abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2013 @ 08:23:48 #1
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_131227681
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
pi_131228215
Ik hoorde dat dat hele gedoe tot nu toe 500 miljoen heeft gekost.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 16 september 2013 @ 09:06:12 #3
185670 Poezewoes
pi_131228286
Storm vertraagt berging Costa Concordia
ISOLA DEL GIGLIO -

De berging van het cruiseschip Costa Concordia heeft maandagochtend 2 uur vertraging opgelopen door harde wind. Dat heeft het Italiaanse persbureau ANSA gemeld.
Door het slechte weer was het 's nachts niet mogelijk om onder meer het schip met de controlekamer voor de operatie op de goede plek te krijgen. Zondag werd definitief groen licht gegeven omdat het weer goed genoeg leek. De operatie zou iets na 06.00 uur beginnen. Het gaat om een enorm karwei: de Costa Concordia is bijna 300 meter lang.
Bij de operatie maandag wordt met 56 stalen kabels aan het schip getrokken. Elk van die kabels is 58 meter lang en weegt 26 ton. Het is de bedoeling het schip 65 graden te draaien. Dan komt het deels te rusten op een bed van cementzakken en deels op stalen platforms.
De berging wordt verslagen door zo'n 350 journalisten uit de hele wereld. Er kleven de nodige risico's aan de operatie. Het verroeste schip zou uit elkaar kunnen breken zodra het in beweging wordt gebracht.
De Costa Concordia voer op 13 januari 2012 voor de kust van het Toscaanse eiland Isola del Giglio op een rots. Daardoor kwamen 30 opvarenden om het leven; 2 mensen worden nog steeds vermist. De bergingsoperatie heeft al honderden miljoenen dollars gekost.

Telegraaf
pi_131229288
Iedereen is van dat schip af,en men spendeert zoveel miljoenen om het zo heel mogelijk te bergen. |:(
Wat is erop tegen ( vanwege baten/lasten afweging) om het schip gewoon te laten zinken,uiteraard alle kerosine/olie e.d.vooraf te bergen? Bedoel ¤ 500 miljoen. Niet alleen krijg je dat nooit terug verdiend/vergoed,ook een verspilling van heel veel geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:07:22 ]
  maandag 16 september 2013 @ 10:31:44 #5
185670 Poezewoes
pi_131229876
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')