Ik zal je nog 's advies gevenquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:21 schreef knowledge_distribution het volgende:
http://www.froot.nl/posttype/froot/er-zijn-twee-soorten-mensen/
Run for cover.
JA MAAR DAAR HEBBEN ZE OOK WAJONG TOG?????quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:22 schreef Peter het volgende:
Wat heb je per maand te besteden aan huur? Londen is erg prijzig..
Ik vind 't ook wel grappig: TS wil weg uit Nederland omdat Nederland zo kut is, maar wil wel zekerheden. En laat Nederland nou net het land zijn met zo'n beetje de meeste en beste zekerheden ter wereld.quote:Op zondag 15 september 2013 11:10 schreef drWho het volgende:
Als je zekerheden zoals huurbescherming zoekt zou ik vooral niet deze kant op komen, wat dat betreft zit je beter in nederland.
Hallo. Ik woon en werk in Engeland. Ik heb een lieve vriend en mijn leven nu hier maar achteraf gezien had ik het in Nederland en Belgie beter. Werknemers zijn beter beschermd, de werkdruk is lang niet zo hoog en je komt nog regelmatig mensen tegen die energiek en positief tegen hun eigen werk aankijken. Mijn werkdruk is verdubbeld tegenover wat ik in Nederland en Belgie deed. Het is bepaald geen paradijs hier. Als je er in Nederland niet mee om kunt gaan, kom in godsnaam niet naar Engeland. Al helemaal niet in Londen waar je je scheel betaalt aan huur en dus weinig geld overhoudt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef knowledge_distribution het volgende:
Hallo Fokkers,
Heeft iemand ervaring met huren in Engeland (London). Ik ben van plan over een paar maanden daarheen te verhuizen. Hoe zit het met huurbescherming?
{Ik ben het zat in Nederland te leven dan maar naar een ander land, dan is het tenminste niet mijn land.
(ik doel op de huidige arbeidsbeleid, onze generatie is de bezeikt, kortom het komt niet meer goed, kan alleen nog maar verder bergaf, dus wegwezen ook al is het daar niet beter. Je voelt je wel beter. Heel simpel he?)
Ach ja hate the game not the player he...} Everybody loses some time. Not everybody wins some time.
Groet Fok; the m..thfokker
Emigreren om de charme van het buitenlander zijn; het spreken van een andere taal.
Zo uit het blote hoofdje:quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef knowledge_distribution het volgende:
Hallo Fokkers,
Heeft iemand ervaring met huren in Engeland (London). Ik ben van plan over een paar maanden daarheen te verhuizen. Hoe zit het met huurbescherming?
{Ik ben het zat in Nederland te leven dan maar naar een ander land, dan is het tenminste niet mijn land.
(ik doel op de huidige arbeidsbeleid, onze generatie is de bezeikt, kortom het komt niet meer goed, kan alleen nog maar verder bergaf, dus wegwezen ook al is het daar niet beter. Je voelt je wel beter. Heel simpel he?)
Ach ja hate the game not the player he...} Everybody loses some time. Not everybody wins some time.
Groet Fok; the m..thfokker
Emigreren om de charme van het buitenlander zijn; het spreken van een andere taal.
Dit. Vertrek omdat je een kans krijgt om in het buitenland iets super tofs te gaan doen, niet omdat het je in Nederland niet zint. Vaak ga je de problemen waar je in Nederland last van hebt ook weer tegenkomen in het buitenland.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je al op de website van de Britse overheid gekeken?
Verder: als je gaat emigreren omdat Nederland zo kut is, dan ben je over een jaartje of wat weer terug in Nederland. Nederland is namelijk zo kut nog niet, vergeleken met vele andere landen.
Mensen die willen emigreren omdat ze het helemaal zien zitten in een bepaald land (en al ervaring hebben met het wonen aldaar (dus geen vakantie vieren) hebben meer kans om te slagen in dat land.
Succes dus. Je zal het nodig hebben.
Meh, sinds ik 18 was wilde ik Nederland al verlaten en die gevoelens werden alleen maar sterker naarmate ik ouder en wijzer werd. Ik heb meerdere opties overwogen qua landen maar het was pas toen mijn werk in NL werd stopgezet en ik de kans had naar het hoofdkantoor in Engeland te verhuizen dat ik de mogelijkheid heb aangegrepen. Aanpassen aan het leven in Engeland t.o.v. Nederland is qua cultuurverschil vrij minimaal. Je kunt je leven voor 90% identiek voortzetten met als grootste verschillen het gemis van bepaalde voedselproducten en de soms wat verhullende manier van Engelse mensen om om het punt heen te draaien. Daar staat tegenover dat je hier op financieel vlak flink veel beter af bent (geen zorgverzekering, lagere inkomstenbelasting, hoger salaris: pond vs. euro, goedkopere benzine/wegenbelasting enz.)quote:Op zondag 15 september 2013 15:48 schreef Operc het volgende:
[..]
Dit. Vertrek omdat je een kans krijgt om in het buitenland iets super tofs te gaan doen, niet omdat het je in Nederland niet zint. Vaak ga je de problemen waar je in Nederland last van hebt ook weer tegenkomen in het buitenland.
Ah ok dan woon ik er al 12,5 jaar illegaal.quote:Op zondag 15 september 2013 12:20 schreef hhornee het volgende:
[..]
Zo uit het blote hoofdje:
als je langer dan 6 maanden blijft moet je een visum aanvragen.
Ik werk vlakbij Lunar House in Croydon, ff eentje voor je meenemen? Iemand anders ook nog 1 nodig?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah ok dan woon ik er al 12,5 jaar illegaal.
Ja doe maar. Dan ben ik als EU burger niet meer illegaal in Engeland. Krijg ik dan korting op dingen als belasting, boodschappen, vervoer en pints in de pub?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef drWho het volgende:
[..]
Ik werk vlakbij Lunar House in Croydon, ff eentje voor je meenemen? Iemand anders ook nog 1 nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |