abonnement Unibet Coolblue
pi_131332735
In verband met een artikel dat ik schrijf heb ik de volgende vraag:

Ik las laatst in een artikel dat jongeren in Zeeuws-Vlaanderen overmatig drugs en drank nuttigen en dat de regio een hoog zelfmoordpercentage onder jongeren kent. Kortom: de jeugd in Zeeuws-Vlaanderen zou niet gelukkig zijn.

Kan iemand mij vertellen waarom de jeugd niet gelukkig is? Alle reacties zijn welkom! Mochten jullie mij privé (anoniem) willen berichten dan kan dat ook (isabellamberti@gmail.com). Alvast bedankt!
pi_131332765
WAT ZEG JE IK KAN JE NIET VERSTAAN!!!11
pi_131332881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:35 schreef Isabel1987 het volgende:
Ik las laatst in een artikel dat jongeren in Zeeuws-Vlaanderen overmatig drugs en drank nuttigen en dat de regio een hoog zelfmoordpercentage onder jongeren kent. Kortom: de jeugd in Zeeuws-Vlaanderen zou niet gelukkig zijn.
Wat kort door de bocht, waarom zouden ze niet gelukkig zijn? Omdat ze veel drugs en drank nuttigen?
Hoe kom je erbij dat het zelfmoordpercentage samen hangt met bovenstaande?
pi_131332998
Huh van drank en druks word je toch juist gelukkig?
pi_131333057
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:38 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Wat kort door de bocht, waarom zouden ze niet gelukkig zijn? Omdat ze veel drugs en drank nuttigen?
Hoe kom je erbij dat het zelfmoordpercentage samen hangt met bovenstaande?
Ik heb het niet bedacht. Het komt uit een GGD onderzoek. Het overmatig gebruiken van drank en drugs is een vorm van escapisme: willen ontsnappen uit de realiteit. Het hoeft niets met elkaar te maken te hebben, het viel alleen op dat de cijfers in ZV het hoogst zijn.
pi_131333086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:41 schreef Isabel1987 het volgende:

[..]

Ik heb het niet bedacht. Het komt uit een GGD onderzoek.
Link/bron?
quote:
Het overmatig gebruiken van drank en drugs is een vorm van escapisme: willen ontsnappen uit de realiteit. Het hoeft niets met elkaar te maken te hebben, het viel alleen op dat de cijfers in ZV het hoogst zijn.
Kan, maar hoeft niet persé.
pi_131333115
Er is geen flikker te doen in Zeeuws-Vlaanderen.

Alleen een beetje zuipen en dat is het wel
pi_131333164
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:41 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Link/bron?

[..]

Kan, maar hoeft niet persé.
http://www.ggdzeeland.nl/dbdocs/fileattachment_587.pdf
pi_131333263
quote:
Daar staat niet dat het te maken heeft met drank en/of drugs, maar: "Eén op de tien derdeklassers heeft psychosociale problemen, die samenhangen met medicijngebruik"
Dat zegt niets over het gebruik van drugs en/of drank, speculatie dus.
pi_131333374
24 jaar, geboren_getogen-en woon nog steeds in Zeeuws vlaanderen en heb het prima naar mijn zin.
pi_131333397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er is geen flikker te doen in Zeeuws-Vlaanderen.

Alleen een beetje zuipen en dat is het wel
Valt wel mee hoor. Er is namelijk ook genoeg drugs.
pi_131333410
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Daar staat niet dat het te maken heeft met drank en/of drugs, maar: "Eén op de tien derdeklassers heeft psychosociale problemen, die samenhangen met medicijngebruik"
Dat zegt niets over het gebruik van drugs en/of drank, speculatie dus.
Ik heb nooit gezegd dat jongeren zelfmoord plegen vanwege drugs of drank. Maar dat dit twee tendensen zijn die aan de hand zijn. Maar dit is niet waar het topic over gaat
pi_131333421
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Daar staat niet dat het te maken heeft met drank en/of drugs, maar: "Eén op de tien derdeklassers heeft psychosociale problemen, die samenhangen met medicijngebruik"
Dat zegt niets over het gebruik van drugs en/of drank, speculatie dus.
Scherp als een maagdelijk geplukte pauwenveer O+
pi_131333454
Ik kom uit Zeeuws vlaanderen en heb zelfmoord gepleegd vanwege dit topic.

Zet het er even bij in de op, ts.
pi_131333464
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:38 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Wat kort door de bocht, waarom zouden ze niet gelukkig zijn? Omdat ze veel drugs en drank nuttigen?
Hoe kom je erbij dat het zelfmoordpercentage samen hangt met bovenstaande?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:41 schreef Isabel1987 het volgende:

[..]

Ik heb het niet bedacht. Het komt uit een GGD onderzoek. Het overmatig gebruiken van drank en drugs is een vorm van escapisme: willen ontsnappen uit de realiteit. Het hoeft niets met elkaar te maken te hebben, het viel alleen op dat de cijfers in ZV het hoogst zijn.
Bron is dit:
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:49 schreef Isabel1987 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat jongeren zelfmoord plegen vanwege drugs of drank. Maar dat dit twee tendensen zijn die aan de hand zijn. Maar dit is niet waar het topic over gaat
Wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2013 22:51:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')