Dit. Spreek gewoon af bij degene die het best te bereiken is of op een intercitystation ofzo.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:17 schreef Unmountable het volgende:
En wat nou als het in een klein boeren dorpje ergens in de Veluwe uitkomt? Waaorm spreek je niet gewoon af in bijv. Amersfoort of Utrecht dan? Dat is zo ongeveer het middelpunt van Nederland.
De meeste studenten hebben die tooling meegekregen bij hun geboorte: gezond boeren verstand.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:16 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,
Voor school moet ik met een 5-tal studenten, inclusief mijzelf, een face-to-face afspraak plannen. De studenten wonen door heel Nederland heen. Deze afspraak wil ik geografisch centraal gaan plannen. Ik vraag mij af: is er een soort van tooling online te vinden waar je meerdere adressen kunt opvoeren, die getoond worden op de kaart, en dat dan zo een centrale locatie bepaald kan worden? Heb me kort verdiept in maps.google.com maar het lijkt er op dat dat daar niet ondersteund wordt.
Weet iemand of zoiets bestaat?
Gr.
webster
Zou TS ook een app hebben die zegt dat-ie zijn kont moet afvegen na het poepen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:20 schreef xzaz het volgende:
Trouwens wel mooi voorbeeld van 'overal moet een app voor zijn'. Tering. prik gewoon een plek en gaan met die banaan. Je hebt toch een projectleider?
Ik weet niet wat er bij jou in de OP staat, maar hier staat er toch een heel ander verhaal hoorquote:Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef webbyplus het volgende:
Ik geef een voorbeeldsituatie, en ben gewoon nieuwsgierig hoe je een middelpunt bepaald op basis van verschillende geografische locaties. En ben benieuwd of daar online tooling voor is.
Ik snap ook wel dat ik met mijn gezond boeren verstand een handige locatie kan plannen...
Programmeer je erin dat het in een dorp/stad moet zijn, eventueel kan je nog een minimaal inwoners aantal geven als voorwaarde?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:50 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Maar waarschijnlijk kom je dan ergens midden in een bosvak of weiland uit
Kan idd wel, maar dan is het niet meer het geografisch middelpunt.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Programmeer je erin dat het in een dorp/stad moet zijn, eventueel kan je nog een minimaal inwoners aantal geven als voorwaarde?
Jonguh! Wat heb je nou echt aan het geografische middelpunt als er geen bier gezopen kan worden. Het is geen wiskunde-tool maar gewoon een meetingtool/app/site/whatever. Dus die zoekt een lokatie die zo dicht mogelijk bij het geografische middelpunt zit als het kan terwijl het rekening houdt met alle wensen.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Kan idd wel, maar dan is het niet meer het geografisch middelpunt.
ARCGIS an sich is geen GIS, slechts geografische software die onderdeel uit maakt van het GIS. En je moet natuurlijk over de correcte data beschikken, de top10nl in het geval van TS.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:27 schreef fruityloop het volgende:
Dat doe je met een Geografisch Informatie Systeem, bijvoorbeeld ArcGIS van Esri.
Zal ik je nog eens helpen. Vraag dan nietsquote:Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef webbyplus het volgende:
zucht, wat zijn er soms moeilijke mensen... Ik zie meer trollen dan serieuze mensen reageren in dit topic. De enige die normaal reageert is Yngwie.
top 10 is overigens gratis verkrijgbaar ondertussen bij het kadasterquote:Op woensdag 25 september 2013 17:44 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
ARCGIS an sich is geen GIS, slechts geografische software die onderdeel uit maakt van het GIS. En je moet natuurlijk over de correcte data beschikken, de top10nl in het geval van TS.
Het zou overigens ook met software van intergraph kunnen bijvoorbeeld.
Klopt, maar niet in shapefile-formaat volgens mij. Daarvoor moet je met ESRI mailen.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef densmee het volgende:
[..]
top 10 is overigens gratis verkrijgbaar ondertussen bij het kadaster
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |