Ik hatseflats zo nu en dan wel eens wat op doek met acrylverf en deed de opzet daarvan (indien het geen intuïtief schilderij was) altijd met houtskool. Nou is het zo dat bij lichte kleuren acrylverf de houtskool er soms doorheen kwam (kan overigens misschien ook wel liggen aan de slechte kwaliteit van de verf

).
Nu hoorde ik van iemand dat er ook wit en grijs krijt (zonder vet) bestaat en dat lijkt me handig! Ben wat aan het googlen geslagen, maar lees nu over Siberisch krijt, soft pastels en andere soorten krijt en weet nou niet wat ik het best kan gebruiken. De prijzen liggen ook enorm uit elkaar.
Wat zou ik het best als opzet kunnen gebruiken bij acrylverf (wat dus ook goed uit te vegen is op doek en/of niet door de verf heen komt zoals bij houtskool)?

Heb nog wel wat krijt liggen, maar dat is geloof ik gewoon gekleurd krijt en weet niet of daar vet in zit of niet (en vet erin is niet handig lijkt me...

).
Mocht iemand nog tips hebben voor een leuke site met schildertechnieken, dan ook altijd welkom!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!