Even een lap tekst van NET5
*Wat is Expeditie Robinson?
Expeditie Robinson is volgens Net 5 back to basic real life. Een variatie op Big Brother en De Bus, maar dan anders: de deelnemers zitten niet in een huis of in een bus opgesloten, maar op een tropisch eiland bij de kust van Maleisië. Klinkt romantisch, maar de werkelijkheid leert ons anders: zelf een hut bouwen, zelf op zoek gaan naar eten, heel veel insecten (overal waar je kijkt) en natuurlijk overleven in een groep mensen die je (nog) niet kent.
Op deze foto staan de zestien deelnemers nog broederlijk naast elkaar, maar ze zijn in twee teams verdeeld. Er doen acht Nederlanders en acht Belgen mee.
Kamp Noord verblijft op het eiland Sri Buat. In deze groep zitten:
- Harry (B), 42, ex-cafébaas
- Dennis (NL), 23, ondernemer
- Jan (B), 33, piloot
- Lisa (NL), 28, aerobiclerares
- Neele (B), 20, vertegenwoordigster
- Sander (NL), 28, student
- Eva (B), 24, regie-assistente
- Karin (NL), 25, studente
Kamp Zuid verblijft op het eiland Sembilang. In de groep zitten:
- Kris (B), 30, meubel- en interieurontwerper
- Sacha (NL), 19, administratief medewerkster
- Véronique (B), 31, senior accountant
- Muriëlle (NL), 27, accountmanager
- Carine (B), 40, eigenaresse van kinderdagverblijf
- Melvin (NL), 30, student
- Tommy (B), 19, student
- Ron (NL), 39, ondernemer
*Survival kit
Elk team krijgt ter beschikking:
1 spade
1 wok
1 pan
1 vuursteen
2 lampen op brandstof
2 machetemessen
1 bijl
visdraad en haken
EHBO-kit
team vlag
rijst
olie
bloem
1 bloempot
Elke eilandbewoner krijgt individueel:
rugzak
waterkruik
zakmes
zaklamp
muskietennet
muggen- en insectenmelk
zonnemelk
stevig schoeisel
sarong
bache (regenbescherming)
wedstrijd-outfit
Elke eilandbewoner mag bovendien een beperkt aantal eigen kledingstukken meebrengen, net als een persoonlijk item van emotionele waarde.
*Spelregels
In elke aflevering is een samenvatting te zien van de gebeurtenissen van vier dagen op het eiland. Ook zijn steeds twee confrontaties tussen de beide kampen te zien:
Tijdens de eerste confrontatie valt er iets te winnen dat de harde survival aangenamer kan maken, zoals een stuk gereedschap, een hartversterker, een frisse douche, etc.
Tijdens de tweede confrontatie valt er veel te verliezen: Het verliezende kamp moet iemand uit de groep wegstemmen.
Na een aantal weken worden alle overgebleven `survivors' uit beide groepen samengebracht in één groep op een nieuw onbewoond eiland Tinggi: vanaf dan zullen ze allen tegen elkaar strijden en is het dus ieder voor zich. Ook nu zijn er elke vier dagen twee confrontaties: de winnaar van de eerste individuele strijd krijgt een beloning die z'n eigen verblijf even aangenamer zal maken. De winnaar van de tweede confrontatie verkrijgt immuniteit: dit wil zeggen dat hij of zij niet kan worden weggestemd bij de eerstvolgende stemming. Alle eilandbewoners die na deze `fusie' wegvallen, blijven nog wel vanaf een naburig eiland het wel en wee van hun lotgenoten volgen. Hun rol is immers nog niet uitgespeeld.
De dertiende en laatste aflevering zijn er nog vier eilandbewoners in de running. Uit dit viertal zullen na twee confrontaties uiteindelijk twee finalisten strijden voor de titel van de eerste Robinson Crusoë. Wie dat wordt, daarover beslissen de afvallers… En wat kunnen ze winnen? Elke kandidaat krijgt bij de start van het programma 1000 Euro. Elke aflevering die de kandidaat overleeft, krijgt hij of zij er 100 Euro bij. De winnaar gaat uiteindelijk naar huis met 50.000 Euro.
quote:Ik heb die aankondigingen inmiddels al 2 maanden lang zo vaak gezien dat ik dus eigenlijk alleen daarom al totaal geen zin heb er naar te gaan kijken...
Op 07 oktober 2000 11:11 schreef Knorretje het volgende:
Kon niet zo gauw een topic vinden die er aal over ging. Maar vanaf zondag (NET5 @ 21:00)is het dan zover.
quote:Volgens mij is het allang opgenomen. In de voorstukjes zie je ze al zitten, de Nederlanders en Belgen... Ik denk dat de winnaar al lang en breed thuis zit met z'n 50.000 Euro..
Op 07 oktober 2000 14:16 schreef Apoc het volgende:
Dit gaat zwaar mislukken, mensen hebben genoeg van real life soaps, de nieuwigheid is eraf. Er kijkt nu ook al geen hond meer naar big brother en de bus.
quote:Dat kan kloppen, maar in dit forum is er iig nog geen een geopend.....(vindt alleen die van mij in show all topics)
Op 07 oktober 2000 14:11 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb die aankondigingen inmiddels al 2 maanden lang zo vaak gezien dat ik dus eigenlijk alleen daarom al totaal geen zin heb er naar te gaan kijken...
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 07-10-2000 23:01]
quote:Zucht...
Op 07 oktober 2000 11:11 schreef Knorretje het volgende:...op een tropisch eiland bij de kust van Maleisië.
* DuchessX heeft heimwee...
* DuchessX gaat ZEKER een kijkje nemen vanavond...!
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 08-10-2000 10:00]
Wel misselijk, al die beesten daar, ieuww!
Toch jammer dat er door die competitie iemadn uit dat ene team moest, want op zich werkten die verder beter samen!
Fijn ja, handopleggen als je bent vergiftigd.....
Wat een eng mens zeg die ene belgische (kinderoppas?).
quote:Helemaal mee eens, goeie opmerking!
Op 08 oktober 2000 22:49 schreef evert het volgende:
jammer dat er weer zo'n competitieelement in zit, qua twee teams tegen elkaar.
liever een groep die moet overleven, nu ligt de nadruk op het spel en niet op de psychologische ontwikkeling en houding van de mensen tegenover elkaar
quote:Lijkt me best lachen als wat rijke lui mee zouden doen en voor 10.000 piek later dat hele programma omzeephielpen
Op 07 oktober 2000 15:35 schreef DIGGER het volgende:
Klopt helemaal, programma is al lang en breed opgenomen, afgelopen, winnaar bekend etc. De kandidaten hebben een zwijgplicht in hun contract staan met een boete van ik meen 10.000 piek bij overtreding oid.
:-)
Ik vond het programma ook best lollig.
quote:Ehh...de derde van BOVEN van LINKS naar RECHTS...is dat niet Dennis die daar staat (ja ja ik heb zelf een naam onthouden!)
Op 09 oktober 2000 09:29 schreef Slidingtrancer het volgende:
en de winnaar is Sasha Carrilho , een meisje uit 6 VWO van twee jaar terug . Ik zat in hetzelfde jaar.
Op de foto is het de 3de van boven( van links naar rechts)...
quote:En bedankt...
Op 09 oktober 2000 09:29 schreef Slidingtrancer het volgende:
de winnaar is Sasha
En voor de buskijkers onder ons (zijn die er?) Vinden jullie die lisa niet beangstigend veel op diana lijken?
Ik vond het eigenlijk wel logisch dat Nele eruit gestemd werd. Sorry hoor maar je moet OVERLEVEN op een eiland en wat neem je mee? Je gameboy
En dennis die is er gelukkig ook uit. alsmaar dat gezeur dat hij honger had en dat hij verzwakte
Hebben jullie ook een bepaalde voorkeur voor een kamp? Ik zit bijvoorbeeld helemaal mee te leven met kamp Noord. Ik vind ze sympatieker dan die van Zuid
Heb de eerste aflevering een beetje gezien, vond het wel grappig maar wel een beetje zeikmensen hoor...zo serieus...beetje lol moet toch ook kunnen??
Nouja, zal het nog wel eens kijken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |