abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 12:16:04 #126
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_138109709
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ga het pas lezen wanneer het boek uit is.
Same here, maar hij mag dan wel eens even door gaan schrijven..
pi_138131868
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138232511
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dit hoofdstuk heeft hij twaalf keer moeten herzien?!?!
pi_138232557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruit :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138232783
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Oh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruit :')
Ik probeer hem ook te lezen, de server is alleen aan het roken :')
Beneath the gold, the bitter steel
pi_138237785
quote:
Snap het niet, ik zie alleen een journal. Geen chapter?
*edit* al opgezocht.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
SPOILER
Ah, en je had zeker geen problemen mee toen Drogo Dany meerdere keren alle hoeken van zijn tent liet zien op haar 13e? Of dat Arya op haar 11e al mensen vermoordt? Dit is een wereld waar je op je 15e al bij de Kings Guard mag. In de middeleeuwen en andere culturen was/is het trouwens niet veel anders. Als een meisje menstrueerde werd ze "vrouw".

Overigens is Arya waarschijnlijk 12 in WOW.

[ Bericht 6% gewijzigd door eQuaL op 27-03-2014 20:33:25 ]
pi_138246230
Ja, daar had ik ook problemen mee. Arya zegt overigens duidelijk in dit hoofdstuk dat ze nog niet gemenstrueerd heeft. Wat voor mij het zo walgelijk maakte was dat een
SPOILER
. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.

Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
pi_138247874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:43 schreef Nagil het volgende:
Ja, daar had ik ook problemen mee. Arya zegt overigens duidelijk in dit hoofdstuk dat ze nog niet gemenstrueerd heeft. Wat voor mij het zo walgelijk maakte was dat een
SPOILER
. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.

Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
Agosie kun je er niet zo goed meer tegen jongen?
pi_138249508
Kan er prima tegen, maak je over mij maar geen zorgen :+
pi_138249819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:50 schreef Nagil het volgende:
Kan er prima tegen, maak je over mij maar geen zorgen :+
Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.
pi_138251874
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:56 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.
Dat is hij ook
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:24:33 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_138254287
Nou heb ik het niet gelezen, dat ben ik ook niet van plan, maar waarom zou een jong meisje in die wereld niet in haar omgeving opgepikt kunnen hebben hoe een vrouw mannen kan verleiden?
Spoilers!
pi_138262120
Dit verklaart iig een hoop:

http://grrm.livejournal.com/362384.html

quote:
I mentioned that this chapter had quite a history. It's true. The first draft was written more than a decade ago. Originally, it was intended to be the opening Arya chapter after the infamous "five year gap," her first appearance in A DANCE WITH DRAGONS as initially conceived. Then it was supposed to be a part of A FEAST FOR CROWS, after I abandoned the five year gap and split the books. Then it was going to be the concluding Arya chapter in A DANCE WITH DRAGONS. But it seemed more like an opening chapter than a closing one, so shortly before ADWD was published my editor and I agreed to remove it from DANCE and shift it over into WINDS. Of course, it has been revised, tightened, polished, and tweaked at every step of the way, so the version on my website has some significant differences from the "five year gap" version.
pi_139006211
Boek 4 begint eindelijk weer een beetje interessant te worden. Brienne die door Biter wordt gegeten :P Sansa die van the Vale afgaat etc. Kan het ook weer wat sneller lezen nu, en er gebeuren waarempel weer interessante dingen. Toch zijn er volgens mij veel dingen waar ik doorheen gelezen heb. Ik snap nog steeds geen snars van de machtsverhoudingen in Kings Landing met die Merriweathers en zo en vooral het Greyjoy verhaal is saai, ingewikkeld en oninteressant (kan iemand me dat verhaal wellicht eens samenvatten?). En dat gedoe van Myrcella vind ik maar een beetje vaag. Maar er zit weer beetje vaart in :)

Ben nu al 8 maanden bezig met boek 4, maar het einde is in zicht. Nog 50 pagina's :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139298146

[ Bericht 100% gewijzigd door BasvB op 27-04-2014 11:39:58 ]
pi_139899158
Hier wat stukken uit A World of Ice and Fire http://edelweiss-assets.a(...)t_spreads-lowres.pdf

Waaronder een Stark familie tree :s)

Bevat dus spoilers als je geen nieuwe info wil

quote:
As you might notice, that Stark tree is incomplete and not in final form, and hasn't really gone through copy editing. I think this particular PDF is intended purely for the booksellers and not really for public consumption.
Don't take anything there as canon until it's actually published, in any case.

[ Bericht 31% gewijzigd door BasvB op 13-05-2014 11:57:56 ]
pi_140529378
LOL, van GRRM's editor:
quote:
For TWOW, when I have a date, you will have a date. I’m now on Twitter, Del Rey Spectra has a number of social media platforms, and I promise you we will put the word out as soon as we know. All I can say is that George is hard at work, and we hope to have it reasonably soon. I currently have 168 pages that he submitted back in Feb 2013 in order to receive a contracted payment, but I know more exists, because he keeps talking about chapter he hasn’t yet sent me. In fact, when we wanted to put an exclusive excerpt on the A WORLD OF ICE AND FIRE app—a magnificent thing which you all should buy and use!—he suggested the second Tyrion chapter, which I then had to remind him was not in the sample I had.
pi_140529466
Mja, je kunt er weinig over zeggen, hij heeft haar zoveel gegeven als hij verplicht was te doen. Volgens mij heeft hij ongeveer 150 pagina's verplaatst van ADWD naar TWOW.

Volledige interview is overigens hier te lezen.
pi_140529695
Hij heeft precies genoeg gegeven voor zijn voorschot :') Zegt genoeg, die man is op z'n oude dag gewoon aan het genieten van het leven en heeft geen zin meer om te schrijven. Kan het hem niet kwalijk nemen
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 00:05:31 #146
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140767059
Is het boek al uit?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 05:55:19 #147
133369 Jivis
Critikut
pi_140770311
Opzich zit ik er niet zo mee dat het lang duurt, alleen met oog op de serie vind ik het zonde. Je ziet nu al dat de scenes die niet gebaseerd zijn op het boek veel minder van kwaliteit zijn. Hoe matig moet het dan wel niet worden als ze de boeken inhalen en zonder bronmateriaal verder gaan?

Lijkt me sowieso matig dat je dan als boeklezer gespoiled wordt. Misschien wacht ik dan wel met kijken tot het boek uit is.
Amen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:28:11 #148
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140788923
Het lijkt mij op zich wel interessant qua kijkervaring... Ik merk nu al dat ik me zit af te vragen of het een afwijking is in de serie, of iets dat nog in het "echte verhaal" uit het boek moet gebeuren. En ik ben ook wel benieuwd naar hoe het boek leest als je de serie al hebt gezien.

Maar als deel 6 heel snel uitkomt zou ik dat ook niet erg vinden :P
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 08:55:49 #149
42184 crew  DaMart
pi_140944937
Iemand die een rol wil in het nieuwe boek?

quote:
'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'

Schrijver van de hitserie Game of Thrones George R. R. Martin laat weten dat geïnteresseerden een rol in zijn nieuwe boek kunnen krijgen.

'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'Foto: HBO

Voor 20.000 dollar (14.775 euro) krijgen fans een karakter, die een gruwelijke dood zal sterven, in zijn nieuwe boek in de serie van Song of Fire and Ice romans.

Dat meldt People.

Martin wil zo geld ophalen voor het goede doel Wild Spirit Wolf Sanctuary en de voedselbank van Santa Fe. De personen die het hoge bedrag doneren, mogen zelf de rang van hun karakter in de zeven koninkrijken uitzoeken, maar Martin bepaalt hoe het karakter doodgaat.

Door te doneren kunnen er ook ondertekende memorabilia, een hoed gedragen door Martin en de kans op een diner met de auteur gewonnen worden.

Martin hoopt met de campagne 500.000 dollar op te halen om de afnemende wolvenpopulatie te beschermen.

De auteur staat bekend om de gruwelijke manier waarop hij zijn karakters laat sterven in de Game of Thrones-serie.
pi_140945062
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef DaMart het volgende:
Iemand die een rol wil in het nieuwe boek?

[..]

nee ik wil dat zijn nieuwe boek uitkomt! :(
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')