Sterkte
quote:Wat vervelend voor je zeg! En je moet nog een paar weekjes! Bij een kennis van mij lag het kindje ook helemaal dwars. Op de dag dat besloten werd of het een keizersnee zou worden draaide het kindje toch nog! Dus je weet het nooit...
Op maandag 30 september 2002 11:36 schreef Angelic1 het volgende:
...... en ik voel me gewoon helemaal niet lekker. Bah!
p.s. liev kamertje....
Lief kamertje trouwens.
quote:Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Heb je al je spulletjes terug mogen brengen naar de winkel?
Op maandag 30 september 2002 12:20 schreef moussy het volgende:
Angelic, ik zie dat je die krullen standaard voor de tummy hebt. Toen ik die van mij terugbracht naar de winkel werd mij verteld dat je heel goed op het laswerk op moet letten als hij eenmaal in gebruik is. De naden willen nog wel eens los gaan.
quote:Dat is het enige wat we terug gebracht hebben. De meubeltjes had ik nog van René.
Op maandag 30 september 2002 12:33 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Heb je al je spulletjes terug mogen brengen naar de winkel?
Jawel, ik vrees dat het zo is! Volgens mij hebben we hier spruw.
Sinds gisteren heb ik ineens flink zere tepels, vooral vannacht en bij het aanleggen. Ik heb ff opgezocht hoe je spruw kunt herkennen. Een van de dingen was dus witte stipjes op het gezichtje. Dat heeft Jonas dus ook. En hij laat ineens veel vaker los tijdens de voeding. Hij is niet extreem onrustig maar misschien is het nog in het beginstadium
Ik heb mijn verloskundige al gebeld en eea uitgelegd en hij zei dat ik zo de huisarts kon bellen voor een receptje. Is het niet slim om er eerst naar te laten kijken voordat ik met een kuurtje begin of is dit echt wel spruw????????
(begin weer te twijfelen nu het even niet meer zeer doet..)
Ik zit nu op mijn werk en heb jammergenoeg geen tijd om verder te spitten voor je maar doe dat wel, als het nog nodig is, als ik thuis ben.
Kijk anders alvast op http://www.vbn.borstvoeding.nl/spruw.html
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 30-09-2002 15:03]
quote:Waar ik het meest tegen opzie is om te moeten blijven in het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik de volgende ochtend al naar huis en bij de tweede zelfs dezelfde avond nog. Met een keizersnede moet je geloof ik een week blijven he? Verder zie ik er niet zo ontzettend tegenop. Als ze maar niet eerst op de natuurlijke manier laten proberen en dan alsnog het mes er in
Op maandag 30 september 2002 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Angelic, die laatste loodjes zijn erg zwaar hèWat een schattig kamertje trouwens
Sterkte en klaag maar lekker tegen ons aan hoor. Mij is de ks trouwens erg meegevallen, na bijna 24 uur bevallen is dat een peuleschil
en ik was dus niet echt fit meer
Mocht jij je kindje al snel tillen? Ook dat kan wel eens 6 weken duren hoorde ik.
quote:zou het een idee zijn als je je nu al laat voorlichten over bevallen met een keizersnede? misschien haalt dat wat van je ongerustheid weg. Ik heb nooit gehoord dat iemand na een ks 6 weken moest wachten met het kindje tillen! Pff dat zou toch niet menselijk zijn!!
Op maandag 30 september 2002 14:34 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Waar ik het meest tegen opzie is om te moeten blijven in het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik de volgende ochtend al naar huis en bij de tweede zelfs dezelfde avond nog. Met een keizersnede moet je geloof ik een week blijven he? Verder zie ik er niet zo ontzettend tegenop. Als ze maar niet eerst op de natuurlijke manier laten proberen en dan alsnog het mes er in
Mocht jij je kindje al snel tillen? Ook dat kan wel eens 6 weken duren hoorde ik.
quote:Ik ben donderdagavond laat (Christan is om 23.38 uur geboren - nog nèt op de uitgerekende datum
Op maandag 30 september 2002 14:34 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Waar ik het meest tegen opzie is om te moeten blijven in het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik de volgende ochtend al naar huis en bij de tweede zelfs dezelfde avond nog. Met een keizersnede moet je geloof ik een week blijven he? Verder zie ik er niet zo ontzettend tegenop. Als ze maar niet eerst op de natuurlijke manier laten proberen en dan alsnog het mes er in
Je buik doet flink zeer, een fikse portie spierpijn zeg maar, omdat ze je buikspieren door moeten snijden. Je loopt de eerste paar dagen dan ook als een oud vrouwtje. Maar hoe eerder je daarmee gaat bewegen, hoe eerder je herstelt. Van de wond zelf heb ik weinig last gehad (13 nietjes) al voelde het fijn toen na een week de hechtingen eruit waren.
Ik heb Christan gewoon gedragen thuis
Ook de trap op en af als het zo uitkwam. Wel mag je de eerste 6 weken geen zware boodschappen dragen en zo (en niet stofzuigen, heerlijk!). Ik heb trouwens thuis niet meer in bed gelegen. Dat had ik in het ziekenhuis al genoeg gedaan, ik was veel te blij dat ik lekker thuis was.
Het is mij alles bij elkaar erg meegevallen, de nasleep. Mocht er ooit een volgende keer komen (zit er niet in) dan zou ik meteen weer een ks kiezen, echt waar.
quote:Ik loop nu ook als een oud vrouwtje, dus er veranderd niet veel dus. Alleen zit de spierpijn dan aan de voorkant en niet op mijn bil
Op maandag 30 september 2002 15:23 schreef Rewimo het volgende:[..]
Je buik doet flink zeer, een fikse portie spierpijn zeg maar, omdat ze je buikspieren door moeten snijden. Je loopt de eerste paar dagen dan ook als een oud vrouwtje. Maar hoe eerder je daarmee gaat bewegen, hoe eerder je herstelt. Van de wond zelf heb ik weinig last gehad (13 nietjes) al voelde het fijn toen na een week de hechtingen eruit waren.
Valt inderdaad wel mee als ik jouw verhaal hoor. Kreeg je nog wel kraamhulp toen je thuis kwam of vervalt dat recht als je in het ziekenhuis verblijft?
quote:Ik had recht op 64 uur kraamzorg. Voor elke dag in het ziekenhuis gaat daar 8 uur af. Ik hield 24 uur over en die hebben we in overleg verdeeld over 5 dagen. Dat was wel lekker hoor, zo kreeg papa ook bad- en voedinstructie
Op maandag 30 september 2002 15:40 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Ik loop nu ook als een oud vrouwtje, dus er veranderd niet veel dus. Alleen zit de spierpijn dan aan de voorkant en niet op mijn bil
Valt inderdaad wel mee als ik jouw verhaal hoor. Kreeg je nog wel kraamhulp toen je thuis kwam of vervalt dat recht als je in het ziekenhuis verblijft?
-edit- Je moet op ongeveer 5 dagen ziekenhuisverblijf rekenen.
De hechtingen die ik vanonder had na de bevalleing van onze tweede hebben me veel meer last bezorgd dan die van de keizersnee van de eerste.
Wel heb ik nog lange tijd last van de narcose gehad, maar toen deden ze nog niet aan ruggeprikken bij spoedkeizersnedes.
Maak je nou maar niet sappel, je weet "men lijdt het meest het lijden dat men vreest, doch dat nooit op komt dagen".
quote:Ik zal het eens nakijken. Ik ben partikulier verzekerd en heb volgens mij recht op 40 uur verdeeld over 8 dagen. Maar wellicht dat er iets instaat over ziekenhuisopname of iets dergelijks...
Op maandag 30 september 2002 17:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Angelic1, het ligt eraan hoe je verzekerd bent, op hoeveel kraamhulp je recht hebt. Ben je AV+ verzekerd zoals ik, dan heb je recht op verlengde kraamhulp, nl 10 dagen (geteld vanaf de dag van de geboorte).
-edit- Je moet op ongeveer 5 dagen ziekenhuisverblijf rekenen.
Bedankt voor al jullie reakties trouwens. Ik hoor het liever van ervaringsdeskundigen, dan het standaard verhaaltje van het ziekenhuis. ![]()
Edit: Ik heb het even opgezocht. Ik heb inderdaad recht op 40 uur verdeeld over 10 dagen. Voor elke dag in het ziekenhuis gaat er 5 uur vanaf. Zou ik dus 5 dagen moeten blijven, dan hou ik nog 15 uur over...
[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 30-09-2002 19:40]
quote:Dank je wel alvast. Veel van de genoemde kenmerken kloppen wel. Ik las ergens anders ook iets over witte stipjes op het gezichtje van het kind. Dat zou ook wijzen op spruw??
Op maandag 30 september 2002 14:22 schreef just me het volgende:
Als je je huisarts toch belt om een receptje zeg er dan bij dat ook jij behandeld moet worden anders blijven jullie elkaar besmetten.Ik zit nu op mijn werk en heb jammergenoeg geen tijd om verder te spitten voor je maar doe dat wel, als het nog nodig is, als ik thuis ben.
Kijk anders alvast op http://www.vbn.borstvoeding.nl/spruw.html
Ander 'probleempje': weet iemand hier iets van ziektekostenverzekeringen?? Ik ben ziekenfonds verzekerd. Toen ik mijn bevallingspakket op ging halen zat daar een briefje bij wat ik op moest sturen zodra het kindje geboren was zodat hij bij mij bijgeschreven kon worden. Ik dat netjes gedaan maar toen ik vandaag ter controle even belde konden ze het nergens terugvinden?? Hubbie zit bij dezelfde ziektekostenverzekeraar. De telefoniste zei dat Jonas bij de kostwinner bijgeschreven moet worden. Maar we zijn niet getrouwd en hebben allebei (nog) een andere huisarts. Als ik nou met mijn ventje naar de dokter ga is dat dan een probleem??? (ivm verkrijgen van medicijnen enzo..) Ik kreeg wel een briefje van mijn huisarts na de geboorte van Jonas.
-snapt iemand het nog?? -
Jorden heeft niks aan zijn buitelpartij overgehouden. Of het moet vannacht geweest zijn.... We waren gisteren naar de eendjes geweest (en naar het safaripark, maar daar was hij alleen maar onder de indruk van de rondzwemmende eendjes...). In elk geval, hij probeert nu uit alle macht "kwak-kwak" te zeggen. Hetgeen nu nog klinkt als kah-kah, trouwens. Maar de bedoeling is duidelijk.
Vannacht werden we ineens om 4 uur wakker. Jorden was zijn woordjes aan het oefenen! En zo klonk het heel vrolijk uit zijn kamertje: kah-kah, woe-woef, toootooo! (Tootoo = auto).
Geweldig gewoon! Het ging maar door. Alleen, het was wel 4 uur 's nachts dus, dat was minder. Gehuild heeft hij niet, maar na een uurtje hadden wij het wel gehad, en dus toch maar een flesje melk gemaakt. Daarna ging hij weer zoet slapen... Ach gut...
Een twintig maanden oude baby in
Duitsland heeft al vroeg ontdekt wat
een duikvlucht is.
De kleine waaghals kroop op een van
zijn ontdekkingstochten naar het raam
om te zien wat zich in de wereld buiten
afspeelt.Hij leunde net iets te ver
voorover en maakte een vrije val vanaf
de eerste verdieping.
De kleine kwam echter ongedeerd uit de
strijd maar wel met veel gespatter.Zijn
luier die rijkelijk gevuld was met een
verse portie derrie had de val gebroken
door onmiddellijk uit elkaar te spatten
toen het jongetje de straat raakte.Een
soort geparfumeerde airbag zeg maar!
quote:Leuk om al die verschillende ervaringen te lezen!
Op maandag 30 september 2002 17:25 schreef ayla1 het volgende:
Beste Angelic.De hechtingen die ik vanonder had na de bevalleing van onze tweede hebben me veel meer last bezorgd dan die van de keizersnee van de eerste.
Wel heb ik nog lange tijd last van de narcose gehad, maar toen deden ze nog niet aan ruggeprikken bij spoedkeizersnedes.Maak je nou maar niet sappel, je weet "men lijdt het meest het lijden dat men vreest, doch dat nooit op komt dagen".
Ik was/ben AV+ verzekerd, op dinsdagmiddag het ziekenhuis ingegaan, op woensdagmiddag geopereerd en ik mocht zondagmorgen naar huis.
Van zondag t/m vrijdag nog 8 uur daags kraamhulp gehad!
Naar omstandigheden heb ik het erg naar m'n zin gehad in het ziekenhuis, al zag ik er als een berg tegenop. Geniet er zo mogelijk van, als je kan. Alles wordt voor je gedaan, en ik heb heel fijn personeel getroffen. Ze waren erg pro-borstvoeding dus daarmee heb ik ook geen problemen gehad.
Als je borstvoeding wilt gaan geven, denk eraan dat meteen als je op je kamer terugkomt de baby aangelegd kan worden. Bij mijn kamergenote die op mijn laatste ochtend binnenkwam vergaten ze dat, en ze was zelf nog een beetje woozy van het hele gedoe, ze had een onverwachte keizersnee.
Nog een kleine tip, neem een spiegel mee, je wil graag zien hoe je haar zit en hoe de wond er uitziet!
Vanmiddag ga ik gezellig naar de balie van het ziekenfonds. Dat mens aan de telefoon zei dat ik maar een geboortekaartje moest sturen met een briefje erbij en dan alles moest uitleggen. Nou, dank je de koekoek, ik loop er wel ff langs want brieven ontvangen ze daar volgens mij niet en zo hoop ik het in een keer geregeld te hebben!
tatatatataaa! Ik kom net uit het ziekenhuis(kan van blijdschap bijna niet typen nee ik ben niet zwanger lees nu maar verder)...
Ik had allereerts een superlieve en aaaaardige dokter: laten we hem even Quick-Fit noemen..
Ik mijn problemen verteld, en jawel hoor! "Ik weet al wat het is!", riep -ie..."een klassiek geval van PCO-syndroom!" (hij klonk helemaal blij) Ik heb bloedonderzoek gehad en een inwendige echo, waarbij hij de eileiders eerst niet kon vinden (frot, frot)..
Dawasnieleuk. Maar ik zag een hele schone baarmoeder zonder kankercellen, vleesbomen, dooie eileiders...het was allemaal aanwezig en schoon en over een aantal weken (als hij de testuitslagen binenn heeft) krijg ik een kuurtje om de menstruatie op te wekken en daarna een hormoonkuur...(misschien wel dat moeders voor moedersspul?)..en dan heb ik, buiten een 10 procent kans op een tweeling, hartstikke veel kans om zwanger te raken...Ik moest nog denken aan mijn Pfeiffertijd: op een gegeven moment heb ik een alternatief genezer bezocht die het had over een schommelende bloedsuikerspiegel. Onzin, dacht mijn omgeving toen. Nu blijkt dit een symptoom te zijn van het PCO-syndroom (en daarmee eenv erhoogde kans op diabetes) !!!
En dr. Quick-Fit gaf ook aan dat je je heel ellendig kunt voelen als je eitjes blijven steken..ikkuh beamen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |