abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131462466
Het was me niet eerder opgevallen, maar als ik een nummer via Spotify beluister en daarna hetzelfde nummer bijvoorbeeld via vk.com dan klinkt de laatste echt stukken beter, veel voller geluid. Is dat toeval of is de geluidskwaliteit van Spotify om strategische redenen bewust verlaagd, weet iemand dat toevallig ? Om een voorbeeldnummer met redelijke wat dynamiek te nemen, Dennis Brown - Left with a broken heart dub (voor diegenen die een vk.com account hebben) klinkt als je het mij vraagt op Vkontanke een stuk dynamischer dan op Spotify. Maar heb aan de andere kant eigenlijk nog nooit gehoord dat Spotify muziek laag van kwaliteit is, of heeft het gewoon met willekeurige bitrate te maken die de uploader zelf kiest ? Just wondering.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 september 2013 @ 22:42:32 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131462642
Enkel de premium gebruikers hebben de optimale kwaliteit, normale gebruikers moeten het dus doen met iets minder.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 22 september 2013 @ 22:43:48 #3
355027 kThxByex0r
I eat society for breakfast
pi_131462728
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:42 schreef Nattekat het volgende:
Enkel de premium gebruikers hebben de optimale kwaliteit, normale gebruikers moeten het dus doen met iets minder.
Hier nergens last van, met Premium :-P
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 14 september 2011 00:25 schreef Saisai het volgende:
neuk me TS, ik wil je.
[/quote]
pi_131462802
Op welke kwaliteit streamt Spotify?
We gebruiken de Ogg Vorbis-indeling voor streaming. We gebruiken drie kwaliteitsniveaus:

q3 (~96 Kbps)
q5 (~160 Kbps)
q9 (~320 Kbps)
Desktop: Streams zijn van de kwaliteit q5. Premium-abonnees kunnen streamen op een hogere snelheid van q9 door dit in te stellen in het menu Voorkeuren.

Mobiel: Een hogere kwaliteit van q5 wordt geboden, samen met een optie met "lage bandbreedte" van q3. Op het tabblad Meer van de Spotify-app kun je verschillende kwaliteitsniveaus kiezen voor streamen en synchroniseren.

Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')