Gat zeg, wat een rotmanier om zo thuis te komen. En weer wachten.
Knuf voor jullie alle drie!!
quote:Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
Op woensdag 2 oktober 2002 11:30 schreef Karin het volgende:Voor de rest zit ik vreselijk te twijfelen of ik wel of niet me op moet geven voor zwangerschapsgym. Aan de ene kant ken ik mezelf, ik geef zoiets vaak al op na 2 x (moe, niet lekker, geen zin, komt niet uit, bla bla bla, rotsmoesjes) en dan is 107 euro wel een hoop geld vind ik. Aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk. Nouja nog maar eventjes over nadenken.
quote:Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Op woensdag 2 oktober 2002 20:10 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
O ja, en je ziektekostenverzekering, draagt die niks bij aan cursussen?
Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.
quote:Ik ben ook naar yoga geweest, en ik heb geen zonnestraal hoeven vangen
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:[..]
Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.
Lois, wat een pech weer!!!! Ik zou idd ook voor de second opinion gaan.
Als Eefje niet echt noodzakelijk weer aan een narcose moet geloven, is dat er gewoon 1 teveel, lijkt me zo.
* Wat een kul, opereren omdat je iets uit wilt sluiten*
quote:Begon ik toch even te twijfelen aan mijn geheugen (meestal terecht, maar dit keer niet dus), maar dit is wat Thebe thuiszorg (thuiszorg in groot deel van Brabant) op de website vermeldt:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:[..]
Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Tis 9 x voor de bevalling (inclusief partneravond) en 6 x na de bevalling. Ik vind het ook belachelijk veel geld maarja...
Het is belangrijk dat uw lichaam in goede conditie is voor de 'krachttoer' van de bevalling. Zomaar wat bewegen en gymnastiek is daarvoor niet voldoende. Het gaat vooral om het versterken van de spieren die bij de bevalling het hardst moeten werken. Op de zwangerschapscursus van Thebe Jeugdgezondheidszorg wordt daar aan gewerkt.
De cursus bestaat uit acht bijeenkomsten van 50 minuten en één bijeenkomst samen met de partner. U begint met de eerste les tussen de 25ste en 30ste week van de zwangerschap. Omdat de cursus vergoed wordt via de AWBZ, is deelname voor iedereen gratis.
----------------------
Ik weet het, daar heb jij natuurlijk niks aan, je woont hier niet, maar toch, het is wel raar dat het niet gewoon gratis is bij jullie. Komt dat misschien omdat er ook lessen voor na de geboorte bij zitten? Bij ons zat de post-gym er namelijk niet bij, maar dat bleek een soort mutsen-aerobic te zijn (enige belangrijke naar mijn gevoel was dat gekeken werd of de buikspieren weer aansloten), en dat koste rond de 35 gulden voor 5 lessen. Lang niet het bedrag waar jij het over hebt dus.
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd waarom de thuiszorg bij jullie dit soort dingen niet kosteloos aanbiedt.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 02-10-2002 22:03]
quote:Bedankt
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:36 schreef Knorretje het volgende:Wij zijn hier compleet tegendraads aan de gang gegaan en nadat we het goede spul voor mijn tepels hadden waren we er zo vanaf. Hoe ?
........
succes.
Karin, ik heb Cesar zwangerschapsgym gehad. Dat kostte me 70 euro voor 10 lessen/bijeenkomsten voor de bevalling en een keertje erna. Ik vond het op zich wel leerzaam omdat er heel veel gelet werd op je houding en hoe je bijv. moest tillen, lopen en staan tijdens je zwangerschap. Maar heel veel dingen weet je ook wel... vooral de informatie die gegeven wordt spreekt nogal voor zich. Volgens mijn vk was de standaard zwangerschapscursus hier al helemaal niet bijzonder. Ik hoorde ook van andere moeders dat dat helemaal geen zak voorstelde. Maar het zal idd wel grotendeels liggen aan wie het geeft.
Aan het puffen heb ik trouwens geen ene zak gehad want dat vond ik tijdens de bevalling helemaal niks.
Lois, jeetje wat een gedoe! Inderdaad, second opinion vragen. Zeker als je je er toch niet helemaal lekker bij voelt..
Ik heb dat ook gehad en het bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond had... Misschien bij jou ook het geval?
Rustig aan doen maar hoor!!!!! Iig nog drie weken en dan mag je gaan puffen!!!
quote:Ik zal het eens navragen. Ik ben partikulier en weet niet hoe dat zit. Goed idee!
Op donderdag 3 oktober 2002 09:31 schreef jessie het volgende:
Jeetj Angelic1 dat is ff schrikken zeg. Probeer hulp te regelen. Ik denk dat je dat via de thuiszorg wel krijgt. Gewoon bellen. Je betaal niet voor niks ziekenfonds. Ook voor dat soort dingen betaal je en daar word vaak veel te wenig gebruik van gemaakt. Heel veel sterkte, want het lijkt me niet niks om te 'moeten' rusten. Dikke knuf vanuit hier
Succes meid!
Ontopic
Ben blij als ik ongesteld ben (nog 2 weken) dan kan ik eindelijk met die testjes beginnen om me eisprong te ontdekken
quote:ook met smart op ongesteldheid wacht
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Ben blij als ik ongesteld ben
quote:heb wel een tussentijds bloedinkje gehad, meer niet. Maar heb wel iedere maand de rottige klachten, dus nog meer rugpijn, vreetbuien, emotioneel en heel veel buikpijn
Op donderdag 3 oktober 2002 13:37 schreef jessie het volgende:
Het kan lang weg blijven he omdat je borstvoeding geeft, of was je het al een keer geweest?
Ooit baalde ik er van dat ik iedere maand maar weer ongesteld werd terwijl dat niet debedoeling was en nu is het de omgekeerde wereld en hoop en smeek ik op een vloedgolf (kleintje hoor). Maar goed sprak net lois op de icq (die dacht dat ik alweer bezig was zwanger te worden ) en die heeft me gerustgesteld (en me klein beetje teleurgesteld) dat het idd nog heeeeeeel lang kan wegblijven.
*maar weer afwachten gaat en supergiga afwas doen gaat*
quote:Nee, klopt helemaal. Maar nu heb ik het zelf gemist
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Hee Rewimo, ff offtopic, volgens mij zie ik nu diegene waar je pas mee in lingo was bij een spelletje bij rtl 4 op tv. Klopt dat? Of zie ik ze vliegen? hahaha
Bijna op vakantie he Rewimo, snapt Christan het een beetje?
*noteert: fotorolletje kopen*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |