilt, heeft trouwens weinig nut. Je wilt op dit moment afstand gebruiken om een middelpunt te bereiken, maar wat als iemand op 100 kimometer woont van het middelpunt en een reistijd heeft van 1,5 uur, terwijl iemand op 50km afstand een reistijd heeft van 2,5 uur?

Op zich zou het wel een leuke tool zijn, eentje die reistijden kan berekenen op basis van OV en auto om op die manier een gezamenlijke afspraak te kunnen plannen waar iedereen ongeveer even lang onderweg is.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:19:44 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131507182
Utrecht
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:20:45 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131507229
Trouwens wel mooi voorbeeld van 'overal moet een app voor zijn'. Tering. prik gewoon een plek en gaan met die banaan. Je hebt toch een projectleider?
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:28:25 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_131510753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:16 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,

Voor school moet ik met een 5-tal studenten, inclusief mijzelf, een face-to-face afspraak plannen. De studenten wonen door heel Nederland heen. Deze afspraak wil ik geografisch centraal gaan plannen. Ik vraag mij af: is er een soort van tooling online te vinden waar je meerdere adressen kunt opvoeren, die getoond worden op de kaart, en dat dan zo een centrale locatie bepaald kan worden? Heb me kort verdiept in maps.google.com maar het lijkt er op dat dat daar niet ondersteund wordt.

Weet iemand of zoiets bestaat?

Gr.
webster
De meeste studenten hebben die tooling meegekregen bij hun geboorte: gezond boeren verstand.

Je wil het geografisch middelpunt helemaal niet, je wil weten welke plaats voor ieder ongeveer dezelfde reistijd heeft.

Aangezien jullie vast met de trein reizen is Utrecht de cenrtale plek om te spreken.
So we just called him Fred
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:29:37 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_131510793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:20 schreef xzaz het volgende:
Trouwens wel mooi voorbeeld van 'overal moet een app voor zijn'. Tering. prik gewoon een plek en gaan met die banaan. Je hebt toch een projectleider?
Zou TS ook een app hebben die zegt dat-ie zijn kont moet afvegen na het poepen?
So we just called him Fred
pi_131554716
zucht, wat zijn er soms moeilijke mensen... Ik zie meer trollen dan serieuze mensen reageren in dit topic. De enige die normaal reageert is Yngwie. Bedankt voor jouw reactie.

Ik geef een voorbeeldsituatie, en ben gewoon nieuwsgierig hoe je een middelpunt bepaald op basis van verschillende geografische locaties. En ben benieuwd of daar online tooling voor is.

Ik snap ook wel dat ik met mijn gezond boeren verstand een handige locatie kan plannen...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_131555407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef webbyplus het volgende:

Ik geef een voorbeeldsituatie, en ben gewoon nieuwsgierig hoe je een middelpunt bepaald op basis van verschillende geografische locaties. En ben benieuwd of daar online tooling voor is.

Ik snap ook wel dat ik met mijn gezond boeren verstand een handige locatie kan plannen...
Ik weet niet wat er bij jou in de OP staat, maar hier staat er toch een heel ander verhaal hoor :')
  woensdag 25 september 2013 @ 16:20:48 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131555496
Ik vind het wel een interessant iets voor een android app of leuke website of zo. Gewoon alle woon adressen opgeven en dan die app/site laten berekenen wat de 'eerlijkste' ontmoetlokatie is :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_131555700
Dat doe je met een Geografisch Informatie Systeem, bijvoorbeeld ArcGIS van Esri.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_131555964
Met arcgis is dit inderdaad erg eenvoudig, zitten diverse tools voor in de toolbox
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131556565
Maar waarschijnlijk kom je dan ergens midden in een bosvak of weiland uit :P
Dag iedereen.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:53:32 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131556683
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:50 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Maar waarschijnlijk kom je dan ergens midden in een bosvak of weiland uit :P
Programmeer je erin dat het in een dorp/stad moet zijn, eventueel kan je nog een minimaal inwoners aantal geven als voorwaarde?
Vrijheid
pi_131557301
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Programmeer je erin dat het in een dorp/stad moet zijn, eventueel kan je nog een minimaal inwoners aantal geven als voorwaarde?
Kan idd wel, maar dan is het niet meer het geografisch middelpunt.
Dag iedereen.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:14:05 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_131557365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Kan idd wel, maar dan is het niet meer het geografisch middelpunt.
Jonguh! Wat heb je nou echt aan het geografische middelpunt als er geen bier gezopen kan worden. Het is geen wiskunde-tool maar gewoon een meetingtool/app/site/whatever. Dus die zoekt een lokatie die zo dicht mogelijk bij het geografische middelpunt zit als het kan terwijl het rekening houdt met alle wensen.
Vrijheid
pi_131558400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:27 schreef fruityloop het volgende:
Dat doe je met een Geografisch Informatie Systeem, bijvoorbeeld ArcGIS van Esri.
ARCGIS an sich is geen GIS, slechts geografische software die onderdeel uit maakt van het GIS. En je moet natuurlijk over de correcte data beschikken, de top10nl in het geval van TS.

Het zou overigens ook met software van intergraph kunnen bijvoorbeeld.
ze zijn fucking nice.
pi_131561046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef webbyplus het volgende:
zucht, wat zijn er soms moeilijke mensen... Ik zie meer trollen dan serieuze mensen reageren in dit topic. De enige die normaal reageert is Yngwie.
Zal ik je nog eens helpen. Vraag dan niets :( :N
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_131561243
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:44 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

ARCGIS an sich is geen GIS, slechts geografische software die onderdeel uit maakt van het GIS. En je moet natuurlijk over de correcte data beschikken, de top10nl in het geval van TS.

Het zou overigens ook met software van intergraph kunnen bijvoorbeeld.
top 10 is overigens gratis verkrijgbaar ondertussen bij het kadaster
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131561747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef densmee het volgende:

[..]

top 10 is overigens gratis verkrijgbaar ondertussen bij het kadaster
Klopt, maar niet in shapefile-formaat volgens mij. Daarvoor moet je met ESRI mailen.

http://www.esri.nl/brt

Dus TS, koop een ArcGIS thuislicentie voor 100 euro:

http://www.esri.nl/producten/arcgis-for-home-use

krijg je ook een paar kekke extenties bij, mail met esri voor de top10NL in shapefile-formaat, zoek even uit welke tool je moet hebben voor je berekening en je bent klaar.

Zijn er meer mensen op de GISTECH vandaag/morgen? :P

[ Bericht 13% gewijzigd door kittenszijnfuckingnice op 25-09-2013 19:34:36 ]
ze zijn fucking nice.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')