abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131469758
Ik overweeg een Raspberry Pi aan te schaffen om (vooral) te gebruiken als Netflix player. Dat gaat op zich natuurlijk prima, alleen wil ik de Media hint plugin kunnen gebruiken in Chrome zodat ik US content in Netflix kan zien. Daarnaast moet het mogelijk zijn in een andere browser Netflix zonder Media hint te kunnen kijken, voor de NL content. Gaat dat met een Raspberry Pi?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_131469781
Wat zegt google? Denk dat t lastig is ivm drm
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131469828
Kom er met Google niet uit. Ik zou zelf zeggen dat het theoretisch mogelijk moet zijn omdat een Raspberry Pi meer uitgeklede mini-pc en dus met normale software i.p.v. apps (veel low budget media players die ik zie werken b.v. op basis van Android) werkt. Op mijn laptop werkt het bijvoorbeeld prima op deze manier maar ik wil een vast apparaat bij de TV hebben i.p.v. steeds mijn laptop er aan te hangen. Daarnaast heb ik mijn laptop bij me als ik aan het werk ben en kunnen vrouw en kinderen op dat moment dus geen Netflix kijken.
pi_131469911
Is er al een stabiele Android-build voor de raspberry pi dan? Volgens mij valt dat tegen. Kansloos plan dus.
pi_131469930
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2013 09:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Is er al een stabiele Android-build voor de raspberry pi dan? Volgens mij valt dat tegen. Kansloos plan dus.
Daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Ik geef alleen aan dat veel budget mediaplayers op Android draaien en dat dat dus niet werkt.
pi_131469954
Waarom zou dit niet werken? Ik weet van een plug-in in Chrome en Firefox voor US content, er zijn meerdere Linux builds die vlekkeloos draaien op de Rasberry Pi. Ik zie geen probleem iig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 23 september 2013 @ 09:19:53 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131469970
Koop gewoon een AppleTV voor je vrouw en dochter, die zitten er niet op te wachten om met Linux te klooien en DRM te omzeilen met vage commando's.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131469979
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:17 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Ik geef alleen aan dat veel budget mediaplayers op Android draaien en dat dat dus niet werkt.
Netflix op Android draait prima hoor! Hoe had je het anders willen doen dan?
pi_131469984
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 09:19 schreef eleusis het volgende:
Koop gewoon een AppleTV voor je vrouw en dochter, die zitten er niet op te wachten om met Linux te klooien en DRM te omzeilen met vage commando's.
Dat hoeft ook niet. Ik gebruik de plugin in Chrome, als zij gewoon Explorer o.i.d. gebruiken hebben ze daar totaal geen last van.
pi_131469987
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:17 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Waarom werkt dat niet? Er is een Netflix-app...
pi_131470002
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:19 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom zou dit niet werken? Ik weet van een plug-in in Chrome en Firefox voor US content, er zijn meerdere Linux builds die vlekkeloos draaien op de Rasberry Pi. Ik zie geen probleem iig.
Netflix werkt niet op Linux.
  maandag 23 september 2013 @ 09:22:06 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131470011
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:20 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Ik gebruik de plugin in Chrome, als zij gewoon Explorer o.i.d. gebruiken hebben ze daar totaal geen last van.
Het is toch veel relaxter om gewoon op de tv te kijken zonder computer erbij?

Chromecast is idd ook een goedkope optie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131470012
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2013 09:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Netflix op Android draait prima hoor! Hoe had je het anders willen doen dan?
Netflix werkt wel, maar niet met de US-content plug-in. En stel dat je dat wel op één of andere manier draaiend kunt krijgen dan kun je niet de NL versie er naast draaien. Daarom wil ik een PC-based apparaatje, zodat ik 2 versies naast elkaar kan draaien.
pi_131470018
quote:
3s.gif Op maandag 23 september 2013 09:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Netflix werkt niet op Linux.
Is toch gewoon via een browser te benaderen? Waarom zou het dan niet in Linux werken? :?
pi_131470041
quote:
Ik denk niet dat ik daar een plugin in Chrome en de app naast elkaar kan gebruiken maar ik ga het even uitzoeken. Thnx.
pi_131470045
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:22 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Netflix werkt wel, maar niet met de US-content plug-in. En stel dat je dat wel op één of andere manier draaiend kunt krijgen dan kun je niet de NL versie er naast draaien. Daarom wil ik een PC-based apparaatje, zodat ik 2 versies naast elkaar kan draaien.
.. dan wil je dus een windows pc, geen raspberry pi.
pi_131470051
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2013 09:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Is toch gewoon via een browser te benaderen? Waarom zou het dan niet in Linux werken? :?
DRM.
  maandag 23 september 2013 @ 09:24:49 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131470060
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2013 09:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

De streams zijn versleuteld met DRM. Op de computer gebruiken ze Silverlight geloof ik, dus je moest dan Windows emuleren met Wine (een tijdje geleden iig). Maar de RPI is geen x86 dus dat kan sowieso niet.

(Misschien zijn er inmiddels wel betere hacks maar zo gebruiksvriendelijk als de officiële app wordt het nooit)
pi_131470062
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2013 09:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

.. dan wil je dus een windows pc, geen raspberry pi.
Nee.... ik wil een PC-based apparaat. Ja dat kan een Windows PC zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet als een Raspberry Pi op een zelfde wijze werkt (alleen minder krachtige hardware heeft).
pi_131470080
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 09:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

De streams zijn versleuteld met DRM. Op de computer gebruiken ze Silverlight geloof ik, dus je moest dan Windows emuleren met Wine (een tijdje geleden iig). Maar de RPI is geen x86 dus dat kan sowieso niet.

(Misschien zijn er inmiddels wel betere hacks maar zo gebruiksvriendelijk als de officiële app wordt het nooit)
OK, wordt een no-go voor de Raspberry Pi dus.
pi_131470084
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:24 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Nee.... ik wil een PC-based apparaat. Ja dat kan een Windows PC zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet als een Raspberry Pi op een zelfde wijze werkt (alleen minder krachtige hardware heeft).
Je begrijpt dat je op een rpi geen windows kunt draaien hoop ik?
pi_131470098
quote:
3s.gif Op maandag 23 september 2013 09:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je op een rpi geen windows kunt draaien hoop ik?
Je schat me wel erg laag in.
pi_131470119
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 09:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ooooooow SIlverlight. Dat verklaart een boel. Ja klote.
  maandag 23 september 2013 @ 09:49:07 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131470569
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:23 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik daar een plugin in Chrome en de app naast elkaar kan gebruiken maar ik ga het even uitzoeken. Thnx.
Je mag met Netflix van 2 apparaten tegelijk streamen als je dat bedoelD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')