abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131165190
Hallo Fokkers,

Heeft iemand ervaring met huren in Engeland (London). Ik ben van plan over een paar maanden daarheen te verhuizen. Hoe zit het met huurbescherming?

{Ik ben het zat in Nederland te leven dan maar naar een ander land, dan is het tenminste niet mijn land.
(ik doel op de huidige arbeidsbeleid, onze generatie is de bezeikt, kortom het komt niet meer goed, kan alleen nog maar verder bergaf, dus wegwezen ook al is het daar niet beter. Je voelt je wel beter. Heel simpel he?)

Ach ja hate the game not the player he...} Everybody loses some time. Not everybody wins some time.

Groet Fok; the m..thfokker

Emigreren om de charme van het buitenlander zijn; het spreken van een andere taal.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes of touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction.
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:51:59 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131165307
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_131165339
ja dat kut had ik er al uitgelaten.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes of touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction.
pi_131165612
RPG bedankt voor je reactie maar ik vind er niets over huurbescherming...
pi_131165645
Maar is een topic vol met mensen die naar uk geëmigreerd zijn. Dus als iemand het weet zijn zij het.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:03:16 #7
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131165680
Hallo Fokkers,

ik heb het gehad met Nederland. Ik ben zeer teleurgesteld in het huidige arbeidsbeleid en heb er weinig vertrouwen in dat het ooit nog goed komt. Voor mijn persoonlijke welzijn lijkt het mij beter om mijn geluk in een ander land te beproeven.

Ik zou graag verhuizen naar Engeland (bij voorkeur Londen). Ik heb wel een vraag over huren daar: heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met huurbescherming?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:03:40 #8
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131165693
Ik denk ik herschrijf de OP even
Ok stelletje hokboeren
pi_131165776
Dat het ooit nog goed komt met mij zelf. Had je erbij moeten zetten. haha
pi_131165968
Heb je al op de website van de Britse overheid gekeken?

Verder: als je gaat emigreren omdat Nederland zo kut is, dan ben je over een jaartje of wat weer terug in Nederland. Nederland is namelijk zo kut nog niet, vergeleken met vele andere landen.
Mensen die willen emigreren omdat ze het helemaal zien zitten in een bepaald land (en al ervaring hebben met het wonen aldaar (dus geen vakantie vieren) hebben meer kans om te slagen in dat land.
Succes dus. Je zal het nodig hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131166221
Komt goed. Als je kunt werken of het laagste niveau redt je het overal.
pi_131166242
op
pi_131166282
Ook in Nederland...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131166327
pi_131166357
Wat heb je per maand te besteden aan huur? Londen is erg prijzig..
dag
pi_131166444
quote:
Ik zal je nog 's advies geven :')
Sterkte ermee :W
pi_131166538
Nederland is very small.
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:31:33 #18
179075 hugecooll
pi_131166702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:22 schreef Peter het volgende:
Wat heb je per maand te besteden aan huur? Londen is erg prijzig..
JA MAAR DAAR HEBBEN ZE OOK WAJONG TOG?????
pi_131166766
WAJONG wat is dat ?
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:35:11 #20
179075 hugecooll
pi_131166809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:33 schreef knowledge_distribution het volgende:
WAJONG wat is dat ?
iets waar jij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid recht op hebt
pi_131166834
bedankt voor je tijd
pi_131172225
doen ze niet aan, een kamer kost 100 pond per week
pi_131190644
Als je zekerheden zoals huurbescherming zoekt zou ik vooral niet deze kant op komen, wat dat betreft zit je beter in nederland.
pi_131190841
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:10 schreef drWho het volgende:
Als je zekerheden zoals huurbescherming zoekt zou ik vooral niet deze kant op komen, wat dat betreft zit je beter in nederland.
Ik vind 't ook wel grappig: TS wil weg uit Nederland omdat Nederland zo kut is, maar wil wel zekerheden. En laat Nederland nou net het land zijn met zo'n beetje de meeste en beste zekerheden ter wereld.
pi_131191778
Ja, en dan heel specifiek vragen naar zo'n typisch Nederlands dingetje als huurbescherming.

Heeft wel iets grappigs 8)7
  zondag 15 september 2013 @ 12:10:17 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_131191956
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef knowledge_distribution het volgende:
Hallo Fokkers,

Heeft iemand ervaring met huren in Engeland (London). Ik ben van plan over een paar maanden daarheen te verhuizen. Hoe zit het met huurbescherming?

{Ik ben het zat in Nederland te leven dan maar naar een ander land, dan is het tenminste niet mijn land.
(ik doel op de huidige arbeidsbeleid, onze generatie is de bezeikt, kortom het komt niet meer goed, kan alleen nog maar verder bergaf, dus wegwezen ook al is het daar niet beter. Je voelt je wel beter. Heel simpel he?)

Ach ja hate the game not the player he...} Everybody loses some time. Not everybody wins some time.

Emigreren om de charme van het buitenlander zijn; het spreken van een andere taal.
Hallo. Ik woon en werk in Engeland. Ik heb een lieve vriend en mijn leven nu hier maar achteraf gezien had ik het in Nederland en Belgie beter. Werknemers zijn beter beschermd, de werkdruk is lang niet zo hoog en je komt nog regelmatig mensen tegen die energiek en positief tegen hun eigen werk aankijken. Mijn werkdruk is verdubbeld tegenover wat ik in Nederland en Belgie deed. Het is bepaald geen paradijs hier. Als je er in Nederland niet mee om kunt gaan, kom in godsnaam niet naar Engeland. Al helemaal niet in Londen waar je je scheel betaalt aan huur en dus weinig geld overhoudt.

Hoogste levensstandaard had ik in Belgie, je krijgt er om de haverklap extraatjes van de belasting en van je werkgever en de werknemers worden lekker in de watten gelegd.
Resistance is futile.
  zondag 15 september 2013 @ 12:12:17 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_131192004
Huurbescherming hier is trouwens ook lang niet wat het is in Nederland. De Nederlandse huurder wordt echt verwend in vergelijking met Engeland.
Resistance is futile.
pi_131192233
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef knowledge_distribution het volgende:
Hallo Fokkers,

Zo uit het blote hoofdje:
als je langer dan 6 maanden blijft moet je een visum aanvragen.
Je hebt geen 'huurbescherming', wat in je huur contract staat is bepalend.
Na 2 jaar dezelfde baas heb je pas recht op een ontslagvergoeding.

Maar als je dit allemaal zelf niet kan uitzoeken, hoe denk je het dan te gaan redden in de UK?
  zondag 15 september 2013 @ 12:21:35 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_131192271
Visum heb je nergens voor nodig, je moet wel bij het jobcentre een National Insurance number aanvragen en dat was het qua formaliteiten.
Resistance is futile.
pi_131193122
Wat kan je waarvan je denkt, dat hebben ze in ht VK nodig?
pi_131199265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je al op de website van de Britse overheid gekeken?

Verder: als je gaat emigreren omdat Nederland zo kut is, dan ben je over een jaartje of wat weer terug in Nederland. Nederland is namelijk zo kut nog niet, vergeleken met vele andere landen.
Mensen die willen emigreren omdat ze het helemaal zien zitten in een bepaald land (en al ervaring hebben met het wonen aldaar (dus geen vakantie vieren) hebben meer kans om te slagen in dat land.
Succes dus. Je zal het nodig hebben.
Dit. Vertrek omdat je een kans krijgt om in het buitenland iets super tofs te gaan doen, niet omdat het je in Nederland niet zint. Vaak ga je de problemen waar je in Nederland last van hebt ook weer tegenkomen in het buitenland.
pi_131342336
Huurbescherming als dusdanig bestaat niet, het gaat om een overeenkomst met je huisbaas (landlord).
In sommige gevallen staat in je contract dat je met 4 weken notice eruit gezet kan worden, in Londen kan dit nog wel eens sneller zijn door de snelle wisseling van properties op de markt

Als je sociaal of via een woningbouw-achtige organisatie huurt is het anders maar in de meeste Engelse steden staat daar een wachtlijst van minimaal 8 ŕ 10 jaar op (met name door het grote aantal Polen/Bulgaren/Roemenen dat zich hier wenst te vestigen)..

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Dit. Vertrek omdat je een kans krijgt om in het buitenland iets super tofs te gaan doen, niet omdat het je in Nederland niet zint. Vaak ga je de problemen waar je in Nederland last van hebt ook weer tegenkomen in het buitenland.
Meh, sinds ik 18 was wilde ik Nederland al verlaten en die gevoelens werden alleen maar sterker naarmate ik ouder en wijzer werd. Ik heb meerdere opties overwogen qua landen maar het was pas toen mijn werk in NL werd stopgezet en ik de kans had naar het hoofdkantoor in Engeland te verhuizen dat ik de mogelijkheid heb aangegrepen. Aanpassen aan het leven in Engeland t.o.v. Nederland is qua cultuurverschil vrij minimaal. Je kunt je leven voor 90% identiek voortzetten met als grootste verschillen het gemis van bepaalde voedselproducten en de soms wat verhullende manier van Engelse mensen om om het punt heen te draaien. Daar staat tegenover dat je hier op financieel vlak flink veel beter af bent (geen zorgverzekering, lagere inkomstenbelasting, hoger salaris: pond vs. euro, goedkopere benzine/wegenbelasting enz.)

[ Bericht 29% gewijzigd door MartijnUK op 19-09-2013 11:34:10 ]
  donderdag 19 september 2013 @ 13:05:44 #33
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_131345360
wat betreft zorgkosten: je hebt natuurlijk de NHS, maar die is toch flink uitgekleed de laatste jaren?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_131346270
Optimaal is het niet en wachttijden kunnen lang zijn, maar dat zijn ze in NL ook. Het bespaart in ieder geval weer 1200 euro op jaarbasis. Als je wel goede zorg wilt kun je voor zo'n 29 pond per maand al een uitstekende privéverzekering afsluiten waarmee je bij privéklinieken en ziekenhuizen terecht kunt (dat is nog steeds fors goedkoper dan NL voor openbare zorg).
  donderdag 19 september 2013 @ 16:28:17 #35
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_131351633
Dat zijn nog eens prijzen idd!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 19 september 2013 @ 16:33:28 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131351787
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 12:20 schreef hhornee het volgende:

[..]

Zo uit het blote hoofdje:
als je langer dan 6 maanden blijft moet je een visum aanvragen.

Ah ok dan woon ik er al 12,5 jaar illegaal.
reset
pi_131373851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Ah ok dan woon ik er al 12,5 jaar illegaal.
Ik werk vlakbij Lunar House in Croydon, ff eentje voor je meenemen? Iemand anders ook nog 1 nodig? :D
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:09:11 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131379106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef drWho het volgende:

[..]

Ik werk vlakbij Lunar House in Croydon, ff eentje voor je meenemen? Iemand anders ook nog 1 nodig? :D
Ja doe maar. Dan ben ik als EU burger niet meer illegaal in Engeland. Krijg ik dan korting op dingen als belasting, boodschappen, vervoer en pints in de pub?

Kan ik nu amnestie krijgen omdat ik al zo lang onder de radar ben gebleven?
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')