abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6077325
Och jeetje Lois, wat een toestanden weer zeg. Bah, zeg, wat een arts. Inderdaad, zoals Rewimo ook zegt, een second opinion aanvragen; lijkt mij het verstandigst. Wat je zelf ook al zegt, het is wel weer een narcose. Buisjes op zich zijn niet erg (ik heb er zelf ook twee keer twee gehad), maar ja, een beetje zinloos als het niks oplost.

Gat zeg, wat een rotmanier om zo thuis te komen. En weer wachten.

Knuf voor jullie alle drie!!

pi_6077397
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:30 schreef Karin het volgende:

Voor de rest zit ik vreselijk te twijfelen of ik wel of niet me op moet geven voor zwangerschapsgym. Aan de ene kant ken ik mezelf, ik geef zoiets vaak al op na 2 x (moe, niet lekker, geen zin, komt niet uit, bla bla bla, rotsmoesjes) en dan is 107 euro wel een hoop geld vind ik. Aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk. Nouja nog maar eventjes over nadenken.

Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
O ja, en je ziektekostenverzekering, draagt die niks bij aan cursussen?
pi_6077878
Lois wat een vent joh.
Ik zou net als Rewimo zeker een afspraak bij een ander ziekenhuis maken en vragen naar hun mening. Zodat je zelf ook even je vragen nog kan stellen want dit is belachelijk. Gewoon ff onder narcose alsof het niks is. Juist bij Eva moet er niet 'zomaar' even onde rnarcose gegaan worden. Belachelijk he. Kan me voorstellen dat je dan even heel eduusd bent. Schrijf voor jezelf ook even alles op wat je wilt weten zodat je eventueel bij een volgende keer je niet zo weer op de gang staat. En kus voor Eva
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel woensdag 2 oktober 2002 @ 21:19:19 #229
2628 Karin
pi_6078622
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:10 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
O ja, en je ziektekostenverzekering, draagt die niks bij aan cursussen?

Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Tis 9 x voor de bevalling (inclusief partneravond) en 6 x na de bevalling. Ik vind het ook belachelijk veel geld maarja...

Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.

woensdag 2 oktober 2002 @ 21:46:25 #230
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6079131
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:

[..]

Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.

Ik ben ook naar yoga geweest, en ik heb geen zonnestraal hoeven vangen .
Het ligt er denk ik heel erg aan wie het geeft. Ik kan me niet zo goed ontspannen, (nooit niet) en ik heb met name IN de zwangerschap erg veel aan de ontspanningsoefeningen gehad. Ook heb ik toch nog een uurtje of 3 door de weeen heen weten te slapen.
Als het echt in alle hevigheid losbarst doe je toch wat je lijf je ingeeft, welke "cursus" je ook gevolgd hebt....

Lois, wat een pech weer!!!! Ik zou idd ook voor de second opinion gaan.
Als Eefje niet echt noodzakelijk weer aan een narcose moet geloven, is dat er gewoon 1 teveel, lijkt me zo.
* Wat een kul, opereren omdat je iets uit wilt sluiten*

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_6079513
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:

[..]

Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Tis 9 x voor de bevalling (inclusief partneravond) en 6 x na de bevalling. Ik vind het ook belachelijk veel geld maarja...

Begon ik toch even te twijfelen aan mijn geheugen (meestal terecht, maar dit keer niet dus), maar dit is wat Thebe thuiszorg (thuiszorg in groot deel van Brabant) op de website vermeldt:
--------------------------------------
Cursus Zwangerschapsgymnastiek

Het is belangrijk dat uw lichaam in goede conditie is voor de 'krachttoer' van de bevalling. Zomaar wat bewegen en gymnastiek is daarvoor niet voldoende. Het gaat vooral om het versterken van de spieren die bij de bevalling het hardst moeten werken. Op de zwangerschapscursus van Thebe Jeugdgezondheidszorg wordt daar aan gewerkt.

De cursus bestaat uit acht bijeenkomsten van 50 minuten en één bijeenkomst samen met de partner. U begint met de eerste les tussen de 25ste en 30ste week van de zwangerschap. Omdat de cursus vergoed wordt via de AWBZ, is deelname voor iedereen gratis.

----------------------

Ik weet het, daar heb jij natuurlijk niks aan, je woont hier niet, maar toch, het is wel raar dat het niet gewoon gratis is bij jullie. Komt dat misschien omdat er ook lessen voor na de geboorte bij zitten? Bij ons zat de post-gym er namelijk niet bij, maar dat bleek een soort mutsen-aerobic te zijn (enige belangrijke naar mijn gevoel was dat gekeken werd of de buikspieren weer aansloten), en dat koste rond de 35 gulden voor 5 lessen. Lang niet het bedrag waar jij het over hebt dus.
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd waarom de thuiszorg bij jullie dit soort dingen niet kosteloos aanbiedt.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 02-10-2002 22:03]

pi_6079522
-edit- dubbelpost
pi_6080904
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:36 schreef Knorretje het volgende:

Wij zijn hier compleet tegendraads aan de gang gegaan en nadat we het goede spul voor mijn tepels hadden waren we er zo vanaf. Hoe ?

........

succes.

Bedankt
Wij zijn ook maar zo aan de gang gegaan. Ik probeer het wel even met dat suikergoedje. Anders ga ik voor de creme! Het klinkt inderdaad een heel stuk logischer om het elke voeding te geven. Bovendien verslikt het ventje zich dan niet zo

Karin, ik heb Cesar zwangerschapsgym gehad. Dat kostte me 70 euro voor 10 lessen/bijeenkomsten voor de bevalling en een keertje erna. Ik vond het op zich wel leerzaam omdat er heel veel gelet werd op je houding en hoe je bijv. moest tillen, lopen en staan tijdens je zwangerschap. Maar heel veel dingen weet je ook wel... vooral de informatie die gegeven wordt spreekt nogal voor zich. Volgens mijn vk was de standaard zwangerschapscursus hier al helemaal niet bijzonder. Ik hoorde ook van andere moeders dat dat helemaal geen zak voorstelde. Maar het zal idd wel grotendeels liggen aan wie het geeft.

Aan het puffen heb ik trouwens geen ene zak gehad want dat vond ik tijdens de bevalling helemaal niks.

Lois, jeetje wat een gedoe! Inderdaad, second opinion vragen. Zeker als je je er toch niet helemaal lekker bij voelt..

donderdag 3 oktober 2002 @ 09:25:22 #234
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6084614
Gisteravond en vannacht heb ik wat bloed verloren en toen ik vanmorgen wakker werd had ik het gevoel alsof ik aan het menstrueren was. Meteen de verloskundige gebeld en die had het idee dat het een beetje aan het "rommellen" was... Ik heb het advies gekregen om de komende 2 weken heeeeeel rustig aan te doen en zo veel mogelijk in bed te blijven (wat natuurlijk een onmogelijke opgaaf is met 2 kindjes!) omdat ik natuurlijk nog maar 35 weken ben. Mocht ik dus opeens lange tijd niet aanwezig zijn, dan weten jullie dat ik misschien wel plots in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Ik heb wat mobiele nummers van FP-crew-ertjes in mijn telefoontje, dus ik zorg wel dat iemand jullie dan op de hoogte houdt. Het kan net zo goed nog weken op zich laten wachten en lekker blijven zitten (dat hoop ik wel, want volgens mij ligt het nog steeds niet goed...). Woensdag in ieder geval naar de verloskundige en dan kijken we verder (als er nog niets gebeurd is in de tussentijd....)
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_6084683
Jeetj Angelic1 dat is ff schrikken zeg. Probeer hulp te regelen. Ik denk dat je dat via de thuiszorg wel krijgt. Gewoon bellen. Je betaal niet voor niks ziekenfonds. Ook voor dat soort dingen betaal je en daar word vaak veel te wenig gebruik van gemaakt. Heel veel sterkte, want het lijkt me niet niks om te 'moeten' rusten. Dikke knuf vanuit hier
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6084695
Spannend!!!!!

Ik heb dat ook gehad en het bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond had... Misschien bij jou ook het geval?
Rustig aan doen maar hoor!!!!! Iig nog drie weken en dan mag je gaan puffen!!!

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 09:37:08 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6084750
Kalm aan maar Angelic (voor zover mogelijk natuurlijk). Probeer de kleine nog even aan boord te houden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 09:43:40 #238
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6084805
Oeh, Angelic1, dat is erg spannend! Probeer inderdaad, zoals Jessie zegt, hulp te krijgen via de thuiszorg. Eng hoor, bloed verliezen. Dat had ik in het begin van de zwangerschap, maar dat bleek gelukkig een wondje op m'n baarmoedermond te zijn. Succes, ik hoop dat je kindje nog even blijft zitten! (Hoewel 35 weken al heel 'ver' is gelukkig.)
pi_6084868
Pfff de afgelopen 2 dagen is Bo niet te genieten. Druk, gillen en snel huilen. Maar weet al weer waarom het 5e tandje kondigt zich aan. Ineens gaat het snel met die tandjes. Deze komt weer beneden ,aast de middelste 2.
Die Chamodent gebruik ik veel, is nu denk al haar 3e flessie wat bijna leeg is. (vanaf haar eerste tandje dan) Gebruikte jullie die druppies ook zo veel, of is dat slecht wat ik doe?
Gisteren heeft Bo voor het eerst echt met ons prakkie meegegeten (normaal maak ik voor haar voor 2 weken vers en vries dat dan in , en af en toe een potje voor de afwisseling) Nu dus spagetti meegegeten enmaar een klein beetje geblenderd. Ze vond het lekker.
Wat een rotweer ; blehhh. Als ze zo druk is helpt wandelen altijd maar dat zit er nu niet in geloof ik
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 10:03:55 #240
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6084971
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 09:31 schreef jessie het volgende:
Jeetj Angelic1 dat is ff schrikken zeg. Probeer hulp te regelen. Ik denk dat je dat via de thuiszorg wel krijgt. Gewoon bellen. Je betaal niet voor niks ziekenfonds. Ook voor dat soort dingen betaal je en daar word vaak veel te wenig gebruik van gemaakt. Heel veel sterkte, want het lijkt me niet niks om te 'moeten' rusten. Dikke knuf vanuit hier
Ik zal het eens navragen. Ik ben partikulier en weet niet hoe dat zit. Goed idee!
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_6084998
Angelic, sterkte en doe inderdaad rustig aan.
Van die thuiszorg is inderdaad een goed idee. Ik ken een aantal a.s. moeders die dit ook gewoon kregen omdat ze bijvoorbeeld hevige bekkenklachten hadden.

Succes meid!

pi_6086904
Hee Rewimo, ff offtopic, volgens mij zie ik nu diegene waar je pas mee in lingo was bij een spelletje bij rtl 4 op tv. Klopt dat? Of zie ik ze vliegen? hahaha

Ontopic

Ben blij als ik ongesteld ben (nog 2 weken) dan kan ik eindelijk met die testjes beginnen om me eisprong te ontdekken

Het voelt heerlijk!!!!
pi_6087957
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Ben blij als ik ongesteld ben
ook met smart op ongesteldheid wacht
pi_6088044
Het kan lang weg blijven he omdat je borstvoeding geeft, of was je het al een keer geweest?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6088249
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:37 schreef jessie het volgende:
Het kan lang weg blijven he omdat je borstvoeding geeft, of was je het al een keer geweest?
heb wel een tussentijds bloedinkje gehad, meer niet. Maar heb wel iedere maand de rottige klachten, dus nog meer rugpijn, vreetbuien, emotioneel en heel veel buikpijn Maar het wil maar niet losbarsten.

Ooit baalde ik er van dat ik iedere maand maar weer ongesteld werd terwijl dat niet debedoeling was en nu is het de omgekeerde wereld en hoop en smeek ik op een vloedgolf (kleintje hoor). Maar goed sprak net lois op de icq (die dacht dat ik alweer bezig was zwanger te worden ) en die heeft me gerustgesteld (en me klein beetje teleurgesteld) dat het idd nog heeeeeeel lang kan wegblijven.

*maar weer afwachten gaat en supergiga afwas doen gaat*

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 13:58:47 #246
13151 crew  Rewimo
pi_6088460
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Hee Rewimo, ff offtopic, volgens mij zie ik nu diegene waar je pas mee in lingo was bij een spelletje bij rtl 4 op tv. Klopt dat? Of zie ik ze vliegen? hahaha
Nee, klopt helemaal. Maar nu heb ik het zelf gemist Grmbl...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6088518
Knap van mezelf dat ik dat gezicht nog helemaal wist al zeg ik het zelf
Ik heb het zelf niet gevolgd verder.

Bijna op vakantie he Rewimo, snapt Christan het een beetje?

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 14:13:01 #248
13151 crew  Rewimo
pi_6088723
Geen idee Ik vertel hem alsmaar dat hij in een vieguig mag maar ik weet niet of het hem wat zegt. We vliegen zaterdag heen, volgende week zaterdag terug. Heerlijk een week naar de zon, ons lekker later vertroetelen (5 sterren all-in hotel, jippie!), lekker 'memme' zoals Christan zegt... Ja, ik heb er wel zin in
pi_6089228
Wel veel foto's maken he Rewimo!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 14:45:39 #250
13151 crew  Rewimo
pi_6089248
Hee, ik en geen foto's maken

*noteert: fotorolletje kopen*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')