Een goede instap is de Delonghi ECAM 2210B, 280 euro bij Amazon.dequote:Op zondag 2 februari 2014 14:27 schreef TGV2 het volgende:
Er gaat hier voor ongeveer ¤ 80 aan cups per maand doorheen. Ik vind het zelf een behoorlijke uitgaaf iedere keer maar is een espressomachine met goede bonen erbij, goedkoper of duurder? Als ik de prijzen van een Jura machine zie vermoed ik dat Nespresso uiteindelijk toch goedkoper is, of toch niet?
Dat is 960 euro per jaar.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:27 schreef TGV2 het volgende:
Er gaat hier voor ongeveer ¤ 80 aan cups per maand doorheen. Ik vind het zelf een behoorlijke uitgaaf iedere keer maar is een espressomachine met goede bonen erbij, goedkoper of duurder? Als ik de prijzen van een Jura machine zie vermoed ik dat Nespresso uiteindelijk toch goedkoper is, of toch niet?
maak daar ongeveer het dubbele vanquote:Op maandag 3 februari 2014 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is 960 euro per jaar.
Ik heb al 5 jaar plezier van mijn ECM Technika. (Daarvoor jarenlang een Francis Francis X1)
Die Technika kost wat jij in 2 jaar aan cups betaald. Een kilo goede tot zeer goede koffiebonen kost wat, 10-15 euro.
Bij 7-9 gram koffie per kopje espresso zit je dan op 125 kopjes ongeveer. 8-12 cent per kopje, een goede nespresso kost, wat is het 21 cent per kopje?
je moet ook maar plek hebben in je keuken om zo'n toestel te zetten. Ik woon klein en dan is de pixie wel een fijne oplossing.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is 960 euro per jaar.
Ik heb al 5 jaar plezier van mijn ECM Technika. (Daarvoor jarenlang een Francis Francis X1)
Die Technika kost wat jij in 2 jaar aan cups betaald. Een kilo goede tot zeer goede koffiebonen kost wat, 10-15 euro.
Bij 7-9 gram koffie per kopje espresso zit je dan op 125 kopjes ongeveer. 8-12 cent per kopje, een goede nespresso kost, wat is het 21 cent per kopje?
ciocolatarosso of zoiets, wat een teringsmaak, hoe ze er bij komen dat dit de favoriete smaak de nederlanden was...heb nergens een enquete/smaaktest gezien.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedoel je die vanille? Die was echt echt heel vies. Caramel niet geprobeerd.
De chocolade valt relatief nog mee vind ik, maar dat heeft niks met koffie te maken en vind ik niet lekker. Gelukkig paar vriendinnen wel
Christ, ik zie het, er zitten er maar de helft in een pakje van wat ik dachtquote:
Relatief klein en gruwelijk mooiquote:Op maandag 3 februari 2014 15:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je moet ook maar plek hebben in je keuken om zo'n toestel te zetten. Ik woon klein en dan is de pixie wel een fijne oplossing.
komt nog een koffiemolen en een bak om je reservoir te vullen bij.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Relatief klein en gruwelijk mooi
[ afbeelding ]
En bij 6 kopjes per dag, dat fiets je er zo doorheenquote:Op maandag 3 februari 2014 15:15 schreef Molo het volgende:
@TGV2: natuurlijk is een espressomachine met losse bonen goedkoper dan een nespresso apparaat als je zoveel koffie drinkt. 80 euro per maand aan koffie, holy crap man
die cupjes nemen anders ook best veel plek in vind ik.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je moet ook maar plek hebben in je keuken om zo'n toestel te zetten. Ik woon klein en dan is de pixie wel een fijne oplossing.
[..]
ciocolatarosso of zoiets, wat een teringsmaak, hoe ze er bij komen dat dit de favoriete smaak de nederlanden was...heb nergens een enquete/smaaktest gezien.
Ach ik had het kunnen weten, al die smaken met streepjes aan de zijkant (variations) zijn niet naar binnen te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |