juist, heel juistquote:Op zondag 22 september 2013 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen niet alleen mis op de huizenmarkt maar het probleem zit dieper door al die toeslagen en regelingen.
Dat hele systeem moet eens goed op de helling en belasting betalen ok.
Het moet voor iedereen te begrijpen en rechtvaardig zijn.
Dat is het nu niet meer.
Dat is redelijk onzin, want te begrijpen is het prima.quote:Op zondag 22 september 2013 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen niet alleen mis op de huizenmarkt maar het probleem zit dieper door al die toeslagen en regelingen.
Dat hele systeem moet eens goed op de helling en belasting betalen ok.
Het moet voor iedereen te begrijpen en rechtvaardig zijn.
Dat is het nu niet meer.
wat een vage inhoudsloze kreet weer.quote:Op zondag 22 september 2013 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist, heel juist
grote herziening moeten we hebben
Waarom maakt iedereen zich zo druk dat het niet loont om te gaan werken met salaris net boven de grens van de toeslagen dan?quote:Op zondag 22 september 2013 22:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat is redelijk onzin, want te begrijpen is het prima.
En redelijk? Dat is juist de kern van Nederland vandaag de dag, redeliijk is persoonlijk en hoogst opportunistisch.. Rechtvaardig is enkel waar het subject beter van denkt te worden en de ander slechter. We moeten juist af van dat morele sausje over ordinair zelfbelang. Oh ja, wie de schoen past trekke 'm aan.
Omdat die mensen simpelweg het land aan werken hebben, en daar een drogreden voor zoeken om maar te blijven wentelen in hun zelfmedelijden? Een heel ander probleem dan toeslagen en fiscaliteit.quote:Op zondag 22 september 2013 22:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom maakt iedereen zich zo druk dat het niet loont om te gaan werken met salaris net boven de grens van de toeslagen dan?
Het verschil tussen bijstand met toeslagen en een simpele baan met net wat minder dan modaal is netto gewoon te klein.quote:Op zondag 22 september 2013 22:31 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Omdat die mensen simpelweg het land aan werken hebben, en daar een drogreden voor zoeken om maar te blijven wentelen in hun zelfmedelijden? Een heel ander probleem dan toeslagen en fiscaliteit.
Dat bedoel ik dus met mijn eerdere opmerking "sloop het binnenwerk van het huis en zet de verrotte kippenhokken weer terug; dan betaal je minder aan de woningcorporatie".quote:Op zondag 22 september 2013 22:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het verschil tussen bijstand met toeslagen en een simpele baan met net wat minder dan modaal is netto gewoon te klein.
Die mensen vallen tussen wal en schip, een huis kopen kan niet en sociale huurwoning gaan ze ook niet krijgen.
Kun je beter uitkering nemen.
Sorry maar ik kan wel lachen hoe het met de huizenprijzen gegaan is.quote:Op zondag 22 september 2013 23:22 schreef crashbangboom het volgende:
Wat een prachtige fictie- geloven jullie zelf nou ook in die verzinsels?
Ik lach me ook al enkele tientallen jaren de ballen uit mijn broek, en misgun dat dan ook niemand van de de huidige generatiequote:Op zondag 22 september 2013 23:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan wel lachen hoe het met de huizenprijzen gegaan is.
Nee hoor, ik heb mijn schaapjes al op het droge maar je bent toch bezig met de toekomst van je kinderen en binnenkort kleinkinderen.quote:Op zondag 22 september 2013 23:53 schreef crashbangboom het volgende:
Wel bijzonder dat je post uit het luchtledige valt, dat wel. Gevoelige snaar geraakt?
Als ik het goed begrijp van de doemdenkers hier, heb je die winst afgepakt van je kinderen en je toekomstige kleinkinderen.Staat je netjes.....quote:Op maandag 23 september 2013 00:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nee hoor, ik heb mijn schaapjes al op het droge maar je bent toch bezig met de toekomst van je kinderen en binnenkort kleinkinderen.![]()
Ik had 2x dikke winst op een huis en vraag me af waar dat vandaan komt?
Die erven dat dan weer later alleen komt er dan de belastingdienst weer bij kijken.quote:Op maandag 23 september 2013 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp van de doemdenkers hier, heb je die winst afgepakt van je kinderen en je toekomstige kleinkinderen.Staat je netjes.....
Yup, je moet er niet denken dat jij wat tekort komt en zij het goed hebben toch? Beter andersom.quote:Op maandag 23 september 2013 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die erven dat dan weer later alleen komt er dan de belastingdienst weer bij kijken.
Ach, ze hebben betere opleiding dan ik zonder studieschuld, de rest moeten ze toch echt zelf doen en met wat mazzel hebben ze mooie erfenis.quote:Op maandag 23 september 2013 00:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, je moet er niet denken dat jij wat tekort komt en zij het goed hebben toch? Beter andersom.
En dat noem je 'bezig zijn' met de toekomst van je kinderen/kleinkinderen?
ja natuurlijk wel alleen jij maakt het moeilijkquote:Op zondag 22 september 2013 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, waarom zou je dan überhaupt iets aan de HRA willen doen? Dan kun je net zo goed niets doen. Althans, dat volgt uit jouw stelling.
[..]
Kennelijk toch niet.
Ehm, nee.quote:Op maandag 23 september 2013 00:16 schreef LogiteX het volgende:
ja natuurlijk wel alleen jij maakt het moeilijk
de overheid pakt 100 euro van je af en je krijg het terug (minus ambtenaren kosten) als je een huis koopt
beetje onzin nietwaar, afschaffen die shit
Dan ook niet meer klagen over de toekomst van je kinderen en kleinkinderen he. Je hebt zelf al een voorschot genomen op hun mogelijke welvaart.quote:Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach, ze hebben betere opleiding dan ik zonder studieschuld, de rest moeten ze toch echt zelf doen en met wat mazzel hebben ze mooie erfenis.
je verdraait mijn voorbeeld, zo heeft discussieren op een forum geen zinquote:Op maandag 23 september 2013 00:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm, nee.
Als ik nu 100,- terug krijg (onjuist uiteraard, ik hoef slechts 100,- minder te betalen.....) en na afschaffing van de HRA niet meer, betekent dat voor mij een belastingverhoging van 100,-
Als dan bv de IB in het algemeen wat omlaag gaat, scheelt dat wellicht 25,-. Oftewel, ik heb er een lastenverhoging bij van 75,-, en 3 anderen een lastenverlaging van 25,-
Dus nee, zo simpel als jij denkt is het niet.
je hoort mij niet klagen, een stijging van 2x 100% in 20 jaar lijkt me geen gezonde ontwikkeling.quote:Op maandag 23 september 2013 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ook niet meer klagen over de toekomst van je kinderen en kleinkinderen he. Je hebt zelf al een voorschot genomen op hun mogelijke welvaart.
Da's geinig; paar dorpen verderop kocht ik ook in '87 een huis ook voor NLG 130.000quote:Op maandag 23 september 2013 01:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
je hoort mij niet klagen, een stijging van 2x 100% in 20 jaar lijkt me geen gezonde ontwikkeling.
http://www.huizenzoeker.n(...)weg-131/details.html
Zo'n huis kocht ik in 1987 voor 130.000 gulden.
Ok we zijn 25 jaar verder nu maar zelfs met inflatie en moderniseringen is het dikke kassa.
Met een betere opleiding straks minder verdienen, dat is de toekomst.quote:Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach, ze hebben betere opleiding dan ik zonder studieschuld, de rest moeten ze toch echt zelf doen en met wat mazzel hebben ze mooie erfenis.
Dit doem scenario gaat wel weer heel erg ver CC.... Je mag dit best vinden, maar ik zie hier echt geen feitelijk bewijs voor en zie dit alleen maar als angst-post voor de mensen die wel nu een huis willen aanschaffen bijv.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met een betere opleiding straks minder verdienen, dat is de toekomst.
Hoeveel postbodes wonen er wel niet in een twee onder 1 kapper op slechts 1 salaris? Moet je nu eens gaan proberen, gaat niet meer lukken.
Het goede nieuws? Nou dat huizenprijzen nog minstens door de helft gaan, want de werkeloosheid blijft maar oplopen. De Nederlandse economie is uitgepond en is weinig meer over wat nog de moeite waard is om mee te doen op het wereldtoneel. Misschien kunnen de Chinezen hier straks hun spulletjes voor weinig laten maken.
10?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hoeveel postbodes wonen er wel niet in een twee onder 1 kapper op slechts 1 salaris?
Dat is flauw, als er 1 beroepsgroep is die consequent afgeknepen wordt dan zijn het wel de postbezorgers.quote:Moet je nu eens gaan proberen, gaat niet meer lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |