abonnement Unibet Coolblue
pi_131470443
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:37 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik begeef mij sinds het begin al onder rokers, zit zelfs nog regelmatig in een rookhok in de kroeg. Als je zeker weet dat je niet meer wilt roken vallen die situaties eigenlijk best mee.
+1.

En weet je, ieder zijn moment, als Jokkebrok niet wil stoppen, moet ie niet stoppen. Simpel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_131474397
Ervaringen met n shishapen? Zonder nicotine ed... Manlief kwam er mee aanzetten.
S. 2014
J. 2016
pi_131489937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tot nu toe helpt de e-smoke mij enorm. Gisteren lang in de kroeg geweest. Dé plek waar ik meestal voor gaas zou gaan en weer een peuk op zou steken om dat vervolgens weer te herhalen tot ik er zonder dat ik me er bewust van ben gewoon weer een stuk of 4 heb staan paffen.

Niet gedaan. Slechts een paar keer naar het toilet gegaan om even snel een paar hijsen van de e-smoke te nemen. Puur om dat gevoel te moeten roken even de kop in te drukken en dat werkt voor mij nu prima. En het zijn ook slechts een paar hijsen. Je "rookt" anders met zo'n ding. Het is niet zo dat je 5 minuten achter elkaar aan het lurken bent en hem dan weglegt... zoals bij een sigaret.

Vandaag dus nog helemaal geen behoefte gehad om de e-smoke er bij te pakken. Kortom, ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar het is wel zo dat je in gedachten moet houden dat je als je niet oppast, je de zucht naar nicotine in stand houdt of zelfs verergert. Kop er bij houden dus.

Ik zie het nu als nicotine zuigtabletjes of kauwgom. Die neem je ook niet continu. Alleen die e-smoke geeft net ff wat meer voldoening dan die kauwgom of tabletjes.

God wat loop ik mezelf hier te verdedigen zeg. :')

In ieder geval weer 0 sigaretten gerookt! Ik ben er blij mee! :)
Hopelijk werk deze methode voor je. Zolang je niet aan een sigaret zit heb je mijn steun... :)

30dagen 16:09 uur niet gerookt...231,02 euro zou ik gespaard moeten hebben, 828 sigaretten niet aangeraakt. *O* *O* en morgen naar de dokter voor de keelpijn, is nu wat minder maar hoesten is in zijn plaats gekomen. Volgens mij zit ik tegen een griepje aan of is het mijn lichaam die zich aan het schoonmaken is.. }:|
Not all angels have wings.
Parttime Splackavellie :P
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:31:08 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131523625
quote:
Two weeks, 2 hours, 33 minutes and 46 seconds.
211 cigarettes not smoked, saving ¤ 51,80.
Life saved: 17 hours, 35 minutes.
2 weken alweer 8-) Gaat aardig goed, en niet meer in de verleiding gekomen 8-)

Wat me wel is opgevallen toen mensen om me heen in de gaten kregen dat ik gestopt ben (heb niets verteld, gewoon gedaan :P ) is dat rokers toch ''zure'' personen zijn.
Collega die nog nooit een poging heeft ondergaan om te stoppen: ''volgende maand rook je toch weer....''

Schoonma: ''Sinister-D- heb jij sigaretten bij je?'' ''Nee, ben gestopt.'' ''Ow, hoelang?'' ''Bijna 2 weken'' ''Spreek maar niet te vroeg......''

En m'n schoonpa probeerde me uit de tent te lokken zaterdagavond en zondag middag :') Die smeerlap kwam expres elke keer langs me af staan als ie een peuk opstak, en zette verdomme gewoon de asbak voor m'n neus met een grijns van ''vraag me maar om een peuk, ik heb er genoeg bij me :9 '' }:|

Andere collega's en vrienden die wel gestopt zijn of ooit een mislukte poging tot stoppen hebben gedaan wensen me dan wél weer succes :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:34:38 #155
50430 Yuki
Student Midwife
pi_131523772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

2 weken alweer 8-) Gaat aardig goed, en niet meer in de verleiding gekomen 8-)

Wat me wel is opgevallen toen mensen om me heen in de gaten kregen dat ik gestopt ben (heb niets verteld, gewoon gedaan :P ) is dat rokers toch ''zure'' personen zijn.
Collega die nog nooit een poging heeft ondergaan om te stoppen: ''volgende maand rook je toch weer....''

Schoonma: ''Sinister-D- heb jij sigaretten bij je?'' ''Nee, ben gestopt.'' ''Ow, hoelang?'' ''Bijna 2 weken'' ''Spreek maar niet te vroeg......''

En m'n schoonpa probeerde me uit de tent te lokken zaterdagavond en zondag middag :') Die smeerlap kwam expres elke keer langs me af staan als ie een peuk opstak, en zette verdomme gewoon de asbak voor m'n neus met een grijns van ''vraag me maar om een peuk, ik heb er genoeg bij me :9 '' }:|

Andere collega's en vrienden die wel gestopt zijn of ooit een mislukte poging tot stoppen hebben gedaan wensen me dan wél weer succes :)
Wat ontzettend triest... :')

Ik heb twee keer gehoord "ik spreek je over twee weken nog wel, haha!"
Verder alleen maar succeswensen én, heel tof, mensen die me complimenteren dat ik het volhoud (ondanks moeilijke periode).

Maare, dikke vette "Up Yours!" voor de mensen die het je moeilijk maken... Je houdt het maar mooi vol! ^O^
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 25 september 2013 @ 12:17:24 #156
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_131547477


[ Bericht 100% gewijzigd door beestjuh op 25-09-2013 15:57:02 ]
power to the people
pi_131547550
Ook maar weer een update van mij...

E-smoker al sinds zondag niet meer aangeraakt. Van het weekend tijdens uitgaan wel bij me gedragen, maar ook niet veel gebruikt. Ergens is het toch gewoon niet lekker. Vreemd smaakje zit er aan. Kan aan de liquid liggen, maar goed... ik vind het wel prima zo.

Ben nu dus inmiddels 5 weken en 3 dagen gestopt (als je die paar keertjes dat ik in het weekend de fout in ben gegaan niet meerekent, natuurlijk).

Heb in deze tijd al ongeveer 1200 peuken NIET gerookt! Iets waar ik toch wel trots op ben aangezien het niet gemakkelijk is/was.

Het gaat steeds beter. Voel me ook al beter. Gisteren weer een kilometer of 5 hardgelopen. Ook dat ging prima. Al met al ga ik er gewoon komen. Ik wil gewoon volledig van die verslaving af!
  woensdag 25 september 2013 @ 12:30:46 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_131547971
En of je er gaan komen! Je bent al een heel eind op weg!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_131548991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

2 weken alweer 8-) Gaat aardig goed, en niet meer in de verleiding gekomen 8-)

Wat me wel is opgevallen toen mensen om me heen in de gaten kregen dat ik gestopt ben (heb niets verteld, gewoon gedaan :P ) is dat rokers toch ''zure'' personen zijn.
Collega die nog nooit een poging heeft ondergaan om te stoppen: ''volgende maand rook je toch weer....''

Schoonma: ''Sinister-D- heb jij sigaretten bij je?'' ''Nee, ben gestopt.'' ''Ow, hoelang?'' ''Bijna 2 weken'' ''Spreek maar niet te vroeg......''

En m'n schoonpa probeerde me uit de tent te lokken zaterdagavond en zondag middag :') Die smeerlap kwam expres elke keer langs me af staan als ie een peuk opstak, en zette verdomme gewoon de asbak voor m'n neus met een grijns van ''vraag me maar om een peuk, ik heb er genoeg bij me :9 '' }:|

Andere collega's en vrienden die wel gestopt zijn of ooit een mislukte poging tot stoppen hebben gedaan wensen me dan wél weer succes :)
Jaloerse mensen, ze willen zekerz ook stoppen maar durven de stap niet te maken :N :N
Keep up the good work ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook maar weer een update van mij...

E-smoker al sinds zondag niet meer aangeraakt. Van het weekend tijdens uitgaan wel bij me gedragen, maar ook niet veel gebruikt. Ergens is het toch gewoon niet lekker. Vreemd smaakje zit er aan. Kan aan de liquid liggen, maar goed... ik vind het wel prima zo.

Ben nu dus inmiddels 5 weken en 3 dagen gestopt (als je die paar keertjes dat ik in het weekend de fout in ben gegaan niet meerekent, natuurlijk).

Heb in deze tijd al ongeveer 1200 peuken NIET gerookt! Iets waar ik toch wel trots op ben aangezien het niet gemakkelijk is/was.

Het gaat steeds beter. Voel me ook al beter. Gisteren weer een kilometer of 5 hardgelopen. Ook dat ging prima. Al met al ga ik er gewoon komen. Ik wil gewoon volledig van die verslaving af!
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je hoeft niet snel in Rome te komen maar wat belangrijk is dat je een pleasant reis hebt :P
Not all angels have wings.
Parttime Splackavellie :P
pi_131549201
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:30 schreef Copycat het volgende:
En of je er gaan komen! Je bent al een heel eind op weg!
Komt zeker goed! :)
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:03 schreef Black-Angel het volgende:

[..]

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je hoeft niet snel in Rome te komen maar wat belangrijk is dat je een pleasant reis hebt :P
Pleasant was het zeker niet, maar het begint het wel te worden aangezien ik echt voordelen begin te merken. Hoe gaat het niet roken bij jou?
pi_131552026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Komt zeker goed! :)

[..]

Pleasant was het zeker niet, maar het begint het wel te worden aangezien ik echt voordelen begin te merken. Hoe gaat het niet roken bij jou?
Bij mij gaat het tot nu toe goed...sommige dagen denk ik pas aan een sigaret als ik 's avonds in bed lig. En wanneer ik thuiskom vanuit werk snak ik heel erg naar eentje, maar na een bak thee is het weer over...
Ben naar de dokter geweest en hij zei dat ik mijn slijmvliezen maar vochtig moest houden door te stomen, dan krijg ik minder last van mijn keel. De keelpijn is nu over gegaan in een rokershoest..

Met al 32dagen, 10:54uur niet gerookt...¤244, 44 uitgegeven aan andere leuke dingen in plaats van sigaretten en 876 sigaretten niet aangeraakt :D :D
Not all angels have wings.
Parttime Splackavellie :P
pi_131553029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:42 schreef Black-Angel het volgende:

[..]

Bij mij gaat het tot nu toe goed...sommige dagen denk ik pas aan een sigaret als ik 's avonds in bed lig. En wanneer ik thuiskom vanuit werk snak ik heel erg naar eentje, maar na een bak thee is het weer over...
Ben naar de dokter geweest en hij zei dat ik mijn slijmvliezen maar vochtig moest houden door te stomen, dan krijg ik minder last van mijn keel. De keelpijn is nu over gegaan in een rokershoest..

Met al 32dagen, 10:54uur niet gerookt...¤244, 44 uitgegeven aan andere leuke dingen in plaats van sigaretten en 876 sigaretten niet aangeraakt :D :D
Gaat ook de goede kant op dus. Vervelend dat je last van een hoestje hebt, maar er hangt ook wel iets in de lucht he.
pi_131581272
Veel geklaag over aanstekers die niet lang mee gaan, niet veilig zijn, etc.
Hierna doe ik momenteel een onderzoek voor mijn afstuderen aan de UvT.
Wil je bijdragen aan het optimaliseren van aanstekers, gun mij dan 5 minuten van je tijd en vul onderstaande enquête in.

https://tilburgss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_b1rQdpJ9a9eZngh

Bij voorbaat dank!
  donderdag 26 september 2013 @ 11:35:53 #164
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131581354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef studentje92 het volgende:
Veel geklaag over aanstekers die niet lang mee gaan, niet veilig zijn, etc.
Hierna doe ik momenteel een onderzoek voor mijn afstuderen aan de UvT.
Wil je bijdragen aan het optimaliseren van aanstekers, gun mij dan 5 minuten van je tijd en vul onderstaande enquête in.

https://tilburgss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_b1rQdpJ9a9eZngh

Bij voorbaat dank!
Dat weten ze hier niet.. Ze zijn gestopt :6
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131581410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:35 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat weten ze hier niet.. Ze zijn gestopt :6
Ik heb nog steeds bizar veel aanstekers. Ik denk dat ik tot in de lengte ten dagen mijn gasfornuis kan aansteken zonder ooit nog aanstekers te kopen :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:39:16 #166
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131581436
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds bizar veel aanstekers. Ik denk dat ik tot in de lengte ten dagen mijn gasfornuis kan aansteken zonder ooit nog aanstekers te kopen :')
Snap ik wel ;)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131581437
Mijn rokende moeder is net een soort van bankjes komen brengen die bij haar in huis hebben gestaan...meueren me toch een partijtje :r
pi_131581924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef studentje92 het volgende:
Veel geklaag over aanstekers die niet lang mee gaan, niet veilig zijn, etc.
Hierna doe ik momenteel een onderzoek voor mijn afstuderen aan de UvT.
Wil je bijdragen aan het optimaliseren van aanstekers, gun mij dan 5 minuten van je tijd en vul onderstaande enquête in.

https://tilburgss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_b1rQdpJ9a9eZngh

Bij voorbaat dank!
Ik heb het ingevuld :D
Not all angels have wings.
Parttime Splackavellie :P
pi_131583103
Bedankt voor het invullen! Ik heb nog veel respondenten nodig. Dus als nog meer mensen zin en tijd hebben.

https://tilburgss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_b1rQdpJ9a9eZngh

Alvast bedankt!
  donderdag 26 september 2013 @ 13:03:26 #170
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131583549
Nouja ik had even wat tijd dus graag gedaan
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131592459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar ik ben er achter dat cold turkey stoppen voor mij even niet dé manier is. Laat mij mezelf dan maar even voor de gek houden. Als dat er voor zorgt dat ik helemaal geen echte sigaret opsteek, dan zeg ik dat de missie geslaagd is.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat ik ga zitten dampen als een bezetene. Als ik merk dat het daarheen gaat, dan gaat de e-peuk de vuilnisbak in.

Maar man o man... wat een kut verslaving. Ongeveer 22 jaar lang shag gerookt. Vind het zelf niet vreemd dat ik er moeite mee heb. Niet iedereen stopt gemakkelijk.
Neem gewoon meteen nicotine vrij.
Ik ben ook zo gestopt... binnen 3 jaar ook 3 pogingen gedaan en nu sinds 26 december 2012 gestopt samen met mijn vriend,
We werken beide in de horeca, en de peuk was vaak even een rustmomentje om vervolgens daarna weer verder te knallen en wij misten dat heel erg! Na 1, 5 week stoppen hebben wij beide een ego-c aangeschaft met nicotinevrije vloeistoffen en ik kan je vertellen... hoe gek het ook klinkt maar dat electronische ding heeft het stoppen zoooooveel makkelijker gemaakt :) ik gebruikte hem wel alleen als het echt nodig was..misschien eens per dag een paar trekjes de eerste week en daarna steeds minder. Heb hem nu al op zn minst een halfjaar niet meer aangeraakt ik denk er niet eens meer aan!
pi_131592480
graag verwijderen
  donderdag 26 september 2013 @ 18:14:52 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_131592538
Oh jee! Een gifje van has-been Lohan die rookt. Nu beginnen we en masse weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_131592699
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Neem gewoon meteen nicotine vrij.
Ik ben ook zo gestopt... binnen 3 jaar ook 3 pogingen gedaan en nu sinds 26 december 2012 gestopt samen met mijn vriend,
We werken beide in de horeca, en de peuk was vaak even een rustmomentje om vervolgens daarna weer verder te knallen en wij misten dat heel erg! Na 1, 5 week stoppen hebben wij beide een ego-c aangeschaft met nicotinevrije vloeistoffen en ik kan je vertellen... hoe gek het ook klinkt maar dat electronische ding heeft het stoppen zoooooveel makkelijker gemaakt :) ik gebruikte hem wel alleen als het echt nodig was..misschien eens per dag een paar trekjes de eerste week en daarna steeds minder. Heb hem nu al op zn minst een halfjaar niet meer aangeraakt ik denk er niet eens meer aan!
Netjes! Zo gaat het bij mij nu ook. Heb dat ding sinds zondag niet meer aangeraakt. Oh.. oké .. ik heb hem verplaatst van mijn jaszak naar de kast. ;)

Het weekend komt er weer aan. Morgen kroeg, zaterdag een feest in een afgehuurde tent...dus dan gaat ie gewoon weer mee. Voor de zekerheid. :)

quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:14 schreef Copycat het volgende:
Oh jee! Een gifje van has-been Lohan die rookt. Nu beginnen we en masse weer.
Nee hoor :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 18:22:15 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 19:44:12 #175
50430 Yuki
Student Midwife
pi_131595137
Dag 34: nog steeds moeilijke momenten, vooral rondom werk. Echter nog steeds geen peuk aangeraakt *O*

Inmiddels ook weer begonnen met hardlopen; dat gaat conditioneel zóveel makkelijker dan anderhalf jaar geleden (toen ik als roker begon met opbouwen)! :D

Oh, en die kilo's waar ik bang voor was? No way, ik val zelfs af _O-
♥ || Baby catcher in training || ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')