abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131311282
Ik hatseflats zo nu en dan wel eens wat op doek met acrylverf en deed de opzet daarvan (indien het geen intuïtief schilderij was) altijd met houtskool. Nou is het zo dat bij lichte kleuren acrylverf de houtskool er soms doorheen kwam (kan overigens misschien ook wel liggen aan de slechte kwaliteit van de verf :') ).

Nu hoorde ik van iemand dat er ook wit en grijs krijt (zonder vet) bestaat en dat lijkt me handig! Ben wat aan het googlen geslagen, maar lees nu over Siberisch krijt, soft pastels en andere soorten krijt en weet nou niet wat ik het best kan gebruiken. De prijzen liggen ook enorm uit elkaar.

Wat zou ik het best als opzet kunnen gebruiken bij acrylverf (wat dus ook goed uit te vegen is op doek en/of niet door de verf heen komt zoals bij houtskool)? :) Heb nog wel wat krijt liggen, maar dat is geloof ik gewoon gekleurd krijt en weet niet of daar vet in zit of niet (en vet erin is niet handig lijkt me... :) ).

Mocht iemand nog tips hebben voor een leuke site met schildertechnieken, dan ook altijd welkom! :s)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131312313
Zover ik lees is Siberisch krijt alleen maar donkerder/intenser, dus dat schiet niet op. Straks maar eens met wat pastelkrijt proberen wat ik nog heb liggen :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131332043
Ik zet zelf de basis gewoon op met grijs potlood, werkt ook prima :)
Of met witte verf, heb ik ook nog wel eens gedaan, werkt ook.
Zacht pastelkrijt of witte conte zou ook kunnen, nooit geprobeerd.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_131333032
quote:
3s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:23 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik zet zelf de basis gewoon op met grijs potlood, werkt ook prima :)
Of met witte verf, heb ik ook nog wel eens gedaan, werkt ook.
Zacht pastelkrijt of witte conte zou ook kunnen, nooit geprobeerd.
Grijs potlood heb ik wel eens gedaan, maar zag ik er toch nog doorheen. Misschien een te harde soort gebruikt.

Witte verf is niet handig als je een gekleurde ondergrond hebt en niet zeker bent van de lijnen/vlakken ;) Wil het graag uit kunnen vegen :)

Had geen wit pastelkrijt in huis, nu met een oranje kleurtje gedaan maar toch niet echt blij mee gezien de gloed die het blijft geven ondanks wegpoetsen, dus binnenkort maar even wit/grijs halen. :)

Wat is overigens witte conte? Dat is denk ik wat ik zoek :P
  woensdag 25 september 2013 @ 01:37:28 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_131540081
Ik gebruik een wit pastelpotlood. Werkt ideaal, je veegt het makkelijk weg en verf gaat er makkelijk overheen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_131583104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 01:37 schreef Samzz het volgende:
Ik gebruik een wit pastelpotlood. Werkt ideaal, je veegt het makkelijk weg en verf gaat er makkelijk overheen.
Ik heb ondertussen al pastelkrijt bij de Action gekocht, daar zat ook wit en grijs bij :)
pi_132338742
De enige oplossen en het is het beste Techniek.
Is dat na het schetsen met houtskool op de Canvasdoek of Paneel .
Fixatief aanbrengen voorzichtig over het houtskool schets , de lijnen worden doorzichtig en Acrylverf kan gemakkelijk het dekken .
pi_132340118
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:38 schreef kokolomie het volgende:
De enige oplossen en het is het beste Techniek.
Is dat na het schetsen met houtskool op de Canvasdoek of Paneel .
Fixatief aanbrengen voorzichtig over het houtskool schets , de lijnen worden doorzichtig en Acrylverf kan gemakkelijk het dekken .
De lijnen worden doorzichtig door aanbrengen van fixatief? Ok, nou, voorlopig werkt het met lichter gekleurd krijt werkt vooralsnog ook goed, maar zal het eens proberen :) Dank voor de tip :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')